Gå til innhold

Skravletråd 2012


Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Du kan kjøpe deg sånn Besafe bilbelte, som gjør at beltet går under magen :) Tror det er anbefalt ihvertfall fra tredje trimester, så fosteret skal være trygt hvis man kræsjer/bråbremser. Morro å handle mammaklær! Jeg har tatt frem mine gamle, vanlige bukser er for lengst lagt vekk :)

Takk for tipset! Det skal jeg sjekke ut :jepp:

Stas med ny garderobe pga et lite mirakel i magen ja :rodmer:

Hellooo! Im back:)

Koselig å lese alle innleggene siden sist! Flott gjeng med hot mamas:)

Har hatt det veldig fint på kjæresteferie men er ikke helt imponert over franskmennene! Menmen:)

Formen har vært variabel men stort sett veldig bra. Ble utrolig sliten om kveldene men ikke rart når jeg har løpt rundt med mannen på slep for å få sett mest mulig på kortest mulig tid:)

Har jo da levd en uke på loff og crossianter så jeg har sett megagravid ut..! Mannen var veldig flink til å bruke gravidkortet: Excuse me, my wife is pregnant...! Og vips så ordnet det meste seg:)

Nå gleder jeg meg til grovbrød og knekkebrød og håper magen går litt tilbake for den er bare veldig oppblåst. Flaut å se sååå stor ut og se reaksjonen når folk spør når terminen er.. Orker ikke den oppmerksomheten hjemme enda.

Ellers er puppene nesten blå og har begynt på E cup..! Tror jeg stoppet på D da jeg gikk med snupp og før graviditeten var jeg C. Mannen er meget fornøyd med å ha sin egen private Hooters:)

Håper bare det ligger et ULbrev i posten nå når vi kommer hjem!! Er jo uke 14 imorgen!!!

Have a nice one:)

Kjenner igjen den fykingen i storbyer ja. Måtte le av mannen din sin bruk av gravidkortet :fnise: Herlig!

Noen fordeler må vel gutta ha av oss vandrende hormonbomber?! ;)

Krysser fingrene for UL brev i posten snart!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det livlig om dagen! Så gøy :jepp:

Velkommen hjem fra Paris Skytte! Hørtes ut som en svært vellykket ferietur!

Ang bilbelte: fikk låne BeSafe bilbelte av en venninne som fødte for 3 uker siden. Var bedre å sitte med belte på når jeg bruker denne også er det jo tryggere for mageboeren om noe skulle skje (bråbremsing/kollisjon). Kan anbefales :)

Satt med lille babyen til venninnen min i armene i mange timer i går :rodmer: Kan jo ikke se meg mett! Blir rent utålmodig av slikt og vil ha mageboeren her nå ;) Var stas å se mannen med en liten baby i armene og, gleder meg bare mer og mer! :strix:

Min familie er svært engasjert mtp knøttet og det er veldig hyggelig! Faren til mannen og hans samboer er lite interessert, men det går jo i tråd med hvordan det har vært hele forholdet vårt.. Ikke hørt noe fra de siden vi slapp nyheten for ca en måned siden. Stusselig, men som forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ulbrev som ventet.. Men kontroll om en uke så jeg får dobbeltsjekke det da!

Har funnet frem de gamle mammabuksene mine men to er så fæle og digre at fysj.. En annen er ok men alt for stor enda og da har jeg en sånn passe ok. Men magen blir så voldsomt synlig i den..

Vet ikke hvorfor men jeg er ikke helt klar til å fortelle "verden" les: lille byen her, at jeg er gravid. Det er ikke noe galt og jeg skammer meg ikke:) Jeg vil bare ikke ha så mye snakk om det. Merkelig. Men kan hende at jeg i underbevisstheten er redd for å miste så da vil jeg ikke at noen skal vite. I dont know!

Men jeg er seriøst plagsomt oppblåst og uvel om kveldene, er noen andre det? Jeg føler meg like diger som på slutten med snupp.. I uke fjorten!! Jadda, detta blir bra vettu..!!

Oppe på overtid og grusomt trett så må soves litt her nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i din bok også (før jeg leste her :sjenert:), så har jeg litt sånn oppblåsthet om kveldene jeg å... Men går over på max en halvtime. Kjedelig å måtte gå rundt oppblåst hele dagen :kose:

Jeg skjønner hva du mener med å vise det til hele verden... Jeg gikk med mammabukse ute "blant folk" for første gang i dag, og plutselig ser jeg noen bekjente i en butikk, og merker at jeg bare automatisk skeier unna fordi jeg ikke vil at de skal se magen. Det var ikke noe problem å gå ute blant ukjente folk, men bekjente som jeg har på face og lignende, det var plutselig ikke noe særlig. Vet ikke helt hvorfor jeg? :klo:

Vi er no'n skruller vi.

:klem:

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akkurat sånn jeg også tenker, men aner ikke hvorfor. Kan vel være at vi ikke vil ha alle så tett innpå privatlivet med en gang kanskje?

Ligger med fryktelig hodepine jeg:( Har prøvd å drikke og spise og sove men den klorer seg fast:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ble bedre utpå kvelden men imorges var den tilbake da jeg våknet:( Kjennes ut som skinnet er for trangt for skallen.. Har tatt med snupp på sykletur og har nå pitstop hos ei venninne som hadde is:) Neste stopp blir frisøren med snupp, så hjem å lage middag og hviiiile <3

Ganske umulig å legge seg med en aktiv femåring med barnehageferie..! :) Men litt hvile blir det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hodepinen gir seg Skytte! Ikke så enkelt å hvile her heller, ettåringen begynner å bli meget aktiv ;)

Jeg har det også litt sånn at jeg ikke vil at bekjente skal se at jeg er gravid. Vet ikke hvorfor jeg heller! Tror det er at jeg er redd for at noe skal gå galt. Var på kino her en dag, og under hele filmen kjentes det ut som at det fossblødde. Det eneste jeg klarte å tenke på var at det var det, nå mister jeg. Var ekstremt letta da jeg kom hjem :) Men filmen som jeg hadde gledet meg til i et år husker jeg nesten ingen ting av :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad jeg har verdens snilleste samboer, han gjør virkelig alt. Jeg er fortsatt sliten og nå symfysen som krangler er det ikke lett å gjøre så mye. Men vi har vært på kjøpesenter idag og shoppet til snuppa. Eccosko og litt klær på halv pris, me like:) oxo fikk hun sparkesykkel (hello kitty) og ball. Sykkelen er hun fortsatt for liten til, men halv pris der å;)

Håper alle har det fint der ute, bare 26 uker igjen for meg til termin :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har shoppa til lillejenta i dag jeg og :) Ville gjerne shoppe til den i magen og, men hadde endel bhg-innkjøp som hasta og hun var ikke akkurat tålmodig i vogna ;)

Håper alle har en fin kveld, og at formen er stigende for dere som ikke føler dere så bra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

Slapp å våkne med hodepine idag! Deilig:) Da blir humøret straks godt!

Shopping ja:) Gleder meg til mørke høstkvelder foran ymse nettsider med babyklær!! Det blir fint det tenker jeg:)

Idag må det jobbes et par timer med ekstrajobben men det er småguffent vær ute så det skal gå bra:) Snupp er veldig fornøyd med å skal få se film! Han protesterer tidvis på å må alltid være ute...:) Jeg er litt streng sånn sett, er det fint vær: barn ut! Men så er jeg litt grei når det er litt guffeluffent ute, da blir det litt tvkos og sånt. Så jeg tror ikke jeg bare er upopulær:)

Ha en fin dag alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp og hopp folkens!!

Kl er sju og jeg har vært oppe siden fem... Måtte som vanlig på do, fikk ikke sove igjen, fikk urolige ben og ble kjempesulten..! Jepp, blir nok en effektiv dag dette..!

Har tatt runden min og vel så det på kg og begynner å bli selskapssyk:) Snupp pleier å våkne sånn ca halv åtte så nå venter jeg på å høre hans herlige "mamma, er det dag nå? Kan jeg stå opp?" Ofte etterfulgt av " Er det helg idag? Får jeg se på tv?"

Det er lykken i livet med lørdag og søndag for da får han se barnetv på morgenen. Og nå i ferien får han se det litt ellers om morgnene også så han koser seg:)

Tror magen min er i ferd med å forandre seg. Den har liksom blitt rundere og hardere:) Og litt større! Gleder meg bare så veldig til å se mer gravid enn feit ut..!

Godzilla nå begynner jeg å bli trøtt! Det verste med for lite søvn er at man blir så uggen at det kjennes ut som om man har vært på fylla. Og det er ikke en følelse jeg vil ha oppi alle gravidsymptomene:) Det holder å være gravid liksom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp og hopp folkens!!

Kl er sju og jeg har vært oppe siden fem... Måtte som vanlig på do, fikk ikke sove igjen, fikk urolige ben og ble kjempesulten..! Jepp, blir nok en effektiv dag dette..!

Har tatt runden min og vel så det på kg og begynner å bli selskapssyk:) Snupp pleier å våkne sånn ca halv åtte så nå venter jeg på å høre hans herlige "mamma, er det dag nå? Kan jeg stå opp?" Ofte etterfulgt av " Er det helg idag? Får jeg se på tv?"

