Gå til innhold

Ravens lune vrede

Raven Emerald

Anbefalte innlegg

Er det tilfeldig at eg får opp reklame for danmarksferie når eg er inne i boka di? :ler:

Ja, du skal sjå det er ein heil froskedam der inne. Først snik den lille frosken seg inn utan at mor og far veit om det, og så tar han likså godt med seg heile froskesøskenflokken sin. :tunge1:

Sikkert et hint, det er et herlig land, og det er jo ferie snart. =P

Stikk innom Odense, da, så jeg får hilse på lille-rampen. :nigo:

Ikke si sånt, er bekymret nok for om det kan være mer enn en..! :daane:

Mamma er tvilling, og det er ett tvillingpar til i samme søskenflokken. Bestemor fikk tvillinger annenhver gang hun fødte... Og det er ikke bare hun som fikk tvillinger; jeg tror grandtantene mine har enten barn eller barnebarn som er tvillinger, også. Og jeg har allerede sneket meg unna tvillinger to ganger, spørs om jeg er like "heldig" nå. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppendeglad: :hoppendeglad: 10 UKER!!! :hoppendeglad: :hoppendeglad:

:strix:

Kom forresten på at det er FREDAG som er lege-dag. =P Av en eller annen grunn har jeg fått for meg at den 27. er i morgen. Litt irriterende, men siden jeg enda er sliten etter hjemreisen, er det litt godt å få en ekstra dag å komme til hektene på. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa..! :rodmer:

Nå må jeg bare få bekreftet at det er liv, og så kan jeg senke skuldrene noe. Og det får jeg forhåpentligvis i morgen. =)

Etter det er det nakkefold-sjekk. Og den gruer jeg for, er redd for at de skal finne noe der... =( Men jeg kan ihvertfall slappe av frem til da, og vite at Lille Frosk lever i beste velgående. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun sjekket dessverre ikke for fosterlyd, hun sa det var for tidlig. Regner med de bruker jordmorstetoskop og ikke doppler da, men likevel... Så nå må vi vente på ultralyd. =(

Og ultralyd får vi ikke før om 3-4 ukers tid, så vi får se... Lenge å vente på å få bekreftet liv, da, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er sprek som går igang igjen etter 8 år!! Men du verden så spennende.

Mine barn er snart voksne og ingen muligheter for flere her :fnise: Biologien har talt!!!

Ønsker deg lykke til videre i svangerskapet og håper alt vil gå greit! Skal nok følge med videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se deg her, Havbris. =)

Ja, lurer av og til litt på hva det egentlig er jeg tenker på...lol.. Neida, tror nok ikke det er så tungt som det kan høres ut til. Jeg har vel egentlig aldri følt at jeg var "ferdig", så sånn sett bare fortsetter jeg.

Håper også det går greit, gruer meg så voldsomt til den første ordinære ultralyden, der de sjekker nakkefolden. Vi har nemlig ikke klart å bli enige om hvorvidt vi skal beholde om det er en Down-baby... Så da blir ultralyden skummel, plutselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Nå er nok jeg litt påvirket av at jeg jobber med utviklingshemmede, men downs syndrom er ikke det verste man kan få. Jeg håper dere finner ut av det!

Dumt at du ikke hørte noe, men 3-4 uker går fort. :) Det er jeg sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se deg her, Havbris. =)

Ja, lurer av og til litt på hva det egentlig er jeg tenker på...lol.. Neida, tror nok ikke det er så tungt som det kan høres ut til. Jeg har vel egentlig aldri følt at jeg var "ferdig", så sånn sett bare fortsetter jeg.

Håper også det går greit, gruer meg så voldsomt til den første ordinære ultralyden, der de sjekker nakkefolden. Vi har nemlig ikke klart å bli enige om hvorvidt vi skal beholde om det er en Down-baby... Så da blir ultralyden skummel, plutselig.

Greit å ta den diskusjonen grundig før ultralyd, og da mener jeg grundig og ærlig i forhold til egne følelser og livssituasjon. Men det går jo i de fleste tilfeller bra! Jeg var nesten 35 da jeg fikk første og 36 da jeg fikk nr. 2. Var nok en del bekymret i svangerskapet - men det har blitt to flotte gutter som er i tidlig voksen alder - og som jeg selvsagt er svært stolt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Nå er nok jeg litt påvirket av at jeg jobber med utviklingshemmede, men downs syndrom er ikke det verste man kan få. Jeg håper dere finner ut av det!

Dumt at du ikke hørte noe, men 3-4 uker går fort. :) Det er jeg sikker på.

