Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Lillegutt sov for første gang hele natten!! og i egen seng til og med!

Våkna 06.30 og jeg skjønte ingen ting. Måtte kikke på nattbordet og det stod en flaske der for jeg kunne ikke huske å vært oppe :)

Han sov med sovepose..kanskje det gjorde susen.. Vi får se igjen i natt da.. I tillegg så stod samboer opp og jeg fikk sove til kl 11... så sov 11 timer i natt faktisk. Det var deilig og tydeligvis et behov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig da :) Her er vel ca 50% av nettene uten oppvåkninger. Før vi nattavvente for fem uker siden, var det opp to til tre ganger om natten, hvor det ofte tok en times tid den ene oppvåkningen, så det er deilig. Men jeg har blitt så vant til å våkne ofte om natten, at jeg har enda ikke klart å sove en hel natt uten å våkne av meg selv de nettene han sover hele natten.

Lillegutten min har feber han stakkars, men så vidt jeg vet sover han helt greit nå, så. Han er på overnatting med faren sin, hos farens søster, siden jeg uansett jobber kveldsvakt i kveld og tidligvakt i morgen, så hadde jo ikke sett noe særlig til han før i morgen ettermidag uansett. Men savner han allerede..Spesielt siden han overnattet borte en natt i forrige uke også.

Det er en omstilling å være i jobb/skole igjen..Føler jeg får så lite tid med gutten :sukk: Savner permisjonstiden allerede jeg, og det er bare en uke siden den var over.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi må nattavvende vi også. Han får som regel en-to flasker i løpet av natten, en det er nok bare for kosens skyld. Er ennå på vårt rom for vi er så treeeeege...

Jeg begynner på jobb om 2 uker og jeg greier meg altså... Men så er det jo bare 6 mnd så er det ny permisjon ;)

Nå har kvalmen kommet og den savnet jeg IKKE. Merker at alt er mye tyngre med en liten en i hus altså. Kan liksom ikke slappe av og sove når jeg vil... Huset er et kapittel for seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi endelig hjemme etter en lang og superkosleig helg i stockholm :D

og ser nå ut som om jeg snart må ture til mamma for å hjelpe til med valpefødsel, så det var bra timing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er syk og det er lite søvn og bare sutring. Holder på å gå på vennen og mannen er på kveldsvakt... Ikke lett med hormoner+sutrete unge altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff er slitsomt når de er syke. Min var også nettopp syk, men siden jeg er i jobb nå, så er det nok pappaen som fikk den værste støyten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, eg grur meg til første gong M blir sjuk! Har heldigvis sluppe unna så langt :) God betring til dykkar små!

Neste fredag skal vi kanskje i begravelsen til sonen til ein barndomskompis av mannen min (Kanskje, fordi vi eigentleg har booka både tannlege, fotografering og henting av ny bil den dagen..må booke om alt i så fall). Guten vart berre 9 år og døydde av ein muskelsjukdom. Dei forventa at han skulle leve til han vart ca 6 år.. Og eg prøver å ikkje tenke for mykje på kor grusomt det må vere å miste barnet sitt, og vite at han kun er "til låns".. Kvar dag føler eg meg så utruleg takknemlig for at M er så fantastisk som han er, og at han ( i alle fall foreløpig) er sunn og frisk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går reiste lillegutt seg opp uten støtte :) Vi klappa og han ble så stolt. Gjorde det flere ganger og bare stod der å kikket for han satt seg ned igjen..De er så søte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går reiste lillegutt seg opp uten støtte :) Vi klappa og han ble så stolt. Gjorde det flere ganger og bare stod der å kikket for han satt seg ned igjen..De er så søte nå.

Så flink han er. :) Kanskje han begynner å gå tidlig, da. O setter seg ned med en gang hvis jeg prøver å se om han har balansen til å stå selv, og han setter seg alltid ned hvis han skal fra ett sted til et annet hvor det ikke er støtte han bruke når han går. :) Så tror det vil ta en stund enda før han reiser seg uten støtte her i alle fall. Uansett spennende å se. Han har blitt flink til å gå når han skyver på den gåbilen sin.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink! :jepp: M reiser seg opp med støtte, og går langsmed møblar, eller skyver ting og går etter tingen..kanskje han burde hatt ein gåstol :) Men han tør ikkje heilt å sleppe seg enda, hehe :) Flink gutten din da, som har knekt koden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er såååå stolte :) Jeg gikk når jeg var 9 mnd så kanskje han følger etter... Men i dag har han ikke gjort det. Han slapp seg i dag og stod lenge før han satte seg da. Men foreløpig så går han bare med briovogn, støvsugeren o.l.

Men i stad falt han og slo seg skikkelig i munnen. Han blødde og blødde og overleppa er super stor.. Stakkars lille gutt. Han snubla en leke, så rakk ikke å reagere heller. Det stoppa og blød etterhvert og da fikk han sutte litt på en saftis (fy fy,,,, men var godt medisin).. Nå har han sovna :) Men mor og far fikk veldig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er såååå stolte :) Jeg gikk når jeg var 9 mnd så kanskje han følger etter... Men i dag har han ikke gjort det. Han slapp seg i dag og stod lenge før han satte seg da. Men foreløpig så går han bare med briovogn, støvsugeren o.l.

Men i stad falt han og slo seg skikkelig i munnen. Han blødde og blødde og overleppa er super stor.. Stakkars lille gutt. Han snubla en leke, så rakk ikke å reagere heller. Det stoppa og blød etterhvert og da fikk han sutte litt på en saftis (fy fy,,,, men var godt medisin).. Nå har han sovna :) Men mor og far fikk veldig vondt.

Det er aldri kjekt når ungen får vondt.. M brann seg på ein ovn no i helga, og eg har framleis vondt inni meg. Heldigvis går det som regel bra til slutt :) Saftis var nok godt for lille gullet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at det står bra til med alle sammen :)

Har vært litt fraværende fra all nettaktivitet det siste for jeg har rett og slett ikke hatt tid til å sette med ned med dataen.

Jeg er så kvalm så hver eneste anledning jeg får går til å legge meg ned litt.. Nå begynner jeg i jobb igjen på mandag etter å ha vært borte over ett år.. Det blir litt godt faktisk. Håper bare jeg klarer å holde kvalmen sjakk.

I tillegg til kvalme, jobbstart og gå hjemme med liten baby så er vi på jakt etter større hus.. Og kl 12 i dag så kan jeg få vite om budet vi har inne er akseptert eller ikke!!!! Har nesten ikke sovet i natt på grunn av dette. Er jo veldig skummelt og spennende på en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, smørblomst!

Jeg har heller ikke skrevet her på en stund. Noen av dere har sikkert fått det med dere at jeg ikke er gravid lenger, det endte i en MA (min tredje spontanabort), så jeg måtte ha en medisinsk abort. Visste liksom ikke hvordan jeg skulle skrive det i denne tråden (selv om det er teit, det er jo et fedt for dere om jeg er gravid eller ei).

Jeg og T har snakket sammen, og vi vil prøve å bli gravide igjen. Vi var innstilt på to tette, og det ønsker vi fortsatt å få. Jeg håper jeg blir gravid fort igjen, og at alt går bra denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, smørblomst!

Jeg har heller ikke skrevet her på en stund. Noen av dere har sikkert fått det med dere at jeg ikke er gravid lenger, det endte i en MA (min tredje spontanabort), så jeg måtte ha en medisinsk abort. Visste liksom ikke hvordan jeg skulle skrive det i denne tråden (selv om det er teit, det er jo et fedt for dere om jeg er gravid eller ei).

Jeg og T har snakket sammen, og vi vil prøve å bli gravide igjen. Vi var innstilt på to tette, og det ønsker vi fortsatt å få. Jeg håper jeg blir gravid fort igjen, og at alt går bra denne gangen.

Så bra at dere ønsker å prøve på nytt allerede :) krysser fingrene for at det klaffer raskt.

Kan ikke sette meg inn i hvordan det er å ha 3. spotanaborter, men håper dere er ved godt mot og at dere får ekstra godt oppfølging. Har man ikke krav på ekstra utredning når det har skjedd så mange ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at dere ønsker å prøve på nytt allerede :) krysser fingrene for at det klaffer raskt.

Kan ikke sette meg inn i hvordan det er å ha 3. spotanaborter, men håper dere er ved godt mot og at dere får ekstra godt oppfølging. Har man ikke krav på ekstra utredning når det har skjedd så mange ganger?

I teorien jo, men siden det var en fødsel mellom 2. og 3. spontanabort så "starter jeg på scratch"... Litt derfor jeg også ønsker å prøve igjen så tidlig. Man må ha 3 spontanaborter innen 2 år for å få ekstra hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay da forstår jeg. Men får håpe du ikke får flere! :)

Fader...nå kom det inn et bud til og folk byr så innmari høyt!... Så håper vårt bud holder nå altså. Men tviler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAAAAAA!!!!!! Vi fikk huset :)

Jeg er i ekstase! Stor hage, veranda med utepeis, 3 soverom, kjempe stort bad, stort kjøkken, garasje, kjeller med soverom, stue og bad++++++

Gleder meg til jul i nytt hus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...