Gå til innhold

Svindel med hund


*Firefly*

Anbefalte innlegg

Hehe, hadde jeg fått den der så hadde jeg også kjapt gitt opp... :popcorn:

Pass the popcorn. We are in for a long wait. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er som en skrutvinge fra begge sider, dess hardere de presser på med at "vi har alt i orden, all info, transport blabla" dess mer presser vi herfra på med opplysninger, konkrete detaljer og papirer, jeg lurer på hvor langt de går for IKKE å gi seg!

Men dette er fremgangsmåten ALLE burde gått frem på, faktisk fått det til å se ut som man kjører et interessert løp hele tiden, og vil ordne alt etter reglene, det kan selvsagt ikke svindlere gjøre da dyret ikke eksisterer eller noe, men da burde de etterhvert gi opp også! Håper jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svindel. Annonsen er sjekket opp og grunnen som er gitt for den rimelige prisen er sannsynlig.

Kjempeflott med denne typen melding! Det er så mye rart omkring at mange øyne ser bedre enn få. fortsett å melde fra!

Telefonnummeret oppgitt eksisterer ikke eller er hemmelig .Rart det der Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonnummeret oppgitt eksisterer ikke eller er hemmelig .Rart det der

Det er OK. Det kan være mange grunner for hemmelig nummer. annonsen er reell og lovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt noe mer fra vår venninne, og det spørs om jeg har mistet henne. Svindlere jobber ikke i helgen så lenge ikke det ikke er akutt, så jeg venter til søndags kveld med å etterlyse mail. Yngste *datteren* min, Maria-Louise er selvsagt fortvilet. Hun lurer på om hesten er syk, eller solgt til andre. Hun er rasende på sin mor (tenåringer er ofte det) som insisterte på papirarbeidet. Kunne vi ikke bare ha smuglet henne inn?

Flere forslag til hvordan vi skal få prosessen i gang igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke hørt noe mer fra vår venninne, og det spørs om jeg har mistet henne. Svindlere jobber ikke i helgen så lenge ikke det ikke er akutt, så jeg venter til søndags kveld med å etterlyse mail. Yngste *datteren* min, Maria-Louise er selvsagt fortvilet. Hun lurer på om hesten er syk, eller solgt til andre. Hun er rasende på sin mor (tenåringer er ofte det) som insisterte på papirarbeidet. Kunne vi ikke bare ha smuglet henne inn?

Flere forslag til hvordan vi skal få prosessen i gang igjen?

Ja, tenåringen er meeeeeeget oppløst i tårer og helt i opprør sier du? Spesielt ille er det siden familiehunden som hun hadde ansvaret for døde etter lang og tro tjeneste hos dere? SÅ kunne dere voksne ikke bare slutta å være dumme og importert inn tessa uten alt dette oppstyret som ødelegger alt?

... Kunne dere ikke bare?

Mon tro hva svindler foreslår da!

;):popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*slettet på grunn av privat info*

Endret av *Firefly*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, naaaw, de må jo passe på at man ikke har blitt helt senil enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonsen er dukket opp igjen.

http://hest.rubrikk.no/annonser.TESSA_Trent_Frisisk_Hest.39890992.aspx

Samme avsender, telefonnummer osv

Jeg skal prøve å sende henne ny mail i morgen, men jeg tror hun har gitt meg opp. Jeg ble rett og slett for kravstor.

Dersom andre kan tenke seg å prøve: opprett ny mailadresse med nytt navn og sett i gang. Det ville vært interessant å se om hvordan svarene harmonerer med det jeg har fått. Kanskje hesten ikke er i England lenger?

Synes dere at dette er uetisk? Vi vet at annonsen er svindel, og at den kommer tilbake rett og slett fordi disse folkene lurer penger fra forsvarsløse mennesker. Er det da ikke greit at vi kler av dem og viser dem frem?

Jeg har etter hvert stoppet mange av annonsene, og mange mennesker har blitt "vaksinert" mot denne typen lureri. Er det noen som har motforestillinger, eller forslag til bedre metoder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte hele annonsen til Frieserforbundet.no, tror de er veldig interessert i å få slutt på at deres medlemmers sine bilder blir misbrukt på den måten! Tror jeg vet hvor bildet er fra også, meldte i fra til de jeg tror eier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De tenker vel black -blakk ;)

Minner meg om vitsen:

Nordmannen var på utested i new york da han praiet en drosje for å komme hjem til hotellet.

Etter endt tur innser han at han har mistet lommeboka på puben, så han sier "excuse me, im a little blakk"

Den mørke taxisjåføren snur seg og ser hardt på nordmannen som innser tabben og sier fort "oh no no, in norway we call poor people blakk you see"

Joda :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Anonym bruker":

Jeg må umiddelbart ha kontakt med deg. Ting har skjedd. Kan du sende meg et PM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siste forsøk. Dersom det ikke kommer svar, gir jeg opp.

