Gå til innhold

Mamma Henlu

Timseh

Anbefalte innlegg

Huff, hørtes ikke ut som noen kjekk situasjon du er i :klemmer: Venninnen din burde da skjønne at det tar tid før kroppen blir den samme etter en så dramatisk ulykke du har vært ute for.

Jeg har også merket at de av venninnene mine som fester en del tar ikke så mye kontakt lenger nå som jeg ikke kan være med å feste lenger. Men som du sier så er det jo bedre å finne det ut nå. Da vet du ihvertfall hvor du har de. Og så finner du ut hvem av vennene dine som er verdt å bruke tid og energi på :)

Jeg merker mer til spark når jeg ligger på magen ja. Kan ikke lenger ligge på magen slik jeg alltid har gjort. Får ikke lov til det av lille i magen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hehe, får prøve. Men ikke så lett når de absolutt og skal sladre om helgens rykter og andres sladder. Er jo totalt uinteressert når de forteller, så forstår ikke at de ikke har tatt hintet. Men men :)

Bare en tanke: Det er kanskje litt dumt av deg å ikke vise interesse for dems liv lenger? Når du forteller om ting som har med graviditeten å gjøre må jo de kunne fortelle om ting som de er opptatt av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en tanke: Det er kanskje litt dumt av deg å ikke vise interesse for dems liv lenger? Når du forteller om ting som har med graviditeten å gjøre må jo de kunne fortelle om ting som de er opptatt av..

Forteller ikke om graviditeten min med mindre de spør :) Og jeg er ikke interessert i sladder og rykter. Viser så klart stor interesse når de forteller om eget liv, jobben, økonomi, kjærlighetslivet sitt etc, men viser liten interesse når det kommer til rykter, sladder og drittslenging av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, skjønner :) Var ikke stygt ment, bare fikk litt samme følelsen som jeg fikk når ei veninne av meg var nyforelska i kjæresten (og vi andre var single), hun la ut i det vide og brede om han men hvis vi snakket om noen vi hadde klina med kvelden før elns så tok hun fram mobilen og sendte melding e.l.. Var så innmari tydelig at hun ikke fant våre liv interesante lenger liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, hehe, forstår, men neida er ikke sånn, jeg :) Prater aldri om graviditeten min med mindre de er nysgjerrig på noe for jeg vet hvor kjedelig det er ;) Sparer heller graviditetspraten min til venner som er i samme situasjon som meg :fnise:

I dag har jeg hatt en kjempeflott dag. Har hatt mamma-treff hvor vi var 7 jenter, 4 med barnevogn og 3 av oss var gravide. Fy, som tiden fløy. Vi var på kafe, på barneshopping og på restaurant :) Kjekt å prate med andre som også har vært gravid eller er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var utrolig kjekt :) God helg til deg også :klemmer:

Nå har jeg faktisk bestilt nettstudie. Skulle jo egentlig gå på skole til høsten å ta siste året på videregående (som droppet ut av pga tilbud om heltidsjobb) om igjen, men siden jeg ble gravid ble jo planene mine endret. Så da tar jeg nettstudier i stedet for. Gleder meg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma-treff hørtes veldig kjekt ut :) Skulle gjerne kjent noen andre med unge på vei selv. Prøver å få vennene mine til å få barn :fnise:

Tror ikke det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bytte ut p-pillene til venninnene dine med noen ufarlige piller eller klippe et lite umerkbart hull i kondomene deres :fnise: Neida! Fy meg! :fnise: Du får ta tiden til hjelp, hehe, hvor gammel er du, Pitteliten?

Kanskje du blir godt kjent med noen på barselgruppen dersom du tenkte å være med i en barselgruppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25. Litt flaut å spørre, men hvordan blir man med i en barselgruppe? Jeg er helt grønn på det jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du til kontroll hos jordmor på helsestasjonen? Hvis ikke skal jo du der på kontroll med den lille når den er født. Det er mange helsesøstre som spør deg om du vil være med i en barselgruppe (der du kan treffe andre som føder nesten samtidig som deg. Dere treffes f.eks hjemme hos hverandre, en gang hos deg, en gang hos Lise, en gang hos Anja etc og sånn går det på rundgang. Dere/du velger selv hvor lenge dere/du skal være med i barselgruppen.) Dere kan f.eks også dra på badeland, restauranter og andre aktiviteter sammen.

Dersom helsesøster IKKE spør deg om å være med i en barselgruppe er det bare til å bringe det på banen selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke spurt om barselgruppe da jeg var hos jordmor på mandag. :klo: Kanskje det enda er såpass tidlig..Når jeg tenker meg om sa hun jo at hittil var det få som hadde termin i november..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke alle helsesøstre som gjør det og kanskje det er nettopp fordi det er få som har termin i november som er grunnen? Du kan jo nevne det selv og høre hva hun sier :) Har ei venninne som ikke fikk barselgruppe fordi det var nesten ingen som fødet samtidig som henne :(

Jeg har så mange venninner som har termin samtidig som meg (i oktober) at vi har beestemt oss for å lage en egen barselgruppe :fnise:

Nå er det bare 19 uker og 6 dager igjen :hoppe: Er over halvveis. Woho! Og i dag flyttet jeg inn til min elskede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var/er kjekt, men det er ikke plass til alle klærne mine, skoene mine og sakene mine :tristbla: Hehe, så har fortsatt ikke pakket ut flyttelasset enda. Men men, får bare kjøpe en ny kommode og et par skap :fnise:

Det har vært veldig stille fra den lille den siste tiden. Før var han så ekstremt vill og sparket hele tiden, men nå kjenner jeg ikke spark omtrent. Huff, jeg blir så bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Saa koselig med innflytting i ny leilighet.

Om du er bekymret, saa er det bedre om du tar en telefon til foedestue ved Haukeland eller noe slikt, saann at du kan komme innom en tur. Sier ikke det for aa stresse deg, men hvis du er bekymret over aktiviteten hans, saa er det beste aa snakke med noen som kan fortelle deg at dette er helt normalt.

Min er ekstra aktiv noen dager, og mer rolig andre. De siste dagene har jeg gaatt saa mye at hun har faatt sove mer, for hun er aktiv ved visse tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...