Jesse Skrevet 9. mars 2011 #81 Skrevet 9. mars 2011 Nå har jeg ikke lest igjennom hele tråden, så mulig det har blitt nevnt før, men anbefaler alle som er i en sånn situasjon som TS og ta en kikk på denne siden: http://www.forbarnasbeste.no/ Jobber selv med barn, og vet desverre om tilfeller der det burde ha blitt meldt fra mye tidligere, men ingen "turte" å gjøre det..
Gjest ¤Vamp¤ Skrevet 9. mars 2011 #82 Skrevet 9. mars 2011 Nå har jeg ikke lest igjennom hele tråden, så mulig det har blitt nevnt før, men anbefaler alle som er i en sånn situasjon som TS og ta en kikk på denne siden: http://www.forbarnasbeste.no/ Jobber selv med barn, og vet desverre om tilfeller der det burde ha blitt meldt fra mye tidligere, men ingen "turte" å gjøre det.. Flott tiltak den nettsida!
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2011 #83 Skrevet 9. mars 2011 Hva var den nettiden om? ett barn som ikke fikk reise på ferie til india og ble derfor mobbet av andre, ..grunnlag for bm? 1
Jesse Skrevet 9. mars 2011 #84 Skrevet 9. mars 2011 Hva var den nettiden om? ett barn som ikke fikk reise på ferie til india og ble derfor mobbet av andre, ..grunnlag for bm? Nei, den handler om et barn som ikke har det bra hjemme, og alle ser det, men ingen sier ifra... Noe som skjer altfor ofte her i landet desverre.. Vi er altfor redde for å stikke nesa oppi andres saker, noe som i noen tilfeller desverre fører til at barn lider.. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #85 Skrevet 9. mars 2011 Hva var den nettiden om? ett barn som ikke fikk reise på ferie til india og ble derfor mobbet av andre, ..grunnlag for bm? Du avslører jo virkelig hvor lite innsikt du har.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2011 #86 Skrevet 9. mars 2011 Du avslører jo virkelig hvor lite innsikt du har. men hallo da, han fikk jo ikke reise til india!!!! 2
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2011 #87 Skrevet 9. mars 2011 Jeg jobber med barn og kan love dere en ting, hvis jeg skulle ringt inn bekymringer for den minste ting som spekulanter ikke regner som vanlig hadde det gått hett for seg på alle bv kontor;) er det derimot reelle bekymringer tar jeg en tlf, og kanskje det vil overraske dere at dette også gjelder ressursterke mennesker med høy utdannelse- gjerne fagfolk som dere skisserer..dvs ikke en mor med som har barn med 4 forskjellige menn for å si det slik, det er for mye fordommer for alt som er annerledes, en annen utsatt gruppe er litt eldre mann med thaikoner, fått en del telefoner derfra ja, og det uten grunn. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #88 Skrevet 9. mars 2011 Jeg jobber med barn og kan love dere en ting, hvis jeg skulle ringt inn bekymringer for den minste ting som spekulanter ikke regner som vanlig hadde det gått hett for seg på alle bv kontor;) er det derimot reelle bekymringer tar jeg en tlf, og kanskje det vil overraske dere at dette også gjelder ressursterke mennesker med høy utdannelse- gjerne fagfolk som dere skisserer..dvs ikke en mor med som har barn med 4 forskjellige menn for å si det slik, det er for mye fordommer for alt som er annerledes, en annen utsatt gruppe er litt eldre mann med thaikoner, fått en del telefoner derfra ja, og det uten grunn. Nå gjelder bekymringen litt mer enn at mor har fire barn med fire menn.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #89 Skrevet 9. mars 2011 Jeg jobber med barn og kan love dere en ting, hvis jeg skulle ringt inn bekymringer for den minste ting som spekulanter ikke regner som vanlig hadde det gått hett for seg på alle bv kontor;) er det derimot reelle bekymringer tar jeg en tlf, og kanskje det vil overraske dere at dette også gjelder ressursterke mennesker med høy utdannelse- gjerne fagfolk som dere skisserer..dvs ikke en mor med som har barn med 4 forskjellige menn for å si det slik, det er for mye fordommer for alt som er annerledes, en annen utsatt gruppe er litt eldre mann med thaikoner, fått en del telefoner derfra ja, og det uten grunn. Og hva er gale med det?
