Gå til innhold

Mamma benni og lille S


benni

Anbefalte innlegg

Hurra for 37 veker og fullbåren! :strix: :strix:

Tenk, no kan han få kome når som helst og det gjer ingenting! :hoppendeglad: (Men han må gjerne vente på papsen sin da ;) )

Det haurtest veldig fint ut, det juleantrekket du fant! :jepp: Eg veit ikkje kva vi ender opp med endå.. Men det blir ein koseleg ting å kjøpe! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 uker og fullbåren baby! :strix En deilig milepæl å nå!! :klemmer

Får håpe du får litt før termin slik at han får mest mulig med tid sammen med gutten sin og deg etter fødsel! : Så lenge jeg får først! :nigo Hehe..Det er noe demotiverende med de som er så heldige å få i uke 38 også sitter man selv og går overtid (ikke det at jeg er overtidig enda) :fnise Men fin for dem, og veldig fint for deg om du får om en ukes tid! :jepp

Jeg vet ikke om du er inne på babyverden, men jeg merker jeg blir litt sånn "blææ" når jeg leser at dame etter dame har født inne på terminklubben :gjeiper Er jo veldig koselig da, men man får jo såå lyst til å være en av dem! :fnise

Takk for hoppinga :D Herlig å være 37 uker ja :nigo:

Helt enig. Blir nesten litt deppa når de som har termin etter deg føder FØR deg :fnise: Så den har jeg full forståelse for :jepp: Men desverre, kommer han før, så vil jeg nok ikke knipe igjen, for å si det sånn ;)

Jeg er medlem på babyverden, men liker meg ikke der inne :ler: Så veldig skjeldent jeg er der. Men er derimot med i ei gruppe på facebook, og der popper de jo ut en etter en nå. Blir såå misunelig :ler: Men samtidig ønsker jeg at han skal holde seg der lengst mulig og bli stor og sterk :) Så han kommer når han kommer, selv om vi blir litt utålmodige av og til..

Hurra for 37 veker og fullbåren! :strix :strix

Tenk, no kan han få kome når som helst og det gjer ingenting! :hoppendeglad (Men han må gjerne vente på papsen sin da ; )

Det haurtest veldig fint ut, det juleantrekket du fant! :jepp Eg veit ikkje kva vi ender opp med endå.. Men det blir ein koseleg ting å kjøpe! :hjerte

Takk for det :D :nigo:

Han må veldig gjerne vente på papsen sin ja :) Tror nok han kommer til å gjøre det og ;)

Jaa, jeg er helt forelsket jeg :rodmer: hehe. Men kanskje dukker det opp noe enda bedre og- så vi får jo se :) Du finner nok et perfekt til småen du og :hjerte:

:hoppe For 37 uker :hoppe

Hørtes ut som et nydelig juleantrekk til prinsen din :rodmer

Takk takk :D

:hoppe for 37 uker og fullbåren :fnise

Takk for d Henlu :D

_____________________________________________

Da er jeg hjemme etter ukas legekontroll.. Kontrollene har vell vært bedre før kan du si. Alt var heldigvis bra med lillegutt. Hodet har festet seg :D JIPPIIII :strix: :strix:

Hadde utslag på proteiner 1+, legen var ikke helt fornøyd med blodtrykket- var litt høyt. Men ikke så veldig siden jeg har hatt et stabilt litt høyere en normalt blodtrykk hele tiden. 2+ på ødemer. Så om jeg får vondt i hodet må jeg ta kontakt med en gang. Så etter å ha lest litt frem og tilbake så ser det ut som om jeg har begynnende svangerskapsforgiftning. Så da er min oppgave og gjøre minst mulig og bare leke sofagris :ler: Kontroll igjen om 1 uke. Så blir spennende å se hva som skjer da.

Ellers var det fint. 1 kg opp på 1 uke og er nå opp i 17 kg +.. Noe vi ikke helt er fornøyd med. SF-målet var fint, ligger fortsatt litt under den røde linja, men følger kurven. Så blir nok kanskje ikke en megastor baby, men det passer meg ypperlig :)

Nå skal jeg gjøre som min mormor sa, slappe av på sofaen og ta livet med ro. I kveld skal jeg være sammen med 2 kjekke venninder :D Gleder meg. Hun ene har jeg ikke sett siden sensommer pga hun har flyttet bort for å studere. Så jeg gleder meg såå :D

Ha ei fin helg alle sammen, det er jammen meg fredag alt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Hurra for at hovudet har festa seg! :)

Eg har vore sofagris i fleire månader no, kanskje derfor eg har absolutt ingen teikn til svangerskapsforgiftning?! :fnise: Syns du skal koooose deg i sofaen med GOD samvittighet! Og så får vi krysse fingrane for at hovudpina held seg vekke og at kontrollen om 1 veke viser gode resultat :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: For festet hode! :hoppe:

Måtte nesten le litt :fnise: Var jo akkurat slik det var for meg, rett før fødsel. 1+ på protein, litt høyt blodtrykk, og hvis jeg fikk hodepine måtte jeg ringe med en gang. Skjedde ikke noe mer her da, så håper det ordner seg for deg også!

Gled deg til å svette ut vannet :fnise: Jeg hadde jo 3 på ødem helt på slutten, og den siste uken våkner jeg i svettedam omtrent midt på natten. Mens på dagen fryser jeg meg ihjel. Men husk at vann er bedre enn fett, og lettere å miste vannet fort enn fettet. Nesten alt vannet er borte hos meg nå, men det gjenstår noen kilo med fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix: Hurra for at hovudet har festa seg! :)

Eg har vore sofagris i fleire månader no, kanskje derfor eg har absolutt ingen teikn til svangerskapsforgiftning?! :fnise: Syns du skal koooose deg i sofaen med GOD samvittighet! Og så får vi krysse fingrane for at hovudpina held seg vekke og at kontrollen om 1 veke viser gode resultat :jepp:

Haha, men har ikke hatt noen tegn jeg heller, før i dag. Så var litt rart. Alle urinprøvene gjennom hele svangerskapet har vært negative og blodtrykket har vært stabilt. Så veldig rart at det plutseligen skulle skje så brått. For etter å ha lest veeeeldig mye på google (fyfy :nei: ) så har jeg forstått det sånn at du allerede med en gang har svangerskapsforgiftning, men at det ikke viser før etter uke 20. Og nå er jeg 37, og da kommer det :P men men.. Det går nok fint uansett :jepp:

Får gjøre mitt beste å være sofasliter. Ikke så veldig flink til det, men får gjøre så godt jeg kan :)Nå har jeg vertfall en god unnskyldning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God unnskyldning har du uansett, så bare ta det helt med ro du! :jepp: Siste ukene skal man ikke slite seg ut! :)

Slapp av med god samvittighet :jepp: Nå er vel du i mammapermisjon? Herlig!

Jobber med saken :jepp::ler:

Nå er jeg ute i mammapermisjon ja :) Og for første gang klarer jeg på ordentlig å slappe skikkelig godt av, med god samvittighet :) Deilig.

____________________________________________

Heisann :)

Hatt ei veldig fin og rolig helg. Vært mye sofasliting :fnise: Fredag var jeg som nevnt sammen med noen venninner. Utrolig koselig som vanlig :jepp: Og lørdagen ble brukt til enda mer sofasliting. I dag har jeg vært i bursdag hos søskenbarnet mitt og kost meg med kake :ler: og etterpå en goood tur i det deilige høstværet med ei venninne. Det gjorde godt for kroppen :)

Nå har jeg sett på Alt for Norge. Syns det er et morsomt program :jepp: Heheh. Og snart skal jeg se videre på Glee. Blitt helt hekta :ler:

Men lurer på en ting. Dere som fortsatt er gravid og som har vært. Følte dere at dere til tider var mer "utslitt" og gåen i kroppen når dere våknet om morgenen? I dag når jeg våknet følte jeg meg helt sånn dø i kroppen, for å si det sånn. Akkurat som om jeg har sprunget maraton ol. Kjent på det før og. Er så tungt å gå opp på toalettet opp til flere ganger, reise seg opp fra senga, snu seg, finne en god stilling osv osv at jeg rett og slett er mer sliten når jeg våkner en før jeg legger meg.. Rare greier. Bare jeg som har det sånn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ikke sånn, i og med at jeg sovner med en gang jeg legger meg igjen etter dobesøk og snur meg generelt veldig lett i sengen enda. Men jeg vet mange sliter med det altså! Dårlig nattesøvn er nok et vanlig fenomen på slutten av graviditeten. Så du får prøve å sove litt på firmiddagen og slikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg blir ganske sliten i hoftene viss eg ligg lenge på ei side, så eg snur meg ofte i løpet av natta, og eg vaknar kvar gong. Og eg har sååå lyst å ligge på magen, men nei.. Og så må jo eg ein del gonger på do da.. I tillegg så snorker mannen min, og eg søv kjempelett (så eg bruker øyrepropper kvar natt), så eg bruker nok ca 30 minutt i snitt på å sovne om kveldane, sjølv om eg er trøytt.

Bruker å stå opp saman med mannen min kl 6, og lage frukost og niste til han, men eg legg meg alltid igjen etter at han har dratt. Må ha nokre timar til med søvn :)

Så ja, eg er sliten om morgonen. Ikkje maratonsliten, men alltid trøytt. Og ofte trøytt utover dagen også. Og det blir nok ikkje betre etter at ungen kjem :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo kraftig bekkenløsning som ble forverret fordi jeg hadde vært i en ulykke :fnise: Men det var absolutt morgenen som var verst. Klarte nesten ikke å stå opp og mange dager lå jeg i sengen hele dagen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det ikke sånn, i og med at jeg sovner med en gang jeg legger meg igjen etter dobesøk og snur meg generelt veldig lett i sengen enda. Men jeg vet mange sliter med det altså! Dårlig nattesøvn er nok et vanlig fenomen på slutten av graviditeten. Så du får prøve å sove litt på firmiddagen og slikt. :

Sovner veldig raskt jeg og, og har i grunn veldig god nattesøvn når jeg først sovner :) Men er av en eller annen rar grunn veldig sliten når jeg våkner :P

Eg blir ganske sliten i hoftene viss eg ligg lenge på ei side, så eg snur meg ofte i løpet av natta, og eg vaknar kvar gong. Og eg har sååå lyst å ligge på magen, men nei.. Og så må jo eg ein del gonger på do da.. I tillegg så snorker mannen min, og eg søv kjempelett (så eg bruker øyrepropper kvar natt), så eg bruker nok ca 30 minutt i snitt på å sovne om kveldane, sjølv om eg er trøytt.

Bruker å stå opp saman med mannen min kl 6, og lage frukost og niste til han, men eg legg meg alltid igjen etter at han har dratt. Må ha nokre timar til med søvn :

Så ja, eg er sliten om morgonen. Ikkje maratonsliten, men alltid trøytt. Og ofte trøytt utover dagen også. Og det blir nok ikkje betre etter at ungen kjem :gjeiper

Huff. Jeg gleder meg til å ha muligheten til å sove på magen jeg og. Jeg pleide å sove sånn hallveis på mage/siden, så det skal bli deilig å kunne det igjen :D

Hehe, er heldigvis ikke alltid maratonsliten da ;) Bare av og til. Tror jeg kaver veldig når jeg sover. Ser det på senga :ler:

Jeg hadde jo kraftig bekkenløsning som ble forverret fordi jeg hadde vært i en ulykke :fnise Men det var absolutt morgenen som var verst. Klarte nesten ikke å stå opp og mange dager lå jeg i sengen hele dagen :sjenert

Heldigvis har ikke bekkenløsningen meldt sin ankomst her :) Men kjenner det i bekkenet av og til da, men ikke noe som har betydning. Og du var jo så uheldig med tanke på ulykken og ja. Huff, ingen god kombinasjon..

_______________________________________________

Hei jenter :)

Her er alt fint :) Vært ute på en god gåtur etterfølgt av en liten tur på senteret med ei venninne i dag :) Veldig fin dag.

Dagen ble toppet med verdens beste overaskelse :rodmer: Kjæresten kom hjem og overasket meg en dag før forventet :jepp: det liker vi :hjerte: Utrolig deilig å ha han hjemme igjen!! Nå er lilleprinsen hjertelig velkommen :) Helst over helgen i følge kjæresten, han vil ha seg en tur ut med kompisene før :fnise:

Ellers har vi det veldig fint :) En del kynnere og litt menssmerter av og til. Ellers lite tegn til hva som er ventet om ikke så lenge :) Skal prøve å få pakket baggen i morgen og. Vertfall i løpet av uka :)

Bare en kjapp tur innom for å vise litt livstegn fra meg, tar meg en tur innom dagbøkene deres i morgen. Nå skal jeg legge meg :) God natt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at han overraska deg med å komme ein dag før da! :jepp: Det er jo godt å ha han heime også no da, for då er han garantert å vere der når guten blir født (viss det er sånn 4 veker på, 4 veker av..?)

Eg er snaaaart ferdigpakka med bagen no ;) Berre litt småtteri igjen :) Pluss toalettsakene, dei kan ikkje eg ta endå, for dei treng eg jo no!

Håper du fekk sove godt i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at han overrasket deg med å komme hjem en dag tidligere! :)

Nå skal han ikke tilbake før etter prinsen har kommet, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kjekt at han overraska deg med å komme ein dag før da! :jepp Det er jo godt å ha han heime også no da, for då er han garantert å vere der når guten blir født (viss det er sånn 4 veker på, 4 veker av..?)

Eg er snaaaart ferdigpakka med bagen no ;) Berre litt småtteri igjen :) Pluss toalettsakene, dei kan ikkje eg ta endå, for dei treng eg jo no!

Håper du fekk sove godt i natt :)

Ja, det var veldig koselig :D :jepp: Nå er han garantert hjemme, så lenge jeg ikke går max over termin. Han drar ut igjen den 7 desember, og i følge papirene kan jeg gå til 10 desember.. Men tror de praktiserer de nye reglene på sykehuset, hvis ikke så skal jeg stå på mitt siden han skal ut igjen :)

Flink du er :) Jeg er så treig jeg. Toalettveska står ferdigpakka og klar, men kan jo ikke pakke den i baggen enda da. Og lilleprinsen sine ting. Men så er det meg igjen..

Fikk såve sånn passe, alltid litt uvant når jeg må dele senga etter 1 mnd alene :P

Så koselig at han overrasket deg med å komme hjem en dag tidligere! :)

Nå skal han ikke tilbake før etter prinsen har kommet, eller?

Veldig koselig ja :)

Han skal være hjemme til 7 desember nå, så da får vi håpe alt vi kan om at prinsen kommer før det :) Noe han sikkert gjør. Hvis ikke kommer jeg til å gjøre alt i min makt for at han skal bli født før ;)

______________________________________

Hei hei!

I dag har vi vært ute å sett på en del møbler til huset. Men fant ikke noe vi falt pladask for. Jeg ønsker en hvit stil, men syns det er utrolig vanskelig å finne spisebord i hvitt!! Alt jeg liker er mørkt eller sånn naturgreier, men så vil jeg som sakt at det skal være hvitt.. Skal ikke være lett :P

Ellers har vi kjøpt masse godis og skal ha filmkveld i dag :) koselig.

Hadde ei mindre god natt i dag. Ikke uutholdelig. Men ei stund følte jeg virkeligen at noe var på gang. Jeg snudde og vrei meg, opp på do hele tiden for følte jeg måtte, men kom ingenting. Men har vært helt fint etter at jeg sto opp. Eneste at jeg følte noe skulle komme ut, slimproppen eller noe. Men var ingenting. Var en rar følelse. Fortsatt en del kynnere, og litt stikkninger nedentil. Så noe skjer vell. Blir spennende på kontroll på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med film og godis! :) NYT at dere kan ta dere tid til å gjøre sånne ting. Sier det bare fordi jeg er misunnelig :fnise: Jeg velger jo selvfølgelig S fremfor alt, men jeg savner å bare kunne gjøre sånne ting, når som helst..

Enig med deg! Alt må være hvit :D Jeg elsker hvit! Spisebordet vårt er hvit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at han er kommet hjem en dag før da! :jepp: Blir nok stas å ha han hjemme nå. :)

Her har det ikke gått noen slimpropp..Tror ikke jeg kommer til å se snurten av den i det hele tatt jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix::hoppe: litt for 38 veker! :hoppe:

38 veker - då kan alt skje, så det er ikkje rart du kjenner det på kroppen :)

Eg har heller ikkje sett snurten av slimproppa mi..Men den kjem vel til slutt :fnise:

Eg sov for ein gongs skuld GODT i natt eg! Berre opp ein gong på do, det er ny rekord under svangerskapet :) Det er sånn det er til vanleg, det! :jepp: Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...