Det er lykken i livet med lørdag og søndag for da får han se barnetv på morgenen. Og nå i ferien får han se det litt ellers om morgnene også så han koser seg:)

Tror magen min er i ferd med å forandre seg. Den har liksom blitt rundere og hardere:) Og litt større! Gleder meg bare så veldig til å se mer gravid enn feit ut..!

Godzilla nå begynner jeg å bli trøtt! Det verste med for lite søvn er at man blir så uggen at det kjennes ut som om man har vært på fylla. Og det er ikke en følelse jeg vil ha oppi alle gravidsymptomene:) Det holder å være gravid liksom:)

UROLIGE BEN! Nå fikk jeg en sånn aha-opplevelse. Nå skjønner jeg at det ikke har vært noe "galt" med bena mine :fnise:

Så koselig med forandringer med magen. Gleder meg til magen min begynner å forandre seg skikkelig også! :)

Jeg kjenner igjen den fyllesyke-følelsen når man er trøtt. Er alltid sånn etter å ha hatt nattevakt jeg. Er veldig ubehagelig å føle seg gravid OG fyllesyk :fnise:

--

I dag har jeg nådd 12 uker! :jepp: Tiden har gått utrolig fort, og jeg kan ikke fatte at jeg faktisk har en liten spire i magen som skal vokse seg stor :rodmer:

Nei, nå må jeg få meg noe søvn før jeg skal på vakt igjen i natt. Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen og god natt, Pjusk:) Og grattis med 12 uker!!!

Nei urolige ben er noe herk ja. Har plagdes med det siden tenårene og fant ut ifjor på nett at det faktisk er noe som kalles restless leg syndrome. Så tror kanskje jeg har det uten at jeg gidder å snakke med legen om det. Har ikke den helt store troen på at det har noe for seg så..

Snupp sto opp kvart over sju og vi kosa oss i sofaen med klesbestilling i HM:)

Nå ser han tv og jeg har vasket hele stua:) Det trengtes gitt! Nå skal jeg ta kjøkkeninnredningen før jeg vekker mannen og legger meg. Kjenner kvalmen kommer sigende her så..

Kjekt å kan skravle her når man er pratesjuk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :vinke:

Har ikke vært så aktiv her fordi formen er litt så som så... Jobber som vanlig, men det er nok kanskje ikke det lureste, for all energi går med til jobb, så resten av dagen er jeg helt ødelagt.

Så artig at flere av dere har synlige mager allerede! Her er det ikke noe som synes - bare det samme gamle mage-flesket :fnise:

Er veldig oppblåst til tider, som jeg ser flere av dere også sliter med. Orker ikke gå med vanlige bukser som strammer i livet, så her blir det stort sett tights hver dag :sjenert:

Gleder meg til jeg får fin og tydelig gravid-mage, og til katta er ute av sekken, så kan man slippe å holde pusten hele tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ja jenter! Her har også magen begynt å ta form, men er vel kanskje vanlig når man har passert 16 uker :)

I dAg er det markedsdag i hjembyen og vi sto klare utenfor baby butikken kl 09.... Var kjempe tilbud på vogn så nå har vi en Sino kombivogn stående hos mor og far:) greit å være tidlig ute

Ha en strålende dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du sa du hadde det støvete i min bok, men jeg ser du har fått ånden over deg og shinet :fnise: Deilig å få sånt unnagjort! Bare flink er du :) Håper du har en koslig morgen med snupp! :klem:

Grattis med 12 uker, Pjusk! :hoppe:

Kvn84: Så heldige dere var med kjøp av vogn på tilbud! Vil vel være lurt for oss andre her inne også å følge med på salgene utover høsten. Kanskje vi også kan gjøre et kupp? :jepp:

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 12 uker til Pjusk ja - det glemte jeg helt midt i alt :fnise:

Og supert med vognkupp! Lurt å følge med på tilbud når man har såpass god tid. :jepp:

Mannen i huset var helt klar for å slå til på et bilsete-tilbud på 4+3 - jeg synes det var i tidligste laget kan du si, så satte ned foten og lovte dyrt og hellig at slike tilbud dukker opp igjen... :sjenert: Håper jeg ikke går på en smell der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og supert med vognkupp! Lurt å følge med på tilbud når man har såpass god tid. :jepp:

Mannen i huset var helt klar for å slå til på et bilsete-tilbud på 4+3 - jeg synes det var i tidligste laget kan du si, så satte ned foten og lovte dyrt og hellig at slike tilbud dukker opp igjen... :sjenert: Håper jeg ikke går på en smell der :fnise:

:fnise: Godt han er engasjert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...