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2011 #90 Skrevet 9. mars 2011 Når jeg kommer med provoserende uttalelser gjør jeg det helt bevisst. Selvsagt skal vi ha ett barnevern, klart mange gjør en god jobb og det er en selvfølgelighet at vi skal ringe inn en bekymring hvis vi er det. MEN ikke på bekostning av alle der ute som ikke er a4 og kanskje lever litt annerledes, ikke på bekostning av det som kalles marginale grupper eller moren som ikke blir likt av personalet i barnehagen, eksen som plager henne eller mennesker uten tilstrekkelig kompetanse til å bedømme barn med spesielle behov. Og ikke på grunnlag av kun sosial arv.. dessuten må enkelte faglitteratur omjusteres med tanke på tilknytning/ det som er fysiologisk, mitt hjerte blør for alle der ute som har barn med bokstavdiagnoser og som har blitt behandlet helt feil, og dere skal vite at lærere, barnehagepersonale og andre voksne kan mobbe barn. Dette er virkeligheten. 2
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2011 #91 Skrevet 9. mars 2011 Og hva er gale med det? Mnge bvkontor er overlesset med saker og kommer ikke gjennom alle, fører til mer henleggelser enn ønsket. 2
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2011 #92 Skrevet 9. mars 2011 Når jeg kommer med provoserende uttalelser gjør jeg det helt bevisst. Selvsagt skal vi ha ett barnevern, klart mange gjør en god jobb og det er en selvfølgelighet at vi skal ringe inn en bekymring hvis vi er det. MEN ikke på bekostning av alle der ute som ikke er a4 og kanskje lever litt annerledes, ikke på bekostning av det som kalles marginale grupper eller moren som ikke blir likt av personalet i barnehagen, eksen som plager henne eller mennesker uten tilstrekkelig kompetanse til å bedømme barn med spesielle behov. Og ikke på grunnlag av kun sosial arv.. dessuten må enkelte faglitteratur omjusteres med tanke på tilknytning/ det som er fysiologisk, mitt hjerte blør for alle der ute som har barn med bokstavdiagnoser og som har blitt behandlet helt feil, og dere skal vite at lærere, barnehagepersonale og andre voksne kan mobbe barn. Dette er virkeligheten. Vil legge til at det er dette som skiller de dyktige sosialarbeiderne som jeg respekterer mot dem som lar egne og andres meninger farge innholdet på den jobben de utfører, fylkensemda avslører de ganske fort- og de sakene blir som regel henlagt.
Gjest Blondie65 Skrevet 9. mars 2011 #93 Skrevet 9. mars 2011 Helt enig i det uthevede. Det er ikke slik, som mange mener å tro, at det er opp til naboen å undersøke forholdene og deretter gå til barnevernet. Det ligger i ordet "bekymringsmelding". Derfor forstår jeg heller ikke hvorfor dere mener hun skal invitere naboen inn til seg og spørre ut/undersøke ytterligere? Dette er jeg også enig i. Det er vel derfor vi har barnevern, ikke for at gud og hvermann skal leke nabolagets politi og snuse i andres saker. Hører/ser man at barn har det vanskelig så melder man sin bekymring til barnevernet.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #94 Skrevet 9. mars 2011 Vil legge til at det er dette som skiller de dyktige sosialarbeiderne som jeg respekterer mot dem som lar egne og andres meninger farge innholdet på den jobben de utfører, fylkensemda avslører de ganske fort- og de sakene blir som regel henlagt. Ja, er det ikke bra det til syvende og sist er Fylkesnemnda som avgjør omsorgsovertakelser, blant annet?
nickless Skrevet 9. mars 2011 #95 Skrevet 9. mars 2011 Og du LURER på om du skal ringe barnevernet?! SELFØLGELIG!!!!! Du ringer inn en bekymrings melding,fordi du er bekymret,du forteller det du har hørt og sett,og deres jobb blir å finne ut om barna har det godt eller ikke. Jeg blir helt skipplet jeg,fatter ikke att du ikke har ringt b vernet før!!!!! Tenk alle barna,der ingen reagerer,og de mister barndommen sin for voksne som ikke sier fra!!! DET er en tragedie!
nickless Skrevet 9. mars 2011 #96 Skrevet 9. mars 2011 Det aller, aller meste ts skriver om synes jeg overhodet ikke barnevernet eller ts selv har noe med. Konvertert til islam, skal det være en grunn for barnevernet til å komme? Det som er bekymringsfullt er vel at hun skriker og evt får raserianfall overfor barna. Det høres ikke bra ut. Og heller ikke at ettåringen kan skrike i timesvis, men vi vet jo ikke noe om hva moren gjør i forhold til denne gråten. Men jeg tror at så lenge ungene virket fornøyde, så ville jeg ikke blandet meg inn. Det er nettopp naboer,lærere,bhg ansatte og omgangs venner med holdninger som deg som gjør att så mange barn har en uholdbar hverdag !! Og vi vet ikke hva moren gjør som du sier-la barnevernet finne det ut,og det snarest!!!!!!!!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2011 #97 Skrevet 9. mars 2011 Det er nettopp naboer,lærere,bhg ansatte og omgangs venner med holdninger som deg som gjør att så mange barn har en uholdbar hverdag !! Og vi vet ikke hva moren gjør som du sier-la barnevernet finne det ut,og det snarest!!!!!!!!!!!! Vil tro det er fornuftige og realitetsvurderte holdninger dette innlegget baserer seg på, ingen seriøse sosialarbeidere som vil bli nedlesset av meldinger basert på fordommer, faktisk så ser de på det som ett problem. Vi må lære oss å skille vet du, en del vi kan karlegge på andre måter enn kun det naboen snakker om..bvansatte har sine metoder, vær trygg på det:)
Fluffe Skrevet 9. mars 2011 #98 Skrevet 9. mars 2011 Natasha saken har fått meg til å innse at det ALLTID er bedre å ringe formye en forlite uansett mistanker ang naboer. 2
pantora Skrevet 9. mars 2011 #99 Skrevet 9. mars 2011 Jo, hun er en stalker. Høres jo ut som om hun har pugget en del detaljer om naboen. Rett og slett laget en profil på naboen som en annen kommenterte her inne. Synes det er stalkeraktig og gjøre dette på en random i nabolaget.De fleste vet ikke hvem naboene sine er en gang. What? På hvilket grunnlag sier du det, og hvem er de fleste? Jeg vet hvem alle naboene mine er, jeg! Hvor gammel de er, hva de heter, hva de jobber som, hvor mange barn de har, og de vet det samme om meg! Og når jeg er på besøk hos venner og familie, så er kjenner de naboene sine like godt. Kommer kanskje an på hvor lenge man bor der og hvor gammel man er men å si at de fleste ikke vet hvem naboene sine er engang, det går jeg ikke med på.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2011 #100 Skrevet 9. mars 2011 What? På hvilket grunnlag sier du det, og hvem er de fleste? Jeg vet hvem alle naboene mine er, jeg! Hvor gammel de er, hva de heter, hva de jobber som, hvor mange barn de har, og de vet det samme om meg! Og når jeg er på besøk hos venner og familie, så er kjenner de naboene sine like godt. Kommer kanskje an på hvor lenge man bor der og hvor gammel man er men å si at de fleste ikke vet hvem naboene sine er engang, det går jeg ikke med på. Du må bo i et merkelig nabolag. Glad jeg ikke bor der. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå