Gå til innhold

Skravletråd 2012


Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva føler du selv Mmp? Jeg hadde blitt overrasket dersom det ikke hadde vært liv idag. Pga den overvelmende kvalmen bla.

Jeg hadde med meg svigerinnen min som syns det var stor stas:) Ikke mange hemmeligheter i denne familien nei, hehe:)

Så glad for at det tikket ivei et bankende hjerte <3 Gleder meg skikkelig mye til den ordinære UL om tiiiii uker ca!! Tålmodighet kom til meg!!

Har tenkt å høre om mannen har lyst til 3D UL. Men må forske litt på når det er best!

Tålmodighet kom til meg og :P er så spent på kjønnet, ønsker meg gutt, og ønsker meg en jente til, så da blir jeg jo hoppende glad uansett hva det måtte være inni her. Gleder meg bare så til å vite, så jeg kan forestille meg den lille :rodmer:

Jeg føler vel at det står bra til inni her, for jeg syns jeg kjente hjerteslag mot hånda mi i forrige uke! Jeg lå i senga og nøys, og da kjente jeg det.. det var garantert ikke mitt, jeg har da ikke hjertet helt nedi der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!!! Nei det skulle tatt seg ut om vi hadde hjertet nedi der:)

Hadde et sånn priceless moment med snupp etter kveldsmaten. Vi satt på trappa på verandaen og kikket på solen og småpratet. Så spurte jeg om han kom til å bli glad dersom jeg fikk baby i magen. Og da svarte han ja så hjertens godt<3

Ellers har han bare sagt surt nei eller bedt meg la være å mase om det:) Så det var godt i mammahjertet:)

Lurer veldig på når og hvordan vi skal fortelle han det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så koselig da, han blir sikkert kjempestolt når den lille kommer :) Skjønner at det kan være vanskelig å vite hvordan man skal fortelle sånt. Jenta mi kommer til å være 1 år og 9 måneder, så det blir jo ikke så lett å fortelle noe her akkurat. Men da kan jeg jo heller ikke fortelle henne hvor uendelig glad jeg er i henne, og at den nye ikke kommer til å ta plassen hennes i hjertet mitt, men at de skal dele den. Har grubla mye på dette etter at jeg ble gravid.. er så redd for at hun skal føle seg uttafor. Men da har jeg ihvertfall tenkt mye på det når nestemann kommer, så da er jeg forhåpentligvis flink til å plukke opp signalene hennes, og få henne til å føle at hun er like viktig for meg enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med alle? Vært stille her en stund nå:)

Selc gleder jeg meg til første kontroll på onsdag og ikke minst ul 21:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg har rett og slett ikkje gidda, hehe.

Åå, so kjekt. Moro med første kontrollen. Da føler du at det verkeleg er på alvor :)

Her går det som det susar :) I morgo skal eg på ultralyd faktisk. Hjertelyden. Det kom ganske brått, for eg trudde eg skulle vente med ultralyd til veke 18, men eg vart jo berre glad sjølvsagt. Det er p.g.a ein sjukdom eg har at dei vil gjere dette no ;)

Hadde vore skøy viss ein kunne sjå kjønnet, meeen, er nok for tidleg til det.

Eg vart so glad i dag, for eg fann ut at gravide KAN ete fetaost - so lenge den er laga av pasteurisert melk - og eg likar jo fetaost ganske godt! So, i stad laga eg meg couscous med rå brokkoli, tomat og knust fetaost. Mmm. Veldig enkelt og veldig godt. Eg er ikkje avhengig av å ha kjøt i maten min :)

Fortalde forresten vetlesøstra mi i går at eg er gravid. Hehe, ho tykkjer 6 mnd er lenge å vente. Ho er den einaste som veit om det. Blir vel å fortelle det til resten av gjengen til helga :)

Endret av Minimus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til å høre om ultralydene!!

Har gudskjelov ikke vært kvalm på noen dager nå..! Men puppene vokser og sprenges sikkert hvert øyeblikk tenker jeg hver dag, hehehe:)

Jeg har første kontroll neste mandag. Da er jeg ti uker på vei. Det blir koselig å få kommet igang føler jeg.

Ellers så var det da bryllup til mannens søster i helga. Noe som resulterte i at de fleste nå vet om knøttet! Pga jeg ikke drakk og pga at mannen drakk så det holdt:) Han bare klarte ikke la være å si det, hehe:)

Jeg gidder ikke bli sur for det for jeg tenker at uansett hvordan han bearbeider pappatankene så satser jeg på at jeg mot slutten ikke trenger å bekymre meg for om han blir med på fødselen:)

Når jeg bare får penger tenker jeg å kjøpe en pappabok til mannen! Så kanskje den også hjelper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si i fra om du finner en fin pappabok, Skytte! Det kunne jeg også tenkt meg å kjøpe til mannen :jepp:

Kvalmen har heldigvis stilnet litt her i gården de siste dagene.... deilig :nigo:

Dog ble jeg svært skuffet da jeg fikk vite at det ikke blir UL før jeg reiser på ferie (pga flyttetull :sur:). Har fått UL samme dag som jeg kommer hjem da (uke 11+4), så det er jo bra... Men synes det er vanskelig å skulle holde ut uten å vite at knøttet er i live :daane: Må si til meg selv at de aller aller fleste kvinner ikke går på sånn tidlig UL og de får friske flotte unger de å :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på den og på hakkespettboken for førstegangsfedre. Må se om noen av bokhandlerne her har en av dem!

Jeg er så til de grader fri for energi... Lå til kl 13 idag, duajet og hadde besøk en times tid, lagde lettvint middag, hentet snupp i barnehagen, spiste og la meg igjen kl 17. Har sovet i 1,5 t men er like trøtt og sliten!

Det er så fælt å ikke orke noen ting... Men jeg klarer det bare ikke. Har ikke sjangs! Energi please kom til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en super bok til samboer, den heter verdens beste pappa :)

Jeg har også kjøpt denne i dag også den av klaus sonstad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på ul i dag, og sett et lite nurk som hoppa og dansa inni her :rodmer: 11+2 mente legen, en dag lenger enn jeg trodde da :)

Hvordan gikk ultralyden din Minimus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ul i dag, og sett et lite nurk som hoppa og dansa inni her :rodmer: 11+2 mente legen, en dag lenger enn jeg trodde da :)

Hvordan gikk ultralyden din Minimus?

Åå, det var so deileg å sjå eit lite knøtt som bevega på armar og føter :) Det vart mykje meir ekte når eg fekk sjå at det er noko levande inni her. Fantastisk. Ja, og eg er visst 2 dagar meir - altso 11+4 i dag. Har ikkje noko imot det ;)

Det såg ut so at han/ho hadde det fint inni der, sa legen...og det betyr vel at knøttet er friskt, sant? Eller ser dei ikkje sånt før seinare?

Gled dykk til ultralyd alle saman :rodmer:

Au, mageknip i dag :(

Eg har fått feriepengar fra kommunen som eg egentleg skulle hatt når eg slutta i jobben forrige vår/sommar...og det var jo kjempelykke! Over 12 000 :) Dei kronene har eg sett fint inn på sparekontoen. For nokon år sia hadde eg tenkt: Yes! Da skal eg på storferie i sommar allikavel. Meen, desse pengane skal gå til utstyr osv. Føle at eg er litt flink da, hehe.

ÅÅ, det blir so kjekt å endeleg seie den kjempestore lykkenyheten til folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fornuftig Minimus :)

Legen sa til meg at han ikke fikk sjekket nakkefolden og diverse før om en uke eller to, så jeg kunne komme tilbake da hvis jeg ville.

Åssen går det med kvalmen folkens? Her har den kommet litt tilbake, men ikke så ille som den har vært. Men jeg sliter med at jeg blir kvalm av sunne ting, utrolig irriterende! Har bare lyst på usunne ting, i dag ble det en hamburger fra burgerking, megagodt!! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har faktisk hatt en ok dag.. Lite næringsrikt men kun en gang på porselensskåla:) håper jeg får en uke til av legen til å konme meg på:)

Så artig med dere som har vært på ul, da er det bare å slappe av:) jeg har 6 dg igjen til min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så herlig å høre!! Jeg har litt lyst på en ul til før den ordinære... Leste om MA isted og det skulle jeg jo aldri ha gjort:(

Har vært kvalmefri noen dager men inatt slo den til igjen:( Hurra, kvalm på natta liksom! Men tror det ble for lite mat igår. Sliter med humøret og matlysten..

Litt kvalm imorges men mannen hentet youghurt til meg som jeg har spist her i sengen. Nå har kvalmen blitt til sult og jeg bør komme meg på kjøkkenet og tvinge i meg noe.

Litt ironisk at jeg som alltid har elsket mat nå tvinger meg selv til å spise..!

Veide meg igår og har gått opp 1,5 kg disse første par mnd. Greit nok det. Føles som det er en halv kilo over magen og en kilo i puppene, hehehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med UL'er allerede :hoppe:

Kvalmen meldte sin ankomst her i går. Det var ikke spesielt morsomt, men samtidig var det nok en mildere variant enn hva jeg har i vente fremover... :filer: I dag virker det litt bedre - det er vel kanskje vanlig at det svinger litt fra dag til dag?

Appelsinjuice fungerer så langt som en grei demper på kvalmen - virker generelt som litt syrlige ting hjelper. Ser at du, Skytte, spiser youghurt, så kanskje det er en greie at litt sure ting kan hjelpe? :vetikke:

Hakkespettboka vil jeg kjøpe til mannen og, men tenkte å vente til første UL. Bare halvannen uke igjen - håper virkelig alt ser fint ut :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...