Gå til innhold

Ravens lune vrede


Raven Emerald

Anbefalte innlegg

Har et godt tips om du vil ned i vekt. Kjøp en slik bitteliten vekt fra Ikea (ikke digital) som stopper på 110 kg. Da er det bare om å gjøre å spise seg opp til 110,5 kg - og vips - du veier plutselig 0 kg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har et godt tips om du vil ned i vekt. Kjøp en slik bitteliten vekt fra Ikea (ikke digital) som stopper på 110 kg. Da er det bare om å gjøre å spise seg opp til 110,5 kg - og vips - du veier plutselig 0 kg :danse:

Fantastisk idé!

Problemet med den vekta jeg har nå, er at det ikke nytter å lure den. Jeg tenker slanke tanker hver gang jeg tråkker på den, men nei. Det er åpenbart ikke det indre som teller for den, overfladiske jævelen. :jolie:

Men jeg har gått ned 20 kg siden jeg begynte 1. januar, så det går jo rett vei. Det var litt kjipt da vekta lå og virret i flere måneder. Selv om det til syvende og sist gikk nedover, var det mye to kg ned, og halvannet opp. Og sånt blir man ikke lekker og veldreid av over natta..!

Men det ser ut til å ha løsnet litt nå, har begynt å trene så smått igjen (hadde en pause i sommerferien, da vi hadde besøk av to av mine fantastiske søsken, og kjæresten til den ene <3). Så håper det går litt fortere enn det gjorde før sommeren. Vi får se. Prøver å ikke bli helt manisk, og heller bruke litt sunn fornuft.

Jeg kutter kalorier, men driver ikke med intens veiing av maten, heller. Men så spiser jeg stort sett bare yoghurt og middag for tiden, da. =P Har ikke særlig lyst på annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten bilde av sprettballen min. ^^

Bildet ble tatt av verdens beste lillesøster, og er lagt ut med tillatelse fra høyeste hold. =P

Endret av Raven Emerald
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten bilde av sprettballen min. ^^

Bildet ble tatt av verdens beste lillesøster, og er lagt ut med tillatelse fra høyeste hold. =P

Fine luringen <3

"Åneiiiiii" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine luringen <3

"Åneiiiiii" :D

Hun driver fortsatt med det...og roper på "oooonken", "nannen" og "tantn" sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go'klump! :rodmer:

Forøvrig kan jeg anbefale å støtte seg mot vasken mens man står på badevekta. Jeg veier 15 kg til tider. Hah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Det med småjenter som nekter mamma så mye å ta på pappa lyder kjent, men ikke så ille her i heimen. Her skriker C "neeee" før hun klatrer opp i sofaen og leder ansiktene våres mot hverandre. Vi må kysse altså! :svime:

Koselig å lese fra deg igjen (du har en så artig måte å uttrykke deg på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det greit når vi kysser, men bare om hun får "muss", også. =P

Så her er det kun gruppe-mussing som er tillatt. :fnise:

Og hyggelig å se deg her inne igjen. Begynner å bli en stund nå. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå bestemt at trening skal inngå i helgens aktiviteter, da jeg "dessverre" ikke gidder i morgen. Vi skal nemlig på handletur, og det får da være grenser for hvor mye selvpining jeg skal utøve på én dag. :jolie:

Var flink i går, trasket avgårde på sånn derre step-maskin-faenskap, og trente i tortur-apparatene. Abdominal Crunch er virkelig passende navn. Regner med "crunch" er nøkkelordet.

Antheia og jeg fant forresten ut at disse treningssentrene ikke legger mye skjul på kundefiendtligheten sin, der de har Leg Extention og Leg Curl side om side. Altså, først skal du liksom strekke lemmene dine til det ugjenkjennelige, og så skal du krølle dem? Er det virkelig noen som har lyst til å se ut som korketrekkere, eller nudler, altså? Tror også det var en ting som hette noe med Abduction. Det var ingen der. Surprise, liksom. Selvsagt var det ingen der; de er vel bortført, alle de som har prøvd seg på den. I beste Hostel-stil. :glare:

Som dere kanskje skjønner; jeg stoler virkelig ikke på det stedet der. Eneste grunnen til at jeg holder ut, er at "relativt god form" kan være greit å ha når zombie apocalypse starter. Man må jo være i stand til å svinge balltreet med tilstrekkelig kraft. Bedre føre var, og alt det der. :opplyser::jepp:

I dag gidder jeg ikke apparatene, tror jeg. Tenker tråkking på gå-tingen får holde. Kom plutselig på at jeg sannsynligvis ligner litt på alle de gamlisene, som trasker på tur med skistaver og det hele. Bare at jeg ikke kommer av flekken, og sannsynligvis har et mer desperat glimt i øyet. Også kjent som svette. Ja, jeg har desperat svette. =P

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd ikke trene torsdag, som jeg skrøt sånn av at jeg skulle. =P Tok heller torsdags- og fredags-økten nå i helga. Så trente både lørdag og søndag. Jøje meg, så dyktig jeg er, skremmer nesten meg selv litt. Eller som lita ville sagt: "Dyyyyyyyti".

Har gått ned hele 1.2 kg siden forrige mandag, så får vel si meg fornøyd med det. Enda jeg spiste både is og vingummi i helga. =P

Satser på å komme meg på trening i dag, også. Samboer kommer ikke hjem før rundt 19:00, så jeg er litt usikker. Men han pleier nå å si fra før han drar fra jobb, så da kan jeg begynne å gjøre meg klar da. Sånn at jeg kan stresse avgårde mer eller mindre med en gang han kommer hjem.

Har hørt rykter om at man visstnok ikke skal trene de samme apparatene to dager i strekk, så har tre apparater i dag, og tre andre i morgen. Den derre traske-jævelen må jeg vel på uansett. En halvtime der alt i alt, og disse tortur-redskapene, og jeg burde klare å komme hjem til 21:00. Og så skal jeg spille WoW. =D

Har nemlig viktige ting å gjøre der. =P

Akkurat nå prøver jeg å innbille meg om at verden kommer til å gå under om jeg ikke gjør husarbeid. Men jeg kjenner at jeg sliter med redde-verden-motivasjonen min. Det er store huller i den, særlig i den delen som inkluderer husarbeid.

Lurer på om jeg skal fortelle meg at jeg kommer til å gå ned 5 kg om jeg i det minste får støvsugd og ordnet med klesvasken. Det er bare det at jeg må rydde et hav med leker først. De formerer seg altså verre enn kaniner på gulvet her; jeg er brennsikker på at hun ikke egentlig har så mange leker. Aner ikke hvor de kommer fra.

Må fortelle at hun fikk seg en gyngehest. Reaksjonen hennes var begeistring av en annen verden, hun kunne rett og slett ikke tro sine egne øyne, hoppet med den ene foten, og turde ikke gå bort til den med én gang, heller. Bare stod på avstand, og krøket seg sammen, og ropte og hoiet, og lo. Nå klatrer hun opp og ned av tingen, som om hun aldri har gjort annet. Rene naturtalentet, om det finnes naturtalenter i gyngehestklatring. Og så gynger hun fornøyd, mens hun messer "dyndyndyn".

Katten var forresten ikke det spor begeistret. Hans reaksjon var å bli 5 meter lang, hvorav minst tre av dem var nese. Man skal nemlig holde seg på trygg avstand mens man lukter på slike uhyrligheter! Skjønner ham, jeg, jeg hadde også blitt noe skeptisk om det plutselig en dag stod en hest midt på stuegulvet.

Men så er nå han redd bortimot sin egen skygge, da.

Som dere skjønner, de spennende begivenhetene i verden foregår ikke her i heimen. =P

Tror jeg skal begynne å gå Fotballfrue i næringa, så får jeg i det minste spennende lesestoff i form av kommentarer. Kanskje jeg til og med får en egen tråd! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Hallo! Visste ikke du hadde åpna denne her eigang :skya:

Nå skal jeg gi deg en dårlig, og en seriøs god nyhet.

Sånne apparater på treningssentre? De gir deg ingenting og tar livsgleden fra enhver. Det var den dårlige nyheten.

Så til den gode:

Om du heller beveger deg over til frivektsområdet der hvor mest mannfolk holder til - da kan jeg faktisk personlig garantere deg RÆV AV STÅL!

Det geniale er at 1 skikkelig god baseøvelse= ørten av de apparatene. Tid spart. Og hvem vil vel bruke masse tid på et treningssenter. Ikke jeg hvertfall.

Baseøvelser+kettlebells = verdens sterkeste dame, og, det er dritgøy - OM du har ei bra spilleliste. Og, eg fikk faktisk enda bedre kondis selv om jeg kuttet ut litt kondis til fordel for styrke - merkelig nok.

Det gjelds å glede seg til favorittlåta og si banneord inni seg på de tyngste :P

Slayer, Pantera&Meshuggah er særdeles velegnet til "satansjævligheeeeeeeelvete" øvelsene.

Nå fikk jeg og lyst til å trene, men istedet skal jeg bort og vugge litt på en ball. Ikke helt det samme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Visste ikke du hadde åpna denne her eigang :skya:

Nå skal jeg gi deg en dårlig, og en seriøs god nyhet.

Sånne apparater på treningssentre? De gir deg ingenting og tar livsgleden fra enhver. Det var den dårlige nyheten.

Så til den gode:

Om du heller beveger deg over til frivektsområdet der hvor mest mannfolk holder til - da kan jeg faktisk personlig garantere deg RÆV AV STÅL!

Det geniale er at 1 skikkelig god baseøvelse= ørten av de apparatene. Tid spart. Og hvem vil vel bruke masse tid på et treningssenter. Ikke jeg hvertfall.

Baseøvelser+kettlebells = verdens sterkeste dame, og, det er dritgøy - OM du har ei bra spilleliste. Og, eg fikk faktisk enda bedre kondis selv om jeg kuttet ut litt kondis til fordel for styrke - merkelig nok.

Det gjelds å glede seg til favorittlåta og si banneord inni seg på de tyngste :P

Slayer, Pantera&Meshuggah er særdeles velegnet til "satansjævligheeeeeeeelvete" øvelsene.

Nå fikk jeg og lyst til å trene, men istedet skal jeg bort og vugge litt på en ball. Ikke helt det samme :P

Jeg er ikke vågal enda (legg ekstra trykk på gal). Tenker jeg først og fremst vil prøve å finne en slags rutine på den delen med "komme seg avgårde i stedet for å lage unnskyldninger for å bli hjemme". Husarbeid er nemlig blitt uhyre viktig i den tiden jeg skal trene. Da er det ikke måte på hvor nødvendig det er å plukke opp leker.

Og forresten, er det ikke litt kaldt om vinteren med stålrompe? Ser for meg gubben din, der han fryser tunga fast på stjerten din midtvinters. Prøv å forklar dét til legen. :fnise:

Når jeg får mp3-spilleren, satser jeg på å fylle den med I og Satyricon, i alle fall, og så får jeg se hva resten måtte bli. Rammstein burde jo funke mens jeg vandrer så (mis)fornøyd avgårde på den gå-greia.

Men ja, har tenkt på å gå over til fri-vekter etterhvert. Men synes det er litt småskummelt å tenke på, da må jeg jo snakke med instruktører der, så jeg får vite hvordan dette liksom skal foregå. Og du kan jo tenke deg hvordan denne treningssenter-sjargongen høres ut på dansk...

Regner med jeg flytter inn til "gutta boys" neste gang vekta flater. Så lenge jeg enda beveger meg nedover på vektskalaen, tenker jeg det ikke har noen brennhast. Da funker jo denne treningsformen for meg, enn så lenge.

Har i alle fall skjønt at når vekta flater, må det sterkere lut til. Og da får jeg straffe meg selv med å bevege meg inn i ukjent farvann, og late som om jeg er stor fordi jeg har så jævlig mange muskler, og ikke fordi jeg er feit. Der får jeg for å stabilisere meg på feil vekttall, liksom. Jeg får se hvordan jeg gjør det etterhvert. Jeg har enda litt tid til å pønske ut faenskap jeg kan utsette meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest åffårno

Forresten virker både Satyricon og Rammstein.

Tror det er King jeg har som fast låt til en kettlebelløvelse. Så kan man jo drikke den SINNSYKT gode rødvinen hans etterpå, for å belønne seg selv :kristin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten virker både Satyricon og Rammstein.

Tror det er King jeg har som fast låt til en kettlebelløvelse. Så kan man jo drikke den SINNSYKT gode rødvinen hans etterpå, for å belønne seg selv :kristin:

Liker den plata. =D Og K.I.N.G. er catchy. ^^

Har ikke prøvd vinen, men har hørt den er god. Men jeg lurer på om broder'n er litt for full av beundring for Wongraven til å våge å kritisere noe den mannen gjør. :fnise:

Broren min driver og black metaller seg verre, startet band, og greier. Og gjør det visstnok ganske bra. De har i alle fall kommet med første plata. Så får man se, da, hvor poppis de blir. Kanskje jeg skal slenge demo'n på spillelista, også, for å være litt støttende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens irritasjonsmomenter:

Jeg gikk opp ett kg i helga, fordi jeg selvsagt måtte få mensen nå som jeg var i siget. Kunne ikke ventet med det til vekten hadde kommet såpass i gang, at det ikke føles som om jeg er tilbake på "scratch" etter sommerferien, nei. Det var åpenbart for mye å håpe på.

Det andre er den hersens iPoden. Hadde jeg visst at den var så hjelpeløs når det kommer til å legge inn musikk, hadde jeg revurdert det. Jeg mener; jeg hadde jo tenkt ut hva jeg ville ha på den, og så må jeg i tillegg flytte musikken over selv!? Da kunne jeg like godt sunget selv, altså. *snøft* Eller, muligens ikke. Men det er irriterende, altså..!

Var ekstra flink forrige uke. Har fått meg treningspartner i naboen, og da er det hyggeligere å gå til og fra. Og mellom alle øktene. Hyggelig å ha noen å småprate med underveis (ikke mens vi trener, da er det såvidt jeg har ork til å puste). Hun har fått motivasjon til å kutte godterier i ukedagene, av meg, så jeg føler meg som det forbildet. =P Men er jo hyggelig med noen å hente motivasjon av, jeg blir jo motivert av henne, også, så det går begge veier. Vi er overraskende like på veldig mange områder, mye de samme svakhetene og erfaringene, og det er jo ekstra hyggelig.

Reiser til Norge på torsdag, så får bare trent 3 dager denne uken, og fire neste (om jeg går hver dag), men det er jo bra likevel, skulle en tro. Så forhåpentligvis er denne månedens påminnelse av at jeg har eggstokker over snart, slik at jeg får litt fart på denne slankingen igjen. Synes det er litt i overkant at vi skal ha mensen hver måned. Systemsjekk et par ganger i året, burde jaggu holde. Spesielt når det påvirker vekta i helt feil retning.

Lurer spent på hvordan det blir å trene med musikk, har til gode å ikke finne øreplugger som sitter på plass; alle detter ut. Men gikk til anskaffelse av øreblugger med sånn bøyle som går bak ørene, så det er lov å håpe på at de sitter godt nok til at jeg kan bevege meg uten å miste dem hele tiden. Ellers må jeg vel prøve å finne noen som går over hodet i stedet for. Har ikke funnet noen jeg liker enda, de fleste har enten for store sånne øregreier, eller så bare ligger de på øret, og lukker ikke annen lyd ute. Jeg vil helst ha sånne små man stapper inn i øret og som har bøyle for å holde dem på plass. Har ikke funnet sånne enda, så skal lete litt på nett i tilfelle de jeg har nå, ikke holder mål. Sånn går det, når jeg åpenbart la av for få celler til ører i zygote-dagene mine. Ørene mine er like små nå, som de var den dagen jeg ble født, tror jeg. =P

Men ja. Satser på å utvide treningstiden min noe fra i dag av, skal egentlig trene 10 minutter mer kardio enn jeg gjorde forrige uke, men tenkte det var greit med en litt "myk" start for å komme i gang etter ferien. Men nå har jeg egentlig ingen unnskyldninger mer, nå jeg. Og nå som jeg endelig får musikk å trene til, burde det være noenlunde overkommelig. Regner med jeg kommer til å synes fryktelig synd i meg selv den første tiden, men det er jaggu til pass for meg, for å la kroppen forfalle. =P

Men jeg skal klare det, skal jeg! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Joda, det går. Selv om vekta ikke akkurat har bråhast med å komme med noen fornuftige resultater, er jeg flink til å komme meg på senteret når jeg skal. Ikke alltid jeg trener mye, men hovedsaken er vel at jeg er i aktivitet hver dag (med unntak av helga)?

Denne helga var jeg deppa, og spiste et tonn med greier. Hadde en skikkelig NEI-helg, både mentalt og ernæringsmessig. DA reagerer vekta, da. Merkelig, det der... Jævel-vekt. :glare:

Hadde håpet jeg hadde fått litt fart på kroppen, og at den innså nødvendigheten av å gå ned, men neeeeida. Det var åpenbart falsk alarm. =( Så er litt snurt og furt. Men, jeg skal følge programmet mitt, og håpe på bedre tider. I mellomtiden får jeg trøste meg med WoW. ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...