Gå til innhold

Ser du ut som alderen din?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir støtt og stadig tatt for å være ungdomsskoleelev. Jeg er 21 år.

Det gjør meg egentlig ikke så mye, håper bare det holder seg (så blir jeg sikkert veldig fornøyd når jeg er 30!)

Ja, for når du blir 30 (og antikk) bare døøøør du etter å se ut som en ungdomsskoleelev.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så hvis omtrent alle ser yngre ut enn alderen sin, så må vi kanskje justere hvordan vi tror de forskjellige alderne ser ut?

Ser sånn ut ja.

Men hvor ung man ser ut har litt med hvor en kommer fra også. Amerikansk ungdom for eksempel ser ofte mye eldre ut enn europeere. Venninnen min bodde i USA da hun var 17, og da trodde folk at hun var 12.

AnonymBruker
Skrevet

Vet du, jeg vet ikke helt. Jeg tror selv jeg ser ut som alderen min (blir 21 snart), det er sjeldent jeg blir spurt om legitimasjon når jeg kjøper øl og røyk. Blir alltid spurt på polet, men der er det jo veldig strengt da. Går som regel alltid som voksen på bussen, men hender at noen sjåfører spør om jeg er barn eller voksen. Kanskje jeg ser noen år yngre ut for noen?

Du skal jo vise legitimasjon på polet uoppfordret hvis du er 25 uansett, så det er ikke snakk om at de tror du er 17 nødvendigvis. Jeg synes at hvis man er voksen nok til å handle på polet får man være voksen nok til å følge reglene deres.

For min egen del så jeg eldre ut frem til jeg var 19, da gikk det nedover.

Da jeg var 17 måtte jeg vise legitimasjon til kona til sjefen fordi hun nektet å tro at jeg gikk på videregående og bare var lørdagshjelp. I forrige fikk jeg barnebillett på bussen, sjåføren bommet bare med 9 år der. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er under 25, mener jeg.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg ser atskillig yngre ut enn jeg er, og det er smigrende det. For noen få år siden var jeg hos min sønn en nyttårsaften, sammen med en gjeng andre, mange ukjente for meg. Han fortalte meg dagen etter at flere i selskapet hadde sagt at den nye damen hans var snasen og lekker. Hvilken dame hadde han spurt. Så var det meg de mente, og trodde han bare tøyset da han fortalte at jeg var moren hans.

Ellers blir jeg rett som det er tatt for å være en eldre søster eller venninne med døtrene mine. Jeg tror ikke de setter særlig pris på det :fnise: .

Skrevet

Ellers blir jeg rett som det er tatt for å være en eldre søster eller venninne med døtrene mine. Jeg tror ikke de setter særlig pris på det :fnise: .

:fnise:

Hehe! Huff nei jeg hadde ikke vært blid om noen spurte om mamma var søsteren min. Selv om hun også ser yngre ut enn det hun er. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Aaahh, oppløftende lesing noe av det her, at jeg ikke er alene om å SE yngre ut :-) Spreke jenter her på KG da :-) Er 36. Er ikke så kult å måtte vise leg lenger. Folk som ikke kjenner meg tror at jeg er jevnaldrende med men ti år yngre kjæreste. Frekventerer ikke ofte plasser der jeg må vise leg, men etter besøk på et vinmonopol på mandag måtte jeg vise leg til ekspeditør som hadde hjulpet meg å finne frem til en god flaske rødvin som passet tli matlaging. Man får vel ikke klage, men opplever av og til at mennesker rynker litt på nesen når de får vite min virkelige alder. Det er OK for meg! Jeg oppfører meg slik min alder tilsier :-)

AnonymBruker
Skrevet

Haha! alle ser vist yngre ut enn hva utseende skulle tilsi.

Jeg er 23 og ser sånn ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmm... Er det ingen kvinner som ser eldre ut enn de er?

Jeg ser også yngre ut. Er 24, men måtte vise leg da jeg skulle ha én øl til alle middagsingrediensene mine på butikken nettopp. Og for et år siden fikk jeg barnebillett på bussen - grensa der var 15 år, og sjåføren spurte ikke engang, bare skrev ut en barnebillett så snart jeg hadde sagt hvor jeg skulle. Jeg er stadig den eneste som blir plukket ut til å vise leg i baren eller i døra på utesteder, når jeg kommer sammen med en flokk jevnaldrende venner. Og jeg nekter å gå i baren sammen med samboeren min, han må ALDRI vise leg, mens jeg, som er eldre, alltid må. Jaja, jeg blir vel fornøyd når jeg blir 30... Eller 40.

Den eneste som noensinne har tatt meg for å være eldre enn jeg er, er en mann med Aspergers, som kun "så" oppførsel og uttrykksmåter. Da ble jeg smigret. :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok ikke alle ser yngre ut nei, bare de som gidder å svare på denne tråden.

Selv er jeg snart 22. Blir som regel spurt om jeg skal ha barne- eller voksenbillett på bussen. Hvis de kun spør om jeg skal ha barnebillett pleier jeg å svare ja (da kan de bare ha det så godt). Du må forresten være 15 for å få barnebillett her.

Ellers kan jeg jo si at da min søster (som er fire år yngre enn meg) skulle konfirmeres, så sa presten "å så hyggelig at du har med deg lillesøsteren din". Da var vel hun 14 og jeg 18.

Det verste er vel når jeg er ute sammen med venner, og de serverer alkohol, og hvis et par stk tar seg en pils og jeg vil drikke brus, DA blir jeg spurt om leg! Da tror de i baren at jeg bestiller brus fordi de andre skal kjøpe øl til meg siden jeg liksom ikke er gammel nok.

Vennene mine kaller meg ofte for "jente 15". Moro. not.

Jeg håper virkelig at det å se ung ut nå også har sine fordeler om 30-40 år.

Long live the baby face!

AnonymBruker
Skrevet

Så pussig at alle ser yngre ut enn det de er. De fleste som ikke kjenner meg tror at jeg er like gammel som min ti år yngre kjæreste. Det er ok. Bryr meg ikke så mye om hva andre synes og sier, folk kan kene så mye rart om en persons utseende uten å kjenne de. Synes ikke at det er morsomt lenger å vise leg. Skjedde senest ,andag. Er 36. Spreke kvonner på KG da :-) Det må man si!

Skrevet

Jeg måtte vise leg da jeg skulle kjøpe Burn for noen dager siden... Det er 14 årsgrense på Burn, og jeg er 20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir tatt for å være 20 eller yngre. Jeg er 29.

Jeg har også blitt spurt om ikke mamma eller pappa er hjemme når jeg tar telefonen og det er telefonselgere e.l

Det er ikke så veldig morsomt.

Gjest Heloise
Skrevet

Jeg jobber i et service yrke der jeg kommer i kontakt med folk i alle aldergrupper og nasjonaliteter.

Det hender svært ofte at jeg blir tatt for å være yngre enn det jeg er, (sikkert fordi jeg er lita og slank, går ungdommelig kledd og har håret i en ball på hodet...)

Men når man er 26 år er det ikke så morro å bli kalt for ei "ung jente" lenger. Hva med "ung kvinne" isteden? :goodbye:

Flere i samme båt?

Jeg er samme alder som deg og ser 8-10 år yngre ut, men synes det er helt ok! Spesielt siden jeg har yngre kjæreste :)

Har nevnt det en gang tidligere her på forumet, men siden dette er en tråd om alder og utseende så nevner jeg det like gjerne igjen - Kjæresten min er 5 år yngre enn meg..

Venninnen til svigermor kommenterte det slik : "Hva?? Han ser ut som om han er 30, og du ser ut som du er 16!" Hun sa dette på en positiv og spøkefull måte men det er sannhet i det ;)

Gjest Anjelika
Skrevet

Før ble jeg alltid tatt for å være eldre enn jeg er, barnebillett på bussen måtte jeg nesten krangle meg til når jeg var 15. Var også den som kjøpte sigaretter og alkohol til andre, og klarte å snike meg inn på utesteder før jeg var 18. Tror høyden min har hjulpet en del, i tillegg til at jeg alltid har vært en dyktig sminkelegger. Har også mye med attitude å gjøre, lærte meg å se dørvakten i øynene og smile/si hei og bare gå inn som om jeg eide stedet, de spør sjeldnere om leg da enn hvis man er unnvikende.

Blir alltids spurt om leg en gang i blant på utesteder og polet da, veldig sjelden når jeg kjøper øl/sigaretter på butikk eller kiosk - isåfall er det nesten konsekvent når jeg går uten sminke og i en gammel hettegenser eller noe (bakrusdager!). Sånn er det fremdeles, er 27. Tror jeg ser ut som alderen min.

Skrevet

jeg er 30, og synes jeg ser slik ut. Lagt på meg litt siden jeg var 25 og har anntydning til smilerynker ved kanten av øynene :rodmer:

Klippet håret mitt kortere og da ble jeg eldre av utseende enn når jeg hadde langt hår. Jeg var klar for det, og blir kalt ung kvinne.

Blir ikke spurt om leg. på polet :filer:

25 er en rar alder. Man er på vei til å virkelig bli voksen.

Skrevet

Jeg blir også oppfattet som litt eldre enn det jeg er.. Måtte vise leg for å få barnebilett ogsånn, men nå som jeg nettopp har fylt atten trenger jeg nesten ikke å vise leg i det hele tatt. Det er jo greit for meg det :lur:

Skrevet (endret)

Er det skoene, klærne, håret?? :gjeiper: Hvis jeg er kjærring på noe så må det være håret, har et umulig, tynt hår som er umulig å style.

For min del er det nok det at jeg bruker moderat høye sko og har halvlangt hår som gjør at jeg har en fot i "kjerringfella". Og så alderen selvfølgelig. Men hodet er friskt og oppegående :fnise::fnise:

Tror jeg. Men det kan være et stort selvbedrag :fnise:

Endret av Havbris
AnonymBruker
Skrevet

Nesten alle her påstår at dere ser yngre ut enn dere er. :eeeh: Jeg tror de fleste av dere feilvurderer så det holder. Å vurdere alder og utseende på seg selv og andre, er ikke lett. Jeg tror det er mye ønsketenkning ute og går her. Er dere ærlige med dere selv? Tror dere er litt innbilske jeg. :glare:

Alle opplever i blandt at folk gjetter feil alder på hverandre, men det betyr slett ikke at dette stemmer med virkeligheten. Det blir øyet som ser. Jeg treffer sjelden folk som ser mye yngre ut enn de er.

Jeg tror imidlertid at man har lett for å legge ekstra merke til slike kommentarer, selv om man kanskje bare har hørt det et par ganger eller så. Ingen ønsker å se gammel ut, og det er jo smigrende å få høre at man ser ung ut.

Men det er ikke SÅ mange som ser yngre ut enn de er. De aller fleste jeg kjenner, ser ut som den alderen dem er, pluss minus 5 år, kanskje.

Jeg har selv fått høre at jeg ser både yngre og eldre ut enn det jeg er. Det viser jo tydelig at man ikke kan ta slikt seriøst i det hele tatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

er 30 å har enda aldri opplevd å kunne kjøpt rusbrus uten å måtte vise leg. men jeg tror det må ligge til familien, fetteren min blir spørt om leg hver gang også å han er 54... :eeeh: men jeg hadde nok spurt han om leg jeg også, han ser mer ut som han er 17.... :legrine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...