*Firefly* Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #121 Del Skrevet 16. mars 2011 Fra meg: Hei, nå er jeg på kontoret på jobben min. Jeg har ikke mulighet til å gå tilbake til Wester Union i dag. Jeg tok fri hele formiddagen for å ordne dette. Karolina, vi må snakkes. Kan du gi meg et telefonnummer så jeg kan ringe deg? Hilsen Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Firefly* Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #122 Del Skrevet 16. mars 2011 No vart det stilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Firefly* Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #123 Del Skrevet 16. mars 2011 Ny mail frå dama: Hei Maria, Mitt Norge er ikke så bra. så jeg tror ikke jeg kan snakke med deg på telefonen. Jeg gjorde bare noen få år i Norge med den britiske ambassaden før ulykken min. Jeg kan snakke engelsk språk flytende. Jeg bruker en oversetter programvare for å oversette min post til deg. så vær så snill jeg er veldig lei meg. Jeg er ikke veldig fornøyd med det faktum at Tessa skal tilbrakte en natt på levering byrået. han skal føle seg ensom nå. Jeg blir nødt til å gå til levering byrået og sjekk på meg. jeg om å dra til sykehuset og etter at jeg vil ta kontakt med byrået eller bedre fortsatt gå der selv for å se på ham. Jeg ønsket ikke alt dette skal skje. så når er du klar til å foreta innbetalinger, slik at jeg kan informere byrået om det. takk og venter .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Firefly* Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #124 Del Skrevet 16. mars 2011 Fra meg: Hei, det er leit at du har så mye problem med ryggen din. Jeg forstår også at du sliter med norsken; jeg skulle ønske at jeg snakket bedre engelsk. Dessverre tror jeg din norsk er bedre enn min engelsk! Jeg ringte akkurat den britiske ambassaden for å spørre om de hadde telefonnummeret ditt. Jeg regnet med at du jobbet der for ikke så lenge siden, i og med at du averterte Tessa fra Oslo før du reiste til England, men de kjennte ikke navnet ditt. Var det du eller mannen din som jobbet der? Hva heter han? Jeg skal se om jeg kan ta turen ned til Western Union i morgen formiddag. I dag går det ikke: jeg må jobbe overtid fordi jeg tok fri i formiddag. Når jeg er ferdig er Western Union stengt. Det er fryktelig leit at Tessa må tilbringe natten hos transportør, men jeg har enda ikke mottatt en plan over transporten fra England til Norge, og den MÅ jeg ha før jeg betaler noe som helst! Hilsen fra Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Firefly* Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #125 Del Skrevet 16. mars 2011 Folkens, tilbakemeldingar? Nokre forslaag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Firefly* Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #126 Del Skrevet 16. mars 2011 Mail fra Karolina: Hei og takk for mail. leveransen byrået vil gi deg transport plan når betalingen har blitt bekreftet og leveransen aktivert. Jeg vil prøve å se om jeg kan gå ned til byrået, og sørg for at Tessa er greit. Jeg skal la byrået beskjed om endring av planen. Vennligst gjør ditt beste for å gjøre betalingen morgen i morgen, slik at Tessa kan legge igjen i morgen. jeg vil fortelle deg om hans nåværende tilstand når jeg kommer tilbake fra byrået. ha en fin dag og utvide min hilsen til Mary - Louise 00447023090670 / 00447031899619 Eg er så gla i desse nummra. Om dei visste kor mykje dei gjev oss av kunnnskap berre ved å nemne dei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #127 Del Skrevet 16. mars 2011 Må bare si at jeg følger saken. Stå på 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Firefly* Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #128 Del Skrevet 16. mars 2011 Melding frå meg: Hei, det kommer ingen betaling før transportplanen er klar og godkjent. Dersom ikke dette er i orden, blir Tessa stoppet ved grensen av tollen og Mattilsynet og sendt tilbake eller avlivet. Her er Mattilsynet svært strenge. Transportbyrået har ikke engang gitt melding om de sender Tessa med hestetransport eller fly! Dette har du fått beskjed om for lenge siden. Det er ikke mulig å importere dyr til Norge uten at disse papirene er i orden. Jeg blir mer og mer sikker på at dette er et useriøst selskap. Jeg betaler ikke penger til NOEN, heller ikke til din advokat, dersom ikke transportplan blir ordnet i løpet av de neste timene. Dersom jeg skal ta meg fri fra jobben i morgen, må jeg gi beskjed at jeg kommer senere før sjefen min går fra jobb kl 15.00. Maria-Louise er helt fortvilet. Jeg fikk ikke snakket med henne før jeg dro til Western Union i dag, men i går var hun svært lei seg. Etter at Lillemor ble påkjørt og drept har hun vært umulig å snakke med. Mannen min skal se om han får kjøpt ny hund før helgen. Takk for telefonnummeret. Jeg ringer deg i kveld dersom det er OK. Vi får prøve med den vesle norsken du kan. Hilsen fra Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jägermeister Skrevet 16. mars 2011 #129 Del Skrevet 16. mars 2011 Nå begynner historien til svindlerene å falle litt fra her, jeg kan ikke se at du har direkte beskyldt noen for svindel slik den ene mailen fra "leveringsbyrået" hevder? Takes one to know one.. Uansett, hester og andre dyr står ikke oppstallet på leveringsbyråer før de er klare til å reise, de står på stallen sin så blir de hentet av transporten. De må virkelig tro at folk er dumme og går på alt her i verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Firefly* Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #130 Del Skrevet 16. mars 2011 Det sjår ut til at ho har gjeve opp så langt. Eg trur at det vil kome nokre fleire mailer, bla. frå advokatt. Det kan og kome nokre trusslar om kva som skjer derrsom eg ikkje betalarar. Kråkemål er eigentleg ganske gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 16. mars 2011 #131 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) du burde kanskje gjøre en karriere av dette Firefly? Ferske og avsløre tullinger Synes du har gjort en flott jobb så langt Endret 16. mars 2011 av Kårky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellers Skrevet 16. mars 2011 #132 Del Skrevet 16. mars 2011 Synes det er ganske imponerende at de fortsatt prøver å overbevise deg om de 7500 kronene, og ikke har forduftet. Hva slags nummer var det du fikk i en av de siste mailene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Firefly* Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #133 Del Skrevet 16. mars 2011 Hehe. Er er i laærefasen, og biten med at tråden kunne finnast via google var noko eg ikkje hadde tenkt på. gjere det til ei karrieere? Jau, då ville sjefen vorte glad! Inspektø Snusen til teneste!Eller vert det seniorinspektø? Her er den sisste bolken frå Frua: Hei Maria og takk for mail. det er veldig enkelt. hvis du ikke er villig til å betale for transport sitt, så jeg skal kontakte levering og avbryter transaksjonen. Jeg er ikke fysisk fine og jeg har brukt så mye å gjøre Tessa komme til deg, og hvis du forteller meg at du ikke kommer til å betale transport gebyr, så jeg må fortelle deg at jeg vil avbryte transaksjonen. Jeg har gjort deg til å forstå at leveransen selskapet vil gi deg alle leveringen detaljene når betalingen har blitt bekreftet og leveransen aktivert. Tessa skal komme gjennom et fly, og derfra skal de bruke en vogn til å levere ham til huset ditt. Maria, jeg har gjort dette for en meget lang tid nå og jeg vet nesten alle prosessen og trinnene i dyr transport. Tessa ble transportert fra Norge til th Storbritannia uten noen problemer. dette er fordi han har alle sine papirer og dokumenter. Jeg er bare fra levering byrået, og han gjør det bra. Jeg har også informert om levering byrået om forsinkelsen, og at betaling og levering vil skje i morgen. så kan du ber Gi meg beskjed hvis du betaler for frakt hans eller ikke, slik at jeg kan kjenne mitt neste steg. jeg er ikke fornøyd i det hele tatt. takk Skal eg gje meg no? Eller skal eg draga skruvua nokre drag til og seie at vi kan henta han sjølve? Det kjem fleire mailer om at eg må betala for å ha brugkt opp tida hennar. Er har sett fleire av desse mailane, og sjølv den engelske utgåva av advokatt-breva er sørgemodig lesing. Skal eg seia til ho at ho aldri i livet klarte å få øket til storebritannia med dei papira ho har? Spøtte koss ho fiksa TRACES-skjema? Kven hjalp ho med den biten, tru? Eg har tenkkt å ringa ho i kveld. Dersom nokon tek t-fonen, kan eg sjølvsagt berre prata morsmållet mit. Lurar på kva google ville gjord med dete innlegget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cupcakes Skrevet 16. mars 2011 #134 Del Skrevet 16. mars 2011 jeg foreslår at du skriver at du kan hente hesten selv jeg, er nysgjerig på hva hun sier da jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Firefly* Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #135 Del Skrevet 16. mars 2011 Her er mitt neste brev. Det er ikkje sendd ennnda, og eg tek hjerne imot føreslag. Hei, jeg har prøvd å ringe deg på de to numrene du har gitt meg, men får ikke svar. Jeg skal prøve igjen senere. Nå har jeg et forslag: Vi kan komme og hente Tessa selv. Vi har en nabo som har hestehenger, og dersom du synes det er greit, kan vi gjøre papirarbeidet fra Norge i morgen, med en norskregistrert transport, og være i London til helgen. Vi kan reise med båten fra Bergen på fredag, hente Tessa søndag og returnere med båten til Bergen på mandag. Jeg liker ikke et ukjent transportselskap med betaling til Kamerun. Dersom dette selskapet hadde vært i arbeide i 10 år, ville vi funnet spor av det andre steder. Det hjelper ikke at det har en hjemmeside. Alle og enhver kan lage en slik side. Jeg synes du skal holde deg borte fra denslags og heller satse på store, godt etablerte og godt kjente selskap i framtida. Kamerun har et dårlig rykte når det gjelder svindel, det så jeg da jeg lette på nettet. Det er mye svindel i Vest-Afrika, spesielt med transport av kjæledyr. Hele Internett er fullt av advarsler om slik svindel. Så den transporten du har foreslått kommer ikke på tale. Vi kan betale Tessa når vi henter ham. Helst vil vi betale til en vanlig bankkonto. Har du et kontonummer til oss? Jeg liker ikke å betale kontant, det er snakk om så mye penger at jeg ikke har lyst til å ha så mye penger på meg. Jeg prøver å ringe deg senere i kveld. Med hilsen fra Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jägermeister Skrevet 16. mars 2011 #136 Del Skrevet 16. mars 2011 Sist jeg sjekket så var båten mellom England og Bergen lagt ned for noen få år siden, hun som har drevet med dette her sååå lenge burde kanskje vært oppdatert på det, blant annet. Får se hva de sier, interessant hvordan de prøver å grave seg ut av hjørnene du trenger dem inn i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Firefly* Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #137 Del Skrevet 16. mars 2011 Jeg har sans for formuleringen i den siste mailen om at hesten skal komme gjennom et fly. Det kan hende hun insisterer på at han skal fly fordi det går fortere. Hun kan også si at det er for lenge å vente til søndag, at hun må på sykehus og at ingen kan passe Tessa osv. Jeg har googlet frieserhester med navn Tessa. Det finnes en som er ganske kjent, ei hoppe, rimeligvis, og så vår hest da. Solgt om og om igjen gjennom flere år og i mange land, litt variasjon på alder, litt forskjellige navn på selger, men bildene, de er de samme! Skal jeg sende mailen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cupcakes Skrevet 16. mars 2011 #138 Del Skrevet 16. mars 2011 synes du godt kan sende den jeg.kan hende du skal utelukke det med svindel skriveriene, emn på en måte greit å ha det med også, du formulerte det på en måte som at du bare vil hjelpe henne og ikke anklage henne. blir veldig spennende å se hva hun svarer på det med at du kan hente den selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Firefly* Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #139 Del Skrevet 16. mars 2011 synes du godt kan sende den jeg.kan hende du skal utelukke det med svindel skriveriene, emn på en måte greit å ha det med også, du formulerte det på en måte som at du bare vil hjelpe henne og ikke anklage henne. blir veldig spennende å se hva hun svarer på det med at du kan hente den selv. Ja, takk for tipset. Dette er rette forslag i rett tid. Var klar over at Englandsbåten ikke går lenger, men svindlere i Kamerun har ikke mulighet til å finne ut av sånt. Jeg tok med svindelbiten. Da gir hun seg enten helt, fordi hun ser at spillet er tapt, eller så blir hun ekstra ivrig på å bedyre sin uvitenhet og uskyld. Biten med betaling over bank er vanskelig for henne. Vi kan være sikre på at hun ikke vil at vi skal komme, selv om lommeboka er tjukk av penger. Kontonummer vil hun ikke gi oss og Western Union er klar på advarslene sine. Jeg tror det på fint kalles for "between a rock and a hard place". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #140 Del Skrevet 17. mars 2011 Det er nok ganske lett for dem å finne ut at båten ikke går lengre. Dette var første treff på Google: http://www.aferry.co.uk/bergen-newcastle-ferry.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå