Gå til innhold

Skravletråd 2012


Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Synd dere er så heldige som får tidlig UL :sukk:

Her tror jeg det skal mye til for å få det.. Da må det i så fall være pga blødning e.l.

Er jo ikke så veldig bekymret for den lille, men hadde vært greit å fått sett at alt er OK.

Her funker det å spise jevnt og lite gjennom hele dagen, da holder jeg kvalmen i sjakk... Samme gjelder det å drikke oboy om morgenen, det hjelper visst det også :fnise:

Jeg måtte bestille og betale ul selv, privat. Det kan du vel? Hvis du har muligheten da.. alt er nok bra, men det er så utrolig deilig å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vanligste er jo at alt er fint, så lenge man ikke har hatt noen blødninger eller lignende, men det er rart med det, man trenger liksom en ekstra beroligelse likevel.

Og så er det jo magisk å se et lite bankende hjerte da :hjerte:

Her svinger dagene voldsomt. I går var jeg superdårlig, og orket så vidt jobb. I dag er jeg såpass mye bedre at jeg nesten blir bekymret :fnise: Men tror jeg skal heller nyte en bedre dag enn i går, og prøve å slappe av med at alt nok er som det skal :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også nesten annenhver dag nå.. Formen er MYE bedre enn for 14 dg siden, men langt fra jobbklar! Mafen har begynt å vises da, det er litt stili:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos jm! Mannen klarte å trikse seg fri fra jobben og ble med:)

BT er fortsatt lavt men alt annet var fint:) Hun klarte ikke fange opp hjertelyden men da lurte hun frem UL apparatet isteden!!! Så nå har vi sett vår sprellende baby med bankende hjerte og veivende hender <3

Er så forelsket at jeg sprenges snart:) Guuuud som jeg gleder meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du har sett den lille på ultralyd Skytte :rodmer:

Advarsel; må bare lesse av meg litt...

...... kan ikke skjønne hvordan forholdet skal overleve det neste halve året, med alle disse hormonene!!! Og hvem i svarte f*** er det han sender meldinger med hele forbanna tida mens han smiler? Aaaarg jeg kan jo ikke spørre heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro at du fikk se lille bebisen på UL Skytte!! :strix:

Hurra for JM kontroll! ;)

Hvorfor kan du ikke spørre miss moneypenny? :)

Jeg fortalte forresten arbeidsgiver om min tilstand i går. Jeg gruet meg så fært og nå måtte jeg bare får det ut av systemet og ut av verden. Han tok det superbra og gratulerte meg så mye! Veldig lettende! :)

I dag tenkte jeg å flette sammen en søknad i forhold til fødeplass. Fastlegen søkte jo for meg da jeg var på 1.kontroll. Trodde dette holdt, men jeg måtte vist skrive brev selv og så da får jeg gjøre det.

Ha en super lørdag alle medgravide her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare inn og :strix: litt...

UL i går viste 58 mm langt sprellende foster med nydeilg hjertebank. To armer og to ben, tiss i blæra, bra med fostervann og alt ellers i orden. :rodmer:

God helg jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det endelig helg :) Utrolig hvor godt det er å slappe av og ingenting gjøre!

Jeg hadde noen trasige dager på jobb mot slutten av uka, kvalm, trøtt og sliten. Helt forferdelig å sitte kvalm og samtidig være effektiv, det går ikke. Godt det bare er en uke til ferie. Føler snart at noen vil oppdage hvor lite jeg får utrettet, flaut når jeg ikke kan forklare heller.

Har fått bestilt time hos legen, ca en mnd til, rundt uke 12. Men etter å ha lest litt rundt på nett har jeg begynnt å tenke på faren for spontanabort, og går stadig å uroer meg selv med tanken. Uff, ikke trivelig.

Utrolig nok har magen begynnt å vokse (eller bare lagt på meg!), føler at det vises og har bare på vide klær. Merker dere noe til magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har definitivt begynt å merke det på magen nå. Noe vanskeligere å skjule den nå enn tidligere, men kan jo kle meg så det ikke synes like godt. Går jeg i kjoler og slikt er det vanskelig, men det synes ikke når jeg går i arbeidstøy.

Er så kjedleig at det ligger mye rart på nettet så gravide blir bekymret for spontanabort og ymse, men slik er det desverre. Ikke bekymre deg Frøken S, lille mageboeren har det nok supert inni der :) Slapp av og nyt det hele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke spørre miss moneypenny? :)

Jeg fortalte forresten arbeidsgiver om min tilstand i går. Jeg gruet meg så fært og nå måtte jeg bare får det ut av systemet og ut av verden. Han tok det superbra og gratulerte meg så mye! Veldig lettende! :)

Så godt at du fikk fortalt det og fikk det ut av verden, og at han tok det så bra!

Følte at jeg ikke kunne spørre fordi jeg da hadde virka veldig sjalu (hvilket jeg kanskje var :fnise: ) men jeg gikk inn for å prate med han om noe annet og da så jeg at det var et mobilspill han holdt på med :sjenert: Så sa jeg hva jeg hadde tenkt og at jeg følte meg veldig dum, og da sa han "tar det helt overhånd for deg nå eller?" :ler:

Skjønner godt at du er redd frøken S, det er jeg også selvom jeg er 14 uker i dag. Klarer liksom aldri å slappe helt av. Men i de aller aller fleste tilfeller går det jo bra :)

Begynner å få mage ja! Nesten ingen klær som passer, har funnet frem igjen mammaklærne fra sist. Merker at jeg er veldig lei av de og har lyst på nye! Men syns det er så lite utvalg. Enten er de stygge, eller så koster en bukse 6-700 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goooo klem til deg miss MP <3 Jeg vet så vel hvordan følelsen er:( Men godt det ordnet seg og ikke var noen fare:)

Jeg har investert i noen nye klær for her er det ingen ting som passer lengre..! Og igår fikk jeg plutselig spørsmål av en dame på butikken om når babyen skulle komme?!!

Så jeg tror det synes på meg ja..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det er merkelig hvordan noen bare vet at det ligger en baby i magen! Jeg tørr aldri spørre.

Synes det er utrulig mye babysnakk over alt nå, og stadige spørsmål om ikke vi skal ha en til snart. Føler det vises på meg når jeg sier nei, ikke ennå, eller noe i den duren. Dessuten har barna selv yttret ønske om en liten og prater vellvillig om det til gud og hvermann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, i tillegg innser jeg at jeg nok var noe ubetenksom i klesvalget. Hadde nok sett gravid ut uansett! Diger, flagrende tunika. Say no more:)

Jeg har da fortalt min kjære sønn at jeg har en baby i magen og at han skal bli storebror!

Hvorpå jeg ble møtt med voldsom latter og bedt om å slutte å tulle:) Jeg fikk til og med denne i retur;" husk at man bare må si sannheten."

Joda, så her har bare mamma blitt riktig tullete:)

Det må vel synke litt inn før de tusen spørsmål kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg så utrolig til å fortelle barna hemmeligheten, de kommer til å bli fra seg av lykke :) De har ønsket seg en liten baby en god stund nå.

De skal få være budbringere til besteforeldrene og resten av familien. Men vi venter med å si noe før etter uke 12 og etter første kontroll. Tenker at deres sorg vil bli stor om det går galt, vil ikke risikere det.

Ååå hvor mitt mammahjerte gleder seg til å fortelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg så utrolig til å fortelle barna hemmeligheten, de kommer til å bli fra seg av lykke :) De har ønsket seg en liten baby en god stund nå.

De skal få være budbringere til besteforeldrene og resten av familien. Men vi venter med å si noe før etter uke 12 og etter første kontroll. Tenker at deres sorg vil bli stor om det går galt, vil ikke risikere det.

Ååå hvor mitt mammahjerte gleder seg til å fortelle :)

Aaw det skjønner jeg godt! Så koselig :)

Jeg har kjent utrolig masse bevegelse i går kveld og i natt! Noe så herlig :rodmer: Det har kommet 20-30 små dult, akkurat som at h*n stanger med hodet eller noe. Så mye at jeg har mista tellinga :fnise:

Det var nok godt med to nugatti-brødskiver til kvelds i går ja... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Utrolig bra svar fra sønnen sin Skytte! "husk at man bare må si sannheten" :opplyser:

Så gøy at du kjenner bevegelse Miss Moneypenny! Håper jeg og kjenner det om en ukes tid! Trodde det kom mye senere! Blir nok nugatti eller noe lignende på skiva i kveld ja! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg tatt de første blodprøvene og alt var bra..... Svimte av og kastet opp mens jeg satt der men men de har vel opplevd sånt før:) formen er derfor slapp i dag, godt man ikke trenger å være på jobb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skytte: Utrolig bra sagt av sønnen din ja :)

Så bra at blodprøvene var bra kvn84! Jeg har ikke fått vite resultatet av mine, her hvor jeg bor er vi ikke akkurat raske :filer:

Jeg har fått time til ordinær ul! :strix:

8. August er den store dagen, da jeg får se min lille mageboer igjen! Håper alt er bra, ble plutselig litt bekymra samtidig som jeg ble kjempegira :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh gosj, stakkars deg kvn. Håper det går bedre nå? Goklem din vei!

Weee!!! UL på miss mp:) Det gledes! Hvor langt er du nå?

Håper jeg også får brev snart!! Har fått jm time 25. Juli og 23. Aug. Gleder og gruer meg. Vil at tiden skal gå fort frem til timene men vil ikke at sommeren skal gå over:(

Ellers var det et blaff av kvalme her igjen i hele formiddag:( Må håpe det bare var en etterdønning..

Men har bittelitt mer energi enn for et par uker siden. Er bare fortsatt like trøtt som et dovendyr da men:)

Mener jeg kjenner rulling inni der til tid og annen:) Og søtt hjelper ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, får håpe det bare var en etterdønning ja!

Ja samme her, vil at tiden skal gå fort, men samtidig begynner vesla i bhg to dager etter ul, og jeg vil at tiden skal gå sakte frem til det. Gruer meg så vanvittig til å sende henne avgårde :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...