Hei,

jeg har ikke hørt noe fra deg?

Her har vi hatt en weekend fra helvete. På lørdag ettermiddag ble hunden vår påkjørt og drept. Dette var Maria-Louise sin hund, og hun er utrøstelig. Da vi ikke hørte mer fra deg, ble hun så sint at hun stakk av og var borte i flere timer. Jentene har ikke mobiltelefon pga mottakerforholdene her, så vi kunne ikke ringe henne. Så gikk Internett ned og vi kunne ikke skrive eller motta mail. nyhetene om jordskjelvet og tsunamien i Japan. Da hun kom tilbake var hun aldeles forgrått. Nå har hun gått i vranglås og vil ikke snakke med noen.

Jeg skjønner at dette med papirene ble vanskelig for deg. Har du noe forslag til hvordan vi kan få hesten til Norge? Jeg tror at Tessa kan gjøre en forskjell, slik at vi får den glade jenta vår tilbake igjen. ny hund skal hun selvsagt få også. Vi har ikke kommet så langt som til å undersøke mulighetene, men nå som PC-en er oppe og går igjen får vi begynne å lete.

Håper å høre fra deg. Her hjemme er alt bare fortvilelse.

En oppgitt hilsen fra Maria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

En F1 for 10 000 kroner ville vært en nådegave. Jeg er ganske kynisk og ser ikke bort i fra at det finnes veterinærer i utlandet som mot god betaling kan sertifisere en F1 til F5. Jeg tviler på at tollen i Bergen ville se forskjell. Dersom denne annonsen hadde vært reell, ville dette være alvorlig miljøkriminalitet.

Her er vi inne på en helt annen problemstilling. Å grave i denne typen saker er politiets oppgave; det kan fort bli svært farlig for lekfolk. Å maile med svindlere som sannsynligvis sitter i Kamerun er peanuts. En morsom detalj: formuleringen som vår venninne bruker "takk og vente med å lese fra deg snarest."er typisk for Vestafrika. Så lett kan opprinnelsen til brevskriver avsløres.

Oi, håper det blir ordnet opp i. Hva om noen litt for ivrige folk roter seg opp i dette i jakt på et billig og eksotisk kjæledyr? : o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, håper det blir ordnet opp i. Hva om noen litt for ivrige folk roter seg opp i dette i jakt på et billig og eksotisk kjæledyr? : o

I dette tilfellet blir de lurt. Denne kattefarmen eksisterer ikke. Svarer de på denne annonsen, mister de depositumet på 2500 kroner, eller mer dersom de har betalt hele katten.

De som virkelig ønsker å importere forbudte, eksotiske katter svarer nok ikke på annonser, men har gode forbindelser i utenlandske miljø. Det er nok at en korrupt veterinær setter falsk gradering på en slik katt, og man får dem inn i Norge. Vi vet lite om dette faktisk foregår.

For noen år siden var det noen som smuglet løveunger til Norge

http://www.varden.no/nyheter/de-ville-nok-br-fa-leve-i-dag-1.5310347

Akkrat denne varianten var litt spesiell, men en Savannah F1 ville være en godbit for samlere og uærlige oppgrettere. Heldigvis er Savannah-miljøet slik jeg kjenner det åpent og skikkelig.

Konklusjon: annonser på nettet må behandles med svært stor forsiktighet. Litt som å spasere på en gate brolagt med egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Vi er i gang igjen. Siste brevet mitt gav en omstart. Her er The Last Installment by Karolina Mutter:

Hei Maria og takk for mail. Jeg er også veldig glad jeg ikke skrevet til dere for noen tid nå. Jeg har vært på sykehuset for noen mindre sjekke opp på ryggen min. Jeg så din post nå. en gang jeg er veldig lei meg om det og fortelle Mary-Louise at hun kommer til å få Tessa.

Hva du trenger å gjøre nå er å gi meg med din adresse og e-postadresse slik at jeg kan oppdatere papirene og endre eierskap dokumenter til ditt navn. Etter dette er gjort, vil jeg da regsiter ham for levering hjem til deg. han vil bli levert til deg rett på døren trinn. alt hva du vil bli pålagt å betale vil være hans transport og levering. jeg vil ta vare på papiret fungerer. så vennligst Jeg trenger følgende fra deg

fulle navn ............

gaten og huset adresse ...........

telefonnummer ................

by og stat .................

postnummer ................................

leveringsadresse .........................

Etter alt har blitt gjort og bekreftet, vil leveringen byrået deretter kontakte deg for å informere deg om levering og også på betalinger. Jeg har brukt dette byrået, og de er svært erfarne og anerkjente. de vil gi deg akkurat det beste av deres tjenester. takk og venter ...

Jeg har litt følelsen av at jeg har sett dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...