Gjest Lei..... Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Hvilke teknikker har du opplevd? Hvordan ble teknikken utført? Ifra hvem? Hvor? Sa du ifra? I såfall hvordan? Dersom du ikke sa ifra: Hvorfor? Spiller ingen rolle hvem som utøvde det mot deg. Om det var butikkdama,noen i helsevesenet,sjefen,typen,"venninna",nær familie,slektning, en tilfeldig på gata,i køen eller hvorsomhelst. Dersom du ikke har opplevd det selv,har du isåfall sett andre bli utsatt?
chikako Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 (endret) Ja, jeg har opplevd det mange ganger, i alle slags situasjoner. Og jeg har også blitt gjort oppmerksom på at jeg har brukt hersketeknikker selv, ubevisst. Dette er ikke noe psykopattriks, men kan utføres av alle, både bevisst og ubevisst. Jeg satt pris på å bli fortalt at det jeg gjorde kunne oppfattes som en herskerteknikk, da blir man bevisst på det og kan jobbe med det. Selv sier jeg stort sett ikke i fra, da det lett også kan brukes som en hersketeknikk Endret 6. mars 2011 av chikako 2
waco Skrevet 6. mars 2011 #3 Skrevet 6. mars 2011 Å rope hersketenknikk er helt genialt! Da torpederer man alle argumenter uten å si noe som helst. 4
kaprifolen Skrevet 6. mars 2011 #4 Skrevet 6. mars 2011 Ene parten i det som en gang var et trekløver av bestevenninner drev ofte med splitt og herskmetoden. Dabbet litt av da jeg faktisk sa rett frem at "hallo!? Vi er tre jenter som er venninner, ingen av oss er så naive at vi tror de to andre ikke prater om den tredje?". Men det gav seg aldri, og hun skjønner faktisk ikke at den ondskapsfulle dritten hun spyr ut kommer frem, da hun i hennes verden er den vi to andre ser mest opp til. I dag er hun stort sett alene, og vi to andre prater sammen hver eneste dag...
Gjest Ts Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 Ja, jeg har opplevd det mange ganger, i alle slags situasjoner. Og jeg har også blitt gjort oppmerksom på at jeg har brukt hersketeknikker selv, ubevisst. Dette er ikke noe psykopattriks, men kan utføres av alle, både bevisst og ubevisst. Jeg satt pris på å bli fortalt at det jeg gjorde kunne oppfattes som en herskerteknikk, da blir man bevisst på det og kan jobbe med det. Selv sier jeg stort sett ikke i fra, da det lett også kan brukes som en hersketeknikk Å rope hersketenknikk er helt genialt! Da torpederer man alle argumenter uten å si noe som helst. Skjønner jo at dere som bruker eller har brukt hersketeknikker vil forsvare det,men det var ikke dere jeg ville ha svar ifra. Jeg vil høre om hvordan folk opplever å bli utsatt for slike teknikker. Samt avsløre slike teknikker. Enkelte som utfører dem er så slu.
chikako Skrevet 6. mars 2011 #6 Skrevet 6. mars 2011 (endret) Skjønner jo at dere som bruker eller har brukt hersketeknikker vil forsvare det,men det var ikke dere jeg ville ha svar ifra. Jeg vil høre om hvordan folk opplever å bli utsatt for slike teknikker. Samt avsløre slike teknikker. Enkelte som utfører dem er så slu. Jeg bruker ikke hersketeknikker bevisst, men det har hendt at jeg har fått i fleisen at jeg gjør det, og når jeg har tenkt over det, har det vist seg at det stemmer. Ikke et forsvar fra min side, men en nyansering, siden du skriver at "psykopatene herjer der ute". Det er veldig unyansert - alle kan bruke hersketeknikker, og alle bruker dem. Selv prøver jeg å være bevisst på det. Endret 6. mars 2011 av chikako 2
Gjest ts Skrevet 6. mars 2011 #7 Skrevet 6. mars 2011 Ene parten i det som en gang var et trekløver av bestevenninner drev ofte med splitt og herskmetoden. Dabbet litt av da jeg faktisk sa rett frem at "hallo!? Vi er tre jenter som er venninner, ingen av oss er så naive at vi tror de to andre ikke prater om den tredje?". Men det gav seg aldri, og hun skjønner faktisk ikke at den ondskapsfulle dritten hun spyr ut kommer frem, da hun i hennes verden er den vi to andre ser mest opp til. I dag er hun stort sett alene, og vi to andre prater sammen hver eneste dag... Æsj hater sånne "venninner". Heldigvis enkelt å kutte kontakten med slike. Har opplevd det selv da jeg var i barne og ungdomsalder.
