Gå til innhold

Ringe Barnevernet?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Du må bo i et merkelig nabolag.

Glad jeg ikke bor der.

Signerer.

Jeg setter retten til privat liv høyt.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke er beviselig vold/fysisk avstraffelse eller trusler om vold mot barna inne i bildet, så har du ingen grunn til å ringe myndighetene eller stalke naboen din.

Du nevnte at hun skrek så fælt mot barna...Kan du vite at det var barna hun skrek mot?

Har du røntgenøyne? Ser du igjennom vegger og dører?

Kanskje hun lo? Kanskje hun skrek til noen i telefonen?

Det kan ikke være SÅ lytt.

Ja for det er jo helt OK og skrike hysterisk og kjempehøyt, så lenge det ikke er til barna. Høres ut som et stabilt og trygt hjem, barna syns sikkert det er helt OK at moren skriker høyt og hysterisk ofte, til veggen eller hva det måtte være... :roll:

Etter å ha lest en del av kommentarene her inne kan jeg virkelig forstå hvordan Fritzel og Natasja hendelsene er mulig.. Eller div andre saker som popper opp rundt omkring i verden om folk som er blitt innesperret i årevis. For GID om man skulle reagere på ting som hysterisk skriking og tydelig ustabil oppførsel, man kunne jo riskikere å bli stemplet som STALKER... :roll:

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Ja for det er jo helt OK og skrike hysterisk og kjempehøyt, så lenge det ikke er til barna. Høres ut som et stabilt og trygt hjem, barna syns sikkert det er helt OK at moren skriker høyt og hysterisk ofte, til veggen eller hva det måtte være... :roll:

Etter å ha lest en del av kommentarene her inne kan jeg virkelig forstå hvordan Fritzel og Natasja hendelsene er mulig.. Eller div andre saker som popper opp rundt omkring i verden om folk som er blitt innesperret i årevis. For GID om man skulle reagere på ting som hysterisk skriking og tydelig ustabil oppførsel, man kunne jo riskikere å bli stemplet som STALKER... :roll:

Så man skal bare melde i vei sånn for sikkerhets skyld ?

Nå var jo ikke disse barna innesperret ifølge ts.De hadde jo tvert imot en god del frihet,men det var jo også galt ikke sant?

Huffameg. Tenk å bli sendt i butikken for å handle når man er åtte år.Skrekkelig.

Skriker moren til veggen nå plutselig?

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje det ikke er moren som skriker en gang.

Kanskje et av de eldre barna har mareritt eller nattskrekk.

Lurer også litt på om startinnlegget er et fiktivt case lagt ut av en barneverner eller sosionom ansatt i bv.Nå er jeg ikke sosionom eller barneverner selv så jeg vet ikke hvordan slike fiktive case ser ut,men det skulle ikke forundre meg om det jobbes på denne måten blandt enkelte for å sonderere terrenget.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Startinnlegger ønsker kanskje å teste ut naivitetsfaktoren til folk. Det er jo litt snodig at naboen hennes skulle være så åpenhjertig.Det neste blir vel at hun vet hva naboene gjør i senga :sengekos:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så man skal bare melde i vei sånn for sikkerhets skyld ?

Nå var jo ikke disse barna innesperret ifølge ts.De hadde jo tvert imot en god del frihet,men det var jo også galt ikke sant?

Huffameg. Tenk å bli sendt i butikken for å handle når man er åtte år.Skrekkelig.

Skriker moren til veggen nå plutselig?

Ok, Einstein. Det med veggen er et eksempel... Siden hun "kanskje ikke skriker til barna" ifølge noen her, så skriker hun vel til "veggen, mannen, telefonen, gulvet, speilet.." hva enn d måtte være... IKKE VIKTIG, poenget mitt var at det ikke har så mye å si HVA hun skriker til, det er uansett ikke trygge omgivelser for et barn når moren står (JA eller sitter ligger, DET ER IKKE SÅ NØYE) og skriker hysterisk. Hvordan tror du det ville vært for deg som 8 åring når moren din ofte står og skriker hysterisk? Jeg ville blitt redd!

Stusser ikke så mye over at 8-åringen går og handler. Igjen er dette med Fritzel og Natasja et eksempel, jeg sier ikke at noen er inesperret, men noen ganger ser man at det er noe som ikke stemmer med mennesker og situasjoner rundt seg, hvorfor skal man ikke kunne si fra? Tror neppe TS ønsker å "være slem" med moren eller at hun skal bli tatt fra barna sine, men kanskje bare å hjelpe henne og barna?

Gjest Gjest
Skrevet

Ok, Einstein. Det med veggen er et eksempel... Siden hun "kanskje ikke skriker til barna" ifølge noen her, så skriker hun vel til "veggen, mannen, telefonen, gulvet, speilet.." hva enn d måtte være... IKKE VIKTIG, poenget mitt var at det ikke har så mye å si HVA hun skriker til, det er uansett ikke trygge omgivelser for et barn når moren står (JA eller sitter ligger, DET ER IKKE SÅ NØYE) og skriker hysterisk. Hvordan tror du det ville vært for deg som 8 åring når moren din ofte står og skriker hysterisk? Jeg ville blitt redd!

Stusser ikke så mye over at 8-åringen går og handler. Igjen er dette med Fritzel og Natasja et eksempel, jeg sier ikke at noen er inesperret, men noen ganger ser man at det er noe som ikke stemmer med mennesker og situasjoner rundt seg, hvorfor skal man ikke kunne si fra? Tror neppe TS ønsker å "være slem" med moren eller at hun skal bli tatt fra barna sine, men kanskje bare å hjelpe henne og barna?

Som jeg skrev over: kanskje det ikke er moren som skriker,kanskje ett av barna har mareritt, eller kanskje det er et fiktivt case.

Det er jo ditt problem at du er naiv og at hjernen din tydeligvis er som en svamp som ukritisk absorberer alt mulig rart.Lykke til videre.

• Liker 1
Skrevet

Sånne naboer som deg som skal blande dere inn i ting dere absolutt ikke har noe med iriterer meg grenseløst. Er faktisk HENNES barn, og HUN bestemmer leggetid på bana sine. Og så om hun har konvertert til islam? Også om hun har 4 eller 10 barn med forskjellige fedre som er utlendinger? Er ikke det HENNES valg? Har det noe med saken å gjøre?? Eneste jeg reagerer på her kan være at hun hyler/skriker til barna sine..Hadde vel sakt hvis eg hadde møtt henne er vel "går alt bra der oppe? Hørte deg i sted serru..?"...For å se hva hun svarte...

• Liker 3
Gjest ts hvor er du?
Skrevet

Nå må du snart ta deg en pause i spioneringen på naboen din sånn at du kan fortelle oss her på Kvinneguiden hvordan det går. :kaffekopp:

Er så spent på nye detaljer om naboen din.

Ikke slit deg helt ut da. :klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, bare første og siste delen.

Min mening er at du bør sende en bekymringsmelding med tanke på det du beskriver.

Nabokjerringen som bryr seg og sier i fra, ifølge vår kjære landsmoder Gro, er en "ressurs" som faktisk KAN bety enormt mye i forhold til hva som skjer av uakseptable og farlige ting som skjer innenfor naboens private vegger.

Noen "nabokjerringer" av begge kjønn har klart å avverge en tragedie. Men veldig ofte har ikke folk brydd seg nok eller har vært for redde til å blande seg i andres "private" saker, med de alvorlige konsekvensene det, i noen tilfeller, har fått.

Heller en gang for mye enn en gang for lite, som andre også sier.

Vi MÅ bry oss.

Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, bare første og siste delen.

Min mening er at du bør sende en bekymringsmelding med tanke på det du beskriver.

Nabokjerringen som bryr seg og sier i fra, ifølge vår kjære landsmoder Gro, er en "ressurs" som faktisk KAN bety enormt mye i forhold til hva som skjer av uakseptable og farlige ting som skjer innenfor naboens private vegger.

Noen "nabokjerringer" av begge kjønn har klart å avverge en tragedie. Men veldig ofte har ikke folk brydd seg nok eller har vært for redde til å blande seg i andres "private" saker, med de alvorlige konsekvensene det, i noen tilfeller, har fått.

Heller en gang for mye enn en gang for lite, som andre også sier.

Vi MÅ bry oss.

Ja, hvem ønsker seg vel ikke en nabo av en sladrekjerring som står i vinduet og glor og som sender meldinger i hytt og vær basert på antagelser,rykter og fordommer?

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Er så i tvil om jeg skal varsle barnevernet ang. naboen min.

Litt info:

Hun har 4 barn. Alle med forskjellige mannfolk, alle mannfolka er utlendinger. (2 av dem utvist av landet i følge henne selv).

Hun konventerte og ble muslim for 1 år siden pga ny kjæreste..

Hun har for vane å spille høy musikk 06.00 om morgenen. -Men bare den samme sangen på repeat over og over igjen..

Hun legger seg sent. Sender eldste barna på skolen og legger seg igjen.. (hun jobber ikke fordi hun ikke orker/vil/gidder i følge henne selv)

Hun virker generelt litt ustabil fordi:

-Vi hører ofte at hun skriker på barna sine.. Høres helt vil ut. Skikkelig raseriutbrudd og virkelig hysterisk skriking. Hun tar rett og slett heeeelt av.

-På natten hører vi ofte ekkel hysterisk/ubalansert latter.. (i 1-tiden..i 3-tiden feks.)

-Yngste datteren (1 år) ligger å gråter i timesvis hver kveld/tidlig morgen..

-Mellomste datter (8år) blir ofte sendt på butikken alene (ca 10min å gå..) og må bære tunge handleposer hjem. Dette har hun gjort siden hun var 6.

-Om sommeren er mellomste datteren ute i gaten fra tidlig morgen til 22-tiden om kvelden. Moren er aldri ute å ser til henne... I følge datteren tilbringer hun dagen på sofaen fordi hun er så sliten.

og til slutt...

-Nabodama har selv fortalt at hun er psykisk syk...men det var for 5 år siden riktignok. Hadde nylig flyttet inn og traff henne og hun fortalte da dette..

Nabodama er snill nok. Sier litt mye rart.. Men fremstår som ganske hyggelig. Tanken min er at hun kanskje trenger litt hjelp. Så mange unger uten avlasting tærer vel på enhver.

Ikke vet jeg. Kan hende dette bare er bagateller og ikke noe å ringe barnevernet for..

Noen som har noen tanker om hva de ville gjort med en sånn nabo?

:foto:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ab du svarer. :)

Er hun sladrekjerring? Hun skriver her om ting hun selv har observert og er bekymret for både barna og moren. Såvidt jeg har forstått har hun ikke sendt meldinger " i hytt og pine" som du av en eller annen grunn har fått for deg. Hvorfor er du så aggressiv? :vetikke:

Gjest Annaires
Skrevet

Jeg hadde kontakter barnevernet. Det er barna som faktisk er de viktige i denne saken. Ikke hvorvidt TS spionerer på naboene sine.

Kontakt bv, så sjekker de om det er reell grunn til bekymring. Er det ikke det, blir det jo ingen sak.

AnonymBruker
Skrevet

Sånne naboer som deg som skal blande dere inn i ting dere absolutt ikke har noe med iriterer meg grenseløst. Er faktisk HENNES barn, og HUN bestemmer leggetid på bana sine. Og så om hun har konvertert til islam? Også om hun har 4 eller 10 barn med forskjellige fedre som er utlendinger? Er ikke det HENNES valg? Har det noe med saken å gjøre?? Eneste jeg reagerer på her kan være at hun hyler/skriker til barna sine..Hadde vel sakt hvis eg hadde møtt henne er vel "går alt bra der oppe? Hørte deg i sted serru..?"...For å se hva hun svarte...

Nei, det er ikke "hennes sak" dersom hun bryter det norske regelverket og ikke gir barna sine den omsorgen som er nedfelt i norsk lov. Det er faktisk et offentlig anliggende - ikke hvor mange barn eller menn man har - men om man har omsorgsevne og -vilje. Merkelig at så mange tror de skal kunne skalte og valte med ting uten at det offentlige griper inn?

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Er så i tvil om jeg skal varsle barnevernet ang. naboen min.

Litt info:

Hun har 4 barn. Alle med forskjellige mannfolk, alle mannfolka er utlendinger. (2 av dem utvist av landet i følge henne selv).

Hun konventerte og ble muslim for 1 år siden pga ny kjæreste..

Hun har for vane å spille høy musikk 06.00 om morgenen. -Men bare den samme sangen på repeat over og over igjen..

Hun legger seg sent. Sender eldste barna på skolen og legger seg igjen.. (hun jobber ikke fordi hun ikke orker/vil/gidder i følge henne selv)

Hun virker generelt litt ustabil fordi:

-Vi hører ofte at hun skriker på barna sine.. Høres helt vil ut. Skikkelig raseriutbrudd og virkelig hysterisk skriking. Hun tar rett og slett heeeelt av.

-På natten hører vi ofte ekkel hysterisk/ubalansert latter.. (i 1-tiden..i 3-tiden feks.)

-Yngste datteren (1 år) ligger å gråter i timesvis hver kveld/tidlig morgen..

-Mellomste datter (8år) blir ofte sendt på butikken alene (ca 10min å gå..) og må bære tunge handleposer hjem. Dette har hun gjort siden hun var 6.

-Om sommeren er mellomste datteren ute i gaten fra tidlig morgen til 22-tiden om kvelden. Moren er aldri ute å ser til henne... I følge datteren tilbringer hun dagen på sofaen fordi hun er så sliten.

og til slutt...

-Nabodama har selv fortalt at hun er psykisk syk...men det var for 5 år siden riktignok. Hadde nylig flyttet inn og traff henne og hun fortalte da dette..

Nabodama er snill nok. Sier litt mye rart.. Men fremstår som ganske hyggelig. Tanken min er at hun kanskje trenger litt hjelp. Så mange unger uten avlasting tærer vel på enhver.

Ikke vet jeg. Kan hende dette bare er bagateller og ikke noe å ringe barnevernet for..

Noen som har noen tanker om hva de ville gjort med en sånn nabo?

Jobber du i barnevernet ts? Eller studerer du til bv-pedagog?

Endret av Kråkesaks
Gjest ¤Vamp¤
Skrevet (endret)

Huff... vet ikke helt om jeg skal le eller grine her. Blir vel en mellomting. :klaske:

Blir rett og slett fascinert over ordspillene her.

Er vel ikke lenge igjen før den beryktede dokurven kommer inn i bildet også. :sukk:

Endret av ¤Vamp¤
  • Liker 1
Skrevet

Klart man skal ringe om man er bekymret! Om alt er i orden så er det jo ikke noe problem. Og de rådene med å invitere på kaffe for så å fortelle at man er bekymret, hvilken drømmeverden er det dere lever i?

om dama virkelig ER ustabil, så får man for det første kanskje en uvenn for livet i en ustabil nabo, som atpåtil skjønner hvem som har ringt om man etter den praten ser seg nødt til å ringe....

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Kråkesaks, moderator.

Skrevet (endret)

Signerer.

Jeg setter retten til privat liv høyt.

Øøøh.. Merkelige folk. :bond: Jeg har vokst opp med naboungene og vi har ofte nabofester. Det er Wistirua Lane-stemning liksom. Det er jo fullstendig normalt å kjenne naboene, spesielt om man har små barn på samme alder, som vokser opp sammen og overnatter osv.

Her har vi en ekte stalker

Endret av pantora

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...