Gjest nicnamenic Skrevet 10. mars 2011 #121 Skrevet 10. mars 2011 Hei selvefølgelig skal du ta kontakt med barnevernet, det kan du gjør anonymt også, det kalles bekymringmelding. Tenk på den stakkars 1 åringen.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #122 Skrevet 10. mars 2011 Er så i tvil om jeg skal varsle barnevernet ang. naboen min. Litt info: Hun har 4 barn. Alle med forskjellige mannfolk, alle mannfolka er utlendinger. (2 av dem utvist av landet i følge henne selv). Hun konventerte og ble muslim for 1 år siden pga ny kjæreste.. Hun har for vane å spille høy musikk 06.00 om morgenen. -Men bare den samme sangen på repeat over og over igjen.. Hun legger seg sent. Sender eldste barna på skolen og legger seg igjen.. (hun jobber ikke fordi hun ikke orker/vil/gidder i følge henne selv) Hun virker generelt litt ustabil fordi: -Vi hører ofte at hun skriker på barna sine.. Høres helt vil ut. Skikkelig raseriutbrudd og virkelig hysterisk skriking. Hun tar rett og slett heeeelt av. -På natten hører vi ofte ekkel hysterisk/ubalansert latter.. (i 1-tiden..i 3-tiden feks.) -Yngste datteren (1 år) ligger å gråter i timesvis hver kveld/tidlig morgen.. -Mellomste datter (8år) blir ofte sendt på butikken alene (ca 10min å gå..) og må bære tunge handleposer hjem. Dette har hun gjort siden hun var 6. -Om sommeren er mellomste datteren ute i gaten fra tidlig morgen til 22-tiden om kvelden. Moren er aldri ute å ser til henne... I følge datteren tilbringer hun dagen på sofaen fordi hun er så sliten. og til slutt... -Nabodama har selv fortalt at hun er psykisk syk...men det var for 5 år siden riktignok. Hadde nylig flyttet inn og traff henne og hun fortalte da dette.. Nabodama er snill nok. Sier litt mye rart.. Men fremstår som ganske hyggelig. Tanken min er at hun kanskje trenger litt hjelp. Så mange unger uten avlasting tærer vel på enhver. Ikke vet jeg. Kan hende dette bare er bagateller og ikke noe å ringe barnevernet for.. Noen som har noen tanker om hva de ville gjort med en sånn nabo? Er tlf til Bv nye formen for lykketelefon? Syns det er så mye av det her inne Når blir det en sk for bv at man har fire brn med fire fedre? mn har sex med hvem man vil. t hun har konvertert, er vel ikke en sak heller. Klart hun er sliten, du skriver jo selv hun hr fire barn. Du er nabo, du har snakket med henne. Hvorfor tar du ikke en skikkelig prat med henne. Hv ville du følt deg om bv kom inn her etter en tlf fr deg, og de gjorde noe på feilktig grunnlg. Din datter på 1 kunne godt h vert våken hele natten og grått,uten nboens hjelp. 1
SummerJoy Skrevet 10. mars 2011 #123 Skrevet 10. mars 2011 (endret) Er tlf til Bv nye formen for lykketelefon? Syns det er så mye av det her inne Når blir det en sk for bv at man har fire brn med fire fedre? mn har sex med hvem man vil. t hun har konvertert, er vel ikke en sak heller. Klart hun er sliten, du skriver jo selv hun hr fire barn. Du er nabo, du har snakket med henne. Hvorfor tar du ikke en skikkelig prat med henne. Hv ville du følt deg om bv kom inn her etter en tlf fr deg, og de gjorde noe på feilktig grunnlg. Din datter på 1 kunne godt h vert våken hele natten og grått,uten nboens hjelp. Barnevernet gjør aldri noe på feilaktig grunnlag. Virker som mange tror at barnevernet får en bekymringsmelding, for så og dra rett til vedkommende og ta fra dem barna deres.... Om det er noe galt i denne familien så fanger barnevernet det opp, og i første omgang vil det bli satt i gang tiltak. Kanskje barnemor bare trenger litt hjelp og veiledning? Barnevernet er ikke noen skumle folk som er ute etter å ta barna fra foreldrene, de vil jo selvsagt så langt det lar seg gjøre, la barna bo hos sine egne. Men er ikke foreldrene skikket så er det faktisk det beste at barna blir tatt fra dem, men dette er siste utvei! Det er så mye bedre med en tlf for mye enn en for lite. Hva om det faktisk er noe alvorlig galt i denne familien, og 4 små barn blir ødelagt for livet? Noen må faktisk tørre å si i fra og bry seg for at slike ting skal unngås. Og er det ikke noe galt i denne familien så er jo det fantastiske nyheter og ingen skade er skjedd. Barnevernet ønsker de et godt liv og forsvinner. Endret 10. mars 2011 av SummerJoy
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2011 #124 Skrevet 10. mars 2011 Å påstå ar barnevernet aldri gjør noe på feilgrunnet er vel naivt, kan gjøre feil de også, er bare mennesker de og vet du. 4
SummerJoy Skrevet 10. mars 2011 #125 Skrevet 10. mars 2011 Å påstå ar barnevernet aldri gjør noe på feilgrunnet er vel naivt, kan gjøre feil de også, er bare mennesker de og vet du. Jada. Og uskyldige kan bli dømt i retten. Men jeg velger nå å ha tiltro til at ulike yrkesgrupper stort sett vet hva de driver med. 1
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2011 #126 Skrevet 10. mars 2011 Jada. Og uskyldige kan bli dømt i retten. Men jeg velger nå å ha tiltro til at ulike yrkesgrupper stort sett vet hva de driver med. Vel, jeg er sosionom og arbeider med barn, jeg har sett mange eksempler der ute på at jeg ikke skal ha tiltro til "fagfolk som vet hva de driver med"..... 2
SummerJoy Skrevet 10. mars 2011 #127 Skrevet 10. mars 2011 Vel, jeg er sosionom og arbeider med barn, jeg har sett mange eksempler der ute på at jeg ikke skal ha tiltro til "fagfolk som vet hva de driver med"..... Men vi skal for enhver pris ha tiltro til at denne damen takler mammarollen utmerket? 2
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2011 #128 Skrevet 10. mars 2011 Men vi skal for enhver pris ha tiltro til at denne damen takler mammarollen utmerket? Jeg tror ikke innlegget er reelt, minner om case jeg hadde under utdanningen min, eksamen i bv, en del av oppgaver er å teste oss for fordommer, om vi er reflekterte nok.. 1
SummerJoy Skrevet 10. mars 2011 #129 Skrevet 10. mars 2011 Jeg tror ikke innlegget er reelt, minner om case jeg hadde under utdanningen min, eksamen i bv, en del av oppgaver er å teste oss for fordommer, om vi er reflekterte nok.. Og man "stod" om man ikke lot seg styre av fordommene sine, og valgte å la være å ringe inn sin bekymring? Hurra for deg liksom.. 1
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2011 #130 Skrevet 10. mars 2011 Og man "stod" om man ikke lot seg styre av fordommene sine, og valgte å la være å ringe inn sin bekymring? Hurra for deg liksom.. Jeg har opplevd at en måtte slutte for slike grunner ja.
SummerJoy Skrevet 10. mars 2011 #131 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har opplevd at en måtte slutte for slike grunner ja. Jeg mener du har fokuset på feil sted.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2011 #132 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har opplevd at en måtte slutte for slike grunner ja. Det er faktisk ett problem at det sendes inn ubegrunnede bm meldinger, tar mye tid og ressurser fordi de er pålagt å følge dem opp, noe som er bra selvfølgelig MEN mange kontorer i landet sliter med å komme gjennom alle saker grunnet feilaktige opplysninger og fordommer,en del bruker dette for alt det er verdt, like de ikke ett menneske sender de en melding, er de ikke kompetente nok sender de en melding osv 2
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2011 #133 Skrevet 10. mars 2011 Jeg mener du har fokuset på feil sted. Jeg har alltid fokus på barns beste tro det eller ei, men kan fint kartlegge og skille saker, er vel nettopp det som gjør meg til en dyktig sosialarbeider. I min pensumlitteratur fantes det eksempler på det hi skisserer og at vi ikke skulle la oss farge av ev fordommer. 1
SummerJoy Skrevet 10. mars 2011 #134 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har alltid fokus på barns beste tro det eller ei, men kan fint kartlegge og skille saker, er vel nettopp det som gjør meg til en dyktig sosialarbeider. I min pensumlitteratur fantes det eksempler på det hi skisserer og at vi ikke skulle la oss farge av ev fordommer. Klart det, men nå er poenget at det er mye som peker på at ting ikke er normalt i denne familien, og at det ikke har noe med at hun har konvertert til islam å gjøre feks. Du er jo bare helt opphengt i at man ikke må dømme henne.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2011 #135 Skrevet 10. mars 2011 Klart det, men nå er poenget at det er mye som peker på at ting ikke er normalt i denne familien, og at det ikke har noe med at hun har konvertert til islam å gjøre feks. Du er jo bare helt opphengt i at man ikke må dømme henne. - Hvem er ikke sliten av å ha 4 barn alene?¨ - At barn gråter er vanlig - Det var skissert at hun hadde barn med forskjellige menn- hva så? - Hysterisk latter?? - Hallo, gidd ikke kommentere dette - Snakket med naboen om dette- en fjær blit til en stor høne - Å sende en 8ring i butikken etter melk er helt ok, og legge seg etter barnet har gått på skolen er forståelig 2
Gjest Mona Skrevet 10. mars 2011 #136 Skrevet 10. mars 2011 Bra du minte meg på det. Jeg har funnet fram klasselista til poden og er i ferd med å jobbe meg gjennom den. DUST!
SummerJoy Skrevet 10. mars 2011 #137 Skrevet 10. mars 2011 (endret) - Hvem er ikke sliten av å ha 4 barn alene?¨ - At barn gråter er vanlig - Det var skissert at hun hadde barn med forskjellige menn- hva så? - Hysterisk latter?? - Hallo, gidd ikke kommentere dette - Snakket med naboen om dette- en fjær blit til en stor høne - Å sende en 8ring i butikken etter melk er helt ok, og legge seg etter barnet har gått på skolen er forståelig Hysterisk skriking, som TS legger vekt på at virkelig er hysterisk, er i mine øyne en grunn til at man bør være meget oppmerksom på denne dama. Det er psykisk vold å drive å skrike til barna sine igjen og igjen. Og om det ikke er barna hun skriker til, så får de det uansett med seg, og om hun driver å skriker og skriker hele tiden hadde ikke det vært fint om dama fikk litt hjelp til å kontrollere seg? Hjelp til å få det bedre? Uansett hva årsaken til at hun driver og skriker er? At en 1 åring ligger og griner i timesvis hver morgen og hver kveld hadde gjort meg bekymret for ståa iallefall. Hvorfor skal hun drive å gråte sånn? Er ikke en baby med kolikk det er snakk om her. Man sender ikke en 6 åring på butikken alene!! ++ Endret 10. mars 2011 av SummerJoy
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2011 #138 Skrevet 11. mars 2011 Hysterisk skriking, som TS legger vekt på at virkelig er hysterisk, er i mine øyne en grunn til at man bør være meget oppmerksom på denne dama. Det er psykisk vold å drive å skrike til barna sine igjen og igjen. Og om det ikke er barna hun skriker til, så får de det uansett med seg, og om hun driver å skriker og skriker hele tiden hadde ikke det vært fint om dama fikk litt hjelp til å kontrollere seg? Hjelp til å få det bedre? Uansett hva årsaken til at hun driver og skriker er? At en 1 åring ligger og griner i timesvis hver morgen og hver kveld hadde gjort meg bekymret for ståa iallefall. Hvorfor skal hun drive å gråte sånn? Er ikke en baby med kolikk det er snakk om her. Man sender ikke en 6 åring på butikken alene!! ++ For alt det vi vet er dette løgner, jeg hadde sendt en 6 åring alene i butikken, litt forberedende læring til ev skolestart-skaper også en følelse av det å mester noe og er med på selvstendighetstrening, gidder for øvrig ikke kommentere deg mer da jeg anser du har litt urealistisk syn på hva som faktisk er samfunnet vårt.
Gjest strykebrett Skrevet 11. mars 2011 #139 Skrevet 11. mars 2011 For alt det vi vet er dette løgner, jeg hadde sendt en 6 åring alene i butikken, litt forberedende læring til ev skolestart-skaper også en følelse av det å mester noe og er med på selvstendighetstrening, gidder for øvrig ikke kommentere deg mer da jeg anser du har litt urealistisk syn på hva som faktisk er samfunnet vårt. vi må jo gå ut i fra at ts snakker sant da. Hvis hun har funnet på alt så er det jo såklart ikke noen grunn til å ringe noen , men vi må jo ta utgangspunkt i de opplysningene vi har. At en 6-åring blir sendt alene på butikken som er 10 minutter å gå unna er ikke normalt. Det kan godt hende at det er gode grunner til alt dette her og at alt er i skjønneste orden hjemme hos de, men er det ikke bedre at noen sjekker? Det blir sikkert litt såra stolthet hos mora, men er mindre viktig syns jeg.
SummerJoy Skrevet 11. mars 2011 #140 Skrevet 11. mars 2011 For alt det vi vet er dette løgner, jeg hadde sendt en 6 åring alene i butikken, litt forberedende læring til ev skolestart-skaper også en følelse av det å mester noe og er med på selvstendighetstrening, gidder for øvrig ikke kommentere deg mer da jeg anser du har litt urealistisk syn på hva som faktisk er samfunnet vårt. Nei, vi aner ikke om det er løgner eller ikke. Det får være opp til barnevernet å finne ut. Du hadde sendt en 6 åring på butikken alene ja... Ok. Da tror jeg ikke det er så vits i å diskutere så mye mer med deg. Du mener at jeg har et urealistisk syn på hva som "faktisk er samfunnet vårt", jeg mener du har et urealistisk syn på hva en 6 åring har forutsetninger for å takle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå