Gå til innhold

Ringe Barnevernet?

Fremhevede innlegg

Gjest Bjørn
Skrevet

Er så i tvil om jeg skal varsle barnevernet ang. naboen min.

Litt info:

Hun har 4 barn. Alle med forskjellige mannfolk, alle mannfolka er utlendinger. (2 av dem utvist av landet i følge henne selv).

Hun konventerte og ble muslim for 1 år siden pga ny kjæreste..

Hun har for vane å spille høy musikk 06.00 om morgenen. -Men bare den samme sangen på repeat over og over igjen..

Hun legger seg sent. Sender eldste barna på skolen og legger seg igjen.. (hun jobber ikke fordi hun ikke orker/vil/gidder i følge henne selv)

Hun virker generelt litt ustabil fordi:

-Vi hører ofte at hun skriker på barna sine.. Høres helt vil ut. Skikkelig raseriutbrudd og virkelig hysterisk skriking. Hun tar rett og slett heeeelt av.

-På natten hører vi ofte ekkel hysterisk/ubalansert latter.. (i 1-tiden..i 3-tiden feks.)

-Yngste datteren (1 år) ligger å gråter i timesvis hver kveld/tidlig morgen..

-Mellomste datter (8år) blir ofte sendt på butikken alene (ca 10min å gå..) og må bære tunge handleposer hjem. Dette har hun gjort siden hun var 6.

-Om sommeren er mellomste datteren ute i gaten fra tidlig morgen til 22-tiden om kvelden. Moren er aldri ute å ser til henne... I følge datteren tilbringer hun dagen på sofaen fordi hun er så sliten.

og til slutt...

-Nabodama har selv fortalt at hun er psykisk syk...men det var for 5 år siden riktignok. Hadde nylig flyttet inn og traff henne og hun fortalte da dette..

Nabodama er snill nok. Sier litt mye rart.. Men fremstår som ganske hyggelig. Tanken min er at hun kanskje trenger litt hjelp. Så mange unger uten avlasting tærer vel på enhver.

Ikke vet jeg. Kan hende dette bare er bagateller og ikke noe å ringe barnevernet for..

Noen som har noen tanker om hva de ville gjort med en sånn nabo?

Og du er "i tvil"??!!

I all verden, jeg hadde garantert sendt en bekymringsmelding til Barnevernet. Stakkars barn!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har du?

Nei, og hvis du hadde lest innlegget mitt, hadde du forstått det. Det er rimelig åpenbart. Men så var det noe med disse sammenhengene.

Gjest margrit
Skrevet

Er man bekymret så ringer man. Om trådstarter har god nok grunn eller what ever til det synes jeg ikke man skal diagnostisere på nett. Er man bekymret, så sender man en bekymringsmelding. Barnevernet hjelper både foreldre og barn, og de undersøker og sjekker at barn har det bra! Heller en telefon for mye enn en for lite:)

Gjest margrit
Skrevet

Så lenge det ikke er beviselig vold/fysisk avstraffelse eller trusler om vold mot barna inne i bildet, så har du ingen grunn til å ringe myndighetene eller stalke naboen din.

Du nevnte at hun skrek så fælt mot barna...Kan du vite at det var barna hun skrek mot?

Har du røntgenøyne? Ser du igjennom vegger og dører?

Kanskje hun lo? Kanskje hun skrek til noen i telefonen?

Det kan ikke være SÅ lytt.

Hun nevner da en rekke punktet som samlet sett kan tyde på omsorgssvikt. Mulig dette er helt nytt for deg, men det er ikke alltid det er vold innblandet i saker hvor barnevernet er inne.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, og hvis du hadde lest innlegget mitt, hadde du forstått det. Det er rimelig åpenbart. Men så var det noe med disse sammenhengene.

:klo:

Gjest Gjest
Skrevet

TS:

Leste opp innlegget for ektefellen min som arbeider i BUFetat. H*n var helt klar på at de momentene du ramser opp gir en sterk mistanke om at noe er galt i denne familien, og at det bør sendes en bekymringsmelding asap.

Du skal ikke gå inn i noen detektivrolle i denne familien. Det er barnevernets arbeid.

Til sosionomen over: Hvis du virkelig er sosionom, er det slike fagfolk som deg som gjør at barn fortsetter å vokse opp under umenneskelige vilkår, og går voksenlivet i møte med en ryggsekk full av traumatiske opplevelser. Du burde, i lys av utdannelsen din, vite at samfunnet er avhengig av at naboer tar ansvar og ringer BV ved mistanke om omsorgsvikt. Så er det BV oppgave å utrede familieforholdene.