Gjest ts Skrevet 6. mars 2011 #8 Skrevet 6. mars 2011 Jeg bruker ikke hersketeknikker bevisst, men det har hendt at jeg har fått i fleisen at jeg gjør det, og når jeg har tenkt over det, har det vist seg at det stemmer. Ikke et forsvar fra min side, men en nyansering, siden du skriver at "psykopatene herjer der ute". Det er veldig unyansert - alle kan bruke hersketeknikker, og alle bruker dem. Selv prøver jeg å være bevisst på det. Da hører du til sjeldenhetene.Har opplevd det ifra veldig mange og de fleste fremstår som om de bruker det bevisst for å komme seg opp og fram på bekostning av andre. Rett og slett en måte å prøve å mobbe subtilt på.
waco Skrevet 6. mars 2011 #9 Skrevet 6. mars 2011 Skjønner jo at dere som bruker eller har brukt hersketeknikker vil forsvare det,men det var ikke dere jeg ville ha svar ifra. Å bruke flertallsbetegnelse når man snakker med en person er et klassisk eksempel på hersketeknikk. Da må jeg svare at, - at sånn gjør vi ikke her på kvinneguiden. 3
Gjest ts Skrevet 6. mars 2011 #10 Skrevet 6. mars 2011 Å bruke flertallsbetegnelse når man snakker med en person er et klassisk eksempel på hersketeknikk. Da må jeg svare at, - at sånn gjør vi ikke her på kvinneguiden. Hvorfor forsøker du å vri tråden vekk ifra tema? Kan du kutte ut?
Gjest Anjelika Skrevet 6. mars 2011 #11 Skrevet 6. mars 2011 Skjønner jo at dere som bruker eller har brukt hersketeknikker vil forsvare det,men det var ikke dere jeg ville ha svar ifra. Jeg vil høre om hvordan folk opplever å bli utsatt for slike teknikker. Samt avsløre slike teknikker. Enkelte som utfører dem er så slu. Ja, men det er jo et poeng at ikke alle er så onde og slu med vilje heller. Jeg vet jeg kan overkjøre folk, men det er mer fordi jeg forventer folk har et visst snev av ryggrad og når jeg møter noen som ikke har det så kan det av og til gå til helvete uten at jeg merker det engang. Men uansett: eneste jeg virkelig husker som var hersking helt bokstavelig talt var ei som var på besøk hos ei venninne av meg, hun var eldre enn oss og tydeligvis dronninga på haugen der hun bodde og hadde 3 undersåtter med seg. Det var jo egentlig rimelig sinnsykt for vi var 19-20 da og jeg forsto jo ingenting når det første hun sier til meg etter "hei" er "gå ut og kjøp en strømpebukse til meg!". Hennes hadde raknet, og det var visst naturlig å ikke spørre den nye, ukjente jenta engang, men å kommandere! Jeg sa at Rimi lå bare 100 meter den veien, god tur. Og så hadde vi det gående sånn resten av kvelden med kommentarer om alt fra puppene mine til klærne, hun var helt vanvittig jævlig og jeg er glad jeg aldri har hatt noe med henne å gjøre siden. 1
Gjest ts lei Skrevet 6. mars 2011 #12 Skrevet 6. mars 2011 Ja, men det er jo et poeng at ikke alle er så onde og slu med vilje heller. Jeg vet jeg kan overkjøre folk, men det er mer fordi jeg forventer folk har et visst snev av ryggrad og når jeg møter noen som ikke har det så kan det av og til gå til helvete uten at jeg merker det engang. Men uansett: eneste jeg virkelig husker som var hersking helt bokstavelig talt var ei som var på besøk hos ei venninne av meg, hun var eldre enn oss og tydeligvis dronninga på haugen der hun bodde og hadde 3 undersåtter med seg. Det var jo egentlig rimelig sinnsykt for vi var 19-20 da og jeg forsto jo ingenting når det første hun sier til meg etter "hei" er "gå ut og kjøp en strømpebukse til meg!". Hennes hadde raknet, og det var visst naturlig å ikke spørre den nye, ukjente jenta engang, men å kommandere! Jeg sa at Rimi lå bare 100 meter den veien, god tur. Og så hadde vi det gående sånn resten av kvelden med kommentarer om alt fra puppene mine til klærne, hun var helt vanvittig jævlig og jeg er glad jeg aldri har hatt noe med henne å gjøre siden. Fy faen.Var dette et voksent menneske i tillegg,eller opplevde du det på ungdomskolen? Det forundrer meg ikke om personen var voksen.Enkelte er bare så ufattelig onskapsfulle og slu.Bra at du ikke traff på henne mere.Hadde vel eskalert til en stygg mobbetilværelse dersom dere måtte ha hatt henne i omgangskretsen.
Gjest ts lei Skrevet 6. mars 2011 #13 Skrevet 6. mars 2011 Så at hun var voksen nå ja. Leste litt for fort.
waco Skrevet 6. mars 2011 #14 Skrevet 6. mars 2011 Hvorfor forsøker du å vri tråden vekk ifra tema? Kan du kutte ut? Skulle ikke du ha eksempler på hersketeknikker og hvordan man avslører dem? Å være respektløs med mennesker man prater med er et eksempel på hersketeknikker. Du er jo faen meg herskern sjøl jo? Spydig og motbydelige svar, alle skjønner jo at du er mobberen og ikke offeret i samtaler. 3
Gjest Anjelika Skrevet 6. mars 2011 #15 Skrevet 6. mars 2011 Fy faen.Var dette et voksent menneske i tillegg,eller opplevde du det på ungdomskolen? Det forundrer meg ikke om personen var voksen.Enkelte er bare så ufattelig onskapsfulle og slu.Bra at du ikke traff på henne mere.Hadde vel eskalert til en stygg mobbetilværelse dersom dere måtte ha hatt henne i omgangskretsen. Det var som sagt når vi var voksne, jeg var iallefall gammel nok til å gå på byn og jeg synes å huske at denne dama var noen år eldre enn meg igjen, hun hadde iallefall rukket å få både barn og silikonpupper. Har opplevd masse splitt og hersk som yngre, spesielt i et trekløver jeg var mye med på barneskolen og blant de "kule" på ungdomsskolen, men det var litt mer spesielt å møte et voksent menneske som var så gjennomført manipulativ - og tydeligvis slapp unna med det! Hun var beintøff dame da, jeg hadde sikkert ikke turt å si imot hvis jeg kjente henne, men når jeg nettopp hadde møtt henne så fremsto hun bare som en latterlig figur. Hadde jeg bodd samme sted som henne så hadde jeg sikkert blitt banket opp bak grendahuset. 1
chikako Skrevet 6. mars 2011 #16 Skrevet 6. mars 2011 (endret) Du synes ikke Waco har manipulativt språk? Skal jeg bare ta imot mobbing ifra han? Ja.Det er jo allerede blitt et problem med mobbing og spamming ifra deg i denne tråden. Chikako og Waco: Kan ikke dere lage en egen tråd i stedet for å ødelegge denne.Jeg gidder ikke å svare på angrep ifra dere mer.Tydelig at dere gikk veldig i selvforsvar her. Jo, jeg er enig i at waco benytter manipulativt språk mye her inne, men jeg synes ikke det er en god grunn for å ta igjen på samme måte - særlig ikke i en tråd som handler om å avsløre hersketeknikker. Ellers synes jeg du tillegger svarene mine mye, og påstår jeg har intensjoner som aldri var der. Endret 6. mars 2011 av chikako
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #17 Skrevet 6. mars 2011 Nå var jo denne debatten om å avsløre hersketeknikker og andre sjofle metoder. Og jeg føler ikke at jeg nødvendigvis benytter meg av hersketeknikker, - selv om jeg er flink til å avsløre dem. Og chikako er jo ikke en jeg forbinder med hersketeknikker, - og litt av teknikken er vel å påpeke at andre har dem for å stjele argumenter. Hva ser du som på hersketeknikk da gjest lei? Er det å be folk holde seg unna en hersketeknikk? Å vri på hva mennesker forteller, - er det hersketeknikk? Å tillegge mennesker meninger de ikke har, - er det hersketeknikk? Mener du virkelig at i din verdensanskuelse så er psykopater noe som herjer "der ute"? 3
Gjest ts lei Skrevet 6. mars 2011 #18 Skrevet 6. mars 2011 Nå var jo denne debatten om å avsløre hersketeknikker og andre sjofle metoder. Og jeg føler ikke at jeg nødvendigvis benytter meg av hersketeknikker, - selv om jeg er flink til å avsløre dem. Og chikako er jo ikke en jeg forbinder med hersketeknikker, - og litt av teknikken er vel å påpeke at andre har dem for å stjele argumenter. Hva ser du som på hersketeknikk da gjest lei? Er det å be folk holde seg unna en hersketeknikk? Å vri på hva mennesker forteller, - er det hersketeknikk? Å tillegge mennesker meninger de ikke har, - er det hersketeknikk? Mener du virkelig at i din verdensanskuelse så er psykopater noe som herjer "der ute"? Hersketeknikker er foreksempel å komme med angrep og anklagelser når hensikten med tråden var å høre om folks opplevelse av ulike hersketeknikker. Rart at du ikke ser Wacos teknikk da.Chikako opplyser jo at hun faktisk har blitt gjort oppmerksom på det ifra flere at hun benytter seg av hersketeknikk. Pga denne typen innlegg inkludert ditt så blir tråden ødelagt.Kanskje er det mange som nå ikke tør å fortelle om sine opplevelser i denne tråden pga denne aggressive spammingen.det var ikke trådens hensikt.Kan du bekrefte forresten at du ikke er Waco eller Chikako? Hvorfor svarer du anonymt? Men,men mobbere må jo også få lov til å forsvare seg i denne tråden dersom de føler seg truffet.Heller det enn at den blir stengt pga avsporing,men det er kanskje hensikten?
chikako Skrevet 6. mars 2011 #19 Skrevet 6. mars 2011 (endret) Hersketeknikker er foreksempel å komme med angrep og anklagelser når hensikten med tråden var å høre om folks opplevelse av ulike hersketeknikker. Rart at du ikke ser Wacos teknikk da.Chikako opplyser jo at hun faktisk har blitt gjort oppmerksom på det ifra flere at hun benytter seg av hersketeknikk. Pga denne typen innlegg inkludert ditt så blir tråden ødelagt.Kanskje er det mange som nå ikke tør å fortelle om sine opplevelser i denne tråden pga denne aggressive spammingen.det var ikke trådens hensikt.Kan du bekrefte forresten at du ikke er Waco eller Chikako? Hvorfor svarer du anonymt? Men,men mobbere må jo også få lov til å forsvare seg i denne tråden dersom de føler seg truffet.Heller det enn at den blir stengt pga avsporing,men det er kanskje hensikten? Kan du komme med et eksempel på at jeg avsporer tråden, samt at jeg kommer med angrep og anklagelser, og driver med aggressiv spamming? Det er du som er gått til angrep mot meg her, på mitt første innlegg, hvor du avfeide meg som "en som bruker hersketeknikker". Derifra har jeg prøvd å svare for meg, og å nyansere litt. Jeg har ikke, så vidt jeg kan se, benyttet meg av manipulativ språkbruk eller prøvd å tillegge noen meninger. Jeg prøvde, og prøver fremdeles, å nyansere litt. Det var i alle fall ikke jeg som svarte anonymt, men hvordan kan jeg bevise det? Endret 6. mars 2011 av chikako 3
Antlers Skrevet 6. mars 2011 #20 Skrevet 6. mars 2011 (endret) Hersketeknikker er foreksempel å komme med angrep og anklagelser når hensikten med tråden var å høre om folks opplevelse av ulike hersketeknikker. Rart at du ikke ser Wacos teknikk da.Chikako opplyser jo at hun faktisk har blitt gjort oppmerksom på det ifra flere at hun benytter seg av hersketeknikk. Pga denne typen innlegg inkludert ditt så blir tråden ødelagt.Kanskje er det mange som nå ikke tør å fortelle om sine opplevelser i denne tråden pga denne aggressive spammingen.det var ikke trådens hensikt.Kan du bekrefte forresten at du ikke er Waco eller Chikako? Hvorfor svarer du anonymt? Men,men mobbere må jo også få lov til å forsvare seg i denne tråden dersom de føler seg truffet.Heller det enn at den blir stengt pga avsporing,men det er kanskje hensikten? Jeg tror heller det er dine krasse svar som gjør at folk ikke vil fortelle om sine opplevelser. Du forsøker å kontrollere hva som er tillatt å si, og navngir mennesker som heretter skal ignoreres. Du avfeier det de sier som tull. Jeg synes du er et godt eksempel på en som bruker hersketeknikk. Endret 6. mars 2011 av Antlers 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå