Gå til innhold

Å være i et åpent forhold

Tabris

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man alle er ikke som deg, alle har ikke samme behov og ønsker som deg.

Nei, det stemmer sikkert bra det. Og så ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det å misbruke det sterkeste uttrykket for kjærligheten?

Uten å snakke for noen andre her eller der, så betyr et monogamt parforhold at sex er forbeholdt mellom paret selv - eksklusivt.

Dermed blir sex det sterkeste uttrykket for kjærligheten.

Og det største sviket når det forekommer utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Interessant fenomen er det at det virker som om du mener at det er du som sitter på sannheten her - den eneste sannheten slik som du formulerer deg. Sannheten svir sier de - svir den ikke for deg og?

Jeg klarer ikke å bli kvitt følelsen av at du i grunn har kjørt deg fast i et spor, og det er kun dette sporet som gjelder. Du kjenner alle sine venner, bedre enn dem selv, du vet hvordan de definerer sin kjærlighet, de mangler empati, de mangler evnen til å føle kjærlighet, de er mennesker som vi andre ikke burde omgås fordi de ødelegger forhold, ødelegger definisjonen av kjærlighet. Det er DITT spor og din sannhet som du sitter fast i.

Vennligst ikke kom og si at du definerer mitt liv, mitt forhold, mine venner fordi du har din sannhet og din teori. Det er i grunn det som provoserer meg mest - at du mener at du sitter med den ene og alene sannheten. Men det gjør du ikke, du sitter med kun dine teorier og dine meninger - det er ikke sannheten ut ifra mitt perspektiv.

Det er ingen som nekter deg å si meningene dine i debatten, men du kommer med bastante innlegg, og nesten krever at det er din "teori" som er den gjeldende. Alle andre har vist blitt hjernevasket, påvirket, mangler empati og gud vet hva mer. Derfor virker du arrogant.

Endret av MissStiles
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Uten å snakke for noen andre her eller der, så betyr et monogamt parforhold at sex er forbeholdt mellom paret selv - eksklusivt.

Er du komfortabel med å være høyst delaktig i en annens utroskap mot sin mann? Eller unnskylder du deg på samme måte som Adam overfor Gud, da han spiste av kunnskapens frukt i Edens have: Kvinnen fristet meg, og jeg åt.

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn ser jeg for meg et glasshus og digre kampesteiner når jeg ser du skrive slik om utroskap... :klo:

Og sånn for ordens skyld, så er det en himmelvid forskjell på å være i et åpent forhold, og å bedrive utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av en eller annen grunn ser jeg for meg et glasshus og digre kampesteiner når jeg ser du skrive slik om utroskap... :klo:

Og sånn for ordens skyld, så er det en himmelvid forskjell på å være i et åpent forhold, og å bedrive utroskap.

Og hva er så denne himmelvide forskjellen egentlig mener du?

I praksis gjør man faktisk akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant fenomen er det at det virker som om du mener at det er du som sitter på sannheten her - den eneste sannheten slik som du formulerer deg. Sannheten svir sier de - svir den ikke for deg og?

Jeg klarer ikke å bli kvitt følelsen av at du i grunn har kjørt deg fast i et spor, og det er kun dette sporet som gjelder. Du kjenner alle sine venner, bedre enn dem selv, du vet hvordan de definerer sin kjærlighet, de mangler empati, de mangler evnen til å føle kjærlighet, de er mennesker som vi andre ikke burde omgås fordi de ødelegger forhold, ødelegger definisjonen av kjærlighet. Det er DITT spor og din sannhet som du sitter fast i.

Vennligst ikke kom og si at du definerer mitt liv, mitt forhold, mine venner fordi du har din sannhet og din teori. Det er i grunn det som provoserer meg mest - at du mener at du sitter med den ene og alene sannheten. Men det gjør du ikke, du sitter med kun dine teorier og dine meninger - det er ikke sannheten ut ifra mitt perspektiv.

