Gå til innhold

Skravletråd 2012


Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Hei folkens :) Er ei stund sidan eg har vore her inne no. Dagane går fort, og eg prisar sommaren om det er sol eller regn! Har hatt sol og skikkeleg sommartemp. siste dagane da, noko som er fantastisk!

Hihi, 1 dag til no so er eg 15 veker på veg. Wohoo! Snart 4 mnd jo :)

Forrige veke var kjæresten & eg hjå jordmor. Hjertelyd på 1. forsøk! Det var deileg. Eg hadde ingen tankar om at noko var gale sidan eg var på ultralyd for nokon veker sidan, men det var fint å dele det ilag med den beste eg veit om :klemmer:

No er det heilt offentleg at me skal ha bebis, og det er rart! Folk kjem og gratulerar liksom, hehe.

Eg har fått ein liten mage no, men den kan godt få lov til å bli enno større snart ;)

Har lagt på meg litt, men kun på magen foreløpig, og viss det blir slik resten av graviditeten blir eg veldig glad, hehe. Måtte handle meg ein shorts i dag, for dei andre som har passa ypperleg tidlegare passar ikkje like godt no. Dei passar jo på låra og rumpa, men ikkje rundt. Eg griner ikkje, eg tykkjer det er artig. So far anyway ;)

Om ca. 1 mnd tid har eg den ordinære ultralyden...og da er det godt muleg at me vil vete om det er gut eller jente. Me har ikkje bestemt oss heilt, men....Spennande er det iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å høre fra deg igjen Minimus! Godt å høre at det står bra til, så koselig med hjertelyd! Skal på ul ca samtidig vi da! Jeg har enorm respekt for alle som klarer å vente med å få vite kjønnet, så tålmodig er ikke jeg :fnise:

Koselig at det er noen i dette landet som har sol da! Her er det bare :regn: dag ut og dag inn. Ser faktisk litt blå himmel her nå, men skal nok ikke glede meg for mye over det, den forsvinner vel om en times tid ;)

God helg til dere alle! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer den miss mp, kjenner min tålmodighet heller ikke er så tøyelig at jeg klarer å vente med å få vite kjønn om jeg får muligheta til å vite det ;)

Jeg fikk brev i posten i går, har fått fødeplass på Ullevål ABC!!! Akkurat det jeg ville! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg må jo sjekke klubbjentene av og til ;)

Eg har so lenge eg kan hugse tenkt at kjønn skulle vere hemmeleg, men no kjenner eg at eg godt kunne tenkt meg å vete om det er gut eller jente :) Åå, uansett blir det kjempestas å få sin eigen, liten bebis. Har alltid hatt lyst på jente, men etter at eg vart gravid har eg vore nøytral i den tankegangen :) Ein vakker liten gut med sixpence og "Emil og Alfred-skjorte" er like kjekt :)

Gler meg til eg kjenner bevegelsane til knøttet!

God helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så utrolig stilig med små gutter med sixpence! :jepp:

God helg til deg og Minimus! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom fra badekaret på Radisson Blu Sky City på Arlanda for å ønske dere alle en fortreffelig uke:)

Er nå ferdig med uke tolv og status er som følger:

Bortimot helt kvalmefri dersom jeg passer på å spise tidsnok og passelig mengde.

Halsbrann hver kveld..

Gått opp en bh størrelse..!

Libido som en hobbynymfoman, hehehe:)

Fortsatt like trøtt og energiløs som før men orker mer pga mindre kvalme:)

Kjenner babyen av og til <3

Magen vokser og klær er et mareritt. Ser ikke gravid ut, bare feit. Klarer ikke ha noe som strammer over magen så takk gud for finværet og kjolebruk! Håper magen kan gjøre et plump snart så klærne ser bedre ut på og jeg kan føle meg litt freshere.

Syns 1. Trimester denne gangen har vært en del tyngre enn med snupp. Men mulig jeg bare har blitt gamlere og mer jamrete:)

Imorgen tiiiiidlig reiser vi til Paris!! Gleder meg som en unge og håper jeg klarer å få med meg mest mulig!

Dersom noen av dere har vært der tar jeg gjerne imot tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom fra badekaret på Radisson Blu Sky City på Arlanda for å ønske dere alle en fortreffelig uke:)

Er nå ferdig med uke tolv og status er som følger:

Bortimot helt kvalmefri dersom jeg passer på å spise tidsnok og passelig mengde.

Halsbrann hver kveld..

Gått opp en bh størrelse..!

Libido som en hobbynymfoman, hehehe:)

Fortsatt like trøtt og energiløs som før men orker mer pga mindre kvalme:)

Kjenner babyen av og til <3

Magen vokser og klær er et mareritt. Ser ikke gravid ut, bare feit. Klarer ikke ha noe som strammer over magen så takk gud for finværet og kjolebruk! Håper magen kan gjøre et plump snart så klærne ser bedre ut på og jeg kan føle meg litt freshere.

Syns 1. Trimester denne gangen har vært en del tyngre enn med snupp. Men mulig jeg bare har blitt gamlere og mer jamrete:)

Imorgen tiiiiidlig reiser vi til Paris!! Gleder meg som en unge og håper jeg klarer å få med meg mest mulig!

Dersom noen av dere har vært der tar jeg gjerne imot tips:)

Paris! Så utrooolig herlig! kos deg og nyt ferien Skytte! Jeg har og følt på det som du sier, synes ikke jeg ser gravid ut, men feit :gjeiper: blir mye kjoler her om dagen og, har vært på billigsalg og kjøpt inn et par kjoler og tights som jeg kan dra godt over magen! :fnise:

Ble helt reisesyk av å lese innlegget ditt, vi drar heldigvis til Grand Canaria om 9 dager! :sol: Gleder meg vanvittig mye!

Fikk time til ordninær UL her om dagen, datoen er 9/8 :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ Paris er herlig Skytte :D Vi var der i mitt første svangerskap, i verste tiden.. hehe..

Sulten som en ulv, så det gikk hardt utover alt som var av nøtter og chips i minibaren..

+ sambo syns han sto å venta på meg utenfor et hvert bakeri :P

Vi var rundt overalt, eiffeltårnet(som er et syn om kvelden med all belysningen), Sacre Coeur var nydelig, Versailles (utrolig vakkert der!!), Notre-Dame var veldig bra, + at vi var på moulin rouge, kjempegøy!!(dårlig med champagne på meg da) :) Ellers var vi på de fleste andre kjente stedene også.. Kjempefornøyd med hotellet, sentralt, med maaasse butikker like utenfor, hihi :D Ha en fin tur :D

Status ellers:

Sulten (overraskelse)

Trøtt

Hissig... Gledes til 2. trimester :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh blir helt reisesyk jeg også! Og her er det ingen ferie i sikte. God tur Skytte, håper du får en fantastisk tur og at formen er bra!

Så morro at du har fått time til ul Skogstrollet! Har du tenkt å vite kjønnet hvis det er mulig å se det?

Status herfra: Hormontroll!!! Begynte å grine da samboern kom hjem fra butikken med feil bleiepakke i dag. Måtte ta meg en dusj for å få samla meg igjen, tårene bare strømte på, ville ingen ende ta. Herregud stakkars mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil bleiepakke og mer skal det ikke alltid til :fnise: Godt vi er flere hormontroll her. Tror jeg tidvis burde sperres inne :gjeiper:

Jeg har lyst til å vite kjønnet om muligheten byr seg. Hva har du tenkt miss mp? :) Spennende tid dette altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier ikke tålmodighet, så jeg må nok vite det hvis jeg får sjansen ja. Men hvis jeg får beskjed om at det er jente er jeg jo like langt, kommer ikke til å klare å tro på det etter at ei jeg kjenner fødte en gutt etter å ha fått beskjed på 3 ul at hun venta jente. Kjønnet spiller overhodet ingen rolle for meg, jeg er bare så nysgjerrig og gleder meg til å kunne forestille meg den lille litt bedre :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass! 3 UL også ble det gutt ja! Ja, det er ingenting som er sikkert før bebisen er ute mtp kjønnet nei, men jeg tenker og som du miss mp, ett fett hvilket kjønn det blir, men tålmodigheten strekker seg ikke over 9 mnd, man vil jo høre om noen tror de ser hva som befinner seg i magen :jepp:

Jeg har kjøpt meg kjøkkenmaskin i dag! Kenwood Prospero. Billig med masse utstyr og holder langt til mitt bruk, er så fornøyd!! Nå står det knekkebrød i ovnen. Kjenner husmoren i meg gror over alle grenser her i kveld :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lister jeg meg forsiktig inn her. 12 uker og har sett at alt står bra til i dag så da begynner det å bli sikrere. :)

Har vært litt mye usikkerhet i det siste, men nå er troa tilbake og det var så fantastisk med ultralyd i dag tidlig. Er helt utrolig hvor mye man kan se allerede og mini var veldig aktiv og veiva med hendene nesten hele tida. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da lister jeg meg forsiktig inn her. 12 uker og har sett at alt står bra til i dag så da begynner det å bli sikrere. :)

Har vært litt mye usikkerhet i det siste, men nå er troa tilbake og det var så fantastisk med ultralyd i dag tidlig. Er helt utrolig hvor mye man kan se allerede og mini var veldig aktiv og veiva med hendene nesten hele tida. :rodmer:

Så koselig, gratulerer og velkommen!

Så flink du er da Skogstrollet! Får vel vaske grillen her mens vesla sover, det er vel det nærmeste jeg kommer noe husmoraktig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred så mange bi begynner å bli her inne!

Så morsomt! :hoppendeglad:

Gratulerer så mye Punky Brewster!! :velkommen::duskedame:

Her er formen på topp om dagene! Bortsett fra at ryggen slo seg helt vrang for en uke siden, men har hatt gubben hjemme så han har tatt seg av lillemor, så da har jeg fått slappet av :jepp: Så nå er jeg myyye bedre! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra enda ett sykhusopphold. Men denne gangen går det bra, vet hva som gikk galt forrige gang.

Veldig mange her, og det er jo kjempekoselig.

Er god form idag, og bar hatt besøk, sittet ute og ser nå på tdf, er ikke sommer uten.

Jeg har nå gjort det offisielt på Facebook også, har sett knøttet tre ganger på ul.

Mange klemmer :klemmer: Fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lenge siden jeg har vært her, så en liten statusoppdatering fra denne kanten...

- Formen er kjempefin! Ingen trøtthet, kvalme, mage- eller ryggvondter *krysser fingrene videre*

- Katta er helt ute av sekken, og det er kjemperart at plutselig hele verden vet vår lille store hemmelighet :hjerte:

- Første mammabuksene er handlet inn etter at magen nå iløpet av de siste 2 ukene plutselig har poppet litt ut. Det er ubehagelig med bilbelte og de vanlige buksene. Men samtidig ser jeg jo bare ut som jeg kan ha spist litt ekstra godt siste uken :gjeiper: Så gleder meg til det blir mer tydelig!

- Jeg har ikke gått opp ett eneste kilogram. Nesten så jeg er bekymret, hadde det ikke vært for at jeg stadig kjenner småtegn på at det vokser nedi der... :sjenert:

Ønsker alle mammaer og mager en riktig god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fler som sliter med bekkenet??

Au au sier jeg bare :kjefte:

Jepp.. har gjort det siden forrige svangerskap, men ikke kjent det så ofte. Nå kom det i uke 10, kjenner det oftere og oftere nå. Ikke morro!

- Første mammabuksene er handlet inn etter at magen nå iløpet av de siste 2 ukene plutselig har poppet litt ut. Det er ubehagelig med bilbelte og de vanlige buksene. Men samtidig ser jeg jo bare ut som jeg kan ha spist litt ekstra godt siste uken :gjeiper: Så gleder meg til det blir mer tydelig!

Du kan kjøpe deg sånn Besafe bilbelte, som gjør at beltet går under magen :) Tror det er anbefalt ihvertfall fra tredje trimester, så fosteret skal være trygt hvis man kræsjer/bråbremser. Morro å handle mammaklær! Jeg har tatt frem mine gamle, vanlige bukser er for lengst lagt vekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellooo! Im back:)

Koselig å lese alle innleggene siden sist! Flott gjeng med hot mamas:)

Har hatt det veldig fint på kjæresteferie men er ikke helt imponert over franskmennene! Menmen:)

Formen har vært variabel men stort sett veldig bra. Ble utrolig sliten om kveldene men ikke rart når jeg har løpt rundt med mannen på slep for å få sett mest mulig på kortest mulig tid:)

Har jo da levd en uke på loff og crossianter så jeg har sett megagravid ut..! Mannen var veldig flink til å bruke gravidkortet: Excuse me, my wife is pregnant...! Og vips så ordnet det meste seg:)

Nå gleder jeg meg til grovbrød og knekkebrød og håper magen går litt tilbake for den er bare veldig oppblåst. Flaut å se sååå stor ut og se reaksjonen når folk spør når terminen er.. Orker ikke den oppmerksomheten hjemme enda.

Ellers er puppene nesten blå og har begynt på E cup..! Tror jeg stoppet på D da jeg gikk med snupp og før graviditeten var jeg C. Mannen er meget fornøyd med å ha sin egen private Hooters:)

Håper bare det ligger et ULbrev i posten nå når vi kommer hjem!! Er jo uke 14 imorgen!!!

Have a nice one:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...