Gå til innhold

Ser du ut som alderen din?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tja, folk har alltid trodd jeg var eldre fra da jeg var 10-12 år. Har vært 165 cm over bakken siden jeg var liten og har alltid hatt store bryster og kinnelige former, men nå tror jeg alderen innhenter meg. Er "kun" 21 år (dette år), men er fortdatt 165 cm over bakken. Har alltid kledd meg eldre enn gjennomsnittet, og har gått mye i pumps og støvletter. Kom inn på alle utsteder da jeg var 16, nå må jeg vise legg og de stusser på om det er meg :hakeslepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal jo vise legitimasjon på polet uoppfordret hvis du er 25 uansett, så det er ikke snakk om at de tror du er 17 nødvendigvis. Jeg synes at hvis man er voksen nok til å handle på polet får man være voksen nok til å følge reglene deres.

For min egen del så jeg eldre ut frem til jeg var 19, da gikk det nedover.

Da jeg var 17 måtte jeg vise legitimasjon til kona til sjefen fordi hun nektet å tro at jeg gikk på videregående og bare var lørdagshjelp. I forrige fikk jeg barnebillett på bussen, sjåføren bommet bare med 9 år der. :)

Nå kommer jeg med en liten avsporing. Tidligere i år var jeg på polet og handlet øl. Viser alltid legitimasjon på polet uoppfordret. Holdt på å finne det frem, da kassadamen sa: Jeg ser du er over 18, men du må vis legitimasjon likevel.

Ja, det er bra vi følger regelverket til punkt og prikke. :filer:

AnonymBruker
Skrevet

Ble spurt om leg på polet for halvannet år siden. Jeg var da 38. :filer:

• Liker 3
Gjest Nadezhda
Skrevet

Jeg tror jeg ser ut som alderen min. Har litt babyface, men fakter og klesstil gjør opp for det :fnise:

• Liker 1
Skrevet

95% her ser ut til å være yngre enn de er ja ;)

Jeg har "alltid" sett eldre ut. Fikk kommentarer på at folk trodde jeg var rundt 23 da jeg var rundt 16. Da var det gøy. Nå er jeg 25, og de som har tippet hvor gammel jeg er har tippet et par-tre år eldre, heldigvis ikke helt krise, men ikke så morsomt heller lenger :fnise: Har vel noe med at jeg alltid har hatt relativt voksen stil og er høy (ca 174).

Er vel under ti ganger jeg har blitt bedt om leg på polet/butikken etter at jeg begynte å kjøpe alkohol :fnise:

Kanskje like greit at jeg ikke ser ut som en 14-åring, i og med at jeg har en samboer i midten av tredveåra, og da ville de vel trodd at han hadde vært på barnerov/var dattera hans :ler:

Skrevet

Får høre at folk tror jeg er 3-4 år eldre enn hva jeg er. Men om det er væremåte eller utseende er jeg usikker på. Synes nå jeg ser ut som en 20-åring.

Skrevet

Jeg nærmer meg 30 og mener jeg ser ut som det. Og det er jeg fornøyd med :)

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes selv at jeg gjør det, men bussjåførene her i byen er tydeligvis uenig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

95% her ser ut til å være yngre enn de er ja ;)

Ja, på samme måte som ingen leser se og hør, alle er i mot mobbing og absolutt alle blinker seg ut av rundkjøringer :ler:

• Liker 1
Gjest padawan
Skrevet

jeg er 35 og så å si alle som tipper på alderen min tipper at jeg er mellom 28 og 30.

Gjest Jente1990:)
Skrevet

Jeg har alltid fått høre jeg ser eldre ut jeg. Helt siden ungdomskolen har folk trodd jeg var eldre enn det jeg egentlig er. Men det tar jeg bare som et kompliment. Nå er jeg 20 og får høre ofte at det ser ut som jeg er 23-24 :) Har nesten aldri måtte vise leg på byen. Ikke da jeg var 18 for folk trodde jeg var langt over 18. Kom også inn på utesteder med 20 års grense da jeg var 18. Hvorfor folk trodde jeg var 17-18 da jeg var 14 vet jeg ikke helt. Kanskje fordi jeg fikk former og pupper ganske tidlig. Aner ikke men gøy var det.

Gjest MrsTux
Skrevet

Jeg blir også tatt for å være yngre enn jeg er. Og jeg synes selv det er veldig vanskelig å anslå alderen på andre. Sminke, hår og klær kan gjøre en yngre eller eldre, og hvordan ser egentlig en typisk 30- eller 40-åring ut? Ikke som de gjorde for en generasjon eller to siden, iallfall.

Skrevet

Jeg synes selv jeg ser ut som alderen min (nærmer meg 27). Måtte forøvrig vise leg på polet senest i går, da jeg skulle kjøpe whisky.

Ble faktisk litt irritert, hun spurte ikke - bare strakk ut hånda mot bankkortet som jeg holdt i. Vurderte et øyeblikk om jeg skulle ta henne i hånda og hilse pent, egentlig. Jeg er over den alderen hvor jeg skal vise uoppfordret, og når jeg har linjer i øyekroken og møter formelt kledd synes jeg i det minste hun kunne vært høflig nok til å si "det er litt vanskelig å se alderen din, kan jeg få se legitimasjon?" istedet for å grynte og strekke seg etter kortet mitt.

Men så skal det sies at jeg ble spurt om leg av en ansatt på polet før jul etter å ha hatt en lengre prat med fyren om Islay og destilleribesøk. Lurer på om de kanskje går litt på autopilot? :fnise: Og det bør man vel uansett være glad for, selv om jeg for min del gjerne vil slippe å bli tatt for å være under 20. På utesteder er det aldri noe problem, og sjelden i butikken, så jeg tror nok ikke jeg ser så ung ut.

Skrevet

Jeg synes selv at jeg ser ut som alderen min (23), men hva andre mener varierer. En mann på bussen sa "jeg vet vi menn aldri skal spørre om kvinners alder, men du kan da ikke være eldre enn 15?" og en annen mann på byen ble sur fordi han trodde jeg var 28. Så det varierer nok ja :)

Uten sminke blir jeg spurt etter leg når jeg kjøper øl o.l på butikken, men med sminke er det ikke noe problem.

Gjest norah
Skrevet

Når jeg var i tenår/tidlig tyveår trodde de fleste jeg var eldre.

Nå varierer det veldig fra hvor jeg befinner meg. Stilmessig sett er jeg nokså nøyaktig i min aldergruppe(30 år).

På trening er det endel av smågutta i tidlig 20år som tror jeg er 25....(tror nok de tenker at alle over 25 ser ut som 50åringer, derav må jo jeg være 25)

På vinmonopolet varierer det veldig, noen er i tvil om de trenger spørre, andre spør hver gang(alle under 25 skal vise uoppfordret), mens en annen ansatt bare slang skiltet irritert foran meg når jeg sa jeg var gammel nok.

Made my day :gjeiper:

Utfra dette er jeg ganske overbevist om at alle Vinmonopolets ansatte har dette med å sjekke kvinners legitimasjon som endel av serviceopplæringen. Et slags skjult salgstriks. Og gutta tror jeg nok vet nøyaktig alder, de ønsker bare å lære et triks eller to fra en litt eldre kvinne som fortsatt ser bra ut - og tenker at "du ser 25 år ut" er et bra sjekketriks.

Skrevet

Jeg nærmer meg 50 og synes jeg ser sånn ut, iallefall morgentrøtt, usminket og med bustehår (og gjerne grålig ettervekst). :fnise: Jeg har hatt store helseproblemer og endel sorg de siste årene, og det synes i ansiktet mitt (ser det veldig godt når jeg ser på bilder av meg selv for bare 3 år tilbake)

Kroppen (utseendemessig) har jeg vært veldig heldig med. Jeg er høy og slank uten en kilo for mye, og ser ut som jeg kommer rett fra helsestudio (atletisk bygget). Jeg sier heldig, for det er absolutt ikke min fortjeneste! Gode gener antar jeg.

Jeg ser kvinner på min alder som jeg synes ser både yngre og eldre ut enn meg, så jeg antar jeg ligger sånn midt på treet et sted. Klart, med rett sminke, hår og klær kan jeg sikkert gå for å være endel yngre, men det er ikke førsteprioritet for tiden for å si det sånn.. Det er ikke sånn at jeg går rundt som en slask, men jeg kler meg komfortabelt i farger jeg vet jeg kler og ordner meg slik at jeg ser presentabel ut. Noe utover det gidder jeg ikke å bruke krefter på, og det har jeg slett ikke dårlig samvittighet for. :)

Skrevet

Jeg måtte skaffe meg bankkort i en alder av 13, fordi at bussjåførene nektet å slippe meg inn på bussen som barn (over 16 er voksen). Fikk også kjøpt øl, røyk og snus fra jeg var 14. En fyr trodde faktisk at jeg var 25 da jeg var 15. Nå tror jeg selv at jeg ser ut som en 20-åring, noe jeg også er, og må vise leg både på polet og på utesteder :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det mulig å se yngre ut etterhvert som du blir eldre??

Gjest padawan
Skrevet

spise rikholdige mengder med konserveringsmidler så går det fint. :fnise:

Skrevet

Jeg ser noen år eldre ut enn jeg er, har med måten jeg ter meg på (er 21). Hadde en sommerjobb når jeg var 17, og en av kollegaene mine NEKTET for at jeg kunne være 17, jeg var definitivt 20! :sjenert: Folk flest tar meg vel for å være 23-24, jeg blir aldri spurt om leg. Jaja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...