Det er ingen som nekter deg å si meningene dine i debatten, men du kommer med bastante innlegg, og nesten krever at det er din "teori" som er den gjeldende. Alle andre har vist blitt hjernevasket, påvirket, mangler empati og gud vet hva mer. Derfor virker du arrogant.

Alle mennesker kjører seg fast i ett spor. Sitt eget.

Du gjør det. Og jeg gjør det.

Vi har våre preferanser og slik er det bare. Ikke mye å gjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er så denne himmelvide forskjellen egentlig mener du?

I praksis gjør man faktisk akkurat det samme.

:overrasket:

Nå tuller du...

I et åpent forhold er begge enige om spillereglene. Og at de har seg med andre, eventuelt har med seg en tredjeperson er noe som begge har akseptert.

I utroskap er det ingen aksept. Den ene sviker og bedrar den andre, uten den andres viten.

Setter du seriøst likhetstegn mellom 'svik' og 'aksept'?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker forøvrig en forklaring på hvordan du kan bidra til utroskap selv, og samtidig skrive så til de grader negativt om det som du gjør her.

Du har jo selv tråkket og spyttet på 'det sterkeste uttrykket for kjærligheten'. Hvordan forsvarer du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, men det var ikke det du sa.

og utroskap er å gå over grenser som hvert par har. for eksempel kan du mene det er utroskap om kjæresten din kysser en annen, mens jeg kan mene at det ikke er det. altså er det utroskap for deg men ikke for meg.

Endret av MissStiles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:

Nå tuller du...

I et åpent forhold er begge enige om spillereglene. Og at de har seg med andre, eventuelt har med seg en tredjeperson er noe som begge har akseptert.

I utroskap er det ingen aksept. Den ene sviker og bedrar den andre, uten den andres viten.

Setter du seriøst likhetstegn mellom 'svik' og 'aksept'?!

Jeg påpekte bare det faktum at man gjør akkurat det samme i praksis i begge tilfellene.

Altså er den himmelvide forskjellen bare en følelse oppi hodet på hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker forøvrig en forklaring på hvordan du kan bidra til utroskap selv, og samtidig skrive så til de grader negativt om det som du gjør her.

Du har jo selv tråkket og spyttet på 'det sterkeste uttrykket for kjærligheten'. Hvordan forsvarer du det?

Jeg var ikke utro i noe kjærlighetsforhold.

Det var forsåvidt ikke hun heller etter eget utsagn. Det var visstnok ikke så mye kjærlighet igjen.

Men jeg unnskylder ingenting. Det var ikke noe sjakktrekk akkurat. Så langt jeg nå kan se.

Meningen var at det skulle bli til noe positivt, men i dette livet er det mennesket som spår og Gud som rår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anuket

Alle mennesker kjører seg fast i ett spor. Sitt eget.

Du gjør det. Og jeg gjør det.

Vi har våre preferanser og slik er det bare. Ikke mye å gjøre med.

Forskjellen mellom meg og deg steinar er at jeg kjører mitt eget spor, men jeg er mottagelig for andres meninger - jeg vurderer andres meninger og innlegg og tenker over dem FØR jeg gir min endelige mening. Nettopp fordi de kanskje har et synspunkt jeg ikke har tenkt på, derfor er jeg veldig nøye på å avvente med enkelte ting før jeg gir min endelige "dom". Du derimot, kjører på med din mening er den eneste sanne - og i tillegg er du "frekk" nok til å si at vi som mener noe annet, ikke er helt riktige.

Alle har egne preferanser og det har jeg understreket før.Du tar derimot feil når du sier at det ikke kan gjøres noe med egne preferanser, man kan få nye preferanser, moderate meninger, andre holdninger av debatter - men det er kun hvis du faktisk er åpen for å lytte til andre meninger og faktisk ta dem innover deg.

Jeg er glad jeg ikke er som deg, jeg hadde følt jeg hadde gått glipp av mange flotte