Gå til innhold

Ravens lune vrede


Raven Emerald

Anbefalte innlegg

Er du i Norge nå?

Nei, reiser om et par uker... Men blir bare værende én natt denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, reiser om et par uker... Men blir bare værende én natt denne gangen.

Åja! Kanskje likegreit å ikke være for lenge. Man vet jo aldri hva lille frosken velger å finne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja! Kanskje likegreit å ikke være for lenge. Man vet jo aldri hva lille frosken velger å finne på.

Nei, hun styrer med et eller annet om dagene, som jeg ikke setter helt pris på... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vel, har vært hos jordmor i dag, og så var vi på møte... Under møtet fikk jeg masse kynnere, med kvalme i tillegg, så jordmor (som var med på møtet) ville undersøke.

Konklusjon: 2cm lang livmorhals, og omtrent 2 cm åpning... To cm til, så er jeg i aktiv fødsel... HJELP! Det skjer ting!! :fnise:

Så nå prøver jeg febrilsk å få alt på plass, sånn i tilfelle. Er bare klesvask, og stappe i skuffer som gjenstår, da, i forhold til baby. Så får jeg plukke litt med rydding og julepynt når det er unnagjort.

Litt stressa nå, ja, virker som om kynnerne er svært effektive, bare en og en halv uke siden jeg ikke hadde åpning i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, så vilt! Jeg vil også føde snart. :(

Selv om det helt klart er ting i gjære hos meg, kan det fortsatt drøye en del. Det er helt vanlig for flergangsfødende å ha åpning i god tid før fødselen. Så det eneste dette betyr i praksis, er at det ikke er lenge igjen å vente. Og det er det jo ikke, bare 12 dager igjen til termin...

Men det er jo spennende å vite at kroppen gjør seg klar på "orntli'", og ikke bare gjør sitt ytterste for å gå meg på nervene. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si. Men tror nok hun kommer til termin. Det er bare ekstra spennende når man kjenner at ting er i ferd med å gjøre seg klar, det gjør jo at fødselen virker mer virkelig, enn når man går rundt, og ikke merker noe annet enn man gjorde dagen i forveien. Da føles hele fødselen så langt unna. Nå er den liksom like i nærheten. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mer enn kynnere, såvidt jeg vet. Aner ikke noe om tilstanden til livmorhalsen nå, men vil tro den så smått har begynt å bli kortere nå. Men tenkte å vente til lørdagskvelden med fødinga uansett, da. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir stas, dette, om hun nå har tenkt seg ut noensinne. Begynner å bli litt i tvil. :sjenert:

Har hatt masse vonde kynnere, men det blir liksom med det... Det er litt nedtur, føles så bortkastet med mye vondt, som ikke fører til noe. Søster kommer nedover i dag, da, så er jo litt greit at hun holder seg inne noen små timer til. Men så synes jeg det kan skje ting, og gjerne litt fort. :fnise:

Har vært en del plaget med smerter gjennom svangerskapet, særlig siste halvdel, at nå vil jeg bare bli ferdig med det, såpass at jeg kan bli normalt-fungerende igjen.

Litt sutrete av meg, ja, men man har vel litt lov, når man ikke kan snu seg i senga uten å våkne av smerter..? Eller ta i et lite tak i hjemmet, uten at man blir liggende på sofaen halvt utslått fordi det gjør vondt... Jeg mener iallefall bestemt at det om ikke annet burde være greit. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, blir stas, dette, om hun nå har tenkt seg ut noensinne. Begynner å bli litt i tvil. :sjenert:

Har hatt masse vonde kynnere, men det blir liksom med det... Det er litt nedtur, føles så bortkastet med mye vondt, som ikke fører til noe. Søster kommer nedover i dag, da, så er jo litt greit at hun holder seg inne noen små timer til. Men så synes jeg det kan skje ting, og gjerne litt fort. :fnise:

Har vært en del plaget med smerter gjennom svangerskapet, særlig siste halvdel, at nå vil jeg bare bli ferdig med det, såpass at jeg kan bli normalt-fungerende igjen.

