Gå til innhold

Svindel med hund


*Firefly*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke mye magefølelse der nei!

Kjære kunde,

Vi forstår deg veldig godt, men vi kan ikke gi deg med leveransen detaljer, når det ennå ikke er aktivert. Vi har ulike leveranser til ulike land på forskjellige tidspunkt. så vi kan bare gi deg med leveransen detaljene når leveransen er godkjent og aktivert.

Hva du trenger å gjøre nå er å sette pengene slik at vi kan aktivere levering og deretter gi deg levering detaljer.

Tessa vil bli transportert med en dumperen og vil bli levert til deg i hjemmet ditt. Han har alle sine dokumenter og papirer på plass og det vil være noe problem innreise til Norge. vi har holdt på med de i mange år nå, og vi kjenner reglene og regulering's. bare gjøre innskudd, og hesten vil være med deg.

Så madam kinldy sette pengene og gir oss en scan kopi av overføringen, slik at vi kan bekrefte det og deretter aktivere levering. så snart vi aktivere levering, skal vi da gi deg levering detaljer.

takk igjen for samarbeid og forståelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg legger merke til at siden er kopiert og stjålet her fra denne:

http://www.eisagency.com/

Legg merke til hvordan svindlersiden har lagt til "payment" ...

Kan du se hvor lenge denne hjemmesiden har eksistert? Jeg finner bare to henvisninger ved googling?

Endret av *Firefly*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Utfra den linken der så ser det ut som hjemmesiden ble startet opp i 2005, det var da navn og innhold ble tatt Copyright på.

All Content - Copyright © 2005-2010 - Equine International Shipping Ltd.

web by Eireann Design

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at de kan tro noen vil ta slike korrespondanser seriøst!

Jeg trodde heller ikke at dette var en spesielt aktuell problemstilling egentlig, det lyser jo svindel og lureri lang vei av dette, men folk har virkelig blitt lurt på dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen.

Utfra den linken der så ser det ut som hjemmesiden ble startet opp i 2005, det var da navn og innhold ble tatt Copyright på.

All Content - Copyright © 2005-2010 - Equine International Shipping Ltd.

web by Eireann Design

Fikk akkurat melding fra en engelsk nerd:

I want you to pay me thousands and trust me with your horse, potentially worth lots more, and I won't give you a physical address.

Happy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen er nok litt desperat nå.

Hei Maria og god kveld,

har blitt kontaktet av leveransen etat med hvilken konto betaling skal gjøres? . ber gi meg beskjed og jeg ønsker alle går på bra denne gangen. de skal gi deg med leveransen detaljer så snart depositum er bekreftet og leveransen aktivert. takk og utvide min hilsen til jentene.

Skal jeg gå inn på linkene til IPATA og poste varselet til våre Kamerun-venner?

http://www.ipata.com/pet-scams

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å sende vår venninne en svært kort mail :Se hva jeg fant da jeg lette etter mer info om Pet International Shipping Agency! og legge til linken.

Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skal la dem tro at du er sjokkert over at det viser seg at noen har stjålet identiteten til det selskapet og bruker det til svindel, la dem tro at du ikke mistenker dem helt enda, så kanskje de tror de enda har en sjanse hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slikt et inderlig ønske om brev fra hennes advokat. Skal jeg true henne med min? Saksøke henne for å prøve å svindle meg? Jeg har jo hennes fulle navn, adresse og telefonnummer. Jeg finner meg ikke i å bli holdt for narr på denne måten (Au, hvordan oversetter google holde for narr?). Hun prøvde å begå en ulovlig handling, og det er straffbart i mitt land. :krangle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke vi kan presse dem lenger. Hvordan ser dette ut? Jeg venter til kl 20.00 med å sende, og er åpen for andre forslag.

Jeg har brukt den siste timen til å søke på nettet. Der står det mye rart.

Jeg fant siden til International Pet Transport Association http://www.ipata.com/pet-scams

Kan du forklare din kontakt med disse menneskene? Jeg hadde magefølelse tidligere at noe ikke stemte, men du garanterte for dem. Er du med på dette?

Jeg har nå kontaktet advokat. I mitt land er det forbudt å prøve å svindle folk, og de som holder andre for narr, kommer i fengsel.

Du bør skaffe deg advokat snarest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Send det!

Noe sier meg at du ikke får svar, men det er verdt et forsøk.

Det er sendt. Jeg har en sånn fin advokatt på lur, har så lyst å vise ham fram! Ønsker så inderlig at hun prøver seg med litt trusler.

Memo to self: stopp sjokoladespisingen, stopp sjokoladespisingen, stopp sjokoladespisingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Memo to self: stopp sjokoladespisingen, stopp sjokoladespisingen, stopp sjokoladespisingen

Omnomnomnom :arwen:

Da venter man i spenning på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er interessant at jeg ikke får noen info på whois når jeg prøver svindlersiden..hmm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...