Gjest Zin Skrevet 24. mars 2011 #121 Skrevet 24. mars 2011 Jeg opplever ikke hersketeknikker i noen særlig grad. Kanskje det betyr at jeg er en litt tøff person? Da jeg leste innlegget til hun som blir manipulert av kjæresten, og han ber henne klappe igjen, stusset jeg litt over måten hun svarte på. Synes hun er veldig ydmyk overfor en person som har bedt henne klappe igjen. Jeg ville nok reagert helt annerledes, og for det første sagt at slik snakker du ikke til meg. Og jeg ville satt han på plass. Dere som er ofre for slike manipulatorer, bør kanskje bli litt tøffere? Man blir behandlet slik som man lar seg behandle, som kjent. Nå kjenner jeg ikke forhistorien til den situasjonen, men det er ofte en del som fører frem til at samtalen går slik. Det er ofte en mere skjult manipulering først, f.eks. hvor ting som du sier blir vridd på. Nok til at du blir tillagt en mening du ikke hadde, men ofte vanskelig å "ta". Jeg har alltid fått tilbakemelding på at jeg er klar og god til å kommunisere. Jeg har ofte hatt lett for å forstå hva andre mener, ikke hatt behov for å være enig med alle, og kunnet si i en diskusjon f.eks at: jeg forstår det du sier, men for meg så ble manipulasjonen over tid ødeleggende. Vi kunne ha en god diskusjon, der vi begge kunne komme med argumenter og gi hverandre gode tilbakemeldinger. Andre ganger kunne det jeg hadde sagt bli brukt mot meg veldig aggresivt, i et høyt volum, krydret med uttrykk om hvor dum jeg var. Ikke hadde grunnlag for å uttale meg om noe, jeg var frekk og respektløs om jeg mente noe annet. Jeg ble beskyldt for å gå til angrep på hans person om jeg mente noe annet. Det er forferdelig vanskelig å forklare hvordan spillet går, fordi det er så subtilt ofte. Og foregår over tid. Jeg vet at det er vanskelig å forstå. Og vi har alle våre reaksjonsmønstre og "mål" i livet, og forskjellige måter å takle ting på. Jeg har aldri likt å krangle, prøvd å forstå andre, men også prøvd å være klar på hvem jeg er. Da jeg møtte min "manipulator" var jeg over 40, og forandret meg mye på et halvt år. De gangene jeg sto på mitt og prøvde å forklare/forsvare/være tydelig -endte med fysiske maktdemonstrasjoner(men ikke vold). Og etterpå med mere manipulering hvor han gikk i offerposisjon. Hans argument var bl.a; ingen forsto ham, han var så redd for å miste meg, han regnet med å miste meg - så da var han selvdestruktiv og prøvde å skyve meg vekk. Jeg har alltid klart å argumentere for mine meninger før, og prøvd å forstå hva andre mener. Derfor prøvde jeg å gå i meg selv for å forstå hvorfor jeg ikke klarte å forklare hva jeg mente. Den ydmyke varianten av reaksjon som du henviste til var ikke første reaksjonsmåte for meg, men noe som jeg prøvde etterhvert. Det ga mildere reaksjon i øyeblikket og var kanskje mitt forsøk på å manipulere situasjonen? I alle fall til å roe ned. Men som sagt noe som jeg prøvde etter en stund. Det er veldig slitsomt å gå rundt i hverdagen og prøve å finne "riktig" måte å si ting på, og å ikke ha forutsetning til å kunne forstå eller forutsi reaksjonen på helt hverdagslige ting. Usikkerheten er ofte (tror jeg) en del av målet med manipulasjon. Noe som tar mye energi og fjerner fokus fra hva som egentlig skjer. 1
waco Skrevet 24. mars 2011 #122 Skrevet 24. mars 2011 Å skulle ønske jeg behersket kunsten å manipulere! Da kunne jeg fått omgivelsene mine til å dreie seg rundt meg, - med meg som navet i midten og menneskene som i hypnose uten egenvilje omkranset meg! Så heldige de er, de som besitter den egenskapen det er å kunne manipulere omgivelsene til sin egen vinnings hensikt.
Gjest zin Skrevet 24. mars 2011 #123 Skrevet 24. mars 2011 Å skulle ønske jeg behersket kunsten å manipulere! Da kunne jeg fått omgivelsene mine til å dreie seg rundt meg, - med meg som navet i midten og menneskene som i hypnose uten egenvilje omkranset meg! Så heldige de er, de som besitter den egenskapen det er å kunne manipulere omgivelsene til sin egen vinnings hensikt. høres jo nesten flott ut å leve slik Selv tror jeg de som manipulerer mye ofte er veldig usikre, og egentlig ikke har det så godt. Men det er meg da. Jeg vil heller ha oppmerksomhet fordi andre ønsker å glede meg, enn fordi jeg gjør de usikre. Men nå liker jeg ikke mye oppmerkosmhet heller Og jeg tror de fleste av oss bruker manipulasjon/hersketeknikker i noen sammenhenger. Akkurat hvor grenser går for når det blir "galt" er vanskelig å si.
