Gå til innhold

Mamma benni og lille S


benni

Anbefalte innlegg

MAT!! :sikle::fnise: Pannekaker er nammenam. Fy deg som frister meg :( Jeg og fikk lyst på panniser nå! Har alle ingredienser utenom melk..og jeg orker ikke å gå på butikken :sjenert:

Ha en god helg du og :klemmer: Tenk at det er fredag :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pannekaker er skikkeleg godt! Nam nam! :spise: Men eg kan få vondt i magen av dei, det er ikkje så kjekt.. :( Likevel så mååå eg ete det av og til, for det er så godt :) Vi bruker av og til Vikingmelk i staden for f.eks. lettmjølk, då blir dei endå fyldigare :)

GOD HELG! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vikingmelk? :klo:

Det er melk på boks! :gjeiper: Altså hermetikkmelk. Mange som bruker det til matlaging. Mens andre tar det med på tur siden den ikke må stå i kjøleskapet. Men er vel til matlaging der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå, det visste jeg ikke. Da har jeg blitt litt klokere i dag og :fnise: har aldri sett eller hørt om det før.

Tror den pleier å stå i bakeavdelingen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen :)

Ikke meningen å friste alle med pannekaker da :skratte: Men gjordt er gjordt. Syns ikke pannekaker er så fantastisk selv, men av og til er det godt :)

Jeg har hatt en fin helg vertfall. Fredag var jeg som nevnt på venninnebesøk :) Veeeeldig koselig! Fikk pratet fra oss, og var godt utkjørt i både snakkemusklene og magemusklene når jeg kom hjem :fnise:

Lørdag dro jeg på en liten shoppingrunde :) Fikk handlet meg kamera, ENDELIG!!! Så nå er både kamera og videokamera klart til prinsen kommer :rodmer: Fikk og kjøpt med meg 1 genser og 1 strikkejakke. Herlig :) Senere, i 5-6 tiden kom lilleklumpen min. Han skulle jo sove over hos meg. Vi koste oss sammen med mamma og dem før jeg gikk opp til meg selv og fikk lagt han. Vi lå sammen i mi seng og kosa. Han tett inntil meg og holdt godt rundt meg mens jeg strøyk han på ryggen og i håret. :rodmer: Fantastisk. Han sovnet rimelig raskt og sov godt gjennom hele natten :) I dag har vi kost oss med å gå tur og sett på utalige tegnefilmer :) Koselig :jepp:

Nå sitter jeg i sofaen og slapper av. Kjempe trøtt kjenner jeg :P Store problemer med å sitte, kjenner guttungen bare blir større og større og tar mer og mer plass. Han ligger godt oppi ribbeina mine nå kjenner jeg, samtidig som jeg kjenner han er veldig langt nede når jeg reiser meg opp. Så det er nok trangt om plassen :fnise: I morgen skal jeg på jobb klokken 7!!! Huuuuff, alt for tidelig :sovne: Dødstrøtt når jeg må opp, men er somregel våken om jeg kan sove :P Så i morgen kommer vell til å være en hardkamp.. Men det får gå :)

Håper alle har hatt en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en koselig dag/natt med godgutten, da! :jepp:

Hehe, ja de begynner nok å få det trangt rundt den tiden der. Hos meg hadde livmoren kommet så langt opp som den kan komme da jeg var 35-36 uker på vei. Etter det vokser bare magen utover etter hvert som den lille blir større. Så er vel logisk at du kjenner han godt både oppe og nede! :jepp:

Du er flink som fortsatt jobber! Nå er det bare tre uker til du skal ut i permisjon. Blir vel godt det også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panniser er fantastisk synes jeg :sjenert: Spesielt med vaniljeis og bringebærsyltetøy :sikle: Herlighet som jeg frister meg selv nå :( Får ikke tatt avsnitt på ipoden så jeg må skrive alt i ett :fnise: Det hørtes ut som om du/dere har hatt en kjekk dag :jepp: Gleder meg til jeg har en liten en og kose meg med :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikingmjølk kjem forresten også i pulverform, som tørrmjølk :) Då blandar du ut så mykje som du sjølv vil ha :) Det blir som h-mjølk, trur eg. Men det er ikkje så godt å drikke da, best til matlaging :jepp:

Så bra at du fekk kjøpt kamera da! :tommelsmil: Det må eg hugse å legge oppi fødebagen når eg pakkar den..og det skal vere fullada! *skrive opp på liste*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panniser er fantastisk synes jeg :sjenert: Spesielt med vaniljeis og bringebærsyltetøy :sikle: Herlighet som jeg frister meg selv nå :( Får ikke tatt avsnitt på ipoden så jeg må skrive alt i ett :fnise: Det hørtes ut som om du/dere har hatt en kjekk dag :jepp: Gleder meg til jeg har en liten en og kose meg med :rodmer:

Du frister meg også... :(

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en koselig dag/natt med godgutten, da! :jepp

Hehe, ja de begynner nok å få det trangt rundt den tiden der. Hos meg hadde livmoren kommet så langt opp som den kan komme da jeg var 35-36 uker på vei. Etter det vokser bare magen utover etter hvert som den lille blir større. Så er vel logisk at du kjenner han godt både oppe og nede! :jepp

Du er flink som fortsatt jobber! Nå er det bare tre uker til du skal ut i permisjon. Blir vel godt det også. :)

Det hadde vi vet du :D

Er nok logisk ja. Så får vi bare så hvor mye mer den vil vokse utover :fnise: Syns den er passe stor nå jeg da :)

Av og til kjenner jeg at jeg gleder meg mer til å gå ut i permisjon, andre ganger er det bare greit å jobbe :) Men skal bli deilig da. Bare slappe av og nyte tiden frem til gutten vår kommer :)

Panniser er fantastisk synes jeg :sjenert Spesielt med vaniljeis og bringebærsyltetøy :sikle Herlighet som jeg frister meg selv nå :( Får ikke tatt avsnitt på ipoden så jeg må skrive alt i ett :fnise Det hørtes ut som om du/dere har hatt en kjekk dag :jepp Gleder meg til jeg har en liten en og kose meg med :rodmer:

Heheh, jummi :D :jepp:

Gleder meg sånn til å få han ut og koooosemose med han jeg og :rodmer: Skal bli fantastisk..

Vikingmjølk kjem forresten også i pulverform, som tørrmjølk :) Då blandar du ut så mykje som du sjølv vil ha :) Det blir som h-mjølk, trur eg. Men det er ikkje så godt å drikke da, best til matlaging :jepp:

Så bra at du fekk kjøpt kamera da! :tommelsmil: Det må eg hugse å legge oppi fødebagen når eg pakkar den..og det skal vere fullada! *skrive opp på liste*

Hm. Aldri hørt om det jeg heller. Men vi lærer stadig nye ting, så takk Silverdoe ;)

Heheh :D Fullada er viktig. Og så må jeg ha med laderen i tilfelle da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :)

Etter jobb i går var jeg helt døtrøtt :P Tenkte jeg skulle ta meg en hvil, men så langt kom jeg ikke. Klokka gikk sinnsykt fort, og plutseligen fikk jeg besøk av mormor :)

I går ettermiddag/kveld hadde jeg noe rart. Kaller det noe rart fordi jeg ikke helt forstår hva det var. Fikk sånn intenst vondt i brystet/rett nedforbi brystet. Det var helt grusomt. Og i tillegg følte jeg at magen skulle revne nederst. Akkurat som om han presset seg langt ned, men ikke ned i bekkenet, men der magen henger på utsiden, for å si det slik :P Kjente det mest når jeg skulle reise meg opp. Og da følte jeg en ekstremt trang for å gå på do å tisse også. Veldig mange tisseturer i går. Noen som har opplevd noe sånt, eller aner hva det kan være?

I dag skal jeg på jobb igjen, 14.30-21.00. Har lovet han jeg skal være sammen med at vi skal lage muffins i dag. Så blir spennende å se om han husker det selv. Han nevnte ingenting i går, så det spørs. Ellers skal jeg bare slappe av før jeg skal på jobb, og lage meg noe mat. Makaroni og stekt pølse i biter i dag. Enkelt, men fantastisk godt syns jeg :jepp:

Pappa er skråsikker på at lillegutt melder sin ankomst i helgen. Selv tror jeg ikke det. Men kjenner jeg blir litt sånn småstressa når han hele tiden snakker om det. Har jo ikke pakket baggen eller noe, og ikke har jeg kjøpt ting til å ha i den. Må få meg noen gode joggebukser (noen som anbefaler noen spesielle? Jeg går liksom aldri i sånn store gode bukser:P) og så må jeg få tak i ammebher.. Men etter å ha lest i Teita sin dagbok så ble jeg litt sånn forvirra om hvilken str jeg skal gå for, siden hun plutseligen hadde fått pupper :P Hva har dere gjordt? Kjøpt større eller som passer nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammebh..eit evig problem! :glare:

Eg ville nok kjøpt ein cupstørrelse større, for mest sannsynleg kjem jo puppane til å vekse når mjølka kjem. Når det er sagt, så kjøpte eg i London, og då måtte eg berre kjøpe den størrelsen eg brukar no, for dei hadde ikkje større :roll: Så eg er spent..eg trur ikkje puppane har vokse noko særleg hittil i svangerskapet (takk Gud!!), og eg håper dei ikkje veks noko særleg meir etterpå heller, sjølv om det kjem mjølk i dei! Då blir nok bh-en litt for liten..men det er eg forsåvidt vant med :fnise:

Så min konklusjon: eit hakk større enn vanleg ville eg kjøpt, om eg hadde muligheten :)

Joggebukser har eg ikkje så mykje tips til..ville sett på Cubus og H&M om dei hadde noko billig der :) Eg har ei svart bukse frå Cubus, som ikkje er joggebukse, men god og vid likevel :) Litt sånn haremsbukse, berre uten det grusomt stygge skrittet! Den er normal i skrittet ;) (Hmm..sjølv om haremsbukse kanskje kunne gjort nytta no når vi må gå med gigantbind..det ser jo ut som ei bleiebukse frå før av! :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte noen gode og deilige joggiser fra h&m :) har bare treningstights og det er ikke så praktisk etter en fødsel, så jeg måtte gå til innkjøp av noen gode og vide joggiser :fnise: jeg fikk beskjed av jm å kjøpe ammebher som man kan vokse i eller et nr for stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kjøpt "dansebukse" fra H&M. Den er svart, også bretter man ned en del over hoftene. De er veldig gode! Dette er min tredje. Det som er så fint, er at den ser ikke stygg og slaskete ut, selv om det er "joggebukse". :)

Jeg kjøpte ammeBH på Lindex i størelse 80D. Tror faktisk den modellen går opp i DD, og godt er det, for jeg vil helst slippe å kjøpe ut av disse svindyre..Men den er litt elastisk (samtidig som støtten faktisk var ganske bra), så med mindre jeg får enorme pupper, så slipper jeg kanskje å kjøpe i annen størelse. Men blir sikkert å kjøpe en til etter hvert når jeg vet hvilken størelse jeg trenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammebh..eit evig problem! :glare

Eg ville nok kjøpt ein cupstørrelse større, for mest sannsynleg kjem jo puppane til å vekse når mjølka kjem. Når det er sagt, så kjøpte eg i London, og då måtte eg berre kjøpe den størrelsen eg brukar no, for dei hadde ikkje større :roll Så eg er spent..eg trur ikkje puppane har vokse noko særleg hittil i svangerskapet (takk Gud!!), og eg håper dei ikkje veks noko særleg meir etterpå heller, sjølv om det kjem mjølk i dei! Då blir nok bh-en litt for liten..men det er eg forsåvidt vant med :fnise

Så min konklusjon: eit hakk større enn vanleg ville eg kjøpt, om eg hadde muligheten )

Joggebukser har eg ikkje så mykje tips til..ville sett på Cubus og H&M om dei hadde noko billig der ) Eg har ei svart bukse frå Cubus, som ikkje er joggebukse, men god og vid likevel :) Litt sånn haremsbukse, berre uten det grusomt stygge skrittet! Den er normal i skrittet ;) (Hmm..sjølv om haremsbukse kanskje kunne gjort nytta no når vi må gå med gigantbind..det ser jo ut som ei bleiebukse frå før av! :ler )

Det er et evig problem ja. Vet ikke hvor mange ganger jeg har spurt jeg, men blir aldri klok nok :P Men får prøve å gå for et hakk større :) Skal jo ha ammeinnlegg å sånt og så.

Vet Cubus har ja :) Så får vell kanskje ta meg en tur dit :) Må der likevell og handle spagettisingletter til etter fødselen :) Så skal sjekke der. H&M har jeg ikke kommet på en gang.. Så får stikke nesa innom der og :) De buksene du snakker om er deilige, om jeg mener de samme da :) Men er kanskje ikke så praktiske med gigabind :P Men om man har noe langt over så går jo det bra :) Sikkert et lurt alternativ til tiden litt etter fødselen :P Haremsbukser hadde vært genialt. Men jeg syns de er sykt stygge, så hadde aldri tillatt meg selv å tatt de på :P:ler:

Jeg kjøpte noen gode og deilige joggiser fra h&m ) har bare treningstights og det er ikke så praktisk etter en fødsel, så jeg måtte gå til innkjøp av noen gode og vide joggiser :fnise: jeg fikk beskjed av jm å kjøpe ammebher som man kan vokse i eller et nr for stort.

Hehe, ikke så praktisk nei. Har liksom bare sånne jeg og. Syns det er mye bedre en store joggiser :P Da tar jeg heller pysjen liksom..

Da får vi gå for et nr større tror jeg :) Det er nå ikke verdenskrise om de ikke blir brukt eller noe, alltids noen andre som kan få bruk for di etterhvert :)

Jeg har kjøpt "dansebukse" fra H&M. Den er svart, også bretter man ned en del over hoftene. De er veldig gode! Dette er min tredje. Det som er så fint, er at den ser ikke stygg og slaskete ut, selv om det er "joggebukse". )

Jeg kjøpte ammeBH på Lindex i størelse 80D. Tror faktisk den modellen går opp i DD, og godt er det, for jeg vil helst slippe å kjøpe ut av disse svindyre..Men den er litt elastisk (samtidig som støtten faktisk var ganske bra), så med mindre jeg får enorme pupper, så slipper jeg kanskje å kjøpe i annen størelse. Men blir sikkert å kjøpe en til etter hvert når jeg vet hvilken størelse jeg trenger. )

De "dansebuksene" har jeg et haaaav av jeg og :D De er de mest fantastiske buksene jeg vet om. Men ser liksom ikke for meg at de er så praktiske om man må gå med gigabind liksom.. Den bleierompa da :P Hahahah.

Har og sett noen som ser veldig gode ut på Lindex :) Men da jeg var der så var det bare pittesmå størrelser eller DD som du sier. Og det blei for stort :P Vil helst slippe disse svindyre jeg og. Kjøper ikke så dyrt undertøy til vanlig, så da gidder jeg ikke å legge så mye penger i det for noen mnd.. Og kanskje går ikke amminga en gang. Men satse på det da :D Ikke så dumt å kjøpe etterpå heller. Får kjøpe 2 slik at jeg har, så får jeg heller ta det etterhvert som du sier :) Smart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

I dag har jeg siste dag i turnusen på jobb. Er 2 uker til permisjonen starter, så kommer nok til å ta litt ekstravakter i ny og ned da. For fungerer veldig bra på jobb fortsatt, og der er supergøy der :) Men godt å tenke at nå har jeg liksom ikke mer, så er ikke pliktig til å møte opp :)

Føler den siste uka har gått supertreigt. 1 uke siden kjæresten dro på jobb, og 3 uker til han kommer hjem igjen. Er jo veldig vant med at han drar, og det går litt tid før jeg savner han sånn ordentlig. Men denne gangen kjenner jeg at det stikker stort. Savnet er så stort allerede nå som det pleier å være rett før han kommer hjem. Ikke gøy å gå hjemme og vente på guttene i livet mitt.. Men, når han kommer hjem så er det ikke lenge til prinsen kommer, så får tenke i de baner :)

Ellers er alt fint. Fått pusset vugga, og satser på å få begynt å malt den i morgen evt fredag :) Fikk handlet ammepute i går og. Endeligen fant jeg ei :)

Så nå mangler jeg kun noe stelleprodukter, ammeinnlegg, ammebh, noen joggiser og spagettisingletter + toalettsaker til fødebaggen :) Da er det meste i boks. Og så må jeg få tak i en bag da. Evt pakke i koffert. Men det blir kanskje litt teit:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Nå er jeg jo selvsagt kjempetreg og får ikke hengt med i diskusjonen om amme-bher, men jeg har faktisk ikke amme-bh lengre. Har nå måttet ty til størrelse 90H (gikk opp to størrelser jeg :sjenert:), og her er det håpløst å finne bher i den størrelsen, så.. Jeg har normale bher som jeg bare smetter puppen ut av. Det er ikke noe problem for meg da. Uansett.. Nok om pupper. :nigo:

Synes du er flink til å tenke i andre baner enn at det er 1 uke siden han reiste, men heller at det er nærmere til dere ser prinsen deres når han kommer tilbake. :klemmer: Jeg har respekt for deg som er så mye alene, mtp hvordan samboeren din jobber, hadde aldri greid det. Er kanskje litt vel avhengig av raringen min. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...