AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #381 Del Skrevet 26. mars 2011 1. JEG kan ikke gjøre det lovlig. Loven er slik loven er 2. Samme svar. Ikke DU, men våre myndigheter står fritt til å lage nye lover den ene eller andre veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 26. mars 2011 #382 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg må si jeg er overrasket over en del av svarene her inne. Ikke at jeg på noen som helst måte er enig med Betty, men jeg finner det underlig at så mange her ser på det som helt uproblematisk med frivillig prostitusjon og nærmest sammenlikner det med hvilken som helst annen jobb, og som dere respekterer dypt. Mener dere virkelig det? Dersom TS hadde stått frem og vist seg å være en i din omgangskrets ville dere applaudert det, og sagt "good for you"? Ville dere akseptert det om din søster eller kjæreste kom til deg og sa at jeg er profesjonell sexselger? Hvis moren til barnet ditt sin venn hadde stått frem som prostituert, ville du overhodet ikke satt spørsmålstegn ved vedkommendes vurderingsevne? Kan dere med hånden på hjertet si at frivillig prostitusjon er en helt grei jobb, og det ville ikke påvirket ditt syn på en person? Jeg skulle ønske jeg var så tolerant at jeg kunne si det, men jeg vet at det ville være å lyve. Jeg legger meg ikke spesielt opp i hva andre gjør, men prostitusjon er virkelig ikke et av de yrkene jeg beundrer eller respekterer. Jeg må innrømme at jeg tviler på at alle som har svart her at det er helt uproblematisk virkelig mener det fullt ut. Jeg ville ha prøvd å forstå hvorfor h*n syntes det var verdt det, men i grunn og bunn har jeg ingenting å komme med fordommer og si at jeg er et bedre menneske. Jeg hadde prøvd å støtte, i hans eller hennes valg og vist at jeg i hvertfall kan være et åpent menneske. Hadde det vært min kjæreste hadde jeg blitt sur og det er fordi i et forhold skal man være åpen, å være prostituert og ikke fortelle det til den du er sammen med er alvorlig og dumt. Og det er på grunn av tilliten mellom to mennesker i et forhold og ikke minst med tanke på sykdommer etc. Nei, jeg hadde blitt overrasket om noen i min omgangkrets var prostituert. Jeg hadde som sagt prøvd å forstå hvorfor valget ble tatt og hvorfor de ville forstå det. Jeg ville fremdeles ha vært en venn, diskutert problemer og tanker og vært en støtte. Og nei det hadde ikke påvirket mitt syn, fordi om denne personen var en god venn og vært en god støtte hele mitt liv, så skal jeg plutselig forkaste personen fordi h*n har et yrke som jeg ikke har? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. mars 2011 #383 Del Skrevet 26. mars 2011 Ikke DU, men våre myndigheter står fritt til å lage nye lover den ene eller andre veien. Ja men myndighetene har ingen planer om å gjøre det, og dermed må man følgeloven slik den er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. mars 2011 #384 Del Skrevet 26. mars 2011 Nei, ikke akkurat idrett. Mer som en hobby. Som i fotoamatør. Men sex er jo ikke akkurat hobby heller, men det kan være litt hobbyaktig. Men både sex og idrett/mosjon er gledelig vedlikehold av kroppsfunksjoner. Forskjellen på amatør og profesjonell er at en amatør gjør det bare fordi han har lyst eller har interesse av det, mens en proff har det som levebrød. En proff kan samtidig også ha slike gleder av sin aktivitet som en amatør har, men økonomien i det vil gjerne overstige gleden. Northug spiller fotball for fotballens skyld, mens han går på ski for å tjene penger. Men han går også på ski fordi han har glede av det. I idrett så blandes ofte yrke og fornøyelse. I fotofaget så blandes til tider yrke og fornøyelse. Jeg liker fortsatt ikke sammenligningen din. Glemmer du at følelser ofte blander seg med sexen? Det er det mest intime og nære du gjør med et annet menneske. Det kan ikke i NOEN som helst grad sammenlignes med hverken hobbyer, fotball, skisport, yrker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 27. mars 2011 #385 Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Jeg liker fortsatt ikke sammenligningen din. Glemmer du at følelser ofte blander seg med sexen? Det er det mest intime og nære du gjør med et annet menneske. Det kan ikke i NOEN som helst grad sammenlignes med hverken hobbyer, fotball, skisport, yrker... Glemmer du at følelser blander seg med de aktivitetene man gjør entusiastisk. Å spurtslå Petter Northug kan nok føles bedre enn sex. Det finnes en del måter å få skilt ut dopamin på, og sex er bare en av dem. Amatører gjør det for glede og ikkeøkonomiske interesser. Proffer gjør det for penger, men det eksluderer ikke nødvendigvis gleden. Proffer kan også gjøre det for gleden, men ikke alle. Det er trist dersom man har ett yrke som ikke gleder. Betty, jeg tror egentlig du kritiserer det at de gjør noe gledelig til yrke, og derfor blir det gledeligste i livet en plikt. Og plikt kan drepe glede. Produksjonskrav , stress og tidspress kan drepe glede. Å gjøre noe godt til yrke, kan det det gode bort. Sexarbeidere kan derfor ta skade av sitt arbeid. Det kan forsåvidt fotografer også. Og idrettsstjerner. Idrettsstjerner kan få sin elskede idrett så langt oppi halsen at de ikke rører den resten av livet etter de har lagt opp. Endret 27. mars 2011 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 27. mars 2011 #386 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg må si jeg er overrasket over en del av svarene her inne. Ikke at jeg på noen som helst måte er enig med Betty, men jeg finner det underlig at så mange her ser på det som helt uproblematisk med frivillig prostitusjon og nærmest sammenlikner det med hvilken som helst annen jobb, og som dere respekterer dypt. Mener dere virkelig det? Dersom TS hadde stått frem og vist seg å være en i din omgangskrets ville dere applaudert det, og sagt "good for you"? Ville dere akseptert det om din søster eller kjæreste kom til deg og sa at jeg er profesjonell sexselger? Hvis moren til barnet ditt sin venn hadde stått frem som prostituert, ville du overhodet ikke satt spørsmålstegn ved vedkommendes vurderingsevne? Kan dere med hånden på hjertet si at frivillig prostitusjon er en helt grei jobb, og det ville ikke påvirket ditt syn på en person? Jeg skulle ønske jeg var så tolerant at jeg kunne si det, men jeg vet at det ville være å lyve. Jeg legger meg ikke spesielt opp i hva andre gjør, men prostitusjon er virkelig ikke et av de yrkene jeg beundrer eller respekterer. Jeg må innrømme at jeg tviler på at alle som har svart her at det er helt uproblematisk virkelig mener det fullt ut. Prostitusjon er stigmatiserende, og det vil påvirke mitt syn på vedkommende. Tror jeg. I mitt hode så er status yrkesmessig ikke knyttet mest opp mot yrket, men mer hvordan yrket blir utført. En ond saksbehandler skårer helt på bunnen. En lege som er for rask, og teller kronestykkene som raser inn på kontoen istedet for å ta seg tid til pasientene skårer helt på bunnen. En lege som selger brystoperasjon til jenter med små, vakre bryster skårer helt på bunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #387 Del Skrevet 27. mars 2011 Folk kritiserer stadig vekk både sexselgere og sexkjøpere. Selv har jeg solgt sex i over 1 år FRIVILLIG og har enda til gode å oppleve noe horribelt og unormalt. Det er godt betalt og jeg kan glatt tjene 30 000 uten å måtte skatte av det i måneden Er det så dårlig betalt? Der røyk alle mine illusjoner. Jeg var grådig sikker på at de prostituerte tjente mer enn meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #388 Del Skrevet 27. mars 2011 Er det så dårlig betalt? Der røyk alle mine illusjoner. Jeg var grådig sikker på at de prostituerte tjente mer enn meg. Det kommer ann på hvor mye jeg selger og hvilke stillinger jeg tar. Noen ganger tjener jeg ikke mer en 20 000 kroner, andre ganger kan jeg tjene 50 000 eller mer. alt etter hvor mye de er villige til å betale ( jeg får ofte en ekstra tusenlapp for å prøve ut den og den stillingen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 27. mars 2011 #389 Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Glemmer du at følelser blander seg med de aktivitetene man gjør entusiastisk. Å spurtslå Petter Northug kan nok føles bedre enn sex. Det finnes en del måter å få skilt ut dopamin på, og sex er bare en av dem. Amatører gjør det for glede og ikkeøkonomiske interesser. Proffer gjør det for penger, men det eksluderer ikke nødvendigvis gleden. Proffer kan også gjøre det for gleden, men ikke alle. Det er trist dersom man har ett yrke som ikke gleder. Betty, jeg tror egentlig du kritiserer det at de gjør noe gledelig til yrke, og derfor blir det gledeligste i livet en plikt. Og plikt kan drepe glede. Produksjonskrav , stress og tidspress kan drepe glede. Å gjøre noe godt til yrke, kan det det gode bort. Sexarbeidere kan derfor ta skade av sitt arbeid. Det kan forsåvidt fotografer også. Og idrettsstjerner. Idrettsstjerner kan få sin elskede idrett så langt oppi halsen at de ikke rører den resten av livet etter de har lagt opp. Følelser under sex blir helt andre følelser. Det er ikke bare glede og orgasme og å skille ut dopamin det går på. Det går på følelser man kan få for mennesket man har hatt sex med. For noen så betyr sex mer enn bare den fysiske opplevelsen. Resten av innlegget er jeg enig i, men det er ikke bare derfor jeg ikke liker prostutisjon. Endret 27. mars 2011 av BettyBoop28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guriane Skrevet 27. mars 2011 #390 Del Skrevet 27. mars 2011 Følelser under sex blir helt andre følelser. Det er ikke bare glede og orgasme og å skille ut dopamin det går på. Det går på følelser man kan få for mennesket man har hatt sex med. For noen så betyr sex mer enn bare den fysiske opplevelsen. Resten av innlegget er jeg enig i, men det er ikke bare derfor jeg ikke liker prostutisjon. Hvilke følelser har man fått for hver av de 30 mennene man har hatt ONS med da tro? Har det gitt en noe mer enn den fysiske opplevelsen å ha hatt sex med 30 ukjente menn det ikke har blitt noe mer med? Igjen kommer dobbeltmoral inn i bildet.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 28. mars 2011 #391 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Jeg skjønner ikke at dere kan sammenligne ONS og sport med prostitusjon. Det er jo en hel verden av forskjell! Å ha sex er noe privat og intimt man gir av seg selv. De fleste vil f eks synes det er relativt utrivelig å bli voldtatt, fordi sex er ikke noe man bare kan ha med hvem som helst, og kropp er ikke totalt separert fra psyke. De som liker ONS velger sin partner ut fra lyst, og om de gjør en tabbe på fylla så angrer de gjerne, for det føles ikke bra ut å "gi" kroppen til "feil" person. Har man tatt penger for at en person man ikke har lyst på skal få ligge med deg, så har man gått over en grense. I min verden er det ikke bare et skritt fra ONS, det er mange mil fra det. Selv om den prostituerte velger kunder selv så er det jo ikke i nærheten av å ta med seg hjem en kar hvor det er gjensidig kåthet og ha sex uten å blande cash inn i prosessen. Det er salg av sex for gads sake, varen er deg selv. Husker jeg leste en avisartikkel basert på dagboken til to luksusprostituerte, de kunne fortelle den typiske historien om at de syntes det var helt greit imens de holdt på men gikk begge på en psykisk smell etterhvert og jobbet hardt for å komme seg ut av det. Fra den kunne man lese om tiss overalt i leiligheten, svette baller og underliv som luktet møkkakjellere, avsuging av 80åringer osv. Og så tar de penger for det, det er denne vesensforskjellen som etterhvert går litt utover selvrespekten til mange. Jeg synes insinuasjonen om at alle kvinner som har sex etter å ha "blitt betalt" middag og kino er horer er en ganske usmakelig og hører ikke hjemme noe sted. Endret 28. mars 2011 av Anjelika 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #392 Del Skrevet 28. mars 2011 Å ha sex er noe privat og intimt man gir av seg selv. Det er sånn du føler det, men det er ikke sikkert at alle har det på samme måten. Hva frivillig prostitusjon har med voldtekt å gjøre skjønner jeg ikke. Heller ikke hva urenslige menn har med saken å gjøre. Jeg vet at mange prostituerte krever at kunden tar en tur i dusjen før de setter i gang. Det er uansett ikke verre enn hva mange sykepleiere eller frisører utsettes for. Så lenge de velger hvem somde vil ha til kunder så velger man vel vekk folk detlukter av vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 28. mars 2011 #393 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Det er sånn du føler det, men det er ikke sikkert at alle har det på samme måten. Hva frivillig prostitusjon har med voldtekt å gjøre skjønner jeg ikke. Heller ikke hva urenslige menn har med saken å gjøre. Jeg vet at mange prostituerte krever at kunden tar en tur i dusjen før de setter i gang. Det er uansett ikke verre enn hva mange sykepleiere eller frisører utsettes for. Så lenge de velger hvem somde vil ha til kunder så velger man vel vekk folk detlukter av vil jeg tro. Jeg skrev ikke at prositusjon var voldtekt, jeg prøvde bare å belyse det åpenbare at å ha sex med noen er ikke det samme som å klippe hår. Selv prostituerte ønsker vel en viss følelse av kontroll over kroppen sin, iallefall luksusprostituerte sprer ikke beina for hvem som helst for en heroinsprøyte som noen andre stakkarer er tvunget til å gjøre. Men det er ikke en vesensforskjell på de to tingene, bare en gradsforskjell. Man har allerede underlagt seg det systemet for å tjene penger, ingen blowjobs = ingen mat og husleie. Og selv luksusprostituerte merker konkurranse på markedet og finanskriser og diverse, det er nok ikke sånn at de kan velge og vrake helt fritt alltid. Og jo, jeg tror alle har det litt på samme måte som meg, at sex ikke er noe man kan ha med hvem som helst. Og jeg er typen som Guriane sikkert ville kalt en prostituert, for jeg er glad i "tilfeldig" sex. Men det betyr ikke at jeg har det med noen jeg ikke har lyst å ha det med, og iallefall ikke mot penger. De som har gitt helt opp å bry seg om hvem som tømmer seg i dem har gjerne psykiske lidelser eller en dopavhengighet, men for øvrige så tror jeg det er normalt å bry seg litt. Endret 28. mars 2011 av Anjelika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #394 Del Skrevet 28. mars 2011 Husker jeg leste en avisartikkel basert på dagboken til to luksusprostituerte, de kunne fortelle den typiske historien om at de syntes det var helt greit imens de holdt på men gikk begge på en psykisk smell etterhvert og jobbet hardt for å komme seg ut av det. Fra den kunne man lese om tiss overalt i leiligheten, svette baller og underliv som luktet møkkakjellere, avsuging av 80åringer osv. Så fordi noen luksusprostituerte har gått på en smell så MÅ det skje meg eller? OG så langt har jeg aldri møtt på svette og uhygieniske menn. Ei har jeg sex med 80 år gamle menn. Underlivet mitt lukter heller ikke " møkkakjeller " og jeg går jevnlig til gynekolog. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #395 Del Skrevet 28. mars 2011 Jeg ser ikke på prostitusjon som noe bedre eller verre enn det å "kjøpe" tjenester av en kjæreste ved å tilby restaurantmiddag som kanskje blir belønnet med sex i timene etterpå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 28. mars 2011 #396 Del Skrevet 28. mars 2011 Følelser under sex blir helt andre følelser. Det er ikke bare glede og orgasme og å skille ut dopamin det går på. Det går på følelser man kan få for mennesket man har hatt sex med. For noen så betyr sex mer enn bare den fysiske opplevelsen. Resten av innlegget er jeg enig i, men det er ikke bare derfor jeg ikke liker prostutisjon. Jeg tviler veldig sterkt på at prostituterte lar seg involveres emosjonelt med kundene sine. Med mindre det er kunder som de treffer flere ganger, da. Faktisk tror jeg mer på emosjonelle komplikasjoner av hyppige ONS med mennesker som det ikke er meningen å involvere seg med, fordi et ONS er noe man gjør for sin egen nytelse. Man må liksom være i øyeblikket for å få noe ut av det. En prostituert behøver ikke involvere seg på samme måte, og vil antakeligvis gjøre sitt beste for å unngå involvering. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 28. mars 2011 #397 Del Skrevet 28. mars 2011 Så fordi noen luksusprostituerte har gått på en smell så MÅ det skje meg eller? OG så langt har jeg aldri møtt på svette og uhygieniske menn. Ei har jeg sex med 80 år gamle menn. Underlivet mitt lukter heller ikke " møkkakjeller " og jeg går jevnlig til gynekolog. Det med den psykiske smellen er noe jeg ville tatt på alvor om jeg var deg. Så vidt jeg forstår så er det mange prostituerte som møter veggen på et tidspkt. Årsakene til det kan være sammensatte, og jeg tror ikke det er så enkelt som at sex-salg>psykisk smell. Sannsynligvis ligger en vesentlig del av årsaken i den livsførselen man har ellers. Dersom man f.eks lever et hektisk natteliv med mye alkohol og andre rusmidler, og de sosiale kontaktene for en stor del er party-party-venner, så kan slitasjen bli ganske stor etter hvert, tror jeg. Og siden utesteder er en naturlig plass å møte kunder, så tror jeg at prostiuterte er i faresonen for å få sånne problemer. Skulle man oppleve at man behøver rus for å takle tilværelsen som prostituert, så er det et alvorlig faresignal. Èn ting er å ruse seg av rekreasjonelle grunner, en annen ting er å ruse seg fordi man ikke klarer å fungere uten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 28. mars 2011 #398 Del Skrevet 28. mars 2011 Jeg tviler veldig sterkt på at prostituterte lar seg involveres emosjonelt med kundene sine. Med mindre det er kunder som de treffer flere ganger, da. Til Anonym kl 8.20 Du har jo en del faste kunder. Betyr det at du blir litt glad i dem? Jeg vet at mange som jobber innenfor omsorg faktisk blir litt glad i de man steller med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 28. mars 2011 #399 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Til Anonym kl 8.20 Du har jo en del faste kunder. Betyr det at du blir litt glad i dem? Jeg vet at mange som jobber innenfor omsorg faktisk blir litt glad i de man steller med. Jeg vet ikke riktig hvem dette egentlig var rettet til, men siden det er jeg som er sitert, og ikke Anonym, så kan jeg jo svare med henvisning til eget arbeid i omsorgsyrke: Pt jobber jeg ikke innen omsorg, det var noe jeg gjorde som student. Jeg vil ikke gå så langt som til å si at jeg ble glad i de pasientene jeg hadde den gangen, men jeg stilte meg ikke likegyldig til dem, heller. Jeg ser det sånn: Man kan ikke gjøre en god jobb for folk som man ikke bryr seg om i det hele tatt. Men hvis man bryr seg for mye, og tar med seg jobben hjem, slik at den profesjonelle omsorgen og omtanken blir til private bekymringer, så sliter man seg ut. Utfordringen er å finne en profesjonell distanse til klienten. Endret 28. mars 2011 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 28. mars 2011 #400 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Jeg tviler veldig sterkt på at prostituterte lar seg involveres emosjonelt med kundene sine. Med mindre det er kunder som de treffer flere ganger, da. Faktisk tror jeg mer på emosjonelle komplikasjoner av hyppige ONS med mennesker som det ikke er meningen å involvere seg med, fordi et ONS er noe man gjør for sin egen nytelse. Man må liksom være i øyeblikket for å få noe ut av det. En prostituert behøver ikke involvere seg på samme måte, og vil antakeligvis gjøre sitt beste for å unngå involvering. Man kan ikke kontrollere følelser. man kan ikke bare skru de av og på som en bryter. Slike følelser KAN oppstå selv om man prøver å la være. Jeg har vært så dum og fått følelser for en jeg hadde ons med en gang. Planla det ikke akkurat. Ser for meg at det samme kan skje med horer. Man behøver jo ikke involvere seg, men av og til klarer en ikke å la være. Endret 28. mars 2011 av BettyBoop28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå