AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #101 Skrevet 19. mars 2011 Jeg ser ut til å være så gammel som jeg er, men må alikevell alltid vise legg når jeg skal handle på polet. Jeg tror det er ren vane av de polansatte å spørre etter det og at de ikke alltid tenker seg om. Med øl og røyk må jeg veldig sjelden vise legg. hvor gammel er du da?? 1
Tiarra Skrevet 19. mars 2011 #103 Skrevet 19. mars 2011 Hører hele tiden at jeg ser yngre ut. Skolekameratene til mine barn har flere ganger spurt om jeg var storesøsteren deres, samme gjelder en mamma der Jeg måttet vise leg da jeg drakk, være seg på utesteder, restauranter eller på polet. Synes det er koselig, men ikke på en restaurant, da Senest i går da jeg nevnte at jeg hadde barn, så den unge kvinnen forbauset på meg og sa "Jeg ville aldri gjettet at du hadde barn" Koselig å høre det
Gjest Harriet Skrevet 19. mars 2011 #104 Skrevet 19. mars 2011 Er 47 og tror jeg ser ut som det og ... vanskelig å si selv. Mannen min sier jeg ser yngre ut og sist jeg var ute med venninner traff jeg en mann som prøvde seg på meg. Han så helt sjokkert ut over at jeg har en sønn på 25. "Hvor tidlig fikk du barn?" ... Men jeg antar at det kun var et desperat forsøk på å gjøre inntrykk på meg ... og jeg ble jo litt smigret. Faktisk så er jeg stolt over alderen min og som mor til to voksne sønner ville det sett litt idiotisk ut om jeg så ut som en 30-åring For meg er det viktigst å gjøre det beste utav det jeg har og prøver alltid å se stilig og elegant ut .. 1
Djungelvrål Skrevet 19. mars 2011 #105 Skrevet 19. mars 2011 Hører hele tiden at jeg ser yngre ut. Skolekameratene til mine barn har flere ganger spurt om jeg var storesøsteren deres, samme gjelder en mamma der Jeg måttet vise leg da jeg drakk, være seg på utesteder, restauranter eller på polet. Synes det er koselig, men ikke på en restaurant, da Senest i går da jeg nevnte at jeg hadde barn, så den unge kvinnen forbauset på meg og sa "Jeg ville aldri gjettet at du hadde barn" Koselig å høre det Ser du ut som søstra til ungene dine??
Rainbow Skrevet 19. mars 2011 #106 Skrevet 19. mars 2011 (endret) Har hørt det meste, egentlig. Da jeg jobba som journalist trodde de fleste at jeg var eldre, kanskje pga jobben, men det verste var da jeg intervjua en dame om noe tilbud de hadde om en møteplass for folk i slutten av 30-åra-begynnelsen av 40-åra. Og hun lurte på om det var noe for meg. Jeg var 26-27, og hun ble kjempeflau da jeg sa det. Har også blitt spurt om jeg har barn i skolealder (da jeg var 23). Men det har gått andre veien også, som da jeg intervjua folk på videregående skoler, sto i "kø" bak noen elever for å spørre etter den jeg skulle snakke med, og ble spurt hvilken klasse jeg gikk i. Husker også at da jeg og en venninne som 20-åringer møtte boybandet vi hadde digga i årevis, og ble tatt for å være 17 av dem. Ikke så morsomt i den alderen, hvor man gjerne vil virke eldre. Nå er jeg 30, og det har jeg bare vært 1 mnd, så har ikke fått testa det ut helt. Blir aldri spurt på polet eller utesteder, mens kjæresten min blir spurt overalt. Hun er 26. *edit: Klesstilen min, som består av støvletter med høy hæl og ofte skjørt gjør kanskje at folk flest tror jeg er i alle fall i nærheten av alderen min. Men synes det er innmari skummelt å ha fylt 30, så hadde vært flott om jeg ble sett på som yngre. Endret 19. mars 2011 av HMS29
Colargol Skrevet 19. mars 2011 #107 Skrevet 19. mars 2011 Jeg har vel til en viss grad vært heldig i alle år -for da jeg var yngre så så jeg eldre ut, og nå når jeg er eldre så blir jeg tatt for å være yngre. Jeg hadde lengden å gå på da, så å være 16 å komme inn på 18års utesteder var null problem, kjøpte øl og sigg for andre og måtte ordne meg legitimasjons-kort som 14åring for å bevise at jeg var under 16 på bussen. Så ble jeg eldre og takket mamma og pappa for at jeg fikk deres gener. De ser laangt yngre ut enn det de er, pappa får fortsatt høre at han ser ut som om han er i 50-årene, men i virkeligheten har han akkurat blitt pensjonist. Mamma er på samme måte og har heller ikke et eneste grått hår. Så jeg og min søster har vært heldige, og uren hud/kviser har vi heller aldri vært plaget med -jeg sier ikke at vi er så himla pene, men at vi ser yngre ut enn det vi er det gjør vi begge to. Jeg ble litt satt ut her om dagen da en fyr tydeligvis prøvde å sjekke meg opp på byen, jeg så at han var gannske mye yngre så jeg responderte ikke så veldig -og da han etter en stund spurte hvor gammel jeg var så fikk han store øyne, det var sju års alldersforsjell mellom oss og han trodde jeg var omtrent på samme alder eller yngre. Ble litt kleint kan du si! Men jeg har dager der jeg føler at jeg ser steingammel ut og spesiellt kanskje de dagene jeg har mensen, eller dagen etter jeg har hatt en lang natt på byen -og har lagt merke til at jeg ikke føler for å være så mye ute de første mensdagene,med opplåst mage og slitent ansikt -gamle kjerringa. :gjeiper:
FantasDick Skrevet 19. mars 2011 #108 Skrevet 19. mars 2011 De fleste folk på min alder jeg treffer tror jeg er mellom 15-20 år, jeg slipper ikke inn utesteder med 18-årsgrense uten å vise minst 2 forskjellig ID, kunder i forbindelse med jobben tror jeg har arbeidsuke (u-skole) eller er på utplassering (vgs i det minste), venner av kompiser lurer på om jeg er "lovlig" osv. Jeg er 25.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #109 Skrevet 19. mars 2011 Jeg er 35, og mener jeg ser ut som 27ish. Da jeg fikk barn for halvannet år siden, var det bilde av meg i avisen med barnet, meg uten sminke. Da fikk jeg høre at jeg så ut som en meget ung mor, på rundt 17 år
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #110 Skrevet 19. mars 2011 Nei, det kan virke som jeg ikke helt gjør det. Fyller 40 til neste år og tas som oftest for å være 33-34 år.
Gjest Chrizzy Skrevet 20. mars 2011 #111 Skrevet 20. mars 2011 Jeg tror jeg ser ung ut for alderen. Når jeg ikke er på hjemstedet tror folk jeg er mye yngre enn jeg er, på hjemstedet vet folk hvor gammel jeg er. Det som tok kaken var når et ektepar fra Frankrike trodde jeg var datteren til venninnen min Hun er 5-6 år eldre enn meg og har tatt endel solarium da...
Gjest imli Skrevet 20. mars 2011 #112 Skrevet 20. mars 2011 Trur det må vere ein del folk med svært dårleg (gang)syn rundt om i landet! 1
Brunhilde Skrevet 20. mars 2011 #113 Skrevet 20. mars 2011 Jeg ser ut som den jeg er. Noen dager ser jeg yngre ut, andre dager eldre. Helt vanlig, alstå.
Vera Vinge Skrevet 20. mars 2011 #114 Skrevet 20. mars 2011 Jeg syns selv jeg ser ut som alderen min (28), men syns jevnlig folk blir overrasket når det kommer fram hvor gammel jeg er. Jeg syns det er rart, og har derfor spurt hva det skyldes (har nemlig lurt på om det bare er noe man sier, fordi man hvertfall ikke vil anta at noen er eldre enn de er, av frykt for å fornærme). Da har jeg fått høre at jeg ved første øyekast gir et litt ungt inntrykk fordi jeg visstnok ser litt uskyldig ut i ansiktet. Men så har de jeg har snakket med dette om, sagt at de oppjusterer alderen min når de hører meg snakke. Og akkurat det siste er jeg glad for. Spesielt i jobbsammenheng ønsker jeg jo å bli tatt seriøst, og det å bli tatt for å være i begynnelsen av 20-årene hjelper ikke nødvendigvis på det. Men jeg syns folk er litt sløve også, fordi de vet at hvis jeg hadde vært så ung, kunne jeg jo ikke ha rukket å fullføre utdannelsen jeg har (de jeg treffer på jobb vet godt hvilken utdanningsbakgrunn jeg har). Uansett. Enn så lenge ser jeg det som utelukkende positivt når jeg blir tatt for å være alderen min eller noen år eldre, men jeg regner med at det snur i løpet av 30-årene. Men det er rart med det, for gjennom hele oppveksten og fram til jeg var ca. 20, ble jeg konsekvent tatt for å være hvertfall et par år eldre enn jeg er. Jeg var tidlig utviklet, moden for alderen mentalt og høyere enn de fleste andre jevnaldrende jenter. Jeg syns ikke det var så stas heller, men det var likevel rart da jeg for noen år siden oppdaget av noe hadde snudd. Ellers tror jeg det er mye man kan gjøre for å bli seende eldre ut, om man ønsker det. Men jeg er samtidig ikke interessert i å kle meg kjedeligere for å se mer seriøs ut heller. Nå går jeg aldri i hettegensere og sånt, så har ingen "fjortisstil" heller, og da tenker jeg at det bare får være om noen blir skeptiske til alderen min når de treffer meg på et møte eller noe i jobbsammenheng. Men til dere som tror at vi som i blant blir tatt for å være yngre, sier det for å skryte eller noe, kan jeg bare melde tilbake at det fortsatt er noen som faktisk ønsker å se ut som alderen sin (nå er ikke jeg så fryktelig gammel da, men det er vel ikke de fleste andre i denne tråden her heller).
Gjest Harriet Skrevet 20. mars 2011 #115 Skrevet 20. mars 2011 Trur det må vere ein del folk med svært dårleg (gang)syn rundt om i landet! Er så enig Man føler seg ofte yngre enn man faktisk er ... selvom de aller fleste faktisk ser ut som den faktiske alderen. Inni meg føler jeg meg fremdeles som 30 .. men jeg er såpass realistisk at jeg vet at jeg ikke ser ut som jeg er i 30-årene. Men så har heller aldri alderen vært noe jeg har brydd meg om ... Det mest latterlige jeg ser er gamle damer som er så opererte at de faktisk tror de ser unge ut. Eksempel her er Dronning Silvia, Joan Collins, osv ... hva er vitsen, liksom? Alle vet deres alder og alle vet at de har tatt utallige operasjoner for å prøve desperat å se yngre ut. Litt for dumt etter mine begreper.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. mars 2011 #116 Skrevet 20. mars 2011 Jeg jobber i et service yrke der jeg kommer i kontakt med folk i alle aldergrupper og nasjonaliteter. Det hender svært ofte at jeg blir tatt for å være yngre enn det jeg er, (sikkert fordi jeg er lita og slank, går ungdommelig kledd og har håret i en ball på hodet...) Men når man er 26 år er det ikke så morro å bli kalt for ei "ung jente" lenger. Hva med "ung kvinne" isteden? Flere i samme båt? Jepp, jeg syns derimot det er kjekt at folk tror jeg er 20-21 når jeg egentlig er 28 jeg da, men.
Gjest Illiya Skrevet 20. mars 2011 #117 Skrevet 20. mars 2011 Høres ut som vi ikke har et riktig bilde av dette med å se ut som sin alder. Ettersom de fleste her ser yngre ut enn de er, må det jo være noe feil med hvordan vi tror vi skal se ut når vi liksom ser ut som vår alder? Eller hvordan de fleste oppfatter av man skal se ut i diverse aldersgrupper. Vi ser sikkert yngre ut i vår alder, uansett hva den er, enn det våre mødre gjorde. Men vi har også bedre muligheter til å se yngre ut. Mtp helse, levevilkår, hudpleie, bedre økonomi osv. Samtidig er vi jo også unge lenger enn før. Vi er jo ungdommer minst til vi fyller 40, ikke sant? Det er blitt mye fokus på å ta vare på seg selv, vi bruker mye mer tid på det enn våre mødre gjorde. Trener, spiser sunt osv osv. Så klart vi ser yngre ut enn den generelle oppfatningen er. Sikkert pga at den er avlegs, den har ikke klart å følge med tiden og utviklingen, og vi sammenligner oss selv med de som var før oss, og så eldre ut enn vi gjør. Selv er jeg litt over 40, men ser ut som jeg er 25. Helt sikkert! (Jaja, vi kan si 35 da) 1
Gjest *smak* Skrevet 20. mars 2011 #118 Skrevet 20. mars 2011 Hær ikke fått noen tilbakemelding på akkurat det og så synes jeg det er vanskelig å se sånn selv, derfor vet jeg ikke. Men det skal sies at jeg håper jeg ser yngre ut enn jeg er .
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #119 Skrevet 20. mars 2011 Folk gjetter som oftest riktig alder på meg. Men i går ble jeg tatt for å være 15 år. Jeg er 24... Vet ikke helt om jeg skal ta det som et kompliment eller ei.
Gjest imli Skrevet 20. mars 2011 #120 Skrevet 20. mars 2011 (endret) Er så enig Man føler seg ofte yngre enn man faktisk er ... selvom de aller fleste faktisk ser ut som den faktiske alderen. Inni meg føler jeg meg fremdeles som 30 .. men jeg er såpass realistisk at jeg vet at jeg ikke ser ut som jeg er i 30-årene. Men så har heller aldri alderen vært noe jeg har brydd meg om ... Det mest latterlige jeg ser er gamle damer som er så opererte at de faktisk tror de ser unge ut. Eksempel her er Dronning Silvia, Joan Collins, osv ... hva er vitsen, liksom? Alle vet deres alder og alle vet at de har tatt utallige operasjoner for å prøve desperat å se yngre ut. Litt for dumt etter mine begreper. Eg trur dei fleste av oss ser sånn cirka ut som alderen vår. Sjølv om me innimellom får kommentarar på at me ser mykje yngre ut, trur eg ikkje me skal basere oppfatninga av kor gamle me ser ut på akkurat det. Sjølv om eg blei spurt om eg skulle ha barnebilett på bussen i vinter, og nokre folk eg traff i går trudde eg var 18, trur eg ikkje at eg ser ut som om eg er så ung. Enkelte gonger bommar me totalt på alder, det er normalt. Når me trur nokon er mykje yngre (eller eldre) enn dei er, kjem det ofte av andre årsakar vel så mykje som akkurat utsjånaden. Det er t.d veldig lett å kle/sminke seg til å sjå mykje yngre ut når ein er 20-30 år. Slik kan ein lett bli spurt om leg på polet osv. Dessutan spør nok dei som jobbar på polet om leg heller ein gong for mykje enn ein gong for lite, og alle under 25 er jo forplikta til å vise leg. At ein blir spurt om å vise leg på polet, betyr ikkje at dei trur du er under 18/20, men at dei ikkje er heilt sikre på om du er over 25. Ikkje alltid dei ser så nøye på folk heller. Det går nok mykje automatisk. Hugs at dei fleste ein treffer, ikkje kommenterar alderen vår. Det betyr nok at dei tykkjer me ser ut som alderen vår Ein bør nok basere seg på det, og ikkje på dei få som trur me er yngre. Er nok like mange som trur me er eldre, men dei tør ikkje seie noko Endret 20. mars 2011 av imli
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå