Gå til innhold

Ser du ut som alderen din?

Fremhevede innlegg

Gjest Delphina
Skrevet

Jeg tror neppe det.

Er 23 og da burde man fremdeles i butikker vise legitimasjon uoppfordret. Har blitt spurt om legitimasjon en eller to ganger i løpet av fjoråret. Står alltid med visakortet klart uansett. Tror jeg ser ut som jeg er nærmere 30 :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg røyker ikke, så jeg ser nok ut til å være noen år yngre enn min alder. Dersom jeg tar sjegget, så mister jeg ti år til.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Gjest stillness
Skrevet

Tja,vet ikke helt.Har fått høre noen ganger at jeg ser yngre ut,men heller det enn at jeg ser eldre ut :)

Egentlig tror jeg ser ut som jeg er i midten av eller slutten av tjueårene,men kan vel bli tatt for å være litt yngre på grunn av stilen min.

AnonymBruker
Skrevet

Måtte vise leg for første gang på årevis i november. Jeg er 26.

Jeg tror også at noen dager seg jeg hønngammal ut fordi jeg kanskje har ditcha støvlettene og tatt på meg adidas-sko istedet, og en vanlig olabuksene som ikke er kjøpt fordi den gjorde figuren flott, men bare fordi jeg trengte en.

Mange har tatt meg for å være eldre enn det jeg er, folk som jeg har blitt kjent med men som ikke har spurt meg om alderen. De sier da at det var min væremåte så var "eldre" enn alderen. Det vet jeg ikke. Jeg er da seriøs og ordentlig da jeg bør være det, og barnslig med samboer og nær venninne osv.

Jeg tror man er forskjellig utifra i hvilken sammenheng man oppfattes i. Utseendemessig kan jo sminke gjøre mye..

Skrevet

Jeg ser ut som en 22 åring jeg :) Har aldri sett eldre eller yngre ut. Ser ut som min alder.

• Liker 1
Gjest Trolltausa
Skrevet (endret)

Det er vel et vanskelig spørsmål å svare objektivt på, men jeg tror jeg ser ut som alderen min.

Men dette spørsmålet minner meg på en historie jeg hørte for en stund siden.

En dame skulle til en ny tannlege, og på venteværelset hvor hun ventet hang tannlegens godkjenning og vitnemål.

Damen syntes det var noe kjent med navnet, og da hun tenkte tilbake, koblet hun navnet til en kjekkas hun hadde vært forelsket i på videregående skole.

Når hun så tannelegen derimot, skjønte hun raskt at det ikke kunne være den samme, for han var helt klart minst 20 år eldre enn henne selv.

Riktignok hadde hun jo fått en rynke eller to, og det var vel noen grå hår her og der, men alt i alt visste hun at hun så langt yngre ut enn alderen skulle tilsi, og han kunne da ikke se så mye eldre ut enn han var?

Likevel klarte hun ikke helt å legge fra seg nysgjerrigheten, hva om det var den samme gutten, og spurte til slutt om han som gikk ut av Ve Videregående skole i 1982.

Tannlegen strålte opp, og bekreftet at det var ham... men hvordan hun visste det?

Jo, hun hadde også sluttet ved Ve videregående samme år.

Da svarte den gråhårede, skallede, tjukke og rynkete mannen: "Og hvilket fag underviste du i?"

Endret av Trolltausa
  • Liker 2
Skrevet

Det er vel et vanskelig spørsmål å svare objektivt på, men jeg tror jeg ser ut som alderen min.

Men dette spørsmålet minner meg på en historie jeg hørte for en stund siden.

En dame skulle til en ny tannlege, og på venteværelset hvor hun ventet hang tannlegens godkjenning og vitnemål.

Damen syntes det var noe kjent med navnet, og da hun tenkte tilbake, koblet hun navnet til en kjekkas hun hadde vært forelsket i på videregående skole.

Når hun så tannelegen derimot, skjønte hun raskt at det ikke kunne være den samme, for han var helt klart minst 20 år eldre enn henne selv.

Riktignok hadde hun jo fått en rynke eller to, og det var vel noen grå hår her og der, men alt i alt visste hun at hun så langt yngre ut enn alderen skulle tilsi, og han kunne da ikke se så mye eldre ut enn han var?

Likevel klarte hun ikke helt å legge fra seg nysgjerrigheten, hva om det var den samme gutten, og spurte til slutt om han som gikk ut av Ve Videregående skole i 1982.

Tannlegen strålte opp, og bekreftet at det var ham... men hvordan hun visste det?

Jo, hun hadde også sluttet ved Ve videregående samme år.

