Gå til innhold

Mamma Henlu


Timseh

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Da var jo du ganske heldig da :jepp: Min far fikk et barn for 1 år siden og gir derfor Simo-vognen sin til min bror :lete: Han gjorde det fordi han og kjæresten har dårligere råd enn meg og min kjære, så jeg forstår jo det, men men... Da får jeg se det positive på det og velge hvilken vogn jeg vil ha selv. Har snakket med kjæresten og han og mener at en lys vogn ville vært fin i stedet for en kjedelig svart en. *Puh* Greit å ikke ta alle beslutninger selv :fnise: Så kjekt at kommende mormor handler. Min mor vil ikke handle før barnet har kommet ut. Hun er så redd for at noe skjer også sitter vi der med mye klær og ingen baby :tristbla: Jeg skjønner jo tankegangen hennes pga alle mine spontanaborter... Har heldigvis en mormor (den kommende oldemor til barnet) som kjøper DRØSSEVIS med klær :fnise: Tror de liker sånn, ja ;)

Har din bror og kjæresten planer om barn i nærmeste fremtid? Synes det hørtes litt merkelig ut egentlig. Fant ut at det var Maxi Cosi vi har kjøpt, ganske hendig. :fnise:

Jeg kan godt skjønne kommende mormor er litt tilbakeholden med innkjøp av klær, ettersom det har vært spontanabort. Turte nesten ikke tenke på da moren min skulle kjøpe klær. Begynte å gråte og var helt panisk på at ting ikke går bra. Har den følelsen en gang i blant, noe som gjør det litt vanskelig. Tingen er at man aldri vet hvordan det går.

Bra at kommende oldemor er kjøpeglad. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har din bror og kjæresten planer om barn i nærmeste fremtid? Synes det hørtes litt merkelig ut egentlig. Fant ut at det var Maxi Cosi vi har kjøpt, ganske hendig. :fnise:

Jeg kan godt skjønne kommende mormor er litt tilbakeholden med innkjøp av klær, ettersom det har vært spontanabort. Turte nesten ikke tenke på da moren min skulle kjøpe klær. Begynte å gråte og var helt panisk på at ting ikke går bra. Har den følelsen en gang i blant, noe som gjør det litt vanskelig. Tingen er at man aldri vet hvordan det går.

Bra at kommende oldemor er kjøpeglad. :fnise:

Min bror og kjæresten har termin samme måned som meg :fnise: Så det blir mye babylykke i vår familie :jepp: Kjæresten min er selvstendig næringsdrivende (eier) og jeg har en ganske bra månedslønn (nå er jeg sykemeldt) så jeg forstår min far sin tankegang :)

Jeg og er redd for at ting ikke går bra :( Men det er litt "betryggende" at jeg fortsatt har symptomer på at jeg er gravid selv om det ikke er idyllisk. Er kvalm hele tiden og spyr mye og på ultralyden så alt kjempebra ut, så jeg får bare gå og vente på neste ultralyd :) Tror alle førstegangsfødende er mye mer bekymret enn når de venter nr to. I hvert fall det jeg har hørt fra familie og venner :) Alt går nok bra med oss begge og vi kommer til å få to nydelige friske gullunger. *Tenke positivt* :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Min bror og kjæresten har termin samme måned som meg :fnise: Så det blir mye babylykke i vår familie :jepp: Kjæresten min er selvstendig næringsdrivende (eier) og jeg har en ganske bra månedslønn (nå er jeg sykemeldt) så jeg forstår min far sin tankegang :)

Jeg og er redd for at ting ikke går bra :( Men det er litt "betryggende" at jeg fortsatt har symptomer på at jeg er gravid selv om det ikke er idyllisk. Er kvalm hele tiden og spyr mye og på ultralyden så alt kjempebra ut, så jeg får bare gå og vente på neste ultralyd :) Tror alle førstegangsfødende er mye mer bekymret enn når de venter nr to. I hvert fall det jeg har hørt fra familie og venner :) Alt går nok bra med oss begge og vi kommer til å få to nydelige friske gullunger. *Tenke positivt* :jepp:

Aaah, men da forstår jeg. Hadde vært litt annerledes om de ikke skulle hatt barn helt enda. Da kunne dere passet på den. :fnise: Det skulle være noen som skulle hatt barn samtidig som oss, men.. det gikk ikke så bra. Og vi trodde det ikke gikk bra her heller. Nå ligger det en liten en og sparker tritt og ofte her. Det hjelper på nervene. :fnise: Du begynner vel å nærme deg det stadiet hvor du opplever litt aktivitet, eller? Jeg gleder meg, og tenker positivt. Eneste jeg kan gjøre. :sjenert: Eneste VI kan gjøre. Det er det med et svangerskap, du har ikke kontroll over noenting, annet enn hva man får i seg og hva man gjør med kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, men da forstår jeg. Hadde vært litt annerledes om de ikke skulle hatt barn helt enda. Da kunne dere passet på den. :fnise: Det skulle være noen som skulle hatt barn samtidig som oss, men.. det gikk ikke så bra. Og vi trodde det ikke gikk bra her heller. Nå ligger det en liten en og sparker tritt og ofte her. Det hjelper på nervene. :fnise: Du begynner vel å nærme deg det stadiet hvor du opplever litt aktivitet, eller? Jeg gleder meg, og tenker positivt. Eneste jeg kan gjøre. :sjenert: Eneste VI kan gjøre. Det er det med et svangerskap, du har ikke kontroll over noenting, annet enn hva man får i seg og hva man gjør med kroppen.

Da hadde jeg nok blitt sur på min far dersom han gav vognen til min bror og de ikke skulle ha unge helt enda :fnise: Er synd med de som det ikke går bra med...Har ei venninne som skulle hatt en liten gullgutt for noen måneder tilbake. De fant ut at han var død da hun var 7 mnd på vei. Stakkers, synes sånn er helt forferdelig.

Er vel ikke så ALTFOR lenge til jeg begynner å kjenne aktivitet :jepp: Er 14 uker på vei om to dager så jeg satser på at jeg begynner å kjenne spark om noen uker *Glede seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Da hadde jeg nok blitt sur på min far dersom han gav vognen til min bror og de ikke skulle ha unge helt enda :fnise: Er synd med de som det ikke går bra med...Har ei venninne som skulle hatt en liten gullgutt for noen måneder tilbake. De fant ut at han var død da hun var 7 mnd på vei. Stakkers, synes sånn er helt forferdelig.

Er vel ikke så ALTFOR lenge til jeg begynner å kjenne aktivitet :jepp: Er 14 uker på vei om to dager så jeg satser på at jeg begynner å kjenne spark om noen uker *Glede seg*

Det er så ufattelig urettferdig! :sukk: Det at venninna di mistet.

Daaa begynner det å nærme seg for spark. Her har det vært aktivitet en god stund, tror fra uke 16-17. Dog, noen kjenner det lengre ut i graviditeten. :jepp:

Håper du har en fin helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, den ulykka hørtes grusom ut :sjokkert: Var det deg det stod om i nyhetene? Mener å ha lest om noe lignende..

Ellers;

Gratulerer så mye med graviditeten :) Kommer til å følge med her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så ufattelig urettferdig! :sukk: Det at venninna di mistet.

Daaa begynner det å nærme seg for spark. Her har det vært aktivitet en god stund, tror fra uke 16-17. Dog, noen kjenner det lengre ut i graviditeten. :jepp:

Håper du har en fin helg. :)

Oioi, gleder meg virkelig til å kjenne spark. Når begynte du å få mage forresten? Sånn at folk kunne se at du var gravid? Håper du og hadde en fin helg :)

Herregud, den ulykka hørtes grusom ut :sjokkert: Var det deg det stod om i nyhetene? Mener å ha lest om noe lignende..

Ellers;

Gratulerer så mye med graviditeten :) Kommer til å følge med her!

Ja, det var meg det var om på nyhetene og stod om i avisene :) Hehe, men nå går det bedre :)

Og tusen takk :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Gled deg, er verdens herligste følelse. Det synes jeg. Jeg tror det er nå nylig at det har blitt synlig. Det er ikke så lenge siden jeg synes jeg så gravid ut. Jeg er relativt "høy" og har litt ekstra på magen (eneste stedet :fnise: ), så det ville uansett ikke synes tidlig på meg.

Har hatt en fin fin helg.

Håper du har det bra og alt gror bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at du har hatt en fin helg :) Nå er jo det snart helg igjen :fnise:

Jeg og har litt ekstra på magen, men har fått mage no ser/kjenner jeg. Gleder meg til å gå høygravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er vi 2 som ønsker oss kul på magen..

jeg vil også ha!helst i går! :fnise:

går og sjekker speilet hver dag og ser om jeg har fått en antydning til hevelse på magen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sjekker speilet ofte :fnise: Magen min er steinhard da, det er jo litt kjekt, venter bare på at den skal vokse. Er utolmodig! Tiden vår kommer nok den og. Hehe, og jeg vil kjenne spark...og det NÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg er ikke kvalm lenger! :nigo: 3 dager siden jeg sluttet å være kvalm og 4 dager siden jeg spydde for aller siste gang (håper jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, for godt til å være sant. Har vært litt småkvalm de siste dagene og har mistet matlysten igjen :( Heldigvis ikke spydd, bare "brakk" meg selv. I dag fikk jeg migrene og har hatt migreneanfall. Så jeg besvimte - men spydde heldigvis ikke. Får jo ikke tatt medisiner mot det. Bare 3 uker igjen til jeg får vite hva slags kjønn nurket mitt er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Neida, for godt til å være sant. Har vært litt småkvalm de siste dagene og har mistet matlysten igjen :( Heldigvis ikke spydd, bare "brakk" meg selv. I dag fikk jeg migrene og har hatt migreneanfall. Så jeg besvimte - men spydde heldigvis ikke. Får jo ikke tatt medisiner mot det. Bare 3 uker igjen til jeg får vite hva slags kjønn nurket mitt er :)

Huff da HenLu! :klemmer:

Håper virkelig migrenen ikke holder seg der lenge. Småkvalmen forsvinner egentlig aldri... Man hører at det trapper ned og vil forsvinne, men av og til henger den i kroppen lengre enn man tror (gjorde i hvertfall her). Dog, det vil være litt mindre plagsomt når du kommer uti.

3 uker går så fort, sett i perspektiv hvor lenge du har gått gravid. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Migrenen endte i et migreneanfall hvor jeg besvimte og spydde :( Nå har kvalmen gitt seg (tror og håper jeg), men i stedet for kvalmen så er jeg trøtt HELE tiden. Sov i 6 timer midt på dagen for noen dager siden og var våken i et par timer - så sovnet jeg igjen og sov hele natta! Hva skjer? :klo:

Jeg kjente noen bobler for rundtom 1,5 - 2 uker siden. Jeg vil kjenne mer! Begynner å bli utolmodig :fnise: "Bare" 2 uker og 5 dager igjen til ordinær UL! Det er jo ingenting ift hvor lenge jeg har gått gravid, nei. Smart sagt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Migrenen endte i et migreneanfall hvor jeg besvimte og spydde :( Nå har kvalmen gitt seg (tror og håper jeg), men i stedet for kvalmen så er jeg trøtt HELE tiden. Sov i 6 timer midt på dagen for noen dager siden og var våken i et par timer - så sovnet jeg igjen og sov hele natta! Hva skjer? :klo:

Jeg kjente noen bobler for rundtom 1,5 - 2 uker siden. Jeg vil kjenne mer! Begynner å bli utolmodig :fnise: "Bare" 2 uker og 5 dager igjen til ordinær UL! Det er jo ingenting ift hvor lenge jeg har gått gravid, nei. Smart sagt :jepp:

Huff, ikke bra i det hele tatt. Sender deg noen :klemmer: Håper uansett du ikke sliter for mye med migrene. Trøtt hele tiden kjenner jeg igjen, det og liten blære. Nå har jeg en liten en som danser på blæra mi også. :fnise:

Det var utrolig bra sagt. Man glemmer de ukene man har lagt bak seg, og ser fram til et mål foran seg. "Det er såååå lenge til".. så er det lite i forhold til de 15 ukene man har vært gravid. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffda!migrene er noe drit!jeg har det jeg også, dog ikke så sterkt som deg, bare det at jeg får veldig vondt i hodet om jeg leer på meg.

jeg voknet opp med det i dag, heldigvis har jeg fri i dag og kan holde sengen :)

satser på at lille lager mer boblefølelse i magen din snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke bra i det hele tatt. Sender deg noen :klemmer: Håper uansett du ikke sliter for mye med migrene. Trøtt hele tiden kjenner jeg igjen, det og liten blære. Nå har jeg en liten en som danser på blæra mi også. :fnise:

Det var utrolig bra sagt. Man glemmer de ukene man har lagt bak seg, og ser fram til et mål foran seg. "Det er såååå lenge til".. så er det lite i forhold til de 15 ukene man har vært gravid. :fnise:

Sender klemmer tilbake :klemmer: Sliter bare litt med migrenen, men har hørt det blir verre og verre uti svangerskapet! Satser på det går fint med meg.

Tiden går jo megafort, har plutselig gått 15 (snart 16) uker. Helt utrolig :jepp:

uffda!migrene er noe drit!jeg har det jeg også, dog ikke så sterkt som deg, bare det at jeg får veldig vondt i hodet om jeg leer på meg.

jeg voknet opp med det i dag, heldigvis har jeg fri i dag og kan holde sengen :)

satser på at lille lager mer boblefølelse i magen din snart :)

Huff, migrene er noe drit :( Håper du ikke kommer til å slite med det i svangerskapet. Sliter en del med hodepine, men det går fint, er migrenen som er det verste. Jobber du?

Er ikke mange ukene til lillegull lager bobler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Vi får satse på at alt går unna uten særlig antydning til migrene. Det er ikke akkurat greit med migrene heller.

Tiden går kjapt, snart er du halvveis.. Etter det, så er du i 3. trimester. Alt går unna så utrolig raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...