Gå til innhold

Ser du ut som alderen din?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Veldig mange av min brors bekjente tror at jeg er fra ett år yngre til ett år eldre enn ham, men jeg er fire år eldre. Så sent som på tirsdag ble jeg tatt for å være nitten, men jeg fyller altså 24 om ikke så altfor lenge. Men om jeg har på mer sminke enn bare mascara, ligger jeg nok mer på mitt eget alderstrinn. For øvrig måtte jeg presisere at jeg skulle ha barnebillett på bussen fra jeg var tolv, ellers slo sjåførene alltid inn voksenbillett.

Selv er jeg helt vanvittig dårlig på å bedømme folks alder. Virkelig, jeg er helt på jordet. Jobber i butikk, og spør folk etter legitimasjon rett som det er. Har spurt flere godt over tredve... Og flere ganger har folk jeg har tenkt er mer enn gamle nok, vist seg å være nettopp fylt atten. Dette med å se alder er vanskelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Difor bør ein kanskje ikkje leggje så mykje i kommentarar frå folk som tykkjer du ser mykje eldre eller mykje yngre ut :)

Det er ikke mer enn et par år siden at jeg ble spurt om jeg skulle ha barne- eller voksenbillett på bussen, og det to ganger på kun kort tid. Men jeg tror jo ikke at jeg egentlig ser ut som en tenåring (heldigvis). Usminket, rett fra trening i allværsjakke, kombinert bedømmingsevnen til menn i 60-årene, så har jeg vel svaret på det hele, tenker jeg. ;)

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Difor bør ein kanskje ikkje leggje så mykje i kommentarar frå folk som tykkjer du ser mykje eldre eller mykje yngre ut :)

Men likevel tror jeg jeg ser yngre utt enn jeg er, mest fordi jeg til og med får høre det fra folk som er en del yngre enn meg selv

Gjest Sil3nt
Skrevet (endret)

Fikk høre senest på fredag at jeg ikke kunne være eldre enn 22. Jeg ble 27 i januar. Tar det som et flott kompliment! :fnise:

Endret av Sil3nt
AnonymBruker
Skrevet

Fikk høre senest på fredag at jeg ikke kunne være eldre enn 22. Jeg ble 27 i januar. Litt stolt ja :fnise:

Skjønner egentlig ikke hvorfor det er bra å se ut som om man er 22 når en er 27? Du ser ut som en ungjente, uansett om du ser ut som en 22åring, eller en 27åring. Hadde du vært 37, så hadde jeg forstått deg...

AnonymBruker
Skrevet

Fikk høre senest på fredag at jeg ikke kunne være eldre enn 22. Jeg ble 27 i januar. Litt stolt ja :fnise:

Tåpelig!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 39 og fikk også høre sist fredag at jeg ikke ser eldre ut enn 22!!

Er også stolt :fnise:

Gjest Anjelika
Skrevet

Skjønner egentlig ikke hvorfor det er bra å se ut som om man er 22 når en er 27? Du ser ut som en ungjente, uansett om du ser ut som en 22åring, eller en 27åring. Hadde du vært 37, så hadde jeg forstått deg...

Enig!

Jeg er også 27 og blir litt småfornærmet når jeg blir spurt om leg eller folk tror jeg er yngre, jeg. Er da ikke så gammel enda at jeg ønsker/prøver å se yngre ut.

Prøver tvert imot å se litt voksen ut, iallefall på jobb. Arbeider i et gubbevelde og jeg tror det hadde vært vanskeligere å få den autoriteten jeg har og å smelle i bordet med research og argumenter med tyngde om jeg så ut som jeg hørte hjemme bak kaffekokeren i resepsjonen i stedet for på ledermøtet.

Gjest Sil3nt
Skrevet

Jeg tar det uansett som et stort kompliment når det er en 20-åring som sier noe sånt. Har blitt spurt om leg på polet flere ganger, og det gjør meg absolutt ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...