Gå til innhold

Mamma Henlu


Timseh

Anbefalte innlegg

Ble så inspirert av de andre dagbøkene at jeg også hadde lyst å skrive litt :sjenert: Jeg kan jo se tilbake på denne dagboken litt seinere og glede meg over oppturer og sørge over nedturer gjennom svangerskapet. Nå er jeg kun 11 uker på vei (i dag faktisk :fnise:) . Det nærmer seg virkelig 12 uker, da blir jeg litt tryggere.

Kan jo begynne med å fortelle hvordan jeg fant ut at jeg var gravid. Hehe, jeg var i en akeulykke for ca 6 uker siden hvor jeg brakk låret mitt, nesen min og en del av bekkenet. Fikk også en kraftig hjernerystelse som gjør at jeg har mistet langtidshukommelsen min. Var bevisstløs i en uke og når jeg våknet opp igjen var jeg neddopet på morfin. Jeg klarte å prate, men mye var vrøvvel. Så ba jeg sykesøstrene sjekke om jeg var gravid da jeg begynte å komme til meg selv igjen, til tross for at jeg fortsatt var ganske så borte på morfin. Jeg aner ikke hvorfor jeg ba de sjekke det, men jeg hadde en kraftig magefølelse på at jeg var det. Jeg forventet det overhode ikke og jeg klarte ikke å svelge det ordentlig før jeg ble klar oppi hodet. Kjæresten ble ikke så glad pga jeg ble så hardt skadet i ulykken, men har allerede vært på to ultralyd og skal på tidlig ultralyd om 8 dager :jepp: Nå har han vendt seg til tanken og vi er på utkikk etter leilighet vi kan kjøpe :jepp:

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk :takke: Jeg er mye bedre, men går fortsatt på krykker. Gleder meg til å kaste de :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg på om svangerskapskvalmen har gitt seg. Det er bare 4 dager igjen til jeg er på min 12. uke og 5 dager igjen til ultralyd :) Var ikke kvalm i går kveld og har ikke vært kvalm enda. :romeo: Det er mulig litt for tidlig å juble enda, men jeg håper kvalmen har gitt seg. Er så trasig å spy hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuhu, Puz har dagbok. :hoppendeglad:

Får håpe kvalmen er over da. Er ikke greit å kaste opp, nei. Uffff, det er fælt.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, haha, har skaffet meg en dagbok. Måtte jo det :sjenert:

Jeg var på utralyd i dag og trodde jeg var 12 uker og 1 dag, men fikk vite at jeg er 13 uker i morgen :jepp: Tok ikke innvendig ultralyd som jeg trodde jeg skulle ta, så da var barberingen og den altfor grundige underlivsdusjen unødvendig. Kunne jo bare dusjet normalt, men men... :lete:

Fikk ny time den 25.mai 13.30(husk husk!) Det er ordinær ultralyd så da får jeg fastsatt termindato og jeg får vite kjønnet dersom barnet ligger riktig vei :nigo: Trodde kvalmen hadde gitt seg, men neida, kastet opp seinest i dag tidlig. Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Morsomt at du snart er 13 uker allerede da. :jepp: Også er det jo deilig med en grundig vask iblant. :ler:

Ohhh, så spennende. Hvilket kjønn tror du det er da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Morsomt at du snart er 13 uker allerede da. :jepp: Også er det jo deilig med en grundig vask iblant. :ler:

Ohhh, så spennende. Hvilket kjønn tror du det er da?

Ja, så da ble terminen litt annerledes enn det den først var, men men. Får vite "nøyaktig" termindato nesten gang jeg skal til UL :jepp: Og så klart er det deilig med en grundig vask, men da kunne jeg heller fokusert på håret mitt (på hodet så klart) i stedet for underlivet mitt, for jeg dusjet jo i går kveld også :fnise: Gjort er gjort!

Fra den dagen jeg fikk vite at jeg ble gravid så har jeg trodd det var gutt. Er SÅ sikker på at det blir gutt, men...vi får sjå :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg å vurderer om jeg skal kjøpe vogn ganske så snart. Jeg har jo ikke fått vite kjønnet enda, men har lyst å ha vognen i boks :sjenert: Tenker enten på Simo Kombi eller Emmaljunga City Cross eller Emmaljunga Edge Duo. Huff...vanskelig...Synes Emmaljunga sine er finest, så det blir vel Emmaljunga sin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt :klemmer: Så at du og har en graviditetsdagbok så da har jeg 12 sider å lese meg igjennom :fnise: Har du funnet en vogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*følge med* :nigo: dette blir spennende!!!

Har ikke fått med meg hvilken ulykke det var før nå! Det høres jo helt forferdelig ut!!! :tristbla: det er godt du er mye bedre nå da! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ja, blitt en del skriverier i min dagbok. :fnise:

Ja, vi har en vogn, men jeg vet ikke merket. Nå er det forloveden som har greid å fikse en utrolig god vogn. Har sett bilder, og det var en søt rød vogn. Forrige eier av vogna er en liten pjokk (sønnen eller datteren min sin tremenning), så vi bryr oss ikke akkurat om fargen. Det viktigste med vogna er at den er nyttig og fleksibel, ikke fargen eller utseende.

Håper alt står bra til med deg også, og at alt gror sånn nogenlunde ordentlig, og at den lille også har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*følge med* :nigo: dette blir spennende!!!

Har ikke fått med meg hvilken ulykke det var før nå! Det høres jo helt forferdelig ut!!! :tristbla: det er godt du er mye bedre nå da! :klemmer:

Jeg var toskete og skulle absolutt ake fra et av skisentrene sine høyeste bakker på en polstringsmadrass på kvelden og i tåke :fnise: Nå har jeg lært ;) Neste aketur blir med småen på et rumpeakebrett ned en PITTELITEN bakke, tør ikke mer enn det :fnise: Det går fremover for hver eneste dag, håper bare jeg klarer å gå igjen normalt. Sykehuset sa at muligens ville jeg aldri klare å gå normalt igjen (mulig vil være handicappet i den ene foten min for alltid :grine:), men men. Jeg er fornøyd med livet :)

Ja, blitt en del skriverier i min dagbok. :fnise:

Ja, vi har en vogn, men jeg vet ikke merket. Nå er det forloveden som har greid å fikse en utrolig god vogn. Har sett bilder, og det var en søt rød vogn. Forrige eier av vogna er en liten pjokk (sønnen eller datteren min sin tremenning), så vi bryr oss ikke akkurat om fargen. Det viktigste med vogna er at den er nyttig og fleksibel, ikke fargen eller utseende.

Håper alt står bra til med deg også, og at alt gror sånn nogenlunde ordentlig, og at den lille også har det bra.

Rød er yndlingsfargen min, så jeg kunne godt tenkt meg en vogn i rødfarge :sjenert: Og at vognen er stabil og trygg - det er også viktig :) Alt gror bra og den lille har det bra ut ifra ultralyden på tirsdag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Rød er yndlingsfargen min, så jeg kunne godt tenkt meg en vogn i rødfarge :sjenert: Og at vognen er stabil og trygg - det er også viktig :) Alt gror bra og den lille har det bra ut ifra ultralyden på tirsdag :nigo:

Så flott at alt står bra til med både deg og lille! :klemmer:

Blir artig å trille en rød vogn i slutten av oktober, for røde vogner er så fine. :jepp: Tørr ikke helt å ha en hvit vogn, er litt bekymret for hvor fort skitten den blir. Alt jeg har som er hvitt, blir skittent på rekordtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at alt står bra til med både deg og lille! :klemmer:

Blir artig å trille en rød vogn i slutten av oktober, for røde vogner er så fine. :jepp: Tørr ikke helt å ha en hvit vogn, er litt bekymret for hvor fort skitten den blir. Alt jeg har som er hvitt, blir skittent på rekordtid.

Ja, jeg elsker rødt, så det hadde vært perfekt for meg å ha en rød vogn. Men har tenkt veldig på dette med en lys/hvit vogn og er helt enig i det du sier. Synes de lyse vognene er finest, men jeg kan ha et lyst plagg på meg i 1 time så skulle man tro at det aldri hadde blitt vasket før :fnise::sjenert: Vanskelig dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Man blir aldri klok på vognvalg. :fnise:

ER glad jeg bare sa hva slags vogn jeg ønsket og at noen i familien hans hadde en å selge. Har jo også kjempemye babyklær, etter at den vorende mormoren skulle handle litt for meg. Litt ble mye. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var toskete og skulle absolutt ake fra et av skisentrene sine høyeste bakker på en polstringsmadrass på kvelden og i tåke :fnise: Nå har jeg lært ;) Neste aketur blir med småen på et rumpeakebrett ned en PITTELITEN bakke, tør ikke mer enn det :fnise: Det går fremover for hver eneste dag, håper bare jeg klarer å gå igjen normalt. Sykehuset sa at muligens ville jeg aldri klare å gå normalt igjen (mulig vil være handicappet i den ene foten min for alltid :grine:), men men. Jeg er fornøyd med livet :)

WOW! Smart.. :fnise: haha ja det skjønner jeg!!!

Oi uff.. :tristbla: stakkar!! Også så ung!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir aldri klok på vognvalg. :fnise:

ER glad jeg bare sa hva slags vogn jeg ønsket og at noen i familien hans hadde en å selge. Har jo også kjempemye babyklær, etter at den vorende mormoren skulle handle litt for meg. Litt ble mye. :fnise:

Da var jo du ganske heldig da :jepp: Min far fikk et barn for 1 år siden og gir derfor Simo-vognen sin til min bror :lete: Han gjorde det fordi han og kjæresten har dårligere råd enn meg og min kjære, så jeg forstår jo det, men men... Da får jeg se det positive på det og velge hvilken vogn jeg vil ha selv. Har snakket med kjæresten og han og mener at en lys vogn ville vært fin i stedet for en kjedelig svart en. *Puh* Greit å ikke ta alle beslutninger selv :fnise: Så kjekt at kommende mormor handler. Min mor vil ikke handle før barnet har kommet ut. Hun er så redd for at noe skjer også sitter vi der med mye klær og ingen baby :tristbla: Jeg skjønner jo tankegangen hennes pga alle mine spontanaborter... Har heldigvis en mormor (den kommende oldemor til barnet) som kjøper DRØSSEVIS med klær :fnise: Tror de liker sånn, ja ;)

WOW! Smart.. :fnise: haha ja det skjønner jeg!!!

Oi uff.. :tristbla: stakkar!! Også så ung!!! :klemmer:

:klemmer:

hei!jeg vil bare si gratulerer så mye med graviditeten! :hoppe:

her kommer jeg til og følge med :)

Tusen takk :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...