Gjest Gutt23 Skrevet 27. mars 2011 #124 Skrevet 27. mars 2011 Nå er jeg en gutt, men skriver her for det. Ja, jeg har blitt utsatt for hersketeknikker flere ganger. Vi er 3 barndomsvenner som har hengt sammen i mange år. Problemet er bare at han ene av oss alltid har vært egoist og tror at alt det vi andre gjør er feil, mens alt det han selv gjør er riktig. Derfor liker han alltid å slenge negative kommentarer for å trekke ned andre. Men han er slu, han sier ikke ting direkte, men han skjuler budskapet og sier det indirekte. Hvis en av oss klarer noe positivt, så skal han være den som skal slenge en negativ kommentar enten dekket i humor, eller ved å si det om noen annen person men som egentlig treffer deg. Dette tror jeg han gjør bare for at han selv skal føle seg bedre, fordi han er ellers kjent som en taper blant folk i bo området her. F.eks vet alle gutta her at han ikke er modig. Han har feiget ut i mange slosskamper når vi har havnet i bråk. Men når vi er i trygge situasjoner og sitter f.eks og spiser så fremhever han seg selv og sier "skal vi banke opp noen idag eller.. dere er pyser ass" og slike kommentarer, mens alle sammen vet at han er den største pysen selv. I tillegg er han er utro mot dama si, har ligget med dama til en annen kompis, robbet visa kortet og brukt opp mange tusen kroner til en annen. Alt dette har han gjort mot de han kaller for venner som han pleier å henge med til daglig. Men han dekker det over, så de som er blitt utsatt for det vet ikke at han driver med sånt. Jeg har derimot klart å gjennomskue han, og jeg har fortalt dette til andre kompisen også. Jeg har ihvertfall bestemt meg for å kutte ut "vennskapet" med han, for slike personer oppnår ingen suksess i livet, samtidig som de ikke lar andre få oppnå det heller.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2011 #125 Skrevet 29. mars 2011 Misbruk av ulike typer religion for å påføre skam og skyldfølelse: Kristendom: si at folk kommer til helvete eller får et evig fravær av Gud og Jesus dersom de ikke tror/tror sterkt nok,banner,ikke tolker bibelen bokstavelig eller ikke er døpt i kirken. Islam : kjønnslemlestelser og tvangsgifting, si at folk er horer for at de ikke dekker seg til.Si at de fortapes dersom de ikke tror på Allah. Buddisme/Hinduisme: Si at folk som har et rævva liv og/eller har opplevd mye grusomt har det fordi de har utført grusomheter i tidligere liv.Fin måte å trykke ned folk som har det bedritent slik at de blir enda mere deppa/paranoide og tror de har vært Hitler,Stalin,voldtektsforbrytere, barnemordere osv...i tidligere liv.Alternativt si at "jeg får en uhyggelig følelse/dårlig vibb til folk som ikke har gjort dem noe.Denne tilnærmingen er brukt av enkelte i det alternative miljøet og alternativwannabes også. Ateisme: antyde psykose for at folk tror på noe,antyde lav inntelligens for at folk tror på noe. Dette er ikke kritikk av religionene/livsynet i seg selv (hører selv til en av religionene),men en kritikk av de råtne menneskene som drar andre ned i søla ved å misbruke religionsutøvelsen/religionen/livsynet sitt.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2011 #126 Skrevet 29. mars 2011 Misbruk av ulike typer religion for å påføre skam og skyldfølelse: Kristendom: si at folk kommer til helvete eller får et evig fravær av Gud og Jesus dersom de ikke tror/tror sterkt nok,banner,ikke tolker bibelen bokstavelig eller ikke er døpt i kirken. Islam : kjønnslemlestelser og tvangsgifting, si at folk er horer for at de ikke dekker seg til.Si at de fortapes dersom de ikke tror på Allah. Buddisme/Hinduisme: Si at folk som har et rævva liv og/eller har opplevd mye grusomt har det fordi de har utført grusomheter i tidligere liv.Fin måte å trykke ned folk som har det bedritent slik at de blir enda mere deppa/paranoide og tror de har vært Hitler,Stalin,voldtektsforbrytere, barnemordere osv...i tidligere liv.Alternativt si at "jeg får en uhyggelig følelse/dårlig vibb til folk som ikke har gjort dem noe.Denne tilnærmingen er brukt av enkelte i det alternative miljøet og alternativwannabes også. Ateisme: antyde psykose for at folk tror på noe,antyde lav inntelligens for at folk tror på noe. Dette er ikke kritikk av religionene/livsynet i seg selv (hører selv til en av religionene),men en kritikk av de råtne menneskene som drar andre ned i søla ved å misbruke religionsutøvelsen/religionen/livsynet sitt. "Alternativt si at jeg får en uhyggelig følelse/dårlig vibb/dårlig karma om personer som ikke har gjort dem noe" skulle det være. Ble litt klønete formulert bare.
Gjest BabyBlue Skrevet 29. mars 2011 #127 Skrevet 29. mars 2011 Ofte når man diskuterer noe man er sterkt uenig i kan motparten ofte si ting for å få den andre personen til å føle seg dum og "liten". Himle med øyne iconet er vanlig å bruke på debattforumer, og å ende samtaler med "kjære deg/lille venn" eller "vet du ikke bedre?" i en hånlig tone kan lett få en til å rødme. Hersketeknikker handler for meg om å fremstille andre som dumme og mindre egnet til å snakke for seg. Ser eksempler hersketeknikker her inne hele veien, og tror egentlig brukere flest har brukt det på et eller annet tidspunkt i en viss grad.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #128 Skrevet 29. mars 2011 Jeg bruker hele spekteret av hersketeknikker i hverdagen, nit-picking, word-salad, red herring, straw men, osv, i de situasjoner hvor jeg må argumentere. Alt er et kontinuum, fra første setning til fysisk vold. Det fins ingen grenser, alt er bare blurry. Folk som irriterer seg over hersketeknikker er pingler, som ikke kan krige. Man må være litt avslappet, og innse at man har forskjellig posisjon, og at ikke alle enkeltslag kan vinnes, det er dine langsiktige mål som teller. Derfor benytter jeg meg heller ikke av hersketeknikker hver dag, da hersketeknikker passer best når man kriger, og under diskusjoner. For det meste lønner det seg ikke å diskutere, men å bygge allianser, splitte og herske, baksnakke og ignorere i jobben jeg har. Anjelikas kontante tilsvar til den frekke kjerringa som hadde fortjent vold var utrolig bra.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2011 #129 Skrevet 29. mars 2011 Jeg bruker hele spekteret av hersketeknikker i hverdagen, nit-picking, word-salad, red herring, straw men, osv, i de situasjoner hvor jeg må argumentere. Alt er et kontinuum, fra første setning til fysisk vold. Det fins ingen grenser, alt er bare blurry. Folk som irriterer seg over hersketeknikker er pingler, som ikke kan krige. Man må være litt avslappet, og innse at man har forskjellig posisjon, og at ikke alle enkeltslag kan vinnes, det er dine langsiktige mål som teller. Derfor benytter jeg meg heller ikke av hersketeknikker hver dag, da hersketeknikker passer best når man kriger, og under diskusjoner. For det meste lønner det seg ikke å diskutere, men å bygge allianser, splitte og herske, baksnakke og ignorere i jobben jeg har. Anjelikas kontante tilsvar til den frekke kjerringa som hadde fortjent vold var utrolig bra. Hørtes ikke særlig koslig ut på jobben din.Tror mange hadde blitt uføre av å ha det sånn på jobben.Orker du virkelig å ha det sånn? Enig i at Anjelikas svar var bra.Kjerringa fikk tilsvar som fortjent.Hun ble derimot grovt trakkasert av kjerringa resten av kvelden som hevn for at hun ikke lot seg tråkke på.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2011 #130 Skrevet 17. april 2011 Vi gidder ikke å bry oss om spammere. Vi fortsetter. Ellers tror de at de kan ødelegge alt for alle. Jeg har en hverdagspsykopat her hjemme. Han kverulerer og det er er rett og slett jævlig å være i hans selskap. Han kan gå rundt å himle med øyene for alt mulig. Lage grimaser som signaliserer at å herregud du er dum og udugelig. Klage på hvordan tallerkner er satt inn i oppvaskamaskinen, hvordan tøyet er vaska, komme med lange instrukser hvordan det egentlig skal gjøres. Han har til og med nekta meg å spise av samme maten som resten av familien. Så sårende og unødvendig og ufornuftig. Og latt være å hjelpe meg med sykdomsanfall, bare kjefta på meg så jeg ble kjempedeprimert og ble sykemeldt i et helt år. Han har bedt meg dra tilbake der jeg kommer fra, bedt meg forsvinne. Jeg møtte veggen. Men jeg reiste meg igjen og bestemte at jeg skal vise meg selv at INGEN tråkker på meg. Jeg fant ut at jeg må ha mer selvtillit og begynte systematisk å bygge det opp. Bedre jobb, mer penger, egen bil. Og så skal jeg gjøre alt jeg ikke har turt. Kjøpe hund ( har hundefobi), hoppe med fallskjerm (livredd), skal møte frykten ansikt til ansikt. En ting om gangen. Blir jeg ikke sterk av er mine dager talte rett og slett selvom han jo ikke er voldelig. Bare jævlig med munnen. Det er vondt å føle at man kaster bort årene med en tomsing. Han hadde taket på meg da jeg enda var glad i han og forventet at han skulle oppføre seg normalt. Nå VET jeg at han er uhelbredelig. Nå kan jeg tenke på annet mens han driver med kverulering. Kan hende jeg svarer. Ja da, det går nok bra, ingen fare, vil du ha kaffe? Gjett om han blir paff:-) Han VIL jo krangle. Det er det han får energi av. Etter en krangel pleide han gå til ungene å "beskytte" dem mot meg. Mora. Skjønner? For jeg ble rasende på han og tok igjen så det joma i nabolaget:-) Men DA ble han sint. Tenk at JEG lagde bråk enda jeg hadde svelgt kameler i lang tid. Begeret ble rett og slett fullt. Tenk på naboene! Jeg ble så frustrert at jeg nesten sprakk. Jeg fikk kontroll på det heldigvis. Vet at det ikke hjelper å ta ting opp. Har sagt i fra både muntlig pg skriftlig. Mange, mange ganger. Blitt helt ødelagt av tausheten. Sier aldri unnskyld selvom han har kalt meg de verste ukvemsord jeg noen gang har hørt. Ikke ett ord etterpå at jeg gikk kanskje over streken. Jeg kan se på han at han godter seg når han får meg i ubalanse. MEN jeg skjønte det etterhvert at jeg hadde med en VAMPYR å gjøre. Blodsuger. Det er så DEILIG å ha fått kontrollen tilbake. Han er så frustrert at han vet ikke sin arme råd. Har sagt i fra til han, at denne jenta er KRUTT. Våg deg å fornærme meg så vet du hva jeg tenker om DEG. Jeg vet best selv hva jeg får lov å gjøre og hvordan. JEF bestemmer selv over mitt liv. For jeg gjør ingenting som skader andre. Absolutt ingenting. Enten du fortsetter eller ei så vet jeg hvem som saboterer forholdet. Jeg har pønsket ut en plan hvordan jeg skal få han redd for å miste ansikt. For hver ukvemsord jeg får høre forteller jeg det høyt til de andre i slekta (med humor) hva jeg blir kalt.I dag sa jeg i familieselskapet at jeg har jo lav IQ det har xxx sagt (min mann). Han ble flau. Neste gang sier jeg, jeg er jo bare en gammel kjærring, det har xxx sagt. Og neste gang der igjen sier jeg, jeg kan jo ikke en gang vaske tøy, det har xxx sagt. Og så sier jeg, en merr kan jo ikke noenting, det har xxx sagt. Osv. (Argh) Jeg har ikke gått fordi hans familie er veldig glade i mine barn. Jeg vil ikke ta fra dem trygheten de gir. Og jeg er også glad i dem. Barna vokser opp og jeg ser at min kjærlighet er viktig for dem. Jeg får ikke klemt dem nok<3 De er selvfølgelig prega av kampene fra fortiden, men heldigvis skjønte jeg å gi meg og tenke på dem. Gudskjelov. Til alle som lider. Det er IKKE deres skyld at dere har havnet sammen med en psykopat. Man kan ikke vite det på forhånd. I ettertid ser man at det har vært mange faresignaler. Men når man er normal så skjønner man ikke at folk kan være onde. Ignorer psykopaten. Det er det verste han/hun vet. Ta vare på selvtilliten. Den er gull verdt. Jeg skal gå om noen år, inntil det skjer skal jeg bli ignoreringsmester:-) Og så skal jeg spare penger, kjøpe leilighet som venter meg. Det gjelder å ta vare på livet sitt selvom man ikke kan gå akkurat nå. Klem
AnonymBruker Skrevet 17. april 2011 #131 Skrevet 17. april 2011 Vi gidder ikke å bry oss om spammere. Vi fortsetter. Ellers tror de at de kan ødelegge alt for alle. Jeg har en hverdagspsykopat her hjemme. Han kverulerer og det er er rett og slett jævlig å være i hans selskap. Han kan gå rundt å himle med øyene for alt mulig. Lage grimaser som signaliserer at å herregud du er dum og udugelig. Klage på hvordan tallerkner er satt inn i oppvaskamaskinen, hvordan tøyet er vaska, komme med lange instrukser hvordan det egentlig skal gjøres. Han har til og med nekta meg å spise av samme maten som resten av familien. Så sårende og unødvendig og ufornuftig. Og latt være å hjelpe meg med sykdomsanfall, bare kjefta på meg så jeg ble kjempedeprimert og ble sykemeldt i et helt år. Han har bedt meg dra tilbake der jeg kommer fra, bedt meg forsvinne. Jeg møtte veggen. Men jeg reiste meg igjen og bestemte at jeg skal vise meg selv at INGEN tråkker på meg. Jeg fant ut at jeg må ha mer selvtillit og begynte systematisk å bygge det opp. Bedre jobb, mer penger, egen bil. Og så skal jeg gjøre alt jeg ikke har turt. Kjøpe hund ( har hundefobi), hoppe med fallskjerm (livredd), skal møte frykten ansikt til ansikt. En ting om gangen. Blir jeg ikke sterk av er mine dager talte rett og slett selvom han jo ikke er voldelig. Bare jævlig med munnen. Det er vondt å føle at man kaster bort årene med en tomsing. Han hadde taket på meg da jeg enda var glad i han og forventet at han skulle oppføre seg normalt. Nå VET jeg at han er uhelbredelig. Nå kan jeg tenke på annet mens han driver med kverulering. Kan hende jeg svarer. Ja da, det går nok bra, ingen fare, vil du ha kaffe? Gjett om han blir paff:-) Han VIL jo krangle. Det er det han får energi av. Etter en krangel pleide han gå til ungene å "beskytte" dem mot meg. Mora. Skjønner? For jeg ble rasende på han og tok igjen så det joma i nabolaget:-) Men DA ble han sint. Tenk at JEG lagde bråk enda jeg hadde svelgt kameler i lang tid. Begeret ble rett og slett fullt. Tenk på naboene! Jeg ble så frustrert at jeg nesten sprakk. Jeg fikk kontroll på det heldigvis. Vet at det ikke hjelper å ta ting opp. Har sagt i fra både muntlig pg skriftlig. Mange, mange ganger. Blitt helt ødelagt av tausheten. Sier aldri unnskyld selvom han har kalt meg de verste ukvemsord jeg noen gang har hørt. Ikke ett ord etterpå at jeg gikk kanskje over streken. Jeg kan se på han at han godter seg når han får meg i ubalanse. MEN jeg skjønte det etterhvert at jeg hadde med en VAMPYR å gjøre. Blodsuger. Det er så DEILIG å ha fått kontrollen tilbake. Han er så frustrert at han vet ikke sin arme råd. Har sagt i fra til han, at denne jenta er KRUTT. Våg deg å fornærme meg så vet du hva jeg tenker om DEG. Jeg vet best selv hva jeg får lov å gjøre og hvordan. JEF bestemmer selv over mitt liv. For jeg gjør ingenting som skader andre. Absolutt ingenting. Enten du fortsetter eller ei så vet jeg hvem som saboterer forholdet. Jeg har pønsket ut en plan hvordan jeg skal få han redd for å miste ansikt. For hver ukvemsord jeg får høre forteller jeg det høyt til de andre i slekta (med humor) hva jeg blir kalt.I dag sa jeg i familieselskapet at jeg har jo lav IQ det har xxx sagt (min mann). Han ble flau. Neste gang sier jeg, jeg er jo bare en gammel kjærring, det har xxx sagt. Og neste gang der igjen sier jeg, jeg kan jo ikke en gang vaske tøy, det har xxx sagt. Og så sier jeg, en merr kan jo ikke noenting, det har xxx sagt. Osv. (Argh) Jeg har ikke gått fordi hans familie er veldig glade i mine barn. Jeg vil ikke ta fra dem trygheten de gir. Og jeg er også glad i dem. Barna vokser opp og jeg ser at min kjærlighet er viktig for dem. Jeg får ikke klemt dem nok<3 De er selvfølgelig prega av kampene fra fortiden, men heldigvis skjønte jeg å gi meg og tenke på dem. Gudskjelov. Til alle som lider. Det er IKKE deres skyld at dere har havnet sammen med en psykopat. Man kan ikke vite det på forhånd. I ettertid ser man at det har vært mange faresignaler. Men når man er normal så skjønner man ikke at folk kan være onde. Ignorer psykopaten. Det er det verste han/hun vet. Ta vare på selvtilliten. Den er gull verdt. Jeg skal gå om noen år, inntil det skjer skal jeg bli ignoreringsmester:-) Og så skal jeg spare penger, kjøpe leilighet som venter meg. Det gjelder å ta vare på livet sitt selvom man ikke kan gå akkurat nå. Klem Hallo, det går ikke an å leve i ett slikt forhold som dette, kom deg vekk med en gang.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2011 #132 Skrevet 17. april 2011 Har opplevd at eksen min har truet med å ta livet sitt hvis han ikke får meg. Han vet hvordan jeg er som person og spiller på min samvittighet. Det verste jeg noen gang har opplevd, takk gud for at jeg kom meg unna!
AnonymBruker Skrevet 17. april 2011 #133 Skrevet 17. april 2011 Opplevde også at eksen min truet med å ta livet sitt dersom jeg gikk fra han, jeg ønsket han LYKKE TIL Får være måte på hvordan mennesker skal prøve uspekulerte triks for å kunne styre deg, neidu- han har aldri vunnet over meg.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2011 #134 Skrevet 17. april 2011 Jeg har ikke gått fordi hans familie er veldig glade i mine barn. Jeg vil ikke ta fra dem trygheten de gir. Og jeg er også glad i dem. Det er jo fullt mulig å holde kontakten med besteforeldrene selv om du går fra mannen. Det er jo det som er vanlig. Skjønner ikke at du bruker det som unnskyldning for å leve i et så jævlig ekteskap. Det er ikke bra for barna å leve i et slikt klima. Men du liker kanskje krigen nå som du også får dine seire innimellom?
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2011 #135 Skrevet 19. april 2011 Det er jo fullt mulig å holde kontakten med besteforeldrene selv om du går fra mannen. Det er jo det som er vanlig. Skjønner ikke at du bruker det som unnskyldning for å leve i et så jævlig ekteskap. Det er ikke bra for barna å leve i et slikt klima. Men du liker kanskje krigen nå som du også får dine seire innimellom? Du sier det der bare fordi du ikke kjenner han. Ville du likt å gå fra dine barn bare for at en eller annen galning vil ha deg vekk? Jeg syns i så tilfelle at det er han som skal gå. Men jeg tenker jo selvfølgelig at nå går jeg, men så tenker jeg igjen, nei, barna mine gir jeg ikke opp. Jeg er ikke ubemidlet så jeg klarere å holde en leilighet, men den vil nok bli en minimal en i forhold til hans for hans familie er rik. Umulig situasjon Det er jo derfor jeg jobber med selvtilliten min slik at jeg skal bli sterkere og kunne faktisk gå fra han. Når jeg har fått mitt liv på bena, fått has på den dårlige samvittigheten min for alt mulig, da går jeg ut med hevet hode istedenfor som taper. Det haster ikke. Jeg er sterk og vet hvordan jeg skal møte han. Han må nesten hver gang nå gå ut av huset med bøyd hode. For jeg blir ikke med på kranglene han vil ha. Han skal få blåse ut aggresjonen med andre. Jeg VET han har det vondt inni seg, og forstår han, fordi jeg vet hva psykopati er. Derfor kan jeg innta nullpunktet dvs ikke ta alt innover meg. Selvfølgelig er det ikke greit med all hakkingen. men jeg pleier å si at du får finne ut av deg selv så du selv får et bra liv. Det hjelper litt. For da ser han at jeg ser hvem som skaper vanskelige situasjoner. Og jeg kan også la være å svare når kveruleringen begynner. Han blir helt ute av seg egentlig. Kan gjemme seg på do for så å komme ut blid som en sol (LOL)Hadde jeg blitt med på kranglene kunne han bare beskyldt meg for å bråke. Nå ser også ungene hvem er det som er gal. Det er viktig for meg at ungene ser hvem jeg er og hvordan jeg reagerer i forhold til han. Datteren min sier ofte, jeg tør ikke si det til pappa fordi han er sur. Jeg sier jo ikke til dem at han er psykopat, men forteller at noen ganger har folk så vondt inni seg at de ikke tenker over hva de sier. Han er jo ikke slem med ungene, tvertimot. Men jeg har begynt å tro han ikke er ekte med dem. At han er overbeskyttende fordi han ikke vil at jeg skal få bånd til dem. Dere vet ikke hvor mange ganger jeg har stått på sidelinjen og ikke fått holde ungene mine fordi han skulle ha all kosen selv. MEN Jeg VET at det er viktig for barna å ha morskjærlighet i hverdagen og jeg er jo også rollemodell. Ved å være behersket, viser jeg at jeg har mot i brystet og er trygg på meg selv.Jeg har selvfølgelig gjort mange feil før ved å reagere på hakkingen, men når jeg skjønte hva det var så var det lett å se at det var ingen vits å prøve å få han til å skjønne selvfølgeligheter. Når han ikke har forutsetninger for å skjønne ting er det ikke noe vits å ta i vei for det han sier. På en måte manipulerer jeg også han, men det er ikke på en ond måte. Ved å gi han litt ros når han har gjort noe bra isteden for kjeft når han herjer så får jeg roa han ned. Og familiefreden er reddet. Men man har jo dårlige dager da man ikke er på topp men da drar jeg på besøk. Men ingen fare, jeg SKAL gå fra han, det rette tidspunkt kommer om ikke så lenge. Hvis jeg kan gi barna mine en glimt av lykke, øyeblikk hvor vi alle er samlet i fred og ro gir det meg masse. Jeg selv får ikke kjærlighet (heller hat) bortsett fra meg selv, men jeg velger jo det selv. Og det er ikke så lett å stole på menn med den historien jeg har. Jeg må nok bli sterkere og helere før jeg i det heletatt kan tenke på noen andre. Jeg gleder meg selv med å treffe venner, være med på ting, delta i organisasjonslivet, politikk og alt mulig. Mine venner elsker meg og jeg dem. Får masse koselige melinger hver dag. De vet alt. Ville ikke klart å holde tingene hemmelig bare for å holde fasaden. Syns ikke fasaden er viktig i det hele tatt, det er det inre som teller. Jeg er en god lytter og samtalepartner for mange mennesker og det er mange som lytter på meg og gir råd og mental healing. jeg får ikke pratet med mannen min, men når man aksepterer det så går det greit. Jeg er ikke fanget, jeg kan jo gå og vet det er praktisk mulig. Selvfølgelig vet jeg ikke min arme råd innimellom jeg er flink å pense tankene til noe annet. Vi får se hvor lenge jeg blir. Gleder meg at han er ute for godt. Men jeg hater han ikke og bebreider han ikke. Fordi hvis han hadde vist hva han gjør f.eks. mor sine barn ved å være supernegativ til meg så hadde han ikke vært det. Ved å avverge situasjoner som er skadelig for barn hjelper jeg alle. Er ikek selvoppofrende men tenker lenger enn nesa rekker. Tror ikke er øyeblikk for at han forandrer seg. Derfor VET jeg at jeg skal være singel snart. Og DA skal jeg bare kose meg i mitt eget selskap og SLAPPE AV. Jeg kan godt hjelpe andre som har det som meg. Sammen er vi sterke og kan kanskje ke av de komiske situasjoner psykopater skaper. De er jo klovner. Klem til alle dere som blir slått med tunga. Løp eller vær lur og ro ned "gemyttene" i alle fall hvsi det er snakk om en hverdagspsykopat.
Gjest GylteGrisesnylte Skrevet 2. juni 2011 #136 Skrevet 2. juni 2011 Hersketeknikker som jeg opplever på KG er fortielse, ignorering eller latterliggjøring. I det daglige livet så opplever jeg som mann til stadig seksuell trakassering uten å kunne gjøre noe med dette, jeg kan svare med et klaps på rumpa, men da får jeg et velrettet lyskespark ettersom jeg er en mannsgris. Myten om mannens skitne, billige, verdiløse og grisete seksualitet lever i beste velgående her på KG. Alle mennene må nok engang ta ansvaret for hva en liten andel av dem gjør, og ikke minst bli stigmatisert av dem. Velfortjent – mener mange – kvinner. Det er en politisk korrekt “sannhet” at menn ikke kan trakasseres seksuelt. De kan bare trakassere. I så måte er dette helt på linje med at hvite mennesker ikke kan bli utsatt for rasisme. Det å bli utsatt for en kvinne som helt klart bruker sin seksualitet, er bare noe som må aksepteres i kraft av å være mann. Og dessuten, siden kvinnene har blitt trakassert i så mange år opp gjennom historien, så er det vel bare rett og rimelig at menn må tåle noen doser av det samme? Eller? Jeg føler jeg blir litt kvalm av noen kvinnemennesker som mener at mannens seksualitet bare er grisete, simpel og egentlig en billig underholdning. Hvis det viser seg at det er bare menn som trakasserer, så er det (iflg visse kvinnemennesker) fordi det er en naturlig del av menns primitive seksualitet. Seksuell trakassering er maktbruk, en veldig effektiv hersketeknikk og er ikke noe seksuellt. Den er der for å fortelle menn som “ter seg som kvinner” at de ikke passer inn og at bør være mindre vennlige, milde, varme og kjærlige og mer selvsikre, ha mer lederegenskaper, være sterkere og fremheve/ forenkle personligheten. Menn skal dominere... de skal være bad! Ja, det er latterlig mange måter en kan herske på, men la oss tenke litt sort/ hvitt, kvinner spiller på feminiteten, menn spiller på maskuliniteten. Kvinner kan sette menn helt ut med en kokett hersking, de gjør seg interessant med noe som er helt hinsides, som f.eks. det klassiske tekniske problemet. Unnskyldningene er ofte så latterlige at menn blir helt paffe og dermed... ja? Altså visse kvinner bruker noe for å tiltrekke seg oppmerksomhet på en skjelmsk og tilgjort måte, som en nesten skulle tro at en ville behage den sterke maskuline mannen og det i en jobbsituasjon. Hun kan passende kokettere ved å antyde sin tekniske inkompetanse. Ved å innrømme hudløst at hun overhodet ikke behersker teknologien, kvinnelig som hun jo nå engang er. Den kokette har vunnet hvis sjokket gjør at mannen ikke skjønner at hun haler og drar ut hans oppmerksomhet/ tid med sitt kroppsspåk og oppgitte sukk over seg selv. Dess lenger dette pågår, dess vanskligere er det å slå tilbake, altså hennes vennlige og egentlig litt søte ubesluttsomhet. Det er en kjent hersketeknikk å kommunisere noe uten å ta ansvar for det, og med det legge den byrden over på den som tolker. At en koketterer, altså spiller dum er en teknikk som oftes fort kan føre til at noen andre også.. kanskje må involvere seg. Hvis mannen lar være å bekrefte at han "er med", kan det være nok til hun overser han og dermed ekskludere han. Dette er ikke bare en måte å presse menn på, men er også en logisk brist, i og med at ingen kan spå i fremtiden. Den mer kjente kvinnelige hersketeknikken er å bruke sykdom, fysisk svakhet og psykiske problemer for å oppnå fordeler. Sykdom som f.eks. menssmerter gir spesielle rettigheter og fritar en for plikter. Å stemple alt som kvinnediskriminering er også en hersketeknikk. Det er klassisk at kvinner som ikke når opp, sier at det bare skyldes det faktum at de er kvinner. Å gripe til offerrollen er en typisk kvinnelig hersketeknikk. Kvinner som har lett for å gråte, blir mye lettere trodd, både på jobben, i rettssalen og hjemme. Ofte kan tårer være en naturlig fysisk reaksjon som kvinner ikke klarer å stoppe, men noen ganger er det ren manipulasjon. Intriger er en annen kvinnelig spesialitet og da særlig hersketeknikken ved å ikke kunne forholde seg til den rasjonelle virkeligheten, er det ikke da kanskje fortjent at slike får et klaps på stumpen for sin blonde oppførsel? Det er symptomatisk at bøker som "Hva er feminisme?", holder seg unna seksualiteten og det til tross for at det er den seksuelle forskjellen maktforholdet mellom menn og kvinner bygger på. Så har vi som sagt bøker som "Glitterfitter" og "Fittestim" som er alt annet enn analytiske. Det er et maktspill. Ved å kontrollere menneskers seksualitet, så kontrollerer de en viktig del av livet til folk. Her ligger vel noe av kjernen til problemstillingen, og hvorfor kvinner så panisk mørkelegger ethvert forsøk som retter søkelyset på akkurat det punktet. En kunne se dette i noen tråder hvor man påpekte at ferieturen egentlig var en form for sexturisme, der ble det sensurert over en lav sko for å opprettholde fasaden om den prektige, nærmest aseksuelle kvinnen som følte seg støtt av slike anklager. Kontroll utøves av kontrollfriker gjennom hersketeknikker, slik at en kan opprettholde kulturen hvor først og fremst man skal synes synd på og ha medfølelse med kvinnen, uansett situasjon, for kvinner er offer, menn er forbrytere. Ying og Yang, sort og hvitt. Når en så til de grader i 2011 benytter seg av kokettering så, ja.. nesten så en aner en viss agressivitet -> volià og med det har vi denne militante feminismen som til stadig benytter seg av denne hersketeknikken om at kvinner ufrivillig horer sitt gudsgitte intellekt