Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3


Teita

Anbefalte innlegg

Så herlig at overnattingen hos besteforeldrene gikk såpass bra!! Og ikke minst at dere fikk kost dere skikkelig på byen! Vondt i hodet dagen etter tyder bare på at kvelden var vellykket! hehe... ;)

Deilig at hun sovnet helt av seg selv da. Må være godt å ikke måtte bysse, bære, trille dem i søvn! Det slipper jeg med miin lille også! :)

Så hyggelig med vennebesøk. Håper kvelden blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig at overnattingen hos besteforeldrene gikk såpass bra!! Og ikke minst at dere fikk kost dere skikkelig på byen! Vondt i hodet dagen etter tyder bare på at kvelden var vellykket! hehe... ;)

Deilig at hun sovnet helt av seg selv da. Må være godt å ikke måtte bysse, bære, trille dem i søvn! Det slipper jeg med miin lille også! :)

Så hyggelig med vennebesøk. Håper kvelden blir bra :)

VI koste oss, og alt gikk bra :) Det er jeg veldig glad for!

Veldig deilig. Jeg har alltid måttet amme og bysse helt til hun har sovnet, før jeg har kunnet legge henne ned, men nå har hun blitt mye flinkere på å finne søvnen selv :)

Jeg holder på å slutte å amme nå.. Det er vemodig, men jeg tror det er til det beste for oss begge. Ammingen har vært et slit i mange måneder nå, og nå er interessen mer eller mindre helt borte hos S. Hun får i seg noen dråper morgen og kveld, og det er alt.

Vi skal heller bli flinkere på å gi litt yougurt, og ting med kalsium, for MME på flaske tar hun jo ikke.

Hadde besøk av et vennepar i går, og det var koselig. Vi spilte spill (Cranium) og koste oss med middag og potetgull :) De kommer i kveld også, og skal kanskje sove over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig at dere holder på å slutte og amme, jeg har virkelig syntes synd på deg de siste månedene...

Nå har jo ikke jeg fått snakket med deg på en god stund, men utifra dagboka di så virker det som at du har det bra nå, og det er jeg veldig glad for :klemmer: Gleder meg til å se dere igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært kjempeflink med ammingen!!: :klemmer:

Ammer mye mindre nå jeg også, men er vel fortsatt fire-fem ganger fra vi står opp til han er lagt. Men hadde O vært like lite interessert som S, så hadde nok jeg også valgt å slutte! :jepp: Du har jo holdt på i ni mnd!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig at dere holder på å slutte og amme, jeg har virkelig syntes synd på deg de siste månedene...

Nå har jo ikke jeg fått snakket med deg på en god stund, men utifra dagboka di så virker det som at du har det bra nå, og det er jeg veldig glad for :klemmer: Gleder meg til å se dere igjen :)

Jeg har det greit.. Gleder meg til å se dere igjen også! :)

Du har vært kjempeflink med ammingen!!: :klemmer:

Ammer mye mindre nå jeg også, men er vel fortsatt fire-fem ganger fra vi står opp til han er lagt. Men hadde O vært like lite interessert som S, så hadde nok jeg også valgt å slutte! :jepp: Du har jo holdt på i ni mnd!

Sier meg egentlig fornøyd nå, selv om jeg helst skulle holdt på litt lenger men.. Hun får enda noen dråper til frokost/ kvelds, men det er nesten ingenting.

Tusen takk for :klemmer:

Nå får vi snart overnattingsbesøk av et vennepar av oss. Vi skal kose oss med litt vin og brettspill, tenker jeg.

S er vanskelig å legge i dag, så vi bytter på å gå opp til henne..

R blir nest sannsynlig permittert fra mandagen av, pga for lite arbeid i firmaet.. Det betyr dårligere økonomi for oss, men sånn skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært flink til å stå på med ammingen! Ikke alle som hadde orket det... Men det er ingen krise å slutte nå :)

Så koselig med vennebesøk og vindrikking! Tror jammen jeg skal pumpe meg litt og ta et par glass vin i kveld. Hørtes såå fristende ut! :)

Huff, kjett med forloveden din! Er i en skikkelig økonomisk krise selv om dagen, så vet hva du snakker om. Sjefen til kjære har stjålet penger fra han og virkelig kjørt han på rævva, så han nekter å stille på jobb før han får tilbake pengene sine. Og når en en dag får dem så sier han opp... Latterlig opplegg å ikke kunne stole på sjefen sin!

Håper permiteringen ikke varer så lenge da... Men han har vel krav på støtte fra NAV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har vært flink til å stå på med ammingen! Ikke alle som hadde orket det... Men det er ingen krise å slutte nå :)

Så koselig med vennebesøk og vindrikking! Tror jammen jeg skal pumpe meg litt og ta et par glass vin i kveld. Hørtes såå fristende ut! :)

Huff, kjett med forloveden din! Er i en skikkelig økonomisk krise selv om dagen, så vet hva du snakker om. Sjefen til kjære har stjålet penger fra han og virkelig kjørt han på rævva, så han nekter å stille på jobb før han får tilbake pengene sine. Og når en en dag får dem så sier han opp... Latterlig opplegg å ikke kunne stole på sjefen sin!

Håper permiteringen ikke varer så lenge da... Men han har vel krav på støtte fra NAV?

Håper du koste deg med vin, hvis det ble noe av :)

For en dårlig sjef! Skjønner dere blir irriterte da!

Ja, han får nok støtte fra NAV, men jeg tror det bare blir 60 eller 80% av det han tjener nå.

--

Veldig koselig kveld - dårlig natt.. Vi hadde drukket litt begge to, R litt mer enn meg.. Og det ene førte til det andre, og vi havnet i en skikkelig krangel, som mer eller mindre utviklet seg til en slosskamp oss mellom. Ikke bra.. Heldigvis sov S oppe hos mormoren.

Når S la seg til å sove til morgen i dag, så satt vi oss ned og hadde en skikkelig prat. Jeg vet ikke helt hva som skjer nå, men vi er ihvertfall sammen enda/ bor sammen. Jeg føler jeg har så mye innestengt, men ikke kan få det ut, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vil jo så gjerne bare at dette skal fungere..

Tenker jeg runder av her, blir jo litt for personlig føler jeg.. Men alt er ikke tipp topp nå, ihvertfall.. :(

Det har vært vanskelig å legge S de to siste nettene, men etter 5+4 minutter med gråt, så fant hun søvnen selv.

Kommer nok sterkere tilbake når jeg får litt mer oversikten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på at jeg ikke kan drikke vin fordi jeg går på pencillin pga brystbetennelse! Snakk om ammetåka! hehehe.... :Hehe:

Huff, så fælt med krangling....Håper det ordner seg for dere på et vis..Stusselig når forholdet går dårlig.

Sender deg en god :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å bli for personlig her inne også, så vil jeg ikke skrive så mye. Men jeg har vel klart å utrykke hva jeg mener. Noen ganger er det bedre å avslutte noe før ingenting er igjen, du skal jo måtte ha en relasjon til R resten av livet (eller iallefall de neste 17 årene). Men hvis dere faktisk ønsker å komme ut av den onde sirkelen dere er i nå, så vil jeg absolutt anbefale familievernskontoret. Men da må dere begge ønske det, og holde ut fram til det. Vi måtte vente en måneds tid før vi fikk time.

:klemmer: Jeg er så glad i deg, og håper du finner ut en løsning som du blir fornøyd med. Livet er for kort for å ha det helt gjennomsnittlig,spesielt når du har en så fantastisk datter! (dette skrives mens jeg ser på min datter som slår leken sin mot hodet..... :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, Teita! :klemmer: Leit å høre!

Men som Niennas, så anbefaler jeg familievernkontoret! Jeg har ikke skrevet noe om det i min dagbok etter at vi var der, for jeg føler på en måte det ikker er nødvendig å skrive absolutt alt i dagboken, føler jeg har vært litt for personlig tidligere..Men vi var der altså, og det var absolutt positivt, vi skal tilbake også. Hvis du lurer på hvordan det foregikk og hva vi pratet om, så er det bare å sende PM så kan jeg fortelle der, men du har sikkert pratet med Niennas om hvordan det foregår det der, så.. :)

Men ja, noen ganger er det bedre å innse at slaget er tapt. Det var det jeg tenkte da jeg og min samboer valgte å få time på familievernkontoret, altså at enten så gikk vi fra hverandre, eller så fikk vi hjelp fra en utdannet tredjepart!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på at jeg ikke kan drikke vin fordi jeg går på pencillin pga brystbetennelse! Snakk om ammetåka! hehehe.... :Hehe:

Huff, så fælt med krangling....Håper det ordner seg for dere på et vis..Stusselig når forholdet går dårlig.

Sender deg en god :klem:

Haha, ammetåke! :fnise:

Ja, det er ikke noe gøy.. Håper vi finner ut av det! Takk for klem :)

I fare for å bli for personlig her inne også, så vil jeg ikke skrive så mye. Men jeg har vel klart å utrykke hva jeg mener. Noen ganger er det bedre å avslutte noe før ingenting er igjen, du skal jo måtte ha en relasjon til R resten av livet (eller iallefall de neste 17 årene). Men hvis dere faktisk ønsker å komme ut av den onde sirkelen dere er i nå, så vil jeg absolutt anbefale familievernskontoret. Men da må dere begge ønske det, og holde ut fram til det. Vi måtte vente en måneds tid før vi fikk time.

:klemmer: Jeg er så glad i deg, og håper du finner ut en løsning som du blir fornøyd med. Livet er for kort for å ha det helt gjennomsnittlig,spesielt når du har en så fantastisk datter! (dette skrives mens jeg ser på min datter som slår leken sin mot hodet..... :fnise: )

Det er sant det du sier, og ja, vi har MYE å jobbe med. Jeg vet ikke om vi kommer til å klare det, eller om vi har en fremtid sammen, men vi ønsker det jo, og da er det jo lurt å søke hjelp. Jeg må bare få overtalt han først..

Haha :fnise: Fie!

Huff da, Teita! :klemmer: Leit å høre!

Men som Niennas, så anbefaler jeg familievernkontoret! Jeg har ikke skrevet noe om det i min dagbok etter at vi var der, for jeg føler på en måte det ikker er nødvendig å skrive absolutt alt i dagboken, føler jeg har vært litt for personlig tidligere..Men vi var der altså, og det var absolutt positivt, vi skal tilbake også. Hvis du lurer på hvordan det foregikk og hva vi pratet om, så er det bare å sende PM så kan jeg fortelle der, men du har sikkert pratet med Niennas om hvordan det foregår det der, så.. :)

Men ja, noen ganger er det bedre å innse at slaget er tapt. Det var det jeg tenkte da jeg og min samboer valgte å få time på familievernkontoret, altså at enten så gikk vi fra hverandre, eller så fikk vi hjelp fra en utdannet tredjepart!

:klemmer:

Hvis du har lyst og tid en dag, så hadde jeg satt stor pris på PM om familievernskontoret :)

--

Når S våknet, prøvde jeg meg på en flaske med MME. Det gikk jo strålende! Hun drakk opp hele flasken, og hun har jo ikke tatt flaske engang, så kanskje dette blir en trend fremover. At hun får en flaske med MME på morgen, og at vi forskyver frokostmåltidet med grøt litt, sånn at det ikke blir så lenge mellom frokost og middag.

Vi har bare gode netter for tiden, og jeg nyter de så godt jeg kan! Vi har hatt noen litt mindre gode, men det er nok pga tann nummer to som brøyt gjennom. Da hadde vi tre netter på rad med litt uroligheter, men hun roet seg fort etter litt Dentanox og vann.

Ellers så har hun pleid å legge seg ca. 1930, og våknet mellom 8-9. I dag våknet hun syv. Tidlig, men ikke for tidlig :fnise:

Aner ikke hva dagen bringer, men vi skal ihvertfall skifte sengetøy, støvsuge og vaske gulv, for det er det som står igjen fra i går. Søndager er egentlig vaskedagen vår, men vi var litt dårlig form i går, siden vi hadde vært ute på lørdagen.. Trodde MC Donnalds mat var en rite dagen derpå, men uffamei, så dårlige vi ble av det. Blir nok en goood stund til neste gang vi kjøper maccern mat, ja..

Ellers ikke så mye å oppdatere. S er fremdeles like aktiv, og fått to tenner som sagt. Vi har sluttet å amme, og det er både godt og vemodig for a'mor. S kommer seg opp i sofaen selv nå, så nå er det liv. Ellers så står hun ofte og mye uten støtte, men er ikke interessert i å gå i det hele tatt. Men hun er smart, og bruker sutreleppen flittig hvis hun ikke får det som hun vil, så vi øver endel på å ikke gi henne omsorg og kos når hun sutrer fordi hun ikke får viljen sin, sånn at vi ikke ender opp med en skikkelig bortskjemt unge. Men sånn bortsett fra det, er hun bare søt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yes! Akkurat det vi trengte; En økonomisk krise.. Ser ikke helt hvordan vi skal klare det her.

Skal ikke gå inn på detaljer, men pga at R blir permittert, og da bare får en del av det han tjente før, og at jeg ikke har noen inntekt per dags dato, blir vi VESENTLIG mye fattigere fremover. Jeg har tatt på meg en vaskejobb hos moren min sånn at vi får middag på bordet noen dager, og R skal klippe litt gress osv. Ellers så må jeg vente to uker før jeg kan ringe tilbake til den gamle jobben min, fordi den nye sjefen, som jeg forøverig ikke kjenner er på ferie, for så å finne ut om det blir noe jobb på meg der fremover, eller om jeg kan søke om dagpenger. Uansett hva som skjer, så kommer vi oss ikke unna denne på en god stund. Så her blir det helomvendig, kan du si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Vet ikke helt hva jeg skal si, men er det noe jeg kan gjøre ( barnevakt f.eks.) så si ifra!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei teita :)

Så utrolig trist å lese at ting ikke går så veldig bra :klemmer: Har ikke så veldig mange råd å komme med, men sender deg en stoooor stor klem og varme tanker :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sånt er så kjipt! Jeg må jobbe ved siden av fullstudiene, så vet godt hvordan det er. Er slitsomt, men sånn er det bare. Penger må man jo ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Vet ikke helt hva jeg skal si, men er det noe jeg kan gjøre ( barnevakt f.eks.) så si ifra!

Tusen takk :) Og det samme til deg!

Hei teita :)

Så utrolig trist å lese at ting ikke går så veldig bra :klemmer: Har ikke så veldig mange råd å komme med, men sender deg en stoooor stor klem og varme tanker :klemmer:

Tusen takk :klemmer:

Huff, sånt er så kjipt! Jeg må jobbe ved siden av fullstudiene, så vet godt hvordan det er. Er slitsomt, men sånn er det bare. Penger må man jo ha..

Ja, det er ikke noe gøy å måtte slite for å få endene til å møtes.. Får håpe det ikke trenger å være sånn for alltid :)

Igår var jeg på cafe med Niennas. Lenge siden jeg hadde sett henne nå, så det var koselig :) Følte meg litt liten som måtte bli spandert på, men..

De plutselige økonomiske problemene våre, sliter endel på meg. Jeg vil bare ikke at S skal få en slik barndom som jeg hadde. Jeg vil ikke si: "Nei, det har vi ikke råd til" hvis hun spør om en liten is i butikken, for eksempel.. Men vi har blitt enige om at det IKKE skal gå utover S på noen måte. Hun skal få akkurat det hun har fått til nå, og det hun trenger. Så får det heller være enda kjipere for oss.

S sov til 0820 i dag, da. Det var deilig! Nå har tann nummer to brutt ordentlig gjennom, så den plager henne ikke mer. Fire netter på rad nå, har R lagt henne. Og han legger henne bare ned, og hun sovner. Jeg syns det er høyst urettferdig, med tanke på at jeg har stått å vugget og bysset og ammet i ni måneder.. Men det er jo bra også, da :fnise:

I går jobbet vi ute for moren min. Dro opp røtter og diverse fra et stort område. Hard jobbing, men vi tjente ihvertfall noen kroner på det :) Må nesten bare gjøre alt vi kan nå..

I dag skal vi en tur til svigers. Men ellers ingen store planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Har lest en del her inne, har vært på vei til å svare, men så har pcen funnet ut at den skal restarte og innlegget mitt går tapt.

Jeg får vondt når jeg leser at dere ikke har det lett nå, vil gjerne være der som støtte, men det er mer om du vil ha meg der (pm eller fjasbok as always). Håper også det at familievernskontoret hjelper dere, for det er jo ikke greit sånn som dere har det. Det at økonomiproblemer kommer på toppen er jo bare utrolig urettferdig. :klemmer: Ja, jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive, men jeg er der uansett hva, håper du vet det.

Det viktigste for S nå er jo at hun har dere, at hun har varme klær, mat og noe(n) å leke med. Forhåpentligvis innen den tid S er større, så er økonomien mer på plass..

Høres ut som hun er en ren engel å legge. C har bedret seg etter at tann 3 kom, nå har hun sovet natta gjennom med noen små oppvåkninger hvor hun har sovnet fort etterpå. Det er urettferdig når de mannfolka greier det så fort. :skratte: Her i gården er det fremdeles bare jeg som greier å legge henne (og jeg er litt stolt over det.. :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest en del her inne, har vært på vei til å svare, men så har pcen funnet ut at den skal restarte og innlegget mitt går tapt.

Jeg får vondt når jeg leser at dere ikke har det lett nå, vil gjerne være der som støtte, men det er mer om du vil ha meg der (pm eller fjasbok as always). Håper også det at familievernskontoret hjelper dere, for det er jo ikke greit sånn som dere har det. Det at økonomiproblemer kommer på toppen er jo bare utrolig urettferdig. :klemmer: Ja, jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive, men jeg er der uansett hva, håper du vet det.

Det viktigste for S nå er jo at hun har dere, at hun har varme klær, mat og noe(n) å leke med. Forhåpentligvis innen den tid S er større, så er økonomien mer på plass..

Høres ut som hun er en ren engel å legge. C har bedret seg etter at tann 3 kom, nå har hun sovet natta gjennom med noen små oppvåkninger hvor hun har sovnet fort etterpå. Det er urettferdig når de mannfolka greier det så fort. :skratte: Her i gården er det fremdeles bare jeg som greier å legge henne (og jeg er litt stolt over det.. :sjenert:)

Tusen takk :) I know! Skal skrive til deg en dag jeg får litt mer tid. Alt går så i ett for tiden. Men godt å vite at du er der :klemmer:

S har virkelig blitt en engel både å legge, og når det gjelder å sove natten gjennom. Og det er SÅ deilig! Men ja.. Urettferdig! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vi jobber, og vi jobber og vi jobber. Nå er jeg sliten! Holdt på med tungt fysisk arbeid ute nå i to dager, men etterpå får vi betalt. Det blir bra, for da kan vi handle mat.

Nå er R i dusjen å vasker av seg svetten, og jeg sitter å venter på at det skal bli min tur :fnise: S ligger ute å sover i vognen enda. Sovet litt over to timer nå. Hun våkner litt innimellom, men finner søvnen igjen selv.

Ellers så fortsetter vi å selge alt vi kan selge, og gjør det vi kan for å tjene inn litt penger. Får jo ikke ringt arbeidsgiveren min før mandag om en uke, så.. Det er så dårlig det opplegget der. Men det blir ihvertfall spennende å se om jeg skal tilbake i jobb, eller om jeg må søke dagpenger. Uansett, så har jo ikke S fått barnehageplass, så jeg må jo da si opp jobben i såfall etter bare noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er kjempeflinke! :klemmer:

Men husk at selv om dere er i en økonomisk knipe nå, så kan dere komme dere ut av den, slik at S ikke kommer til å oppleve/huske noe av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...