Nei, jeg er klar over det. Mannen føler derimot at det er feil å velge å få et barn man vet ikke er friskt. Men jeg prøver å ikke ta sorgene på forskudd, da. Men gruer meg; ja, absolutt. Det er jo ikke så lett å slå fra seg tanken, når jeg vet hvorfor jeg har fått det tilbudet. Og så er det jo også vondt å tenke at i verste fall ender dette i en abort. Det føles så lite greit...

Greit å ta den diskusjonen grundig før ultralyd, og da mener jeg grundig og ærlig i forhold til egne følelser og livssituasjon. Men det går jo i de fleste tilfeller bra! Jeg var nesten 35 da jeg fikk første og 36 da jeg fikk nr. 2. Var nok en del bekymret i svangerskapet - men det har blitt to flotte gutter som er i tidlig voksen alder - og som jeg selvsagt er svært stolt av!

Ja, vi har vel kommet frem til en slags enighet. Det er jo ofte sånn at om man får påvist Down, så får man tilbud om å snakke med foreldre som har valgt å beholde, slik at man år et innblikk og en forståelse for hva det dreier seg om. Og dersom babyen vår har Down, og vi får et sånt tilbud, slår vi til. Og så kommer det jo også litt an på hvilke tilleggsproblemer de kan påvise. Mange av disse barna har jo både hjerteproblemer og annet. Men ja, de fleste babyer som er født, er friske, så å håpe at lille Frosk er helt frisk, er jo ikke akkurat som å håpe å finne gullskatten i enden av regnbuen, liksom.

Legen sier at de ikke har funnet bastant sammenheng mellom alder på mor, og Down syndrom hos barn, derfor har Danmark gått bort fra nakkefold-sjekk kun hos kvinner over 35, og gir det nå til alle. De kombinerer det med en blodprøve. Og så får man tilbud om enda flere prøver, dersom den innledende viser grunn til "bekymring". Og så får man en til ultralyd rundt uke 18-20, for å sjekke alt mulig annet. Så her slår de på stortromma, med to ordinære ultralyder. Og skremmer vannet av meg. *sukk* =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 UKER!!! :rodmer:

Bare én uke til, så kan jeg føle meg litt tryggere. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastet opp nettopp, og det var den verste kvalme-bølgen jeg har hatt så langt. Hadde lite i magen, og spydde til jeg ikke hadde mer... Og måtte skynde meg å pusse tener og tunge ved første lille pause, fordi smaken fikk meg til å spy mer. FYTTI KATTA, det var jævlig... Har spydd mer denne ene gangen, enn jeg har gjort til sammen så langt i svangerskapet. Og hadde jeg hatt en fotball her, og samboer hjemme, hadde han fått den i hodet. HANS SKYLD!! Lol...

Så nå er jeg rød i ansiktet av anstrengelsen, der jeg kjempet mot kroppen for å unngå å spy opp vitale organer, magesekk, og diverse... *grøsser*

Håper det ble med denne ene... Jeg kan tåle brekninger, og å spy litt hver dag. Men når kroppen nærmest får kramper i forsøket på å kaste opp, nei, det er ikke OK! Fysjom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så har vi fått ultralyd til mandag 20.! :strix:

Det er ikke ordinær, men privat, da. Jeg er så usikker på om den ordinære kommer før jeg skal til Norge, og jeg vil jo helst ha en viss anelse om babyen er frisk før jeg forteller ungene. Sier de at det er en fare for at noe er galt, venter jeg bare med å fortelle ungene noe som helst, til vi vet mer om hva som skjer. Men om alt ser bra ut, kan jeg våge meg til å fortelle.

Er så usikker på hvordan vi skal få den kabalen til å gå opp... Men om de sier at det ser litt tvilsomt ut, er jo ikke det dermed sagt at det er noe galt, men da vet jeg iallefall at jeg ikke sier noe før den ordinære ultralyden... Vi får se. Hovedsaken er jo at vi snart får se lille Frosk..! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20 er jo rett rundt hjørnet! Jeg har den 16 juni selv, det skal bli veldig gøy å se! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå spennende..! ^^

Jeg gleder meg masse, men vet ikke hva jeg gleder meg mest til; å få se lille Frosk, eller hvordan pappaen vil ta det. Nå er jo riktignok han en sånn type som tar alt på strak arm, så det er vel derfor jeg knytter litt ekstra spenning til hans reaksjon... =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag fikk jeg timen for første ordinære ultralyd: 15. juni!! :strix:

Da kan vi avlyse den private, siden den jo kun ble bestilt for å få en viss idé om tilstanden til Frosken før jeg forteller jentene. =) Sååå glad nå. =)

Fikk også time til testing for svangerskapsdiabetes; er i faresonen for det, så da må det testes. Kommer til å føle meg som den lab-rotta i god tid før Frosken kommer. =P Lab-Raven, det er meg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...