Da svarte den gråhårede, skallede, tjukke og rynkete mannen: "Og hvilket fag underviste du i?"

:fnise:

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Tja, folk har alltid trodd jeg var eldre fra da jeg var 10-12 år. Har vært 165 cm over bakken siden jeg var liten og har alltid hatt store bryster og kinnelige former, men nå tror jeg alderen innhenter meg. Er "kun" 21 år (dette år), men er fortdatt 165 cm over bakken. Har alltid kledd meg eldre enn gjennomsnittet, og har gått mye i pumps og støvletter. Kom inn på alle utsteder da jeg var 16, nå må jeg vise legg og de stusser på om det er meg :hakeslepp:

Fra du var liten, sier du. Du må ha vært en sensasjonell jente, 165 cm lang, store bryster og kvinnelige former fra 5-6-årsalder kanskje :fnise:

Endret av Belladonna
AnonymBruker
Skrevet

Hører ofte at jeg ser 5-10 år yngre ut. Er vel fordi jeg ikke har falt i "kjerringfella". Nærmer meg 40. Ikke så lenge siden jeg ble spurt om legg på polet i nabobyen utrolig nok :)

Ja hører de tiper jeg er ti år yngre her også.

har vel med gener å gjøre,men som du skrev,man har ungått kjerringfellen.

Skrevet

Kjerringfella, ja...

Prakteksempelet som faller meg inn er en forelser jeg hadde på grunnutdanningen i sykepleie. Fantastisk dyktig dame faglig, lærte utrolig mye av henne ( var så heldig å ha henne som veileder i en praksisperiode, fikk kjørt meg grundig!).

Liten og nett i kroppen, tøff i klærne, men aldri vulgær eller umåte "ungt" kledd. Heller stilrent, litt spesielle klær ( og neppe kjøpt på slag på H&M, for å si det slik), helt grå i håret, men klipt i en litt utradisjonell frisyre; smykker, vesker,litt hæler på skoene; absolutt ingenting "kjerring"!Jeg antok at hun var ca 45-50 år, maks. Det viste seg at hun var 63 år, så jeg bommet jo bra.

Hadde også en annen forelser,litt grå i håret,men ikke mye, bolleklipp, gikk bestandig i mørk blå og litt for stor bukse med en genser som gikk godt nedenfor rumpa. Også faglig fantastisk dyktig, og en som jeg lærte mye av. Men hun så ut som hun var nærmere 60 enn 50. Det viste seg at hun var 42......

Gjest Purple Haze
Skrevet

Hvordan skal en 43-åring se ut da? Vet at Jennifer Aniston, Sandra Bullock og Julia Roberts er omtrent på min alder, og sammenliknet med dem, ser jeg nok hauggammal ut. Sammenliknet med en del av de jeg gikk på skolen sammen med, ser jeg en del yngre ut. Men totalt sett, så tenker jeg at jeg ser ut som 43. Og det er vel helt greit, for jeg er jo 43.

Men noen kjerringfelle har jeg ikke gått i. Det som er vanskelig når man er i 40-åra, er å finne balansen mellom det å bli for kjerring og satt, og å kle seg som en tenåring og bli oppfattet som desperat og patetisk. Tror jeg klarer det sånn ok, men skulle gjerne vært litt mer dame i stilen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror en av grunnene til at folk gjetter feil på alderen (og ofte til noe yngre), er at man har vokst opp med ulike forestillinger om hvordan en 30-, 40-, 50-åring osv er og ser ut. Men mange av bildene har man jo fra man selv var barn og syntes 30-åringer var kjempegamle, bestemor var utgammel og 60 osv. Og hvordan man "kan" være i ulike aldre har endret seg mye bare de siste 20-30 årene. Jeg er 33 og får relativt ofte høre at jeg ser en god del yngre ut, men det kan være vel så mye pga sammenhengen folk treffer meg i (er student igjen), som at jeg holder meg så voldsomt bra. Ser også "jentete" ut fordi jeg er slank og har relativt små pupper. Når jeg treffer jevnaldrende synes jeg stort sett ikke de ser eldre ut enn meg selv. Har selv flere forelesere jeg ikke har hatt sjans til å gjette alderen på, fordi de er veltrente, har mye utstråling osv - ofte blir jeg overrasket over at de er godt over 50 (selv om enkelte har endel grått hår osv).

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne på 23 hvor bussjåførende enda kan slå inn barnebillett til henne. Hun ser nok ung ut fordi hun ikke har så mange sterke utrykk i ansiktet tror jeg, men samtidig er hun min mest "voksne" venninne i hodet.

Jeg bruker å bli tatt for å være 24-25 år, men er kun 21 år.

Det er vel mye hvordan en sminker og kler seg. Ser jeg jenter som bruker en halv flaske brunkrem for dagen, antar jeg at de er 16år og maks 14 år i hodet (og sannsynligvis elendige speil/syn). De ser ikke ut som vi sier her oppe. ;)

Vet også om en som er 25. Hun ser ut som hun er minst 30 pga måten hun kler seg. Hun kler som som en fin 50 åring. Jaja. :)

AnonymBruker
Skrevet

I løpet av ett år ble jeg tatt for å være 13 av en person, deretter spurt om jeg skulle ha barnebillett på Narvesen, spurt om jeg ble 35 på 28-års dagen min og tatt for å være søsteren til mamma som er over 60 (men riktignok ser yngre ut). Bortsett fra disse ekstrem-tilfellene gjetter folk vanligvis ganske riktig, så jeg tror jeg ser ut som alderen min. Men klær og sminke har mye å si. Blir f.eks. tatt for å være yngre enn jeg er når jeg går i lue og goretexjakke.

Skrevet (endret)

Dei fleste her ser visst yngre ut, gitt! Eg er ikkje overraska :fnise:

Eg trur det er veldig vanskeleg å vurdere kor gamal ein sjølv ser ut. Når eg skal tippe kor gamle andre er, tykkjer eg ofte det er enklare å sjå på klesstil, sminke hos kvinner, veremåte, fakter, stemmen og korleis dei snakkar, enn akkurat utsjånaden. Viss ein ser på alt dette, er det som regel ganske lett å tippe kor gamle folk er, eg har som regel alltid rett +- eit par år viss eg skal tippe alder på folk eg har prata med. Ser ein berre eit ansikt på eit bilete, er det derimot vanskeleg å tippe alder, då kan ein lett bomme med eit tiår. Men eg tvilar veldig sterkt på at ein 30-40-åring kan gå for å vere under 18 altså (ref. alle "må vise leg"-påstandane). Seier ikkje at folk ljuger, men dei som spør ein 30-40-åring om å vise leg, må ha svært dårleg syn og/eller vurderingsevne.

Eg er 25 år, og trur eg ser omtrent ut som det. Då eg var yngre(tidleg/midten av tenåra) såg eg yngre ut, fordi eg var ganske seint utvikla i kroppen og fekk ikkje interesse for sminke og klær før eg var 15-16 år. Kunne sikkert gått for å vere 12 då er var 15. Men frå 16-årsalderen og oppover, byrja eg nok sakte med sikkert å "vokse inn i alderen" ;)

Ein skal dessutan ikkje basere seg kun på "vise leg" og spørsmål og barnebilett på bussen. Desse hendingane er nok ikkje representative for korleis me blir oppfatta. Eg blei spurt om eg skulle ha barnebilett på bussen for eit par mnd sida, men eg trur absolutt ikkje eg ser ut som om eg er under 16 av den grunn :ler:

Endret av imli
Skrevet

Tja.. jeg er 30 år og føler jeg ser slik ut. Men blir fortsatt(dvs før jeg ble gravid) spurt om leg på butikken, på utesteder etc. Men skjønner alder kan være vanskelig å anslå. Dette er ikke noen som skjer en gang i blant, men stort sett hver gang. Men jeg tror klesstil etc spiller inn. Jeg kler meg ganske ungt hvis man kan si det på den måten. Eller jeg vet forsåvidt ikke hvordan 30-åringer "bør" kle seg ;)

Dessuten synes jeg ofte at man ser eldre ut hvis man har et veldig smalt ansikt. Kanter og linjer synes bedre da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 36 år og har aldri blitt tatt for noe annet enn rundt 22 år. Jeg har ingen rynker og kler meg ganske ungt. Så snakker jeg visstnok ungt også- får høre at man tror at jeg er i begynnelsen av 20-årene med den stemmen jeg har. Greit nok å bli tatt for å være så ung. :)

Skrevet

Blir ofte tippet til å være rundt 10 år yngre enn jeg er.

Skrevet

Jeg blir tatt for å være yngre enn det jeg er. Jobber i barnehage og er nok en leken person som jobber sammen med mange yngre mennesker. Ble spurt etter legitimasjon på polet da jeg 36 år: made my day for å si det slik. :fnise:

Gjest Lacus
Skrevet

Jeg ser ut til å være så gammel som jeg er, men må alikevell alltid vise legg når jeg skal handle på polet. Jeg tror det er ren vane av de polansatte å spørre etter det og at de ikke alltid tenker seg om.

Med øl og røyk må jeg veldig sjelden vise legg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...