Gå til innhold

Skravletråd 2012


Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag var de utsolgt for sjokomelk på butikken :snurt:

Pleier å kjøpe med en sånn liten en, så jeg kan drikke den opp på de tre minuttene det tar fra butikken og hjem :fnise:

Hjemme i kjøleskapet har jeg selvsagt en stor en stående ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap drakk jeg en halv liter o'boy hver morgen :fnise:

Kynnere hadde jeg ikke i forrige svangerskap i det hele tatt tror jeg så er spent på om jeg får det denne gangen.. Hadde så lite vondter å slikt at når jeg fikk rier trodde jeg det bare var modningssmerter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oboy er løøøv i et glass <3 Yammmi!!!

Brødskive med nugatti og iskald melk også...

Ok, ikke tenke mer på det for nå har jeg lagt meg!

Har ofte spekulert på om det er kynnere jeg har kjent men aner ikke... Syns liksom magen spenner seg og blir hard men det varer lengre enn noen sekunder så derfor er jeg usikker.. Hadde ikke kynnere sist, tror jeg..! Her vet vi mye gitt, hehehe!

Men jeg har tidvis djevelske livmortøyesmerter. Spes når jeg snur meg i senga. Da kjennes det ut som om livmoren sitter fast i madrassen med borrelås som ikke vil løsne når jeg snur meg!! Auuu!!

Hatt en litt tung kveld her ikveld med noen liter tårer...

Får se om jeg skriver mer i morgen om det, orker ikke flere tårer nå for jeg er så trøtt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes ikke noe greit ut Skytte!

Sender deg en god klem :klemmer: Du vet hvor medgravid-gjengen din er om du trenger å tømme deg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde så lite vondter å slikt at når jeg fikk rier trodde jeg det bare var modningssmerter :fnise:

Samme her! Skjønte ikke at det var rier før i 8-tiden på kvelden, og ungen var ute 04.45. Samboeren var noen timers kjøretur unna, så da han endelig kom frem var jeg allerede på sykehuset. Jeg er glad han rakk frem i tide :fnise:

Håper det går bra med deg Skytte! Hvis du vil dele det som plager deg, så er det bare å lesse av seg her :) Jeg har jobbehelg så er kanskje ikke på nett igjen før i morgen kveld, men sender deg en :klemmer: og ønsker alle dere andre her en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når fikk dere høre hjertelyden for første gang? Jeg var på min første kontroll og fikk beskjed om at den var det ingen vits å lytte etter før rundt uke 16. Sitter litt deppa nå, da jeg forventet å få bekreftelsen på at alt var ok i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med dere Skytte :troest:

Denne gangen fant jeg jo hjertelyden selv ganske tidlig da.. Sist var jeg 14+2 da jordmor lette etter den første gang og fant den :jepp:

Har en venninne som er gravid nå som fikk høre den hos en turnuslege da hun var 12 uker så det er veldig forskjellig hvor tidlig de vil lete etter den. Jordmoren her har grense på uke 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra her:) Har jamret fra meg i dagboken min slik at jeg bare kan være blid og glad og spre fredagskos her inne:)

Hmm... Var jeg rundt uke 14 på forrige kontroll tro? Hun fant lyden tvert da i alle fall. Kjedelig at de ikke prøver i hele tatt. Så får man nesten bare " ha det så godt" og evt bekymre seg litt dersom de ikke finner den. Misforstå meg rett:)

Jeg er så trøtt og energiløs idag... Men vil ikke sove og late meg:( Er fint vær og jeg har en diiiger plen som håner meg med langt gress...! Men det er ingen som stjeler gresset så det er nok der imorgen også:)

Rekeaften med gojentene ikveld <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var hos legen for to uker siden sa han til meg; du må ikke tro at det blir noe lytting etter fosterlyden idag. Jeg bare eeeeeeh jo det skal vi. Han turte ikke la vær, men fikk det ikke til før forsøk nr tre. Søkte altfor høyt oppe, trodde livmoren var større sa han, måtte få hjelp av en annen lege.

Stå på krava :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke lett å stå på krava når de hadde gjort feil slik at jeg bare fikk enkeltime og legen ikke hadde tid til å høre hva jeg sa.

Går til manuellterapi pga låsning i nakken og har hatt kronisk vondt i hode i 3 uker i strekk nå + kvalme. Tar paracet daglig, men det virket ikke til å bry legen nevneverdig... Føler meg bare helt utslitt, ligger på sofaen med konstant vondt for paraceten virker bare sporadisk og har bare lyst til å grine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei huff og huff, dette var ikke hyggelig lesning Frøken S:(

Høres ut som du har det helt forferdelig slitsomt:( Kan du få ny time raskere? Du kan jo ikke ha det slik:(

Enn om du har med mannen? Kan det hjelpe?

Ønsker deg virkelig god bedring <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen sier at så snart det blir mandag skal han ringe legen for å gi beskjed om hvor landet ligger. Føles bare så håpløst å ikke klare å stå opp for seg selv. Følte meg som et lite barn der jeg satt.

Forsøkte å bytte fastlege, men det er kun 1 ledig... Vil ha min gamle tilbake, hun var fantastisk som lege og menneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det høres ikke greit ut Frøken S :( Så bra at mannen skal ordne opp! :) Håper alt blir bra da og at du får god hjelp! :klemmer:

Er utrolig trasig når ikke legene tar en på alvor og faktisk ikke kan yte litt service så man slipper å gå å være bekymret som gravid. Er utrolig fornøyd med fastlegen jeg har. 1.kontroll jeg var på brukte han først doppler apparat og sa at "dersom vi ikke finner hjertelyden med denne så tar vi ultralyd" :) Så da ble det UL :D

Har forresten et doppler apparat hjemme og så jeg og trollemannen har hørt på hjertelyden til knøttet nå i kveld :rodmer: Nå er det lett å finne den på egenhånd. Klarte ikke det i uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så irritert på deres vegne jeg!! Tenk å behandle bekymra gravide som trenger en pitteliten bekreftelse på den måten! Fy f*** det er smålig det! Jeg har en drøm av en fastlege, og jm er litt rar men ok. Ifølge henne skal man som gravid helst ikke jobbe, og være vegetar :fnise:

Godt at du stod på krava Puserjenta, og bra at du har en omtenksom mann som hjelper deg FrøkenS, selvom man gjerne skulle vært istand til å ordne opp selv. Ønsker deg god bedring med låsningen :klemmer:

I morra er det ordinær ul!!!! :strix: Hvordan i huleste skal jeg få denne dagen til å gå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå noen ganger er det kun McDonald's mat som funker... Tror spiren syns det var godt også for nå er det liv og røre! Hehehe...

Lykke til i morra Miss moneypenny! Hold oss oppdatert da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er dagen i dag snart over Miss MP! Veldig nærme UL nå! Jeg får smøre meg med tålmodighet til tirsdag! ;)

Gleder meg til å høre oppdatering fra deg! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig Frøken S, med både smerter og en kjip fastlege. Desverre er det ikke alle fastleger som er flinke nok med doppler, plus at det kan være vanskelig å finne hjertelyden før uke 14. Derfor er det vanlig at man ikke kontrollerer hjertelyden ved første kontroll, for å ikke skape unødig bekymring fordi man ikke finner den. De færreste fastlegekontorer har jo ultralyd apparat, så å ikke finne hjertelyden vil også føre til en ekstra belastning på sykehusene, og dette er ikke gunstig. De aller aller fleste har det jo bare bra der inne! :jepp: dessuten er lydbølgene på dopplerapparater mye kraftigere enn de ved ultralyd, så gynekologer ønsker ikke å bruke doppler/ultralyd unødvendig.

Et lite forsøk på å forklare hvordan legene tenker. Men igjen... en bekymret mor er heller ikke heldig! Så kjenner du at du ikke greier å roe deg, så insisterer du neste gang.

Paracet er blant de best testede medikamentene på gravide og anses som ufarlig å bruke for kortere perioder (også inntil max som står på pakken), men det høres ut som du er i en uutholdelig situasjon akkurat nå :( håper du får time raskt :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å høre om UL imorgen miss Mp!!

Ellers er jeg bare for trøtt til å skrive noe mer idag:)

See ya!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...