Jeg håper virkelig at du ikke arbeider med barn.

Jeg arbeider med barn, og kan fortelle deg at mye er basert på FORDOMMER mot mennesker som henger hundrevis av år tilbake i tid, en del av dem er ukompetente og jeg kan virkelig love deg at mange av dem ikke skulle arbeidetp med barn. Eksempler på dette er alle de groteske rapportene jeg har lest. Les: overgrep mot barn av bv ansatte, en del har fått erstatning, ukompetente miljøterapauter som ikke gjør jobben sin: les: bvbarn dør på rømmen fra bv osv osv, hva med en realitychec hos ansatte på bufetat, det blir feil å stigmatisere mennesker på den måten de gjør, mange av dem er faktisk med på å knekke mennesker.

Jeg gjør jobben min, men ikke ut fra fordommer og tekst på nett, til det har jeg for mye intigritet og faglig dyktighet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg arbeider med barn, og kan fortelle deg at mye er basert på FORDOMMER mot mennesker som henger hundrevis av år tilbake i tid, en del av dem er ukompetente og jeg kan virkelig love deg at mange av dem ikke skulle arbeidetp med barn. Eksempler på dette er alle de groteske rapportene jeg har lest. Les: overgrep mot barn av bv ansatte, en del har fått erstatning, ukompetente miljøterapauter som ikke gjør jobben sin: les: bvbarn dør på rømmen fra bv osv osv, hva med en realitychec hos ansatte på bufetat, det blir feil å stigmatisere mennesker på den måten de gjør, mange av dem er faktisk med på å knekke mennesker.

Jeg gjør jobben min, men ikke ut fra fordommer og tekst på nett, til det har jeg for mye intigritet og faglig dyktighet.

troll.jpg

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

:klo:

Poenget mitt er at jeg selvsagt ikke har dårlig samvittighet, slik du spurte om. Jeg registrerer at det er mange som er opptatt av å stemple ts som stalker - de samme som mener det må finnes håndfaste bevis for omsorgssvikt dersom man skal sende bekymringsmelding. Det kan jo tyde på at de som synes ts har for tynt grunnlag er redd for å bli sladret på selv?

Som sagt er jeg helt trygg på at jeg ikke vil bli meldt til barnevernet noengang, så noen dårlig samvittighet har jeg ikke. :)

Jeg opprettholder absolutt rådet om at ts i dette tilfellet har tilstrekkelig mistanke om omsorgssvikt til at det bør inngis en bekymringsmelding.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utdannet sosionom og vet at det ses med bekymring på henvendelser som har grunnlag i fordommer som meldes om mennesker som ikke er a4.

Slik jeg vurderer det har du rett og slett for tynt grunnlag, du er fordomsfull og spinner nok mer tanker i ditt eget hode enn hva du har gpdt av.

Jøje meg. Jeg er lærer (adjunkt med opprykk faktisk, forstår at utdanning er viktig her)og samarbeider med barnevernet så og si ukentlig.. Jeg hadde meldt og det mener barnevernet at man skal og. Barnevernet utreder og HJELPER.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Et svært viktig tiltak for å forebygge barnemishandling og omsorgsvikt er å kun spille en låt 1 gang.

Husk at du må spille den bare 1 gang.

Bruk aldri repeat. Det er viktig.

Det bør ikke være tvil om at tvungent psykisk helsevern,politianmeldelse og bekymringsmelding bør iverksettes dersom dette brytes.

Husk: bare 1 gang. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et svært viktig tiltak for å forebygge barnemishandling og omsorgsvikt er å kun spille en låt 1 gang.

Det bør ikke være tvil om at tvungent psykisk helsevern,politianmeldelse og bekymringsmelding bør iverksettes dersom dette brytes.

Så du har ikke - etter fire siders diskusjon - fått med deg at dette ikke dreier seg om repeat på stereoanlegget. Gratulerer! :5:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slå det sammen med hysterisk latter på natta, kjefting, unger som skriker uten å få trøst, små barn som står for handlingen i hjemmet, ja da er du der.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

troll.jpg

Som vi ser her er mobbing noe man tyr til når man kommer til kort, helt unødvendig.

Ingen kan nekte for at vi har ett barnevern som sliter, Alvdal saken er ett nyere eksempel på dette, andre eksempler jeg har nevnt er barnehjem på 50 og 60 tallet som forgrep seg på barn, og jo- barn under bv omsorg er faktisk mer utsatt for diskriminering, dessuten får de stempel sosial arv som følger dem videre.

Saken er at hvis ikke noen liker deg kan de sende inn by meldinger og fortelle løgner om en, har man noe broket ungtid eller depresjon på papiret står man faktisk ikke så veldig bra til.

Ett annet eksempel er Kari Killens faglitteratur, de burde oppdateres- hun skisserer barn med diagnoser som adhd, tourette, asperger og autisme som mulig relasjonsskadde når de er født med en nevrologisk "feil". En del ressurssterke foreldre som har tapt kampen der fordi de ikke blir trodd når barn har nevrologiske lidelser. En del av dem jeg har møtt i senere tid utvikler rusmisbruk.

Alle som tør og fortelle sannheten blir latterligjort, mobbet eller skvist ut.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Jøje meg. Jeg er lærer (adjunkt med opprykk faktisk, forstår at utdanning er viktig her)og samarbeider med barnevernet så og si ukentlig.. Jeg hadde meldt og det mener barnevernet at man skal og. Barnevernet utreder og HJELPER.

Nei, barnevernet utreder ikke barn- de sender gjerne bestilling om utredning eller henviser, de kartlegger derimot.

Klart bv kan hjelpe men har også sett konturen av the dark side, er vel de tilfellene ingen tør snakke om.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Slå det sammen med hysterisk latter på natta, kjefting, unger som skriker uten å få trøst, små barn som står for handlingen i hjemmet, ja da er du der.

Beklager.

Jeg glemte at dersom latter til utilbørlige tider,en 8 åring som gjør handleærend for mor, mulig kolikkbarn,og at mor kjefter på uspesifert person gjør at dette får ubeskrivelige horrible dimensjoner.

• Liker 2
Gjest ¤Vamp¤
Skrevet

Gud bevare meg vel... Hva trenger vi barnevern til når vi har medlemmer av kvinneguiden til å tolke ut fra et lite innlegg om det er barnevernsak eller ikke? Skam dere!

La det være opp til barnevernet om det blir en sak ut av dette eller ikke. Om det bør gis en bekymringsmelding til barnevernet er opp til trådstarter. Og hva er dette tullet med at trådstarter er en stalker? Snakk om å skremme bort folk som bryr seg om barns beste.

Makan... Er nok med at barn lider pga dårlige oppvekstvilkår, skal vi la være å bekymre oss også nå?

Viss du som har startet denne tråden er oppriktig bekymret så syns jeg at du skal kontakte barnevernet. Så vil de vurdere det videre derfra.

*Rister oppgitt på hodet av mange av dere*

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg. Hva vet TS om hvor moren er når 1 åringen skriker?

Nei hun vet ikke det, og det er derfor hun ønsker at barnevernet skal sjekke opp i det? Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Barnevernet kommer ikke inn i stjeler barn fra familier som har det fint, som det virker som noen tror og at man derfor ikke skal ringe til barnevernet. Herregud...

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Nei hun vet ikke det, og det er derfor hun ønsker at barnevernet skal sjekke opp i det? Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Barnevernet kommer ikke inn i stjeler barn fra familier som har det fint, som det virker som noen tror og at man derfor ikke skal ringe til barnevernet. Herregud...

Nja,hvis undersøkelser bygger på meldinger med feilaktige opplysninger kan det fort bli feil. Er mye fordommer og ondskap der ute, en del som bruker bv som en form for hevn.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Mye av det hi er bygget på fordommer. Og JA jeg er selvfølgelig for ett barnevern og de gjør veldig MYE bra, MEN vi skal ikke dømme mennesker som tar utradisjonelle valg, fakta er at flere barn med ulike menn er FY, alle jeg kjenner som har barn opplever at de skriker, og det også om natten;) og selv kan jeg fint sende en 8åring på butikken etter melk.., at jeg er trøtt etter en natt med ungeskrik og at jeg derfor kan le av det hele setter meg ikke i en bås dårlig mor!

Men du hi går til naboen, dere visker om hva dere har hørt og så blir en fjær til en stor høns. Nettopp DET er skammelig,typisk lille Norge. Det må være noe feil med det som skiller seg ut.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...