Gå til innhold

Mamma benni og lille S


benni

Anbefalte innlegg

Har du ingen store vesker? Jeg har pakket to bager, jeg :sjenert: Det er Jammen meg ikke så mye du trenger nå. Jeg og handlet inn til meg selv sist :fnise: Vi prioriterer virkelig disse små :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang. de dansebuksene så har jeg pakket ned en cardigan og en tunika som dekker rompa, så da går det så fint, at. :) Vil jo så klart heller ikke vise fram bleierompa mi rett etter fødsel :fnise:

Er nok ikke så lett å være høygravid samtidig som mannen er bortreist så lenge på jobb, nei. :sukk: Men du er flink til å tenke positivt! :jepp:

Jeg har også pakket i to bager. En bag til meg (bare sånn vanlig, liten nike-bag) og stellebagen til Odin. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bravadoo sin ammeBH annbefaler jeg :) For den kan du både vokse og krympe i. Kjøper du noen som er mer stramme, så ville jeg kjøpt litt større enn du bruker. Puppene vokser når den ordentlige melka kommer (ca. dag 3, min kom dag 2 fordi snuppa sugde som en helt)

Svarte joggebukser som er komfortabelt til de første to dagene! IKKE STRAMT i livet, for en har nok vondt som det er.

Jeg brukte kun de sexy nettingtrusene jeg fikk på sykehuset de første 2 døgnene, så gikk jeg over på de svarte hotpantsene jeg hadde kjøpt selv, når blødningen ble mindre.

Ammevennlige singletter, også en cardigan/jakke over den, slik at det blir lett og ta av og på.

Jeg hadde pakket med MYE klær, men fikk bruk for det! Blir fort melkeflekker, gulpeflekker osv.

Brukte ikke de bindene jeg hadde kjøpt selv. Sykehuset hadde flere forskjellige og de var mye større, bedre og gratis.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg jo selvsagt kjempetreg og får ikke hengt med i diskusjonen om amme-bher, men jeg har faktisk ikke amme-bh lengre. Har nå måttet ty til størrelse 90H (gikk opp to størrelser jeg :sjenert), og her er det håpløst å finne bher i den størrelsen, så.. Jeg har normale bher som jeg bare smetter puppen ut av. Det er ikke noe problem for meg da. Uansett.. Nok om pupper. :nigo

Synes du er flink til å tenke i andre baner enn at det er 1 uke siden han reiste, men heller at det er nærmere til dere ser prinsen deres når han kommer tilbake. :klemmer Jeg har respekt for deg som er så mye alene, mtp hvordan samboeren din jobber, hadde aldri greid det. Er kanskje litt vel avhengig av raringen min. :sjenert

Det fyngerer nok like fint med vanlige bher ja :) Men er jammen meg ikke lett å vite hva man skal gå for i str. Håper ikke mine vokser så mye :P Har i grunn veldig små, men syns det blir feil nå som de er blitt litt større alt. Passer liksom ikke :fnise: Jeg er rar. Alle drømmer om store pupper, jeg vil helst at de skal stoppe :P

Er nok ikke så flink som jeg kan virke. Spesielt ikke denne mnd. Men er jo vandt med at han er så mye borte. Rart hva vi blir vandt med. Men kjenner det skal bli tøffe turer nå etter at lillegutt kommer og. Og jeg kan ikke engang tenke meg hvor tøft det må være for han. Men, han får jo ekstra mye tid når han er fulltidshjemme i 4 uker da :D Så det er jo et pluss.

Men du, har kanskje skrevet det før og du. Men hvordan traffs dere hverandre da? Siden du er fra Norge og han fra Nederland?? :)

Har du ingen store vesker? Jeg har pakket to bager, jeg :sjenert Det er Jammen meg ikke så mye du trenger nå. Jeg og handlet inn til meg selv sist :fnise Vi prioriterer virkelig disse små :rodmer

Har bare megastore bagger eller veldig små vesker :P Hahah. Men kan kanskje finne ei passende til meg, så kan jeg ta stellebaggen til prinsen :) Ikke dumt å pakke i to. Så har vi det adskilt og :jepp:

Mye kjekkere å prioritere de små :rodmer: Etter jeg ble gravid syns jeg ikke det er kjekt å kjøpe ting til meg selv. Mye kjekkere å kjøpe søte småting til prinsen :D :strix: Men kjenner jeg begynner å glede meg til å handle klær til meg selv nå. Trenger sårt noe nytt i skapet :fnise:

Ang. de dansebuksene så har jeg pakket ned en cardigan og en tunika som dekker rompa, så da går det så fint, at. :) Vil jo så klart heller ikke vise fram bleierompa mi rett etter fødsel :fnise

Er nok ikke så lett å være høygravid samtidig som mannen er bortreist så lenge på jobb, nei. :sukk Men du er flink til å tenke positivt! :jepp

Jeg har også pakket i to bager. En bag til meg (bare sånn vanlig, liten nike-bag) og stellebagen til Odin. :jepp:

Ikke dumt :) Tenker jeg skal gå til innkjøp av ei ny uansett, de er så deilige :) Og de jeg har er så utslitte og fæle :P Men jeg har et megaproblem når det kommer til tunikar og cardigan som skal dekke rumpa :P Jeg er så lang i overkroppen, så skjeldent noe som er passende i lengden :kjefte: superirriterende!!!

Det går fint. Men er jo dager det merkes ekstra godt på. Positivt må man tenke. Vi kommer vist ikke langt med å være negativ :fnise:

Smart å pakke i to deler. Det skal jammen meg jeg og gjøre :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Hurra for 35 veker! :hoppe:

Håper han held seg inne til mannen kjem heim frå jobb :) Syns guten kan komme dagen etter at han har kome heim, så får han flest mulig dager heime med dykk ;)

Eg også tenkte forresten å pakke i to bagar - ein til meg og ein til ungen. (Og så skal mannen min pakke i eigen bag også da.. så TRE bagar faktisk! :fnise: ) Trur eg berre brukar stelleveska til guten, for han treng jo ikkje allverda uansett. Eg har ein trillebag eg tenkte å bruke, for eg har rett og slett ikkje passande "trenings"bag.. Eg har ein GIGAbag, men det blir litt voldsomt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste med de dansebuksene er jo at de er så billige! :nigo: 199 for er jo ikke allverdens. :)

Helt sant :D

:hoppe: Hurra for 35 veker! :hoppe:

Håper han held seg inne til mannen kjem heim frå jobb :) Syns guten kan komme dagen etter at han har kome heim, så får han flest mulig dager heime med dykk ;)

Eg også tenkte forresten å pakke i to bagar - ein til meg og ein til ungen. (Og så skal mannen min pakke i eigen bag også da.. så TRE bagar faktisk! :fnise: ) Trur eg berre brukar stelleveska til guten, for han treng jo ikkje allverda uansett. Eg har ein trillebag eg tenkte å bruke, for eg har rett og slett ikkje passande "trenings"bag.. Eg har ein GIGAbag, men det blir litt voldsomt :fnise:

Takk for hoppinga :hoppe:

Det er det jeg håper på og :D Hadde vært kjekt om han fikk være hjemme lengst mulig sammen med oss. Og er jo 38 uker når han kommer hjem, så da er han velkommen :D

Haha ;) Er ikke sååå langt unna sykehuset, bare en 20-30 min kjøretur. Så om det blir til at vi får overnatte alle 3 så kan han jo bare dra hjem en tur :) Tenker og å pakke i stelleveska til guttungen :jepp: Er jo ikke så mye han trenger, så er det jo greit å ha stelleveska med bleier osv på hjemturen :) Har bare gigabager jeg og :fnise: eller for små vesker.. Så enten blir det en liten søt koffert jeg har, eller så kjøper jeg meg en bag :) Får alltids bruk for en bag uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::strix: for 35 uker :strix::hoppe:

BAAARE 5 uker igjen :hakeslepp: 2 uker til han er ferdigbakt og velkommen ut og 3 uker til han SKAL være ute :fnise:

Nå holder jeg på å maler vugga :) Malt et strøk, så får jeg ta et til når det har tørket. Ser allerede nå etter et strøk at vugga blir helt anderledes, og mye mye finere :) Syns den var fin før og jeg, men nå syns jeg den var stygg før :P Nå er den fin nå :D Gleder meg til å skru den sammen og sette den inn i stua :D

Ellers kan jeg oppdatere at kynnerene er veldig på plass. Og dorundene blir bare oftere og oftere, spesielt på natta. Og når jeg går ut av senga kommer det ei lita kynner hver gang. Bekkenete er begynt å "låse" seg litt om jeg snur meg for fort i senga. Glemmer meg ut av og til. Men er utrooolig vanskelig å snu seg i senga. Må ta det i flere omganger :fnise: Og det å ta på seg sko er vertfall et stort problem. Føler jeg smadrer lillegull hver gang..

I går når jeg låg her på benken så var det en sånn rar dunkelyd i magen. Akkurat som pulsslag. Men tror ikke det kan være min puls da jeg kjente på min og den ikke slo like ofte. Lurer veldig på hva det var. Noen som vet?

Hadde og noen menssmerterlignende i korsryggen i går kveld. Men kan likegodt være pga all gåinga og jobb som tegn på at noe skjer. Men velger å tro at kroppen gjør seg klar ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dunkelyd? Altså du hørte en lyd fra magen? :klo: Eller mente du bare en dunkefølelse? I så fall er det sikkert gutten som hikker. Det kan kjennes ut som pulsslag. :)

Det er sikkert modning som er på gang hos deg. Helt normalt å begynne å kjenne at det skjer mer med kroppen rundt den tiden du er i :jepp:

Også må jeg jo :hoppe::strix: for 35 uker :hoppe::strix: Ja tenk det, bare fem uker til termin, og max 7 uker til han er ute! :nigo:

Hvilken maling bruker du vil vuggen? Husk at man ikke kan bruke alle type malinger når man er gravid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bravadoo sin ammeBH annbefaler jeg :) For den kan du både vokse og krympe i. Kjøper du noen som er mer stramme, så ville jeg kjøpt litt større enn du bruker. Puppene vokser når den ordentlige melka kommer (ca. dag 3, min kom dag 2 fordi snuppa sugde som en helt)

Svarte joggebukser som er komfortabelt til de første to dagene! IKKE STRAMT i livet, for en har nok vondt som det er.

Jeg brukte kun de sexy nettingtrusene jeg fikk på sykehuset de første 2 døgnene, så gikk jeg over på de svarte hotpantsene jeg hadde kjøpt selv, når blødningen ble mindre.

Ammevennlige singletter, også en cardigan/jakke over den, slik at det blir lett og ta av og på.

Jeg hadde pakket med MYE klær, men fikk bruk for det! Blir fort melkeflekker, gulpeflekker osv.

Brukte ikke de bindene jeg hadde kjøpt selv. Sykehuset hadde flere forskjellige og de var mye større, bedre og gratis.

:)

Denne har vist gått meg hus forbi teita, beklager virkeligen det :sjenert:

Men her var det jammen meg mange gode tips :jepp:

Hvor får du kjøpt disse ammebhene da? :)

Ja, jeg får gå til innkjøp av noen gode joggiser tror jeg :) Har liksom bare stramme tightser som jeg går med, så det er jo ikke så praktisk med de store bindene. Og singletter må jeg få kjøpt, men det er en forbruksvare, så det er bare gøy å handle uansett :) Samme med cardigan. Kan brukes til alt :)

Veldig greit å benytte seg av det sykehuset har om de har et bra utvalg. Siden det er gratis ;) Men er nok ikke dumt å pakke med i sikkerhetskyld. Aner jo ikke hva de har der oppe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dunkelyd? Altså du hørte en lyd fra magen? :klo Eller mente du bare en dunkefølelse? I så fall er det sikkert gutten som hikker. Det kan kjennes ut som pulsslag. :

Det er sikkert modning som er på gang hos deg. Helt normalt å begynne å kjenne at det skjer mer med kroppen rundt den tiden du er i :jepp

Også må jeg jo :hoppe :strix for 35 uker :hoppe: :strix Ja tenk det, bare fem uker til termin, og max 7 uker til han er ute! :nigo

Hvilken maling bruker du vil vuggen? Husk at man ikke kan bruke alle type malinger når man er gravid. :)

Haha, nå må jeg nesten klå meg selv i hodet her. Dunkelyd?!?! Aner virkeligen ikke om jeg hørte det, eller om det bare var den dunkefølelsen :fnise: Men se for deg den "lyden"/"følelsen" du får når du ligger på magen og kjenner/hører at hjertet ditt slår.. Noe sånt. Men har hørt av andre og at det kunne være hikking :)

Modning kan vi like :jepp:

Max 7 uker ja :D Håper de har begynt å praktisere de nye anbefalingene på sykehuset, da er det jo max 6 veker!??! om jeg har forstått det riktig :D

Brukte maling som var anbefalt å bruke for gravide :) Sens, kan det stemme monn :)

:flau Så nå at jeg ikke skrev i Teriyaki sin bok, slik jeg trodde.

God helg! :goodbye

Heheh :D Det er utrolig fort gjordt :) Men koselig du tittet innom da :)

God helg til deg og :)

:hoppe For 35 uker :hoppe

:hoppe:

:hoppe for 35 uker :nigo dunkeLYD? :klo

:nigo:

Som nevnt over hos teri, måtte selv klå meg litt i hodet om den dunkelyden :P:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld, god kveld :)

Skal si dagene går unna :) Men godt er det.

Nå har jeg fått malt vugga :D Jehuuuuuu :D:D Herlig følelse. Nå mangler det bare å få satt den opp. Men må bare få tak i rette skruer, noe som viser seg å ikke være bare bare. Har satt pappa på saken, så håper han får ordnet det :jepp: Så nå er alt klart. Mangler bare ting til mammsen. Satser på å få ordnet det i løpet av neste uke da jeg føreløpigt har veldig mye fri da :) Kanskje jeg kan få pakket den berømte fødebaggen og..

I går fikk jeg hjem det nydelige hentesettet til prinsen, og jeg er storfornøyd :D Det var så nydelig. Og i tillegg skulle den kjekke mormoren min begynne på mariusdrakt + lue til prinsen :D Strikker det i litt stor størrelse da, sånn at det passer til han er rundt 1 år ca :) Kommer til å bli så søt i den :D

Fikk handlet litt nytt til han i dag og. Var innom på NameIt og klarte ikke å gå fra et nydelig lyseblått sett de hadde fått inn. Jakke, bukse og lue. Kjøpte det i str 68, så det blir jo en stund til det passer :) Gleder meg.

Ellers har jeg bare slappet av. Laget litt flere takkekorter og prøvd å få litt orden i leiligheten. Begynner å bli trangt om klesplassen til guttungen. Så lurer egentlig på hvor jeg skal oppbevare alt etterhvert som han sikkert får litt gaver osv :P Godt vi snart skal flytte i stoort hus :D

I morgen skal jeg på jobb. Gleder meg. Skal jobbe sammen med ei som jeg ikke har sett på mange år. Så det skal bli gøy :D

Håper alt er fint med dere alle sammen :) Ønsker dere ei fortsatt fin helg :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vuggen blir sikkert kjempefin! Her får vi en kjempefin hvit kurv med immel som står på et "stativ" med hjul. Det er sånn familieting, altså at alle barn i familien får den vugga. Den blir satt i hus av svigermor når vi er på sykehuset :jepp:

Er det hjemmestrikket, det hentesettet? :) Er så utrolig fint med hjemmestrikkede klær!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vosj, nå begynner ting å komme på plass hos dere :jepp: Du er så heldig som har noen som strikker til deg. Jeg og vil ha :sjenert:

Håper du har en fin helg og at tiden går fort for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte den på nettet, men er flere butikker som selger den. Ikke sånne Cubus, HM osv da.. Men hvis du googler Bravadoo, så kommer det flere sider man kan bestille fra. Den er litt dyr, men så verdt det (syntes jeg da).

Deilig å få malt ferdig vuggen og ordnet ting :) Uff, takkekort ja.. Tror nesten jeg må gi opp det, for vi har fått så utrolig mange gaver :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vuggen blir sikkert kjempefin! Her får vi en kjempefin hvit kurv med immel som står på et "stativ" med hjul. Det er sånn familieting, altså at alle barn i familien får den vugga. Den blir satt i hus av svigermor når vi er på sykehuset :jepp

Er det hjemmestrikket, det hentesettet? :) Er så utrolig fint med hjemmestrikkede klær!!

Tror den blir bra ja :) Skal skru den i sammen i morgen, og har fått hentet himmelen og sånt i dag :) Gleder meg. Dette er og sånn som har gått i familien, hos kjæresten sin. Hadde en sånn kurv ting fra min familie og, men den begynner å bli så gammel at den egner seg best til pynt :fnise:

Hjemmestrikket ja :rodmer: Ingenting er som hjemmestrikket. Jeg er forelsket i sånt noe :P

Vosj, nå begynner ting å komme på plass hos dere :jepp Du er så heldig som har noen som strikker til deg. Jeg og vil ha :sjenert

Håper du har en fin helg og at tiden går fort for deg :)

Det gjør det :D Og det er herlig..

Ingen som strikker hos deg da? Men om du søker på finn og sånn så kan du finne masse der og :) Og på epla.no (tror jeg det heter).

Jeg har hatt en super helg :D

Jeg bestilte den på nettet, men er flere butikker som selger den. Ikke sånne Cubus, HM osv da.. Men hvis du googler Bravadoo, så kommer det flere sider man kan bestille fra. Den er litt dyr, men så verdt det (syntes jeg da).

Deilig å få malt ferdig vuggen og ordnet ting :) Uff, takkekort ja.. Tror nesten jeg må gi opp det, for vi har fått så utrolig mange gaver :sjenert:

Såg de på nettet ja :) Men er jo litt riski å bestille. Men tror de hadde de på barnas hus- der må jeg en dag uansett :)

Heheh. Jeg jobber for harde livet med å få takkekortene klare. Regner med å lage opp til 50 stk :sjenert: etter anbefaling av tanta mi som selv leverte ut 60 kort :sjenert: Så må vell få rumpa i gang og få det unna.. Du får gi de personlige kortene til familien da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...