Gå til innhold

Fotballfrue+Treasures= Ebay


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor ble innleggene til Hr. Eriksen slettet i går? Han skrev da vel ingenting som kvalifiserte til sletting? Var det han selv som ønsket dette, og fikset så det ble slettet?

Var det noen som tok kopi? :jepp:

* Identifisering av deg selv eller andre privatpersoner gjennom for eksempel fullt navn, adresse, eller telefonnummer.

og han hadde ikke

Regler for firmabrukere

Med en firmabruker (kontakt Hilde) kan du skrive innlegg i forumet på vegne av et firma, men du kan ikke bedrive ren markedsføring av produkter eller tjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

* Identifisering av deg selv eller andre privatpersoner gjennom for eksempel fullt navn, adresse, eller telefonnummer.

og han hadde ikke

Regler for firmabrukere

Med en firmabruker (kontakt Hilde) kan du skrive innlegg i forumet på vegne av et firma, men du kan ikke bedrive ren markedsføring av produkter eller tjenester.

Søren òg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig helt snål at et firma regger seg på et forum og svarer i blogger på denne måten. Jeg mener, come on! Hva slags firma er det som holder på sånn? Kommer liksom Elkjøp inn hit for å forsvare seg om jeg skriver et negativt innlegg om dem? Daglig leder for Rema 1000 fordi jeg syntes prisen på brød har blitt for stiv? Hallo? Slik oppførsel er i seg selv nok til å holde seg langt unna denne "butikken".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man handler smykker på alibaba må man i de fleste tilfeller kjøpe mer enn én av samme smykke, på eBay kan man kjøpe én og én.

Jeg har funnet en butikk som selger alt mulig rart til eBay pris, de har gadgets som i norske butikker koster flere ganger mer.

Link: http://www.dealextreme.com/

Fordelene med denne butikken fremfor eBay er at det er en butikk som har gratis frakt på alle varer uansett i verden og man kan etterlate "reviews" på en vare man har kjøpt med bilder og video på youtube.

Disse "anmeldelsene" blir lagt ut i produktbeskrivelsen, uansett hvor negative/positive de er.

Jeg har selv handlet både gode produkter og helt ræva produkter fra den siden, fått pengene mine tilbake flere ganger eller andre produkter som erstatning.

Eneste kjipe er at dealextreme er som en diiiiger dropshipping-side og kjøper enkeltprodukter fra fabrikker som de på alibaba etterhvert som bestillingene kommer, noe som medfører leveringstider fra 4 dager til 30 dager med gratis frakt...

Men, siden prisen på varene er en brøkdel av prisene her hjemme, bryr det meg svært lite.

Butikken har også en mengde smykker, anbefaler dere å sjekke de ut:

http://www.dealextreme.com/c/necklaces-1201

Min favoritt på nettsiden er disse iPod-høretelefonene til 10 kroner innkludert frakt: http://www.dealextreme.com/p/for-ipod-noise-isolation-earbuds-33

Som dere ser at dealextreme i motsetning til treasures.no ingen sensur av hva folk sier om disse høretlefonene, eller andre varer for den slags skyld:

26315.jpg

26317.jpg

Har flere av disse slengende, i diversje ryggsekker og bægger, sånn i tilfelle.

Håper dere tester ut eBay eller dealextreme, jeg har ivertfall aldri tenkt å gå tilbake til en norsk nettbutikk for å handle kabler, høretelefoner eller andre overprisede duppeditter...

cut out the middle man.

~turbo

Yes! da kan jeg handle julegaver for hele familien på samme sted! :lur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig helt snål at et firma regger seg på et forum og svarer i blogger på denne måten. Jeg mener, come on! Hva slags firma er det som holder på sånn? Kommer liksom Elkjøp inn hit for å forsvare seg om jeg skriver et negativt innlegg om dem? Daglig leder for Rema 1000 fordi jeg syntes prisen på brød har blitt for stiv? Hallo? Slik oppførsel er i seg selv nok til å holde seg langt unna denne "butikken".

Hadde jeg hatt lyst på et av de smykkene (til den prisen) til å begynne med, så hadde jeg rett og slett ikke turt å kjøpe noe derfra. Ikke etter dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig helt snål at et firma regger seg på et forum og svarer i blogger på denne måten. Jeg mener, come on! Hva slags firma er det som holder på sånn? Kommer liksom Elkjøp inn hit for å forsvare seg om jeg skriver et negativt innlegg om dem? Daglig leder for Rema 1000 fordi jeg syntes prisen på brød har blitt for stiv? Hallo? Slik oppførsel er i seg selv nok til å holde seg langt unna denne "butikken".

Ser det for meg. Hehe. Jeg tar ikke ett firma seriøst,når de oppfører seg som barn på ett forum + ikke klarer å holdeseg til reglene her inne en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare si at det er mange mindre intelligente mennesker her som ikke har greie på forretninger. La nå de stakkars bloggerene få drive med hva de vil, halve grunnen til at folk kjøper ting hos treasure er jo nettopp fordi hun tynne bloggdama driver butikken. Om hun kjøper det fra ebay eller hvor hun enn kjøper det spiller jo ingen rolle. Er jo et fritt land vi bor i, ingen som tvinger deg til å handle! Og handler du fra et norsk firma som treasure så faller jo det under norsk lov, dvs angrerett minimum 14 dager og en rekke andre fordeler. I tillegg vil du motta varen mye raskere enn fra utlandet. I tillegg kan det fort påløpe merkostnader når du handler via Ebay.

Ebay er forøvrig en bra plass å handle, men denne tråden er helt tåpelig etter min mening. Hadde heller brukt tiden på å passe mine egne saker enn å gjøre livet surt for andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at det er mange mindre intelligente mennesker her som ikke har greie på forretninger. La nå de stakkars bloggerene få drive med hva de vil, halve grunnen til at folk kjøper ting hos treasure er jo nettopp fordi hun tynne bloggdama driver butikken. Om hun kjøper det fra ebay eller hvor hun enn kjøper det spiller jo ingen rolle. Er jo et fritt land vi bor i, ingen som tvinger deg til å handle! Og handler du fra et norsk firma som treasure så faller jo det under norsk lov, dvs angrerett minimum 14 dager og en rekke andre fordeler. I tillegg vil du motta varen mye raskere enn fra utlandet. I tillegg kan det fort påløpe merkostnader når du handler via Ebay.

Ebay er forøvrig en bra plass å handle, men denne tråden er helt tåpelig etter min mening. Hadde heller brukt tiden på å passe mine egne saker enn å gjøre livet surt for andre.

Én ting vil jeg bare si... treasures lurer deg til å tro at det er caroline berg selv som har designet smykkene...

altså, på andre norske smykkebutikker drevet av folk med bloggerbakgrunn, som f.eks. http://roxxy.no/ har de 2 ting i produktbeskrivelsen som ikke treasures har:

1. Produsent

2. Materialet som er brukt i smykket

På treasures er det eneste som kan indikere noe som helst om hvor smykkene kommer fra i selve header‘n til siden: "Treasures by Caroline Berg"

Siden det ikke står en dritt om hvem som har laget det eller i det minste hva smykkene er laget av, tror forbrukerne automatisk at det er caroline som har designet smykkene...

Her er et stort skille!

Dersom du har designet noe, kan du ta hva faen du vil for min del.

Moods of norway selger shit som koster en femtilapp å produsere til 1000 kroner, fordi de har designet produktet!

Samme med "moose on the loose", gutten annonserer ofte "nå kommer det en ny levering fra kina!" uten at noen av kundene bryr seg, fordi de betaler for DESIGNET.

Når caroline berg skriver ting som "eksklusivt" i produkbeskrivelsen på produktene sine blir dette helt feil, siden produktene produseres i tusenvis hver måned!

Om caroline begynte å designe egne produkter, tror jeg flere ville begynt å kjøpe, uansett om smykkene blir produsert i kina eller norge.

:filer:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at det er mange mindre intelligente mennesker her som ikke har greie på forretninger. La nå de stakkars bloggerene få drive med hva de vil, halve grunnen til at folk kjøper ting hos treasure er jo nettopp fordi hun tynne bloggdama driver butikken. Om hun kjøper det fra ebay eller hvor hun enn kjøper det spiller jo ingen rolle. Er jo et fritt land vi bor i, ingen som tvinger deg til å handle! Og handler du fra et norsk firma som treasure så faller jo det under norsk lov, dvs angrerett minimum 14 dager og en rekke andre fordeler. I tillegg vil du motta varen mye raskere enn fra utlandet. I tillegg kan det fort påløpe merkostnader når du handler via Ebay.

Ebay er forøvrig en bra plass å handle, men denne tråden er helt tåpelig etter min mening. Hadde heller brukt tiden på å passe mine egne saker enn å gjøre livet surt for andre.

Alle som ikke kan forettninger er mindre intelligente :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at det er mange mindre intelligente mennesker her som ikke har greie på forretninger. La nå de stakkars bloggerene få drive med hva de vil, halve grunnen til at folk kjøper ting hos treasure er jo nettopp fordi hun tynne bloggdama driver butikken. Om hun kjøper det fra ebay eller hvor hun enn kjøper det spiller jo ingen rolle. Er jo et fritt land vi bor i, ingen som tvinger deg til å handle! Og handler du fra et norsk firma som treasure så faller jo det under norsk lov, dvs angrerett minimum 14 dager og en rekke andre fordeler. I tillegg vil du motta varen mye raskere enn fra utlandet. I tillegg kan det fort påløpe merkostnader når du handler via Ebay.

Ebay er forøvrig en bra plass å handle, men denne tråden er helt tåpelig etter min mening. Hadde heller brukt tiden på å passe mine egne saker enn å gjøre livet surt for andre.

De to som driver Treasure? De som tror noen vil kjøpe smykker til 249kr i stedet for 2 USD? Som mener 5000% avanse er heelt normalt? Som driver forretning ved å true med å anmelde en 17-åring? Som kommer med forskjellige versjoner av "historien", forskjellige tall, forskjellige unnskyldinger på alle(?) bloggere som drister seg til å skrive om bedriften?

(Og så om å gjøre livet surt for andre: Jeg antar det er stort sett tenåringer som bruker noe, av sin meget begrensena mengde penger, på smykker fra Treasure, for å så finne ut at de kunne fått just det samme for slikk og ingenting? Dét vil jeg påstå er litt surt. (Jaja, 14-åringer kan tenke selv, men det er fortsatt surt.))

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Vil bare si at det er mange mindre intelligente mennesker her som ikke har greie på forretninger. La nå de stakkars bloggerene få drive med hva de vil, halve grunnen til at folk kjøper ting hos treasure er jo nettopp fordi hun tynne bloggdama driver butikken. Om hun kjøper det fra ebay eller hvor hun enn kjøper det spiller jo ingen rolle. Er jo et fritt land vi bor i, ingen som tvinger deg til å handle! Og handler du fra et norsk firma som treasure så faller jo det under norsk lov, dvs angrerett minimum 14 dager og en rekke andre fordeler. I tillegg vil du motta varen mye raskere enn fra utlandet. I tillegg kan det fort påløpe merkostnader når du handler via Ebay.

Ebay er forøvrig en bra plass å handle, men denne tråden er helt tåpelig etter min mening. Hadde heller brukt tiden på å passe mine egne saker enn å gjøre livet surt for andre.

Jeg vil nå heller påstå at mindre intelligente mennesker tror at dette handler om å "gjøre livet surt for folk". Ta en titt rundt omkring på forumet, så finner du mengder av tråder om både nettbutikker og vanlige butikker. På velvære forumet finner du bla egne tråder hvor det oppdateres om leveringstid på forskjellige nettbutikker, priser diskuteres, butikker vurderes og noen butikker kritiseres heftig for både priser, kundeservice og leveringstid. Butikker som Nelly og Blivakker har vært hete tema på både blogger og forum. Hva med tråder om kjøp av andre ting? Hvor mange tråder finner du om f. eks kjøp av alt fra pc til te og medfølgende vurdering av butikker? Hva med tråder som utelukkende handler om å fortelle om negative erfaringer med butikker av forskjellig slag? Jeg kan love deg at du finner mange, ikke bare her. Hvorfor skal Treasures være annerledes? Er det noe spesielt som tilsier at denne butikken burde være skjermet mot kritikk?

Det som er annerledes for min del er at Treasures har plantet begge føttene rett i salaten ved å gå inn i en debatt og true med søksmål, både her og i blogger. Da får man reaksjoner. Men her er heller ikke Treasures unike, Blivakker gjorde samme blemma for en tid tilbake, og fikk like mye pepper og kritikk for det. Butikken gjør ikke noe ulovelig, de må for all del sette priser og styre som de vil. Men det betyr ikke at de ikke må finne seg i kritikk og omtale. Det må alle butikker, inkludert Treasures. De seriøse bedriftene opplever det stadig vekk, men de er smarte nok til å ikke gå inn i slike debatter.

En annen ting er at ingen av "fordelene" du nevner holder vann. Angrerett sa du? Vel, ved å handle tilsvarende varer fra Ebay trenger jeg ingen angrerett. Smykkene er såpass billig at de går i søpla om jeg ikke liker dem. Flere selgere operer også med returrett, for de som måtte ønske det. Dette med leveringstid har vi allerede vært inne på, den er ikke nødvendigvis noe bedre. Treasures operer med 1-3 dager for å sende varen og så er "resten opp til posten". Jeg har fått varer fra Ebay på 5 dager. Og det har aldri tatt så lang tid at det er i nærheten av å forklare prisforskjellen, til tross for påstander om dette og fine små historier om små båter som putrer rundt på verdenshavene i ukesvis. Merkostnader? Du skal handle ganske mange smykker a la de Treasures selger for å oppleve merkostnader. Noe av grunnen til at jeg generelt handler andre ting på ebay er faktisk for å slippe merkostander, da mange selgere merker varer med lavere verdi. Om de ikke gjør det, så bør de fleste som handler noe fra utlandet vite at så lenge man holder seg under 200 kr, så blir det ikke merkostander. Vanskeligere er det ikke. Når det er sagt, de som vil betale noen hundre prosent ekstra for å kanskje få varen litt raskere, få angrefrist på et kjede til en verdi av 16 kr eller slippe merkostander som i tilfellet kjeder til 16 kr ikke er aktuelt, må gjerne gjøre det. Så får heller vi andre fortsette å holde på vår rett til å kritisere butikker, både Treasure og andre, om det er noe vi mener er kritikkverdig. :jepp:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at innleggene til Treasures er slettet, og derav mine kommentarer, ettersom jeg siterte innleggene. Det jeg synes er interessant, og som jeg også påpekte for Lars-Kristian, er at argumentet om at de har mellom 90-500 prosent avanse (deres tall, ikke mine), ikke er relevant med mindre de forteller hvor mange av varene de priser på ulike måter. Jeg synes også det er relevant å vite hvor de kjøper produktene fra, og hva som er innkjøpspris.

Jeg vet ikke om det var Lars Kristian som kommenterte her igår, men dersom det var det, synes jeg ikke argumentet om at enkelte selgere selger med tap, bruker dødsbo etc... går gjennom. Sorry - smykkene de selger er masseproduserte. Jeg har nå, bare for moroskyld søkt opp 12 ulike smykker og armebånd på Ebay. Ikke alle heter det samme som på Treasures webside, men ved å søke litt, fant jeg faktisk samtlige varer. Litt tilfeldig om akkurat de varene jeg søkte opp, er alle som finnes på Ebay? Argumentet om at "kun så mange varer" finnes på Ebay, blir også søkt fra deres side. Ransaker de hver eneste smykkeselger før de kjøper inn varer?

Videre mener jeg som flere påpeker at det er god selgerskikk å opplyse om produsent, produksjonsland og materialer på varene sine. Etablerte og seriøse nettbutikker som f.eks lobelia.no og lunehjem.no gjør det. Jeg synes også at Treasure må tåle en del kritikk, ettersom de selv aktivt har forsøkt å vekke luksusfølelsen hos kundene. "Dette er Carolines utvalgte skatter" - man føler kanskje ikke at de er så håndplukkede når man ser at det produseres flere tusen av dem i uka? Det er jo også en kjent sak at om man kjøper et smykke som koster 899,- så forventer man at det holder høy kvalitet. Jeg tror få av oss ønsker å betale nesten 1000 kroner for et smykke som kunne vært solgt på Nille...

Avslutningsvis vil jeg påpeke at argumentet om returrett er latterlig. Om man er noenlunde oppgående handler man fra toprated-selgere på Ebay. Da er man trygg, og sikret via Ebayerprotection. Er man misfornøyd med varen, kan man klage til Customer Support om man er misfornøyd. De aller fleste selgere er imidlertid hyggelige og ønsker ikke negativt feedback, og lar deg gladelig beholde/returnere varen. I Kjøpsloven står det spesifikt at kjøper selv må dekke returporto i Norge, om ikke annet er nevnt. Jeg ser at Treasure.no opererer med samme vilkår. Det vil altså si at man kan beholde et smykke av dårlig kvalitet, i stedet for å returnere det til høyere pris. Å sende et brev på forsvarlig måte koster mellom 20-40 kroner, avhengig av smykkets vekt. Kjøper man smykket på Ebay, koster ikke smykket/frakt mer enn returporto til Treasures.

Det pinligste ved hele denne saken, må være deres forsøk på å hyre advokat. Jeg får nesten lyst å skrive et blogginnlegg om praksisen deres selv, forloveden min har juridisk kompetanse (og selv jeg, som ikke har det, skjønte jo at de ikke kom noen vei), men han lo bare høyt da jeg fortalte hva Treasures truet med. Et godt råd til Treasures om dere leser her; IKKE kommenter denne saken lenger. Dere graver deres egen grav. Selvmotsigelser, trusler og svevende svar øker ikke kundenes tillit.

Det er også svært sannsynlig at deres innkjøpspris i kvanta, er lavere enn prisene for enkeltsmykker som florerer på Ebay. Det er vanlig praksis, kjøper man mye, får man lavere pris per enhet. Skal man ta deres prissetting på egne varer som utgangspunkt, vil det overraske meg stort om de kjøper inn smykkene til høyere priser. Isåfall er det dårlig forretningsstrategi, og de burde kjøpe fra rimeligere tilbydere. Smykkene er det samme (beklager uttrykket) juggelet uansett. En annen ting som jeg føler det er viktig å påpeke, og som jeg er opptatt av på generell basis, er det etiske ved innkjøpene de gjør. Har selv en far som driver for seg selv (innen flere områder), og han er meget opptatt av ETISK FORSVARLIG HANDEL. Å handle smykker til minstepriser fra land som Kina og Thaiwan kan neppe kalles etisk. Det er også noe å tenke på, for dere som vurderer å handle fra dem.:)

Endret av Hvitdrøm
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dette først kom opp, tenkte jeg som en del andre:

- Butikker må ha et overskudd, og det er helt greit å ta så mye for produktene som de bare vil. Så lenge kundene kjøper - bra for dem. Det er opp til kundene om de vil kjøpe eller ei.

- Kundene må ta litt av ansvaret selv. Det er fullt mulig og vanlig praksis å sjekke priser andre steder før man kjøper noe.

Jeg har ingenting imot bloggeren Caroline Berg, eller ektemannen hennes. Jeg kjenner dem ikke, og jeg prøver å ikke dømme dem. Men jeg begynner virkelig å få noe imot forretningsmenneskene i dette paret. Det de gjør (med tanke på måten de svarer og sensurerer på), er utrolig uprofesjonelt. Det verste av alt, er jo at de setter seg selv i et dårlig lys.

Jeg tror treasures.no kunne ha blitt en kjempesuksess for dem. Hadde de satset på å gå for noe unikt, så hadde det vært kjempefint, og stått i stil med bloggen. De skuffer, rett og slett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv jobbet i gullsmed i mange år, og vet hvor allergisk folk kan være til forskjellige materialer. Det meste i dag inneholder ikke nikkel, men jeg er for eksempel ekstremt allergisk mot kobber osv, og får utslett med en gang det kommer i kontakt med huden.

Jeg sendte en melding i kommentarfeltet til bloggen til caroline når hun åpnet treasures og spurte om det ikke var lurt å opplyse om hva smykkene innehold mtp på allergier osv - men kommentaren kom ikke gjennom moderasjonen. Trist at en så saklig kommentar ikke engang kan tas til etterretning.

I tillegg vil jeg opplyse om at man kan få ekte sølvsmykker i 150-200 kronersklassen i de fleste gullsmeder i Norge i dag. Da vet man hva man får i det minste. Så har man ikke brukt flere hundre kroner på noe juggel (som man kanskje ikke tåler engang) som er verdt null og niks.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sier jo litt om fortjenestesprosenten, når de kan sette ned et smykke fra 1200 til 800 (etter at denne posten kom), og allikevel ha avanse nok til high-end-livsstilen de fører. 800 er enda en dyr pris, men de tok før allikevel 400 ekstra kroner PR smykke i ren profitt. Noen som fant det dyreste smykket online, og kanskje kunne regnet hva de fikk i ren profitt da det kostet 1200 kr? blir jo litt latterlig om det også kostet 30 kroner, noe jeg faktisk ikke betviler.

Juggel framlagt som "carolines personlige SKATTER", absurd, rett og slett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg begynner virkelig å få noe imot forretningsmenneskene i dette paret. Det de gjør (med tanke på måten de svarer og sensurerer på), er utrolig uprofesjonelt. Det verste av alt, er jo at de setter seg selv i et dårlig lys.

Ja, det er vel det jeg reagerer mest på. Man truer ikke potensielle kunder med søksmål man vet man ikke vinner fram med, bare fordi de sier det de mener. Men det er nok tungt å ikke kunne sensurere hele verden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser at innleggene til Treasures er slettet, og derav mine kommentarer, ettersom jeg siterte innleggene. Det jeg synes er interessant, og som jeg også påpekte for Lars-Kristian, er at argumentet om at de har mellom 90-500 prosent avanse (deres tall, ikke mine), ikke er relevant med mindre de forteller hvor mange av varene de priser på ulike måter. Jeg synes også det er relevant å vite hvor de kjøper produktene fra, og hva som er innkjøpspris.

Jeg vet ikke om det var Lars Kristian som kommenterte her igår, men dersom det var det, synes jeg ikke argumentet om at enkelte selgere selger med tap, bruker dødsbo etc... går gjennom. Sorry - smykkene de selger er masseproduserte. Jeg har nå, bare for moroskyld søkt opp 12 ulike smykker og armebånd på Ebay. Ikke alle heter det samme som på Treasures webside, men ved å søke litt, fant jeg faktisk samtlige varer. Litt tilfeldig om akkurat de varene jeg søkte opp, er alle som finnes på Ebay? Argumentet om at "kun så mange varer" finnes på Ebay, blir også søkt fra deres side. Ransaker de hver eneste smykkeselger før de kjøper inn varer?

Videre mener jeg som flere påpeker at det er god selgerskikk å opplyse om produsent, produksjonsland og materialer på varene sine. Etablerte og seriøse nettbutikker som f.eks lobelia.no og lunehjem.no gjør det. Jeg synes også at Treasure må tåle en del kritikk, ettersom de selv aktivt har forsøkt å vekke luksusfølelsen hos kundene. "Dette er Carolines utvalgte skatter" - man føler kanskje ikke at de er så håndplukkede når man ser at det produseres flere tusen av dem i uka? Det er jo også en kjent sak at om man kjøper et smykke som koster 899,- så forventer man at det holder høy kvalitet. Jeg tror få av oss ønsker å betale nesten 1000 kroner for et smykke som kunne vært solgt på Nille...

Avslutningsvis vil jeg påpeke at argumentet om returrett er latterlig. Om man er noenlunde oppgående handler man fra toprated-selgere på Ebay. Da er man trygg, og sikret via Ebayerprotection. Er man misfornøyd med varen, kan man klage til Customer Support om man er misfornøyd. De aller fleste selgere er imidlertid hyggelige og ønsker ikke negativt feedback, og lar deg gladelig beholde/returnere varen. I Kjøpsloven står det spesifikt at kjøper selv må dekke returporto i Norge, om ikke annet er nevnt. Jeg ser at Treasure.no opererer med samme vilkår. Det vil altså si at man kan beholde et smykke av dårlig kvalitet, i stedet for å returnere det til høyere pris. Å sende et brev på forsvarlig måte koster mellom 20-40 kroner, avhengig av smykkets vekt. Kjøper man smykket på Ebay, koster ikke smykket/frakt mer enn returporto til Treasures.

Det pinligste ved hele denne saken, må være deres forsøk på å hyre advokat. Jeg får nesten lyst å skrive et blogginnlegg om praksisen deres selv, forloveden min har juridisk kompetanse (og selv jeg, som ikke har det, skjønte jo at de ikke kom noen vei), men han lo bare høyt da jeg fortalte hva Treasures truet med. Et godt råd til Treasures om dere leser her; IKKE kommenter denne saken lenger. Dere graver deres egen grav. Selvmotsigelser, trusler og svevende svar øker ikke kundenes tillit.

Det er også svært sannsynlig at deres innkjøpspris i kvanta, er lavere enn prisene for enkeltsmykker som florerer på Ebay. Det er vanlig praksis, kjøper man mye, får man lavere pris per enhet. Skal man ta deres prissetting på egne varer som utgangspunkt, vil det overraske meg stort om de kjøper inn smykkene til høyere priser. Isåfall er det dårlig forretningsstrategi, og de burde kjøpe fra rimeligere tilbydere. Smykkene er det samme (beklager uttrykket) juggelet uansett. En annen ting som jeg føler det er viktig å påpeke, og som jeg er opptatt av på generell basis, er det etiske ved innkjøpene de gjør. Har selv en far som driver for seg selv (innen flere områder), og han er meget opptatt av ETISK FORSVARLIG HANDEL. Å handle smykker til minstepriser fra land som Kina og Thaiwan kan neppe kalles etisk. Det er også noe å tenke på, for dere som vurderer å handle fra dem.:)

Meget bra skrevet! Og jeg syns absolutt du skal lage et eget blogginlegg om dette :) PÅ tide at flest mulig får greie på dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel det jeg reagerer mest på. Man truer ikke potensielle kunder med søksmål man vet man ikke vinner fram med, bare fordi de sier det de mener. Men det er nok tungt å ikke kunne sensurere hele verden.

Det er rett og slett en trussel. De tror de kan true og skremme folk fra å formidle dette videre..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sjokkert over sensuren hun bedriver. Saklige innlegg som ikke engang direkte sier at hennes produkter er på ebay blir sensurert. Hun virker livredd for å måtte svare for seg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sjokkert over sensuren hun bedriver. Saklige innlegg som ikke engang direkte sier at hennes produkter er på ebay blir sensurert. Hun virker livredd for å måtte svare for seg!

Hun lever jo av bloggen og Treasures (noen timer hos side2 annenhver lørdag teller ikke i denne sammenhengen). Såklart er hun livredd for at leserene som ikke har fått med seg hva Treasures driver med skal skjønne at noe er galt og at hun får kritikk, da må man sensurere ethvert spor som kan lede til mistanke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...