Litt sutrete av meg, ja, men man har vel litt lov, når man ikke kan snu seg i senga uten å våkne av smerter..? Eller ta i et lite tak i hjemmet, uten at man blir liggende på sofaen halvt utslått fordi det gjør vondt... Jeg mener iallefall bestemt at det om ikke annet burde være greit. =P

Det er absolutt lov! Jeg sutret masse igjennom hele svangerskapet. Vit at jeg synes kjempesynd på deg, og at jeg synes du gjør en kjempejobb! (Du gjør jo dette for tredje gang, jeg synes det var slitsomt nok første gangen) :klemmer:

Fie savner kjæresten sin, så nå burde hun komme snart!

Det er jo mange kjerringråd der ute, men det eneste som funket for meg var trusler. ;)

Statusen min på facebook to dager før Fie ble født:

" Niennas lurer på om hun faktisk er mammaen til Fie? Hun er iallefall ikke lik meg, for jeg liker å være tidlig ute. Bare 1 1/2 uke til termin, det begynner å bli dårlig med tid nå hvis du ikke vil ha felles bursdag- og julegave! "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror denne lille skilpadda er litt sjenert, jeg... Hun er iallefall ikke særlig opptatt av å vise seg. Men jeg synes virkelig at hun bør pelle seg ut , siden vi ved siste sjekk fikk estimert vekten hennes til rundt 4 kg..! O_o

Har ikke videre lyst til å presse ut en unge stort større enn dét, altså, uffe...

Og jeg er drittlei av at folk sier "hun kommer når hun kommer", siden det ikke er det spor hjelpsomt i forhold til å få henne ut nå. Hun kommer når hun kommer, javel. Men hva om det ikke er før om halvannet år, liksom?? =P

Det kaaaan jo hende at hun treiger seg fordi hun er så avslappet og laid-back. Isåfall håper jeg hun holder på den innstillingen når hun kommer ut. =P

Og gratulerer MASSE med lille Fie - igjen! :klemmer:

Leste fødselshistorien din, og synes du var kjempeflink! Og så bra at du fikk en såpass enkel og grei fødsel, som førstegangsfødende er det jo ingenting som er så greit å slippe unna de verste fødslene, siden man gjerne føler seg mer rutinert og forberedt når man skal ha nr. 2. Tror det generelt er lettere å innstille seg mentalt på en tyngre fødsel når man har vært borti konseptet "fødsel" en gang før.

Du må gjerne vise frem bilde av henne på PM, altså... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror denne lille skilpadda er litt sjenert, jeg... Hun er iallefall ikke særlig opptatt av å vise seg. Men jeg synes virkelig at hun bør pelle seg ut , siden vi ved siste sjekk fikk estimert vekten hennes til rundt 4 kg..! O_o

Har ikke videre lyst til å presse ut en unge stort større enn dét, altså, uffe...

Og jeg er drittlei av at folk sier "hun kommer når hun kommer", siden det ikke er det spor hjelpsomt i forhold til å få henne ut nå. Hun kommer når hun kommer, javel. Men hva om det ikke er før om halvannet år, liksom?? =P

Det kaaaan jo hende at hun treiger seg fordi hun er så avslappet og laid-back. Isåfall håper jeg hun holder på den innstillingen når hun kommer ut. =P

Og gratulerer MASSE med lille Fie - igjen! :klemmer:

Leste fødselshistorien din, og synes du var kjempeflink! Og så bra at du fikk en såpass enkel og grei fødsel, som førstegangsfødende er det jo ingenting som er så greit å slippe unna de verste fødslene, siden man gjerne føler seg mer rutinert og forberedt når man skal ha nr. 2. Tror det generelt er lettere å innstille seg mentalt på en tyngre fødsel når man har vært borti konseptet "fødsel" en gang før.

Du må gjerne vise frem bilde av henne på PM, altså... :jepp:

Skjønner din frustrasjon! Spesielt hvis frustrasjonen er 4 kg tung!

I'll do even better, jeg legger ut et bilde av Fie i dagboken min om 2 sekunder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klokken 05:16 i morges ble store lille Froskeline født, etter en 3 timer lang fødsel. Hun ble målt til 4450 gram, og 55 cm. :rodmer:

Vil påpeke at det ikke var veldig godt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg satset på kanel. Tror ikke hun likte det, for hun hadde det som sagt særdeles travelt... =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...