Gå til innhold

Skravletråd 2012


Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Det var temmelig godt der og da! Men så ble det litt mye og jeg ble kvalm.. Det hele toppet seg i sted da jeg var småkvalm og skulle sette smoothien min i kjøleskapet.

Der hadde mannen satt resten av dippen og fy f som det stinka!!! Jeg brakk meg og gikk rett i seng!

Dessuten var jeg på vekten imorges:( Huff... Har gått opp 1,5 kg på tre uker:( Ikke rart det da for jeg har jo ikke kunnet røre meg pga ryggen og jeg har vært konstant sulten... Ble litt lei meg. Er tyngre nå enn da jeg ble påvei med snupp. Tok av meg litt og var fornøyd da jeg var gravid før saen. Men det strømmet på noen kilo etter saen og kræsjen min:(

Jaja. Får bare prøve og være flink og ikke spise som en gal...

Hehe, og han hadde kanskje ikkje teke på plastfolie på dip`en? Typisk mannfolk :gjeiper:

Uff, håpar ryggen blir bedre! Ja, skjønnar at du vart lei deg. Men 1, 5 kg er jo ikkje so masse :)

Eg gruar meg litt til kontroll på mandag, har ikkje lyst å opp på vekta. Er ganske oppteken av vekt - Hatt bulimi i nokon år. Har heldigvis slutta med oppkast, men psykisk har eg fortsatt ein liten veg å gå. Og det er lenge sidan eg vegde meg, so er redd for at eg skal vege meir enn "idealvekta mi". So eg håpar liksom at eg kun legger på meg på magen under graviditeten :sjenert: Sånn at det er sagt, eg slankar meg ikkje altso :) Men, kjem til å prøve so godt eg kan å fortsette med sunt kosthold. Føler det har vorte litt mykje godt i det siste, so no vil eg sjå om eg greier meg uten det nokon helger framover :)

Håpar eg etter kvart i graviditeten greier å slappe HEILT av i forhold til mat og alt det der. Det er faktisk det beste som kan skje meg! For da forsvinner bekymringsskya som henger rundt her heile tida.

Hmm, no følte eg at det vart veldig mykje prat om kun meg...

God lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det var veldig fint og modig å dele det med oss. Det viser jo at du har kommet langt allerede. Flinke damen:)

Jeg prøver å ikke bekymre meg for vekta og det er egentlig klærne som er det største problemet nå. Jeg har lagt på meg og blitt chubby. Greit nok for jeg vet jeg er gravid og skal leve med kiloene til neste år.

Men jeg syns det er veeeel tidlig å kle seg som gravid og fortelle det til alle som da vil spørre.

Det blir også litt dumt å tasse rundt som en sopp og nekte for graviditeten til dem som spør..

Og hvis noen lurer, ja, jeg er verdensmester i fiktive problemstillinger:) Hehehe!

Tenker vi prøver å kose oss mest mulig fornuftig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vettel

Minimus: Ett tips, be jordmor om å ikke fortelle deg vekta, bare notere det ned i sine papirer. Det er min plan i allefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkomen :) Oi, 2 SA allerede i år. Ja, denna gongen får me håpa det går bra! Det var ein grunn til at du SA dei to andre gongene, og alle gode ting er 3 ;) Lykke til iallefall!

Sjølv hadde eg 1 SA i februar. Var ganske sårt da ettersom veninna mi var (er) gravid òg. Men håpet steig att etter nokon veker, og no begynner eg på 9. veke i morgo :) Berre går og ventar på at det skal bli 19. juni eg no, for da er det 12 veker og eg kan fortella nyheten til folk :)

Lurer litt på kva nokon av dei kjem til å seie :sjenert:, for me har ikkje mykje peng. Kanskje berre vanleg løn til 1 person. Men, eg tenker at det ordnar seg alltid. Mamma var åleine med meg og fekk minstebidrag. Ho var student. Og eg merka aldri at me hadde lite peng. Ho var kreativ og flink til å bruke pengane på "rett" måte :) SO, viss ho kan klare det skal me klare det. Og me er i tillegg 2, og det hjelper på vil eg tru :) Nokon andre som ikkje har so mykje å rutte med?

Jeg kan skjønne at det var sårt med SA siden venninna di var gravid også ja. Men nå er det ikke lenge igjen til du passerer de magiske 12 ukene da :)

Vi har faktisk heller ikke alt for mye penger å rutte med, men det blir heldigvis litt bedre etter hvert når jeg får mere inntekt, så jeg tror nok ting kommer til å ordne seg her også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne at det var sårt med SA siden venninna di var gravid også ja. Men nå er det ikke lenge igjen til du passerer de magiske 12 ukene da :)

Vi har faktisk heller ikke alt for mye penger å rutte med, men det blir heldigvis litt bedre etter hvert når jeg får mere inntekt, så jeg tror nok ting kommer til å ordne seg her også :jepp:

Nei, det er slett ikkje lenge att :) 3 veker går fort!

Eg er ikkje i jobb, har vore sjukmeldt ganske lenge. Har kronisk migrene, so måtte rett og slett slutte i jobben pga. det. Får arbeidsavklaringspeng fra NAV, og det er ikkje so masse når ein blir 3. Kjæresten er for tida også i NAV-systemet, so det flyter ikkje over med peng akkurat ;) Lurer på om me får meir støtte sidan begge er sjukmeldt no når eg er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har vært og tilbudt meg mellommåltid og ramset opp alt vi hadde! Men akkurat nå har jeg bare lyst på druer og vannmelon... Følte muligens at han syns jeg er litt håpløs nå:) Håper bare jeg fortsatt har lyst på det når han kommer fra butikken..!

Jeg hadde også akutt lyst på vannmelon her en dag, sendte samboeren på butikken og han kom hjem med en megasvær vannmelon. Nå får jeg brekninger når jeg åpner kjøleskapet og ser den.. :fnise:

Nei, her gikk det galt (igjen). Det ble et kort opphold! Lykke til videre, jenter! :klemmer:

Det var trist! Ønsker deg masse lykke til videre :)

Hei alle sammen! :) Sniker meg forsiktig inn hit jeg, om det er greit? :sjenert: Har menstermin 4. Februar, så jeg er i dag 4+2. Har hatt 2 SA tidligere (Januar 2011 og April 2011), så denne gangen håper jeg spiren klamrer seg fast. Gleder meg til å følge alle dere andre frem til Januar/Februar 2012 :jepp:

Velkommen og gratulerer :) Krysser fingrene for deg, og gleder meg til å følge deg også videre! Dette begynner å bli en folksom og koselig terminklubb :)

Nokon andre som ikkje har so mykje å rutte med?

Vi har heller ikke det, jeg er student og jobber bare annenhver helg nå som jeg må være hjemme med veslejenta som ikke begynner i barnehage før august. Må konsentrere meg om skolen, så jeg kan ikke jobbe noe særlig mer. Samboer tjener bra, men vi har huslån som han betaler på. Men jeg har den holdningen at alt ordner seg! Det er jo bare å være fornuftig. Det trenger ikke være så dyrt å få barn :) Man kan spare mye på å kjøpe babyklær på salg om sommeren og i januar, og kjøpe dyne, sengetøy, tepper, kluter osv når princess har 40%. Utstyr kan også kjøpes i Sverige, noe kan kjøpes brukt, osv :) Hvis det er interesse for det kan vi jo lage oss en økonomi-baby-tråd her også ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble det så mye å svare på, at jeg glemte å kommentere det du delte med oss om bulimien din Minimus. Jeg syns også at du er veldig tøff som forteller om det, og jeg syns det høres ut som du har en bra holdning til det nå. Men jeg skjønner at det kan være skremmende for deg. Hvis du tenker mye på så håper jeg at du ikke er redd for å skrive her om det, så kan vi andre prøve å oppmuntre litt :)

Nå kommer dere sikkert bare til å himle med øya... men jeg er bombesikker på at jeg kjente bevegelse i går da jeg la meg!! Har jo vært gravid før, så jeg kjenner forskjell på luft og et lite dult :rodmer: Men samtidig vet jeg at det er jo for tidlig, så eneste forklaringene jeg kan komme på er at jeg enten er lenger på vei enn jeg trodde, eller at det er tvillinger, eller at det rett og slett er innbilning.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var veldig fint og modig å dele det med oss. Det viser jo at du har kommet langt allerede. Flinke damen:)

Jeg prøver å ikke bekymre meg for vekta og det er egentlig klærne som er det største problemet nå. Jeg har lagt på meg og blitt chubby. Greit nok for jeg vet jeg er gravid og skal leve med kiloene til neste år.

Men jeg syns det er veeeel tidlig å kle seg som gravid og fortelle det til alle som da vil spørre.

Det blir også litt dumt å tasse rundt som en sopp og nekte for graviditeten til dem som spør..

Og hvis noen lurer, ja, jeg er verdensmester i fiktive problemstillinger:) Hehehe!

Tenker vi prøver å kose oss mest mulig fornuftig:)

Tusen takk :) Eg har gått til psykolog sidan hausten 2008 (oi, so lenge allerede...), og har tenkt å fortsette med det til bebisen er komen. So tek eg det derfra.

Eg ser at magen har vorten litt større, men det gjer sjølvsagt ikkje kjæresten, hehe. Eg legger nok ekstra merke til det pga. kroppsfikseringa mi OG fordi eg gler meg kjempemykje til å få skikkeleg mage. Føler meg litt smålubben akkurat på magepartiet, so håpar magen kjem fort :)

Haha, "tasse rundt som ein sopp" faktisk :gjeiper: Me ventar med å fortelle det til 12 veker er forbi. Sidan det gjekk gale forrige gong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimus: Ett tips, be jordmor om å ikke fortelle deg vekta, bare notere det ned i sine papirer. Det er min plan i allefall. :)

Takk for tipset, det må eg vurdere :) Men, so har ein liten del av meg lyst å vete kor mykje eg går opp. For viss eg går opp lite blir eg glad og kjem ikkje til å ha noko imot å prate om det viss temaet dukkar opp :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også akutt lyst på vannmelon her en dag, sendte samboeren på butikken og han kom hjem med en megasvær vannmelon. Nå får jeg brekninger når jeg åpner kjøleskapet og ser den.. :fnise:

Det var trist! Ønsker deg masse lykke til videre :)

Velkommen og gratulerer :) Krysser fingrene for deg, og gleder meg til å følge deg også videre! Dette begynner å bli en folksom og koselig terminklubb :)

Vi har heller ikke det, jeg er student og jobber bare annenhver helg nå som jeg må være hjemme med veslejenta som ikke begynner i barnehage før august. Må konsentrere meg om skolen, så jeg kan ikke jobbe noe særlig mer. Samboer tjener bra, men vi har huslån som han betaler på. Men jeg har den holdningen at alt ordner seg! Det er jo bare å være fornuftig. Det trenger ikke være så dyrt å få barn :) Man kan spare mye på å kjøpe babyklær på salg om sommeren og i januar, og kjøpe dyne, sengetøy, tepper, kluter osv når princess har 40%. Utstyr kan også kjøpes i Sverige, noe kan kjøpes brukt, osv :) Hvis det er interesse for det kan vi jo lage oss en økonomi-baby-tråd her også ;)

Skulle ønske at eg vann masse peng! Hihi, men da må eg kanskje begynne med lotto fyrst.

Samme holdning har eg :) Eg er ikkje nøyen på å kjøpa brukt kle/utstyr. Ser for meg ei litt fargerik vogn som samtidig er ein nyare modell, men kor får eg tak i det hen? Er flower power-jente ;)

Ja, eg er med på den tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det så mye å svare på, at jeg glemte å kommentere det du delte med oss om bulimien din Minimus. Jeg syns også at du er veldig tøff som forteller om det, og jeg syns det høres ut som du har en bra holdning til det nå. Men jeg skjønner at det kan være skremmende for deg. Hvis du tenker mye på så håper jeg at du ikke er redd for å skrive her om det, så kan vi andre prøve å oppmuntre litt :)

Nå kommer dere sikkert bare til å himle med øya... men jeg er bombesikker på at jeg kjente bevegelse i går da jeg la meg!! Har jo vært gravid før, så jeg kjenner forskjell på luft og et lite dult :rodmer: Men samtidig vet jeg at det er jo for tidlig, så eneste forklaringene jeg kan komme på er at jeg enten er lenger på vei enn jeg trodde, eller at det er tvillinger, eller at det rett og slett er innbilning.. hehe

Thank you :) Ja, eg har fått ein annleis/laidback holdning til det etter kvart :) Neida, eg kjem til å skrive om alt muleg som fell meg inn!

Hihi, høyres litt tidleg ut...men, kva veit eg. Kanskje det var litt movement der inne :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at jeg koser meg med lesingen her inne:)

Har kommet meg gjennom en laaang dag med kvalme..

Sovnet på sofaen ikveld og våknet til lukten av mannens herlige nachos med følgende kommentar:" Blæææh, det lukter bæææsj!!"

Det må være så koselig å diske opp med mat til meg..!!

Gudskjelov så fikk jeg våknet og luftet nesa og drukket litt saft så etterhvert klarte jeg å spise litt uten å bli veldig dårlig etterpå. Hurra!

Har bedyret mannen at jeg ikke gjør dette med vilje og han vet da hvilken mathest jeg er til vanlig så..:)

Har litt stikkinger og murringer nå. Nesten vondt. Men satser på at knøttet har det bra:) Snart mandag og ukeskifte:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal prøva å holda meg vaken til neste TV3-film begynner, kremt, er over. No fekk eg litt lyst på nachos! Men blir ein anna god middag i morgo - Kylling og kalkunpølser og potetstappe (ikkje heimelaga, nei) med ketsjup og sennep. Mmm.

Eg har slurva med vatnet siste veka (er flink til å drikke det ellers, og det er i tillegg viktig for meg med migrene), har vore meir sugen på sjokolademelk, iste og sånt. Men akkurat i dag har eg vore flink ;) Er nesten avhengig av å ha isbetar da, og det er eg gravid eller ei. Og so vanlegvis likar eg rein vatnsmak, men har måtta hatt i bittelitt jus for at det skal vere godt.

Har hatt luftsmerter sidan tidleg i kveld, men trur på ingen måte at noko er gale :) Men kan ikkje denne lufta gå vekk da, og gje meg maaage istaden :gjeiper:

Nei, for n`te gong må eg på do før filmen startar. Sov godt, mammatroll :sovne:

Endret av Minimus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tipset, det må eg vurdere :) Men, so har ein liten del av meg lyst å vete kor mykje eg går opp. For viss eg går opp lite blir eg glad og kjem ikkje til å ha noko imot å prate om det viss temaet dukkar opp :sjenert:

Hva tenker du på som lite da? Jeg er ikke helt sikker, men tror det er normalt å gå opp et sted mellom 10 og 20 kilo, correct me if I'm wrong :) Men du må huske på at disse kiloene er babyvekt, livmor, morkake, brystene vokser, ++. Man kan jo også få vann i kroppen, men de kiloene forsvinner ofte med en gang man har født. Så du må ikke bli lei deg når du ser at vekta øker. Lett for meg å si da men.. Har sett en oversikt et sted, over hvor mye man kan forvente at livmor og morkake osv veier, kan grave den frem hvis du vil det, så du har den å se på når du føler det er ille at vekta øker litt :klemmer:

Ser for meg ei litt fargerik vogn som samtidig er ein nyare modell, men kor får eg tak i det hen? Er flower power-jente ;)

Hehe det har jeg ikke peiling på, du får sjekke ut forskjellige vognmerker og de ulike farge-designene deres :fnise: Evt lete på Finn?

Skytte:Håper mannen forstår deg da, og skjønner at du ikke gjør det med vilje, det gjør han helt sikkert :) Her i huset er det derimot ikke mye sympati å høste, mannen er forkjøla, og vi vet vel alle at ingen er så syk som en forkjøla mann? Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er slett ikkje lenge att :) 3 veker går fort!

Eg er ikkje i jobb, har vore sjukmeldt ganske lenge. Har kronisk migrene, so måtte rett og slett slutte i jobben pga. det. Får arbeidsavklaringspeng fra NAV, og det er ikkje so masse når ein blir 3. Kjæresten er for tida også i NAV-systemet, so det flyter ikkje over med peng akkurat ;) Lurer på om me får meir støtte sidan begge er sjukmeldt no når eg er gravid?

Jeg er også i NAV-systemet for tiden, men skal ut i jobb etter hvert. Gleder meg litt til det, kjenner jeg :) Har ikke helt satt meg inn i NAV-systemet og graviditet, så jeg vet faktisk ikke så mye om hva man har rett på og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med på en evt. økonomi-baby-tråd :jepp:

Skytte: Jeg måtte le litt av den kommentaren din :fnise: Jeg er enda veldig tidlig i graviditeten, men merker allerede kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn, da har jeg laget en økonomi-tråd og en terminliste. Holder på å legge inn terminene nå. Dere får si fra om jeg har bomma på noen terminer, og si fra ved eventuelle endringer ved f.eks. ul. Også kan vi oppdatere med kjønn etterhvert som vi får vite det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink Miss Mp:)

Mannen skjønner heldigvis! Tror kanskje han syns det er litt komisk for ikveld lo han litt stille for seg selv da han måtte ta middagsrestene mens jeg sto og brakk meg og lurte på hvordan i himmelens navn vi kunne ha spist slik mat for kun få timer siden:)

Oioi... Forkjøla mannfolk ja! Du har min dypeste sympati, hehe:)

Ang kiloer ja. Jeg la på meg tolv kilo sist og alle kiloene raste av på en uke. Fødte i juli og svetta som en griiiis!! Tok noen mnd før kroppen hadde trukket seg sammen og så ok ut da. Men jeg har aldri følt meg så tynn og lekker som rett etter fødselen. Hadde playboy spurt hadde jeg stilt opp tvert :) :) :) Hadde nok fått sjokk av virkeligheten når bildene kom da men seriøst, å miste den digre magen og alt vannet gjorde sitt til at jeg følte meg som en sylfide:) Og jeg er ikke sånn kjempetynn i utgangspunktet! Hehe, nå babler jeg fælt her midt i natta:)

Er spent på hvordan det blir med vinterbaby vs sommerbaby. Alt var jo så enkelt med førstemann. Trillet hver dag så og si og fikk masse trim! Vi får se, vi får se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig lese til eksamen og alt er jo mere spennende enn det! Fikk tilogmed rydda et kjøkkenskap! Hehe.

Følte meg som en sylfide etter fødselen jeg og! Men da jeg så bilder senere skjønte jeg at jeg kunne ikke tatt mer feil :fnise:

Jeg fikk vesla i starten av april, så det var jo veldig lettvint det ja. Nå blir det starten av januar, og det kan jo fort være 10-15 minus i mange dager, da blir det ikke noe trilling for min del. Men vesla må jo i barnehagen, hvordan går det da med å ta babyen ut i bilen når det er så kaldt? Huff.. mye å tenke på! Og som vanlig tar vi bekymringene på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss moneypenny: Eg har eit lite ønske om å ikkje gå opp meir enn sånn 5-7 kg :sjenert: Og er eg heldig slepper eg unna vatn i kroppen :)

Var på fyrste legekontroll i dag! Alt ser bra ut :) Fortsatt litt lågt blodtrykk, men bedre å ha litt for lågt enn litt for høgt. Neste veke ringer eg jordmor. Det ser eg fram til, for da føler eg at eg er meir inni systemet :D

Eg har veldig lyst til å høyre hjertelyden, vete at det er noko her inni liksom. I veke 12-13 bør vel det kunne gå an?? Får høyre med jordmora :)

Endret av Minimus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...