Gå til innhold

Ravens lune vrede


Raven Emerald

Anbefalte innlegg

Tusen takk. =) Godt å høre at andre har troen også. Jeg er også selv overbevist om at jeg skal klare å kutte helt.

Litt av grunnen til at jeg ikke valgte å kutte tvert, er at jeg kuttet medisinene (jeg har bipolar lidelse) tvert, og dermed er de to-tre røykene jeg fortsatt tillater meg, det eneste "middelet" jeg har nå, som kan "samle" meg litt, for å si det enkelt. Om jeg ikke er øverst oppe på mani-stigen, holder det som oftest at jeg finner litt ro og slapper av, for at jeg i det hele tatt skal få sove, og av erfaring, er det å sette seg ned med en sigarett, og tømme tankene det som hjelper best utenom medisinene. Så inntil jeg har snakket med psykiatrisk (får telefon derfra i morgen), våger jeg ikke å slippe sigarettene 100%, siden jeg jo også trenger søvn. Men forhåpentligvis får jeg et alternativ til medisiner i morgen, evt. tillatelse til å fortsette med dem, og da blir det jo noe annet.

Det skal ikke være enkelt. Hadde lille soppen klart å vente med å bli unnfanget til vi skulle starte prøvingen, hadde alle disse tingene vært klare på forhånd (røykeslutt, medisinering, osv). Men siden ting ikke skjedde i riktig rekkefølge, må ting gjøres litt annerledes enn vi ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så moro at vi er flere så tett! =)

Har vært hos legen og tatt test der også. =P Den var også veldig positiv. ^^ Så nå har jeg fått første ordentlige legetime 27. mai (i dag var jeg bare innom for å ta testen, legekontoret her skal teste selv, ellers gjelds det ikke =P), og regner med det blir ultralyd rundt 12.-13. uke, for å sjekke nakkefolden. Så nå er det liksom enda litt mer virkelig. Det har ennå ikke helt gått opp for meg. Samboeren tar det hele med irriterende ro, da...lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi er flere! :)bli med i terminklubben nov/des vel?

så spennende med time hos legen!jeg gleder meg også. jeg har fått time 18 mai, da er jeg 10 uker :)

gruer meg litt til blodprøvene da..litt flaut da jeg er utdannet til å ta dem på andre men er kjempepysete når det er meg de skal tas på :fnise:

har litt lyst til å ta ultralyd i uke 12 jeg også, vet du hva det koster der du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det gratis, så vidt jeg vet. Alle gravide får tilbud om nakkefoldsscanning rundt uke 12. Jeg bor i Danmark, da. I Norge har de vel ikke lov å nevne nakkefolden med en stavelse så tidlig, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha, trodde du bodde i norge jeg :)

stemmer, men jeg hadde vel bare hatt lyst til å sjekke om barnet hadde det bra i magen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, jeg fikk tidlig ultralyd med begge jentene mine. Men det var fordi jeg har såpass mange tvillinger i slekta, at jeg ville være sikker på at det bare var den ene jeg skulle hanskes med om gangen. =P

Men vet ikke om det er blitt vanskeligere siden da. Du kan jo spørre om det er mulig å få en tidlig UL, for å være sikker på at den lille har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj. Samboeren dro til Norge på jobb-tur i dag, og jeg er heeelt alene i heeele Danmark. =P

Føler meg litt som denne karen... =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Gratulerer med ny spire Raven Emerald! :D En fremtidig "nerd" også kanskje? ;)

Lykke til med røykeslutten også, det klarer du helt fint! Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Heloise! =)

Vel, med tanke på at det skal hamstres inn av disse, kan man vel saktens ta utgangspunkt i at det muligens blir antydning til littegranne små-nerding... Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, spiller du WoW?

jeg sluttet for 1 år siden etter 2 års spilling (mye spilling.... :sjenert: )

så jeg måtte bare slutte, det var ikke helt bra så mye jeg spilte...

jeg spilte på lightbringer serveren som horde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller Horde på Runetotem, jeg. =) Samboer sin skyld, alt sammen. =P

Kan man forresten lage do-kurv til babyer..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sånn irriterende kvalm, der jeg kan stå å brekke meg i flere minutter, men klarer ikke kaste opp. Nesten så jeg gleder meg til jeg begynner med sånt noe... BLÆ. Har dum dag i dag. Samboer'n er i Norge, så han kan ikke trøste, heller. Har kost meg litt innimellom med bryllupssendinger, da. Selv om hormonene sikkert har kost seg mest, der jeg satt og tutet for meg selv. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle hente kjæresten etter jobb igår, og på vei hjem, så måtte jeg stoppe for å kaste opp. Jeg ble kjempeglad, da jeg har hatt to svangerskap før som endte i SA veldig tidlig, så jeg har aldri vært så gravid at jeg har kastet opp før. Haha! :)

Jeg har forresten time hos legen 16 mai! :) Spennende :) Er da 9+1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så gøy! Og kan se at det blir noe betryggende å kaste opp, når man har historie med SA. For min del, er det mer et bekvemmelighetsspørsmål, egentlig. Jeg takler ikke å bare brekke meg, den kvalmen er liksom for plagsom til å overse, også. Og så går den i bølger hele dagen, uten helt å forsvinne. Og i dag har den vært ekstra ille. Så er litt ekstra lei i dag. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohhhh, du har termin rundt samme tid som søsteren min da!

Wonder why! :fnise:

Gratulerer til både deg og mannen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi jeg og søsteren din lever et dobbelt-liv... =P Eh. =P

Tusen takk. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er så enig, jeg takler ikke å kaste opp heller, da føler jeg meg skikkelig sjuk altså! :fnise:

jeg er glad jeg har sluppet unna kvalme og oppkast til nå :)

ha en fin lørdagskveld Raven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke begeistret for å kaste opp selv, heller, men i forrige svangerskapene, gikk kvalmen over etter at jeg kastet opp. Og det er langt bedre enn denne evigvarende kvalmen jeg har nå. :sukk:

Ha en fin lørdagskveld, du også. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...