Gå til innhold

Skravletråd 2012


Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Kjenner kvalmen tar seg opp og hormonene "bruser" (stakkars mannen min!). Forsåvidt tror jeg mine kolleger er litt forvirret av meg, sinna og smørblid på 5 minutter! Irriterer meg grønn over spesielt en og det er vanskelig å skjule. Håper det gir seg utover!!

Det kan være veldig vanskelig å skjule ja, jeg irriterer meg ekstremt over enkelte kunder som jeg til vanlig takler helt fint, men i helgen ble jeg oppriktig bekymret for deres ve og vel når de irriterte meg ;) Jeg håper også at det gir seg utover, ellers må jeg vel sykemelde meg pga hormoner før jeg mister jobben :fnise:

Hadde en litt awkward tlf-samtale med sjefen istad, der jeg fortalte om graviditeten. Men nå er det gjort ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er første UL overstått, og vi har sett et lite bankende hjerte.

Det er så vakkert at jeg har lyst til å hylgrine :grine:

:hjerte:

Føler allerede et enormt morsinstinkt, og at tassen i magen er MIN (og mannens da :fnise:) lille tass som må beskyttes for en hver pris. Rart hvor fort slikt går du... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå <3 Lykke!

Her har formen vært kjempebra så langt idag! Fryktet det verste imorges da jeg ikke klarte å spise først, men kvalmen kom ikke:)

Så nå er det middag hos svigers og fisketur med snupp på programmet!

Har forresten begynt å bli litt brun!! Det må ha noe med graviditeten å gjøre for jeg er skummetmelkhvit alltid! Good:)

Håper alle mammaer har det bra <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg litt til å si i fra på jobb, da jeg vet de blir satt i en klemme, men det er nå heldigvis ennå noen uker til. Satser på å få med meg en lønnsøkning til før nyheten kommer, siden de utbetaler for NAV og står for det over 6G i permisjonstiden er det vel å annta at en lønnsøkning til en gravid ikke er så lønnsomt for de. Men litt kynisk er det vel lov å være?! Huff, kjenner neste jeg får litt dårlig samvittighet, men likefremt skal vel rett være rett.

Hvordan har deres arbeidsgivere tatt nyheten?

Har dere fortalt det til besteforeldre og venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har arb. Giver visst det fra uke 8 pga kvalmen... Har jo ikke vært på jobb siden da! Hu tok det ikke så bra varvikke inni neste års planet men sånn er livet:) besteforeldrene fikk vite me engang vi visste det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brun?? Hva er det? :vetikke:

Åja du er økonom du Frøken S! Huska det da du begynte å prate om over 6G. Her er jeg oppi 1G liksom.. hehe. Men utdanner meg til noe innen økonomi da så da vet jeg hva jeg har å se frem til? :P

Er nok ikke så gøy å fortelle på jobb nei, men godt når det er overstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldre og venner fikk vite det med en gang :) Bare de nærmeste vennene da.. men samboers foreldre klarte jo selvfølgelig å plumpe ut med det i uke 5, så da visste hele bygda det! 2 dager etter at jeg testa positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte oss med en gang for å ikke fortelle familie noe før etter første UL.

Resten av venner og kollegaer tar vi etter hvert.

Sjefen må vel muligens informeres noe før, iallfall føles det bedre for samvittigheten min... :sjenert: Mulig det presses frem før også, siden de er veldig interesserte i at jeg skal søke på en intern stilling... Vet ikke helt om det er så lurt når jeg da knapt rekker å læres opp før jeg forsvinner igjen...

Det er så vanskelig med alt hemmelighets-kremmeriet :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo er enige om å ikke fortelle det til noen enda, men jeg synes det er utrolig vanskelig! Var på jobb for første gang etter at jeg fikk positiv test idag, og klarte ikke å tenke på annet enn at jeg er gravid. Har veldig lyst til å fortelle det til kollegaene mine, men skal vente litt enda. Håper det blir enklere å holde tett etter hvert...

Har lyst til å fortelle det til pappa ganske tidlig, siden han har hatt det tungt i det siste. Mamma døde i fjor, og tror han har godt av en oppmuntring!

Var på festival i helgen, og klarte å skjule at jeg ikke drakk ved å si at jeg hadde bronkitt. Var/er veldig forkjølet, så det var troverdig, håper jeg :).

Merkelig hvor dårlig form jeg ble av å være på festival, selv om jeg ikke drakk alkohol... antakelig kombinasjon av lite mat og søvn, mye høy musikk og generell støy. Følte meg fyllesyk både lørdag og søndag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha må bare rette meg selv litt her.. innbilte meg at 1G tilsvarte rundt 100 000 eller noe, men det er det jo selvfølgelig ikke :ler:

Tenker at faren din blir glad for en positiv nyhet da Loretta :)

Bestemora til samboeren min døde rett før jeg fikk positiv test, så det var litt av grunnen til at svigerfar fortalte det til så mange. Han trengte noe positivt å snakke om, og det oppmuntra hele familien så han er tilgitt :)

Mine foreldre fikk vite det omtrent da jeg stod med positiv test i hånda begge gangene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det kommet mange nye! Så gøy! :goodbye:

Her fikk kommende besteforeldrene (mine foreldre) vite det med en gang jeg hadde testet positivt. Hans familie ventet vi til uke 11. Har ikke like god kontakt den veien så derfor ble det slik. Delte det og med nærmeste venner samt kommende oldeforeldre på hans side tidlig :)

Kjedelig å høre om arbeidsgiver som ikke tar graviditetsnyheter så bra kvn84. Jeg gruer meg litt til å meddele arbeidsgiveren min om nyheten, men skal gjøre det ganske så snart tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vel de fleste som "trenger" å få vite det, fått vite det allerede :briller:

Jeg klarer jo IKKE holde kjeft, såe.. Har også fortalt det til arbeidsgiver, men vi er en liten bedrift og hun er jevngammel med meg og vi har et helt greit forhold, så hun visste at jeg ville ha to tette uansett :Nikke:

Vi skal i tre bryllup nå i Juli der hele min familie er med i to av dem, så da fant vi ut at vi bare fortalte det, så slipper jeg drive å lure så lenge og da kan jeg kjøre hjem på natta uten noe tull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle.

Bare innom for å si at vi lever. Jeg har vært dødsdårlig og innlagt på sykehus i 1,5 uker. Jeg tåler virkelig ikke å være gravid. Formen er litt bedre men så går jeg på kvalmestillende også. Er mye uggen og stort sett å finne liggende.

Har sett bebisen på ul to ganger så da satser vi på at alt går riktig vei.

Jeg kommer tilbake sterkere. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi! Massemasse god bedring til deg, Puserjenta!

Må virkelig håpe du kommer deg til hektene fort nå så du får kosa deg litt i sommer!

Jeg vurderer å si det til sjefen imorgen... Skal på lunsj på jobben da. Vil egentlig bare ha han overstått for han er tidvis empatisk tilbakestående..! Men han tar også ferie snart så jeg vurderer også å vente til han er ferdig med det. Da synes det sikkert på meg uansett.

Jeg er jo ikke tynn men nå begynner magen å endre litt form og størrelse. Ser at folk lurer men ikke sier noe:) Im a fatso theese days, hehe:)

JM kontroll på freddan:) Håper å høre hjertelyden da <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God bedring Puserjenta, håper det står bedre til nå!

Skytte: Fortalte du det til sjefen i dag? :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nai... Jeg fortalte ikke sjefen noe idag...

Vi hadde ok, helt vanlig lunsj med jobbprat og avisprat. Da vi ble alene spurte han hva jeg gjør om dagene og om jeg kjeder meg. Svarte at vi var begynt med renoveringen av det gamle huset og at jeg har malt litt. Fortalte også at ryggen har blitt mye bedre og at jeg hadde min første sykkeltur etter prolapsen nå igår.

Så kom han plutselig på en jobbting i forb med en annen jobb jeg har og begynte å prate om det. Så var det tlf og div så, ha nei det ble liksom ingen naturlig tid å si det på..!

Får se når han evt tar ferie om jeg rekker det før eller om jeg tar det etterpå.

Må nå høre hva legen sier på mandag ang sykemeldingen og hva skjer videre. Har jo enda ikke fått time hos vop enda jeg har ventet siden mars. Men sånn er det vel bare.

Det begynner å føles litt mer ok å være sykemeldt nå. Jeg føler jeg kan dra en tur til byen og spise lunsj ute uten å føle at jeg gjør noe galt.

Det er veldig deilig å ikke ha noen forpliktelser heller nå. Tidvis er jeg jo så svimmel at jeg ikke tørr å kjøre bil eller klarer noe som helst.

Har heldigvis vært bedre nå de siste par dagene så jeg håper bt har økt litt og at formen er stigende:)

Gleder meg til jm timen imorgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på enda en ultralyd i går :rodmer: det er en perfekt sprellebaby som lever i magen min, helt fantastisk :strix:

Feiret med å kaste opp i veikanten på vei hjem :kvalm: :gjeiper:

Er 13 uker i dag og håper kvalmen gir seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd dere er så heldige som får tidlig UL :sukk:

Her tror jeg det skal mye til for å få det.. Da må det i så fall være pga blødning e.l.

Er jo ikke så veldig bekymret for den lille, men hadde vært greit å fått sett at alt er OK.

Her funker det å spise jevnt og lite gjennom hele dagen, da holder jeg kvalmen i sjakk... Samme gjelder det å drikke oboy om morgenen, det hjelper visst det også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...