Gå til innhold

Ravens lune vrede


Raven Emerald

Anbefalte innlegg

14 uker igjen Raven! Herlighet så fort tiden går her. Selv om graviditeter gjerne innebærer en helt egen tidsregning..... mye subjektivt opplevd tid!!!!

Jeg fikk mine gutter med 15 mnd mellomrom. Lurte fælt på hva jeg hadde begitt meg utpå de første månedene - men en som hang i puppen og en som løp rundt og utforsket det meste. Egentlig litt galskap det hele - men etterhvert ble det helt flott. De ble nesten som tvillinger i oppveksten, satt i tvillingvogn etc. Nå er de unge voksne begge to - den ene startet i høst på studier etter vgs men den yngste blir her ett år til mens han tar siste vgs. Litt rart at tiden har gått så fort.

Det må ha vært sterkt å se lillebroren din igjen - med tanke på alt som skjedde og alt han må ha sett og opplevd - og angsten dere må ha kjent. Det som skjedde 22 juli berørte meg veldig og det er ikke få tårer som har blitt felt i løpet av sommeren. Fremdeles ufattelig!

Kos deg videre med den voksende magen og håper ikke det blir altfor mye "vondter" - og fortsett med å skrive gode innlegg på forumet. Det er alltid en "fornøyelse" å lese det du skriver!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, kan ikke beskrive hvor godt det var å se ham, hel og fin. Han har jo sine sår, selvsagt, de bare vises ikke... Og det er vondt at han har det vondt. Heldigvis snakker han om det som har skjedd, og hva han har opplevd, så han sitter iallefall ikke alene med det. Men det er jo klart, uansetthvor mye han forteller; ingen av oss kan noensinne sette oss inn i det han må bære på. Han bærer det alene, men han har iallefall mange å støtte seg til, når det blir tungt. Kan ikke beskrive hvor stolt jeg er av ham. =)

Og at man har en egen tidsregning i svangerskapet, ja..! Får ikke helt grep om den. Akkurat nå er jeg jo i Norge, og savner samboeren, så når jeg tenker på ham, går tiden såååå sent..! Med en gang jeg fokuserer på lille Froskeline, flyr tiden. Så tenker jeg på samboer, og da er det akkurat som om tiden har stått stille mens jeg hadde tankene hos babyen. Tid er jammen reltivt, gitt. =P Så jeg har for tiden to helt private tidssoner å forholde meg til. Kompliserte greier. =P

Og takk for komplimentet, det setter jeg stor pris på. Særlig når det kommer fra en av dem jeg har mest respekt for her. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Selvsagt!! Tror ammetåka har sånn smått begynt å dukke opp... :sjenert:

Enten det, eller så er jeg ganske så teit i dag. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med to tidsoner som du beveger deg mellom så må du da bli rimelig plaget av jetlag.... :fnise:

Bare vent til Froskeline kommer ut i verden - da flyr tiden fort igjen og sovetimene dine kjennes altfor korte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Selvsagt!! Tror ammetåka har sånn smått begynt å dukke opp... :sjenert:

Enten det, eller så er jeg ganske så teit i dag. =P

For all del, det kan jo godt hende at det bare er 14 uker til :) Begynte bare å lure på om det var noe jeg hadde misforstått :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For all del, det kan jo godt hende at det bare er 14 uker til :) Begynte bare å lure på om det var noe jeg hadde misforstått :P

Neida, var bare jeg som hadde blingset. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med to tidsoner som du beveger deg mellom så må du da bli rimelig plaget av jetlag.... :fnise:

Bare vent til Froskeline kommer ut i verden - da flyr tiden fort igjen og sovetimene dine kjennes altfor korte ut.

Åååå, du aaaner ikke..! :daane:

Haaar så jetlag. :fnise:

At jeg ikke kom på å bruke den unnskyldningen når jeg sovnet på black metal-konsert i helga... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på sykehuset og kjeder ræva av meg... Måtte inn i går, etter å ha fått menssmerter. Og det skal man jo helst ikke ha. Anbefaler ikke kombinasjonen vonde mase-rier og vond bekkenløsning. Men er blitt grundig undersøkt, og det var ikke åpning. Så heldigvis er jeg ikke i fødsel. Det er jo noe. I dag tar vi det positive vi kan. Slipper visstnok hjem i dag, da, og det er jo godt. Selv om jeg må tilbake på mandag. Men da håper jeg det er bare for dagen, og at jeg slipper å tilbringe natten her...

Men det er jo supert å ha nett, da, om ikke annet. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

26 uker i dag (26+2, ifølge legestanden ved Odense Universitetssykehus =P)!! :rodmer:

NÅ stemmer det med 14 uker igjen. :sjenert:

Og forhåpentligvis bare 14 uker igjen på krykker, med det uhyre lekre magebeltet jeg har fått for å holde meg sammen. Er nemlig i ferd med å falle fra hverandre, jeg. =P Så nå er det akupunktur og diverse hjelpemidler, for om mulig holde meg på bena til termin... :sukk:

Føler meg som den krøplingen, der jeg vralter avgårde...lol... Men, har jo hørt om flere som er handikappede, hvor folk snakker til dem som om de tilbakestående på noe vis, eller de snakker til den de eventuelt er ute sammen med. Håper litt at folk begynner på det viset med meg, også, siden det hadde vært greit å slippe å vri hjernen for å prøve å sette hode og hale på det som nettopp ble sagt. Jeg har maaange "attehvavardetdusanå, sa du???"-øyeblikk enda, selv om det er sjeldnere nå. :fnise:

Begynner jo å bli helt innfødt her, nå som jeg har lært med personnummeret mitt - på dansk! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg har nådd uke 27: Tenk at Froskeline er blitt sååå stor liten jente..!

Var hos jordmor i går, og hun anslo vesla sin vekt til å være rundt 1,1 kg. Lurer litt på hvordan hun kom frem til de ekstra 100 grammene, da.

Ifølge dansk regnemetode, er jeg i dag 27+3, mens tickeren sier 27+1. Men så er jo dansk regnemetode litt attenhundredeoghalvtreds, da. =P

Men uansett er det jo like lenge til termin, altså. Forskjellen er jo bare om de regner 40 uker eller 40+2 uker langt svangerskap. Likevel...liker liksom 27+3 littegranne bedre. =P

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og det er vel nå de små detaljene i terminberegningen begynner å telle! ER det stor forskjell på dansk og norsk tidsregning? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...