Gå til innhold

Mamma benni og lille S


benni

Anbefalte innlegg

Hei :)

Hatt en veldig fin helg :) I går var jeg som nevnt på jobb. Utrooolig gøy. Nesten sånn at jeg får klump i halsen når jeg tenker på at jeg snart ikke får jobbe der på 1 år ca lengre :fnise: Men er utrolig hva enkelte personer kan gjøre. Var virkeligen megakjekt at hun ene var kommet tilbake i jobb igjen. Og typisk at hun er ferdig med sin permisjon når jeg skal begynne på min :sjenert:

I dag har jeg vært ute på middag hos besteforeldrene mine :) Koste meg med svinefilet og Dronning Maud til dessert. Jammi :rodmer: og etterpå dro jeg rett i selskap til svigersøstra mi. Kom nettopp hjem. Koste oss med deilig kake og vafler :) Og så fikk jeg med meg resten som jeg trenger til vugga, samt en hel haug med klær som kjæresten har brukt når han var liten. Mye strikkeklær og fine sengklær :) Koselig. Og en dåpskjole. Den er bare eventuell da. Utgangspunktet er min, men om den ikke passer (er litt liten) så blir det denne :)

Nå skal jeg straks legge meg. Kjenner jeg er stuptrett etter en dag med masse som har skjedd. Men prinsen i magen har turnoppvisning, så får vell vente litt :)

I morgen skal jeg se om jeg ikke kan få ordnet vugga helt :) Skrudd den sammen og hengt opp himmelen + reie den opp :rodmer:

Har de siste dagene kjent på en ekkel følelse og angst som jeg ikke har kjent tidligere. Plutseligen fått litt panikk for hele fødselen. Eller, ikke fødselen i seg selv. Men er livredd jeg skal revne. Har i grunn ikke tenkt noe ordentlig på det. Men huffameg. Tenk å revne helt da :S IIIIIK!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så heldig du er som trives så godt i jobben din :) Det er det virkelig ikke alle som gjør.

Angående fødsel, så opplever alle en fødsel forskjellig. Noen har en god fødselsopplevelse, mens andre har en dårlig en. Bare se på motsetningene - HenLu og meg, for eksempel.

Min største frykt var jo å revne/ bli klippet. Men de aller fleste revner litt, så jeg var innstilt på et par-tre pyntesting. Jeg ble jo klippet fordi S måtte ut da hun hadde navlestrengen to ganger rundt hodet, og merkelig nok; Da jeg fikk beskjed om å ligge stille litt lenger fordi hun måtte sy meg, tenkte jeg bare; "Ok". Gjorde meg liksom ingenting.

Det er umulig å forberede seg på en fødsel, og på foreldrerollen. En fødsel er det tøffeste en kropp kan gå gjennom, men også, for mange - det mest fantastiske. En vet aldri hvordan fødsel man får, på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som trives så godt i jobben din :) Det er det virkelig ikke alle som gjør.

Angående fødsel, så opplever alle en fødsel forskjellig. Noen har en god fødselsopplevelse, mens andre har en dårlig en. Bare se på motsetningene - HenLu og meg, for eksempel.

Min største frykt var jo å revne/ bli klippet. Men de aller fleste revner litt, så jeg var innstilt på et par-tre pyntesting. Jeg ble jo klippet fordi S måtte ut da hun hadde navlestrengen to ganger rundt hodet, og merkelig nok; Da jeg fikk beskjed om å ligge stille litt lenger fordi hun måtte sy meg, tenkte jeg bare; "Ok". Gjorde meg liksom ingenting.

Det er umulig å forberede seg på en fødsel, og på foreldrerollen. En fødsel er det tøffeste en kropp kan gå gjennom, men også, for mange - det mest fantastiske. En vet aldri hvordan fødsel man får, på forhånd.

Takk for gode ord Teita :)

Jeg er så lite forberedt på fødselen. Helt utrolig :P Men jeg orker rett og slett ikke å forberede meg noe spesielt (etter anbefaling fra ei jeg jobba med). Det blir liksom ikke slik du hadde sett for deg uansett. Og jeg har jo null peiling siden jeg er førstegangs :) Tar det som det kommer. Men typisk meg å være utrolig rolig helt frem til det begynner å skjer noe. Da dør jeg av panikk :skratte:

_________________________________

Hei.

Da er vugga på plass, og kan tro den ble nydelig :rodmer: Mangler bare en sovende prins oppi der nå, så er alt perfekt!!

Har sovet utrolig dårlig de siste 2 nettene. Våknet flere ganger gjennomvåt av svette og i panikk. Har helt grusome drømmer for tiden. Husker ikke hva det er nå, husker det med en gang jeg våkner. Men i dag husker jeg det utrolig godt. Jeg var gravid (som jeg har vært i alle drømmene) og på jobb. Når jeg er på jobb er det visse beboere jeg ikke får arbeide sammen med pga de har utagerende adferd. Men i natt klarte den ene beboeren og ta meg. Noe som ikke er spesielt bra. Hvordan det endte aner jeg ikke, og ikke våger jeg å tenke på hva som kunne skjedd en gang.

Disse drømmene har sikkert en sammenheng i at jeg de siste dagene er begynt å bli enda mye mer redd for at ting ikke skal gå bra. Jeg VET jo at det somregel alltid gjør det. Men tanken er der jo, selvfølgelig. Har hørt mange har sånne rare drømmer i slutten av svangerskapet.. heldigvis.

Og så har de berømte leggkrampene meldt sin annkomst igjen. Hadde det i begge føttene for 2-3 dager siden når jeg sov. Eneste som hjelper her er massasje av leggene. Men det viste seg å være et stort problem nå. Så tror virkeligen magen har sunket skikkelig nå. For det var ikke bare bare. Nå er det dødsvodt og ømt i leggene.

På torsdag er det kontroll hos legen igjen. Gleder meg. Lurer på hva han har å si denne gangen. Og i tillegg har jeg begynt å få en del vann i kroppen. Merker det spesielt på fingrene og i føttene. Det brenner på en måte i føttene når jeg går. Og av og til har jeg litt problemer med å lage knyttnever :fnise: Kommer helst på kvelden, så nå er det ganske bra.

Nå tenker jeg å ta meg et bad. Kanskje det løsner opp leggene litt. Så har jeg veldig lyst å prøve å vagge meg en tur nedover mot "byen". Er en 20 min gåtur i normalt tempo. De har begynt å selge de lokale julemennene, og jeg har vært sååå sugen på de i flere dager nå. Og nå vet jeg ikke om jeg klarer å stå over lengre :P I tillegg skulle jeg ha vært på Cubus og fått kjøpt inn litt av hvert. Men får se hva dagen bringer :)

Ha en fin dag alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praten din om disse kakemennene eller hva det var fikk meg til å gi etter og kjøpe pepperkakaer.. :sjenert::ler:

Jeg har også time hos lege på torsdag! :jepp: Blir mer og mer spennende jo lenger ut i svangerskapet man kommet, føler jeg. :jepp: Ikke minst så er det godt å tenke på at man snart er ferdig med alle disse kontrollene. Ikke det at jeg har noe i mot det, men at vi er ferdige med dem vil jo si at vi har FØDT! :nigo:

Hvilken dato var forresten terminen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praten din om disse kakemennene eller hva det var fikk meg til å gi etter og kjøpe pepperkakaer.. :sjenert::ler:

Jeg har også time hos lege på torsdag! :jepp: Blir mer og mer spennende jo lenger ut i svangerskapet man kommet, føler jeg. :jepp: Ikke minst så er det godt å tenke på at man snart er ferdig med alle disse kontrollene. Ikke det at jeg har noe i mot det, men at vi er ferdige med dem vil jo si at vi har FØDT! :nigo:

Hvilken dato var forresten terminen din?

Hahah, beklager :sjenert: pepperkaker hørtes ikke feil ut det heller nei!!! Det skal jeg handle en dag :skratte:

Spennende for hver gang ja- og spesielt nå. Nå skal jeg begynne å gå 1 gang i uken. Så da blir jeg vell heller mer lei tror jeg :fnise: Så ja, jeg syns det er herlig at vi snart er ferdig med disse kontrollene :jepp: håper jeg slipper alle de som er satt opp :P Ordet har FØDT liker vi :nigo:

Jeg har 26 november, 1 mnd til i dag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!!

Først vil jeg bare :hoppe: for 1 mnd til termin :hoppe:

I natt har vært en av de verste hittil. Vurderte en stund og bare sove på do :skratte: På under 1 time hadde jeg stått opp 3 ganger for å tisse. Og når jeg gikk for 4 gang holdt jeg på å bli gal :P Vurderte stert og såve på badet :P Og vurderte om jeg skulle ta en tlf til NAV for å få toalettstol som jeg kan ha på soverommet :P Evt gå til innkjøp av bleier!!

Har hatt en del kynnere i natt og. Og den ene var egentlig litt sånn småvond. Kjente det bak i ryggen mens det sto på. Fikk litt panikk da ja :P Og tror kanskje jeg kjente disse strikkepinnegreiene mange snakker om når jeg var ute og spaserte i går og. Var ikke så vondt, men kjente det når jeg gikk. Kom vell en 3-4 stk tror jeg.

Ellers fikk jeg handlet en god joggebukse + 2 singletter til fødebaggen i går. Og så fikk jeg kjøpt ammeinnlegg i ull på apotek1. De kjentes utrolig gode ut :jepp: Røsket med meg en 2 pk med smokker til prinsen og. De var så fine :rodmer: Og i går kveld fikk jeg bestilt meg ammebh-er på lindex. Fant ut at det var like greit å kjøpe de på nettet, for aner virkeligen ikke om jeg kommer meg til en plass hvor de har ammebh-er som virker gode ut med det første. Satse på de passer :)

Veldig trøtt for tiden. Sikkert pga alle våkenturene om natta. Nå kan jeg lett sove lenge, før var det opp før hønsa.. Kroppen lader vell opp :)

Nå skal jeg snart begynne å bake. Skal lage boller :) Tenkte jeg skulle være litt kjekk med mamma og pappa og lage kafemat til dem mens de er så flink og pusser opp stua deres. Så får jeg bidra der jeg kan- på kjøkkenet :P Så er det jo en god mulighet til å få fryst litt og ha på lager til gjestebesøk når prinsen er kommet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 1 mnd til termin! :strix: :strix: Då begynner det å nærme seg! Min neste jordmortime er 9. november, og då er det plutseleg berre FEM dagar til termin! :sjokkert: Det kan jo til og med hende at eg har født då (men det trur ikkje eg da ;) )!..Men tenk, så nærme vi er! :tommelsmil:

Huff, det med å tisse om natta kjenner eg til.. :sukk: Eg har jo måtta på do minst ein gong kvar natt (ofte to) heilt sidan ungdomsskulen, men 3-4 gongar syns eg er i meste laget.. Og i alle fall når det er på éin time!

(Hihi, hugsar ein russeknute vi hadde..drikke 1,5 liter brus på ein skuletime.. Eg klarte det, men måtte på do ÅTTE gongar i neste skuletime! :ler: )

Signerer forresten redselen for å revne, som du nevnte lenger her oppe! Det er mi største skrekk - revning i grad 3 eller 4! Huff! Jordmora sa at det er veldig få som revner så mykje, og dei som gjer det får god oppfølging, men likevel.. Eg skal takle grad 1 og 2, men eg liker det ikkje nei! Vi har kjøpt inn peanøttolje da, som vi bruker jevnlig (mannen syns det er veeeeldig kjekt :fnise: ), har de prøvd ut det? Eg tenker at det kan i alle fall ikkje skade..

Kos deg med bollebakinga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du jordnøtt olje, Silverdoe? :klo:

__

Huff, den strikkepinnevondten er kjempevondt hos meg. Klarer ikke gå når det står på. :sjenert:

:hoppe: for en måned til termin! Så deilig!

Skal du på kontroll en gang i uken heretter? Det var ofte :jepp: Her er det to og en halv uke siden forrige kontroll, og neste kontroll etter i morgen er når jeg er 39+5 dager. Deretter blir det sikkert ikke kontroll før overtidskontrollen. :jepp: Men jeg har ikke behov for flere, så! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du jordnøtt olje, Silverdoe? :klo:

__

Ja, jordnøtt er vel berre det svenske ordet for peanøtt, så eg seier like gjerne peanøtt :) Jaja, det er kanskje det norske ordet også for alt eg veit, for peanut er jo engelsk.. :gjeiper: Eg er berre ikkje vant med ordet jordnøtter.. Eg seier peanøtter :) Men på alle graviditetsforum seier dei vel jordnøttolje, så kanskje eg burde bruke det..

JAJAAA, det var dagens avsporing ja! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jordnøtt er vel berre det svenske ordet for peanøtt, så eg seier like gjerne peanøtt :) Jaja, det er kanskje det norske ordet også for alt eg veit, for peanut er jo engelsk.. :gjeiper: Eg er berre ikkje vant med ordet jordnøtter.. Eg seier peanøtter :) Men på alle graviditetsforum seier dei vel jordnøttolje, så kanskje eg burde bruke det..

JAJAAA, det var dagens avsporing ja! :fnise:

Haha, nei ikke veit jeg :fnise: På flasken jeg har står det jordnøtt i alle fall. :)

Jeg har brukt oljen for å tøye litt et par ganger, men er ikke flink nok til å bruke den til at jeg tror den får effekt, dessverre. Jeg og kjæresten har jo ikke sex for tiden, så det er liksom ikke så mange anledninger å bruke den..Annet enn å bare ta en tøyerunde før leggetid som en kveldsrutine, da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei ikke veit jeg :fnise: På flasken jeg har står det jordnøtt i alle fall. :)

Jeg har brukt oljen for å tøye litt et par ganger, men er ikke flink nok til å bruke den til at jeg tror den får effekt, dessverre. Jeg og kjæresten har jo ikke sex for tiden, så det er liksom ikke så mange anledninger å bruke den..Annet enn å bare ta en tøyerunde før leggetid som en kveldsrutine, da :fnise:

Kupper dagboka til Benni totalt her :fnise: Eg måtte gå og sjekke på flaska vår, og der står det Peanut Oil, og i lita skrift jordnøddeolje/jordnöttolj/peanøttolje, så då reknar eg med at vi bruker same type olje, uansett kva vi kallar den :ler:

Vi har ikkje vore kjeeeempeflinke å bruke den, må intensivere litt! Mannen syns jo det er berre kjekt, for han får belønning etterpå :lur::fnise: Tru meg, det er ikkje berre eg som får på meg olja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupper dagboka til Benni totalt her :fnise: Eg måtte gå og sjekke på flaska vår, og der står det Peanut Oil, og i lita skrift jordnøddeolje/jordnöttolj/peanøttolje, så då reknar eg med at vi bruker same type olje, uansett kva vi kallar den :ler:

Vi har ikkje vore kjeeeempeflinke å bruke den, må intensivere litt! Mannen syns jo det er berre kjekt, for han får belønning etterpå :lur::fnise: Tru meg, det er ikkje berre eg som får på meg olja :ler:

Hahahaha! :ler: Ja det er nå godt det ikke er tørke hos alle sammen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: For 1 måned til termin :hoppe:

Spennende med litt modningssmerter :jepp:

Flink du er som baker til foreldrene dine :) Vil du bake til meg også, kanskje? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 1 mnd til termin! :strix :strix Då begynner det å nærme seg! Min neste jordmortime er 9. november, og då er det plutseleg berre FEM dagar til termin! :sjokkert Det kan jo til og med hende at eg har født då (men det trur ikkje eg da ;) )!..Men tenk, så nærme vi er! :tommelsmil

Huff, det med å tisse om natta kjenner eg til.. :sukk Eg har jo måtta på do minst ein gong kvar natt (ofte to) heilt sidan ungdomsskulen, men 3-4 gongar syns eg er i meste laget.. Og i alle fall når det er på éin time!

(Hihi, hugsar ein russeknute vi hadde..drikke 1,5 liter brus på ein skuletime.. Eg klarte det, men måtte på do ÅTTE gongar i neste skuletime! :ler )

Signerer forresten redselen for å revne, som du nevnte lenger her oppe! Det er mi største skrekk - revning i grad 3 eller 4! Huff! Jordmora sa at det er veldig få som revner så mykje, og dei som gjer det får god oppfølging, men likevel.. Eg skal takle grad 1 og 2, men eg liker det ikkje nei! Vi har kjøpt inn peanøttolje da, som vi bruker jevnlig (mannen syns det er veeeeldig kjekt :fnise ), har de prøvd ut det? Eg tenker at det kan i alle fall ikkje skade..

Kos deg med bollebakinga! :)

Takk for det søte deg :D Kan jo være du har født, er neimen ikke godt å vite.. Syns det hadde vært godt å vist at på termindatoen, DA skal du føde :fnise: Verken over eller før :P Men hvor ofte går du på kontroll nå da? Jeg skal begynne med hver uke jeg nå, så neste er på fredag..

HAHAHAH, ler :fnise: 8 ganger, er det virkeligen mulig :fnise: Sikkert en utrolig glad lærer du hadde da ja :P

Jeg regner og med å revne litt da, mesteparten gjør vell det!?!? Men må jo være så forferdelig med grad 3 eller 4. Har ikke prøvd ut denne oljen. Har hatt den i tankene lenge- som jeg ofte har med veldig mye :P Men blir aldri noe med meg. Hahah. Mannen liker det ja ;) Det er jo bra. Her er mannen på sjøen, og kommer jo ikke før jeg er i uke 38. Så vet ikke helt hvilke tanker han har om :sengekos: da, eller hva jeg selv vil synes..

Jeg koste meg med bollebakinga ja :D

Mener du jordnøtt olje, Silverdoe? :klo

__

Huff, den strikkepinnevondten er kjempevondt hos meg. Klarer ikke gå når det står på. :sjenert

:hoppe for en måned til termin! Så deilig!

Skal du på kontroll en gang i uken heretter? Det var ofte :jepp Her er det to og en halv uke siden forrige kontroll, og neste kontroll etter i morgen er når jeg er 39+5 dager. Deretter blir det sikkert ikke kontroll før overtidskontrollen. :jepp Men jeg har ikke behov for flere, så! :)

Jeg har nok ikke hatt skikkelig strikkepinnevondt jeg da, bare litt :) For syns det var litt lite vondt liksom :P Hahah. Får vist aldri vondt nok i disse tider :P

Deilig ja :D Takk for hoppinga ;D

Ja, skal vist det. Syns og det var utrolig mye :klo: Men men. Har ikke akkurat behov for det jeg heller, men får heller bare møte opp :P

:hoppe For 1 måned til termin :hoppe

Spennende med litt modningssmerter :jepp

Flink du er som baker til foreldrene dine :) Vil du bake til meg også, kanskje? :fnise

Takk for hoppinga teita :D

Jeg kan godt bake til deg jeg teita, men er nok tryggest om du kommer hit til meg da i såfall ;) Så komme du, så skal du få nystekte boller ;D

Jeg er innom og titter! :jepp

:hoppe for 1 mnd igjen til termin :) Ikke lenge igjen nå! :nigo

Koselig, mamma Henlu :jepp:

Takk for hoppinga :D Nei, det begynner å nerme seg nå, heldigvis :nigo:

En måned til termin! :hoppe

Takk for hoppinga igjen Teri ;D Du er snill som hopper hele 2 ganger for meg :D Hihihi ;)

___________________________________________

Hehe, Teri og Silverdoe- bare koselig at dere tar over hele dagboka mi ;):skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei :)

Dataen spilte ikke helt på samme lag som meg i går, derfor fikk jeg ikke kommet innom. Så da må jeg nesten :hoppe: for 36 uker i dag :hoppe::strix:

Var hos legen i går. Alt var fint. SF-målet er nå 31 cm i uke 36. Ligger innenfor den grønne linjen, så det er fint :) Blodtrykket er stabilt, urinen var fin og det var også HB. Hjertelyden var som vanlig verdens fineste :hjerte: og han ligger fortsatt med hodet ned :D

Neste kontroll er på fredag allerede. Skal vist gå en gang i uken frem til termin nå. Siste kontroll før termin er 25 november, dagen før termin. Og om jeg forsto det rett ville jeg kanskje alt da bli henvist til igangsetting pga legen skal ha feri :D Men dette skulle han sjekke opp i. Og heldigvis praktiserer de de nye reglene på sykehuset her- så maks 1 uke over. SUPERT, da vet vi at pappsen er hjemme når bebisen kommer :) Herlig.

Legen begynte å snakke om prevansjon etter fødselen, allerede. Jeg har over hodet ikke begynt å tenke på det. Men han mente det burde jeg begynne å tenke litt på. Noen som har gjordt seg opp noen tanker om dette? Etter som jeg forsto er det minipillen, spiral og p-sprøyte som er muligheten under amming. Og jeg kunne rett og slett ikke tenkt meg noen av delene. Måtte evt vært minipillen. Men den skal jo tas på samme kl.slett hver dag, noe som kan bli en utfordring for meg vertfall.. Hm. Ikke lett!!!

Eller har jeg det ganske fint :) Fortsatt veldig trett. Oppe maaange ganger om natta for å tisse. Tar vist skikkelig av her :P Og Tror jeg har tatt igjen all trøttheten fra hele svangerskapet. Hatt en enorm energi hele tiden, nå føler jeg at jeg ikke orker å gjøre noe, men har lyst til å gjøre alt...

Nå skal jeg slenge meg på sofaen og se noen episoder med Glee før jeg kler meg og gjør meg klar for dagen. Lov å være slappfis av og til :D

Og det er fredag alt i dag, og helg. Så god helg alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. ser at eg ikkje hoppa for 36 veker i går!! Så då får eg hoppe i dag! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Så bra at alt såg fint ut hos legen, det er alltid godt å gå derifrå med ein god følelse :jepp: Eg har ikkje mange kontrollar igjen, men det verkar ut som om det er to veker mellom kvar kontroll (har vore det sidan veke 36), men etter veke 40 blir det kvar veke. Men då rekk jo ein forhåpentlegvis ikkje så mange kontrollar da :gjeiper:

Her i Ålesund trur eg også dei følger dei nye reglane, så det er overtidskontroll etter ei veke, og då kan ein bli igangsett den dagen, dagen etter, eller maks 12 dager etter termin. Det er jo greit, for eg hadde steila om det f.eks. hadde gått 20 dagar over! Pluss, i mi slekt har vi hatt litt store hovud (pappa var/er skikkeleg tjukk i hovudet :fnise: ), så eg håper guten kjem så tidleg som mulig ;)

Prevensjon har eg ikkje tenkt så mykje på endå.. Mannen min meiner "køyr på, skjer det, så skjer det", men eg har IKKJE tenkt å få unge år etter år etter år, altså! :ler: (Mormor fekk fire ungar på fire år..eg skjønner ikkje at ho orka! :daane: ) Annankvart år verkar ut som eit bra intervall :) Kanskje spiral kan vere tingen..då slepp ein vel å tenke så mykje på det, anna enn å sette den inn, og ta den utatt når ein vil prøve på nytt.. Minipillen virker ut som litt pes..samme klokkeslett kvar dag.. ser for meg at uhell kan skje då :fnise:

Håper du får ei riktig god helg! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt spiral mange år og hadde null plager. Bytta 1 gang da pga småblødninger. Er så enkelt å greit + at man slipper å tilføre kroppen alskens hormoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...