og at mannen er skyld i dette. "Fy, her stinker så, her stinker så!" som Høne Pøne sa i eventyret. Det blir litt søkt å si at menn (som er opplært til å være tykkhudet) faktisk ønsker at den kvinnelige kollegaen med dyp utringen skal bøye seg helt ned på pulten slik at hun kan oppnå øyekontakt for å i det hele tatt kunne overhodet drøfte et problem. Det er dog rart at når man kommer til noe som virker å sette lys på slike hersketeknikker så blir man ignorert her på KG eller tråden blir slettet. Dette er som sagt også en hersketeknikk.. Når slikt gjentar seg stadig så ser man etterhvert et mønster, som man f.eks. gjør på mennesker som lider av en personlighetsforstyrrelse, man ser til slutt bare et simpelt skrevet program som går på endeløs repeat og ikke et menneske som manipulerer. De mannlige verdier fremstår som naturlige, nøytrale verdier, som kvinner blir kjønnet i forhold til og omslutter som en kan se fra tidens morgen med sephiroth og qliphoth. Litt merkelig at kvinner blir pupper med en gang, og at menn har penis er ikke noe å snakke om. Det betyr at stereotypien ikke gir noen som helst motivasjon til bedring, uansett hvilken kjønn en måte være, noen bruker hersketeknikker i kulissene, mens andre bruker mer åpenbare hersketeknikker. Så da vil en enda se tråder hvor noen er hysteriske dramaqueens og andre er gærne psykopater, som hånd i hanske, som fot i hose, som plommen i egget. Slikt må det bare være og det er en grunn til dette og hvorfor hersketeknikkene aldri vil forsvinne. Mannen blir satt i bås så til de grader når det kommer til sjekking og den som må lede det hele at det er helt utrolig at man som mann bare skal være den aktive og med det i noen tilfeller den fæle, dog så har vi alltids dette med nattskapninger som stjeler mannens kraft/ sæd og dette med at nei ikke alltid behøver å bety nei, andre ganger hvor nei er nei osv. Motstand er som alltid noe som en møter når man påpeker noe i underbevisstheten, men når sant skal sies så er det ingen som har skylden, ettersom ingen sier i fra når noe skjer ettersom man ikke kan bevise ubevisste tulltak som nehemoth faktisk er, det er så og si ingen som hører den skulle en tru.. denne stadige shit-testingen som kvinner uler i vei på og med det faktisk hele tiden trykker ned menn, bare for å se, bare for at de kan, bare for at de vil, bare for at det føles godt, bare for at de er avhengig, bare en gang til, må bare... må bare ha dette fikset etc. Dette er en hersketeknikk som få kvinner noensinne vil vedkjenne seg, altså dette banesåret? Det fikk makt til å blåse liv i dyrets bilde, så det kunne tale, og til å få drept alle som ikke tilba dyrets bilde. Det tvinger alle – små og store, rike og fattige, frie og slaver – til å ha et merke på sin høyre hånd eller på pannen. Og ingen kan kjøpe eller selge noe uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:17 #137 Skrevet i går, 14:17 Så hvordan har hersketeknikkene utviklet seg de siste 15 år, har det vært noen evolusjon på dette feltet eller er det de samme gamle? Ser dem ofte her på kg fortsatt, folk som utroper seg selv til "vinner" av en diskusjon med ting som "takk for at du understreket poenget mitt" (selv om de ikke gjorde noe i den retning). Eller "hvis du ikke forstår at jeg har rett og du tar feil, så kan jeg ikke hjelpe deg": Anonymkode: 2d442...b51
AnonymBruker Skrevet i går, 14:25 #138 Skrevet i går, 14:25 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så hvordan har hersketeknikkene utviklet seg de siste 15 år, har det vært noen evolusjon på dette feltet eller er det de samme gamle? Ser dem ofte her på kg fortsatt, folk som utroper seg selv til "vinner" av en diskusjon med ting som "takk for at du understreket poenget mitt" (selv om de ikke gjorde noe i den retning). Eller "hvis du ikke forstår at jeg har rett og du tar feil, så kan jeg ikke hjelpe deg": Anonymkode: 2d442...b51 Ikke annet enn at en ila den tiden har funnet fullverdige svar på omtrent hver eneste hersketeknikk. Folk er svært lite kreative her og holder seg til gammelt møl. Da er det lett å lage standardiserte svar på dette som slår 100% tilbake på den som bruker det. Anonymkode: cbf7f...851
AnonymBruker Skrevet i går, 14:28 #139 Skrevet i går, 14:28 Hadde en kollega som ignorerte meg tvert. Overså meg, som jeg var luft. Jeg var ung, hun var eldre og erfaren. Hadde hun gjort det samme i dag tror jeg at jeg hadde tørt å konfrontere. Mange år siden nå, men jeg tenker fortsatt på hvor råttent gjort det var. De gangene hun måtte forholde seg til meg var hun heller ikke noe hyggelig. Spydig og lei. Så jeg vet at ignoreringen hennes var godt beregnet. På den tiden visste jeg ikke at ignorering var en hersketeknikk. Følte meg bare dum og dårlig likt. Anonymkode: 17a84...1b7
AnonymBruker Skrevet i går, 15:23 #140 Skrevet i går, 15:23 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ikke annet enn at en ila den tiden har funnet fullverdige svar på omtrent hver eneste hersketeknikk. Folk er svært lite kreative her og holder seg til gammelt møl. Da er det lett å lage standardiserte svar på dette som slår 100% tilbake på den som bruker det. Anonymkode: cbf7f...851 Så hvordan ville du svart på de to jeg nevnte? Trenger tipsP 😅 Problemet er jo bare at uansett hva en svarer slike, så kontrer de med ting som "du understreker mitt poeng ytterligere". Selv om de på ingen måte gjør det, men i eget hode er de alltid diskusjonens vinnere. Anonymkode: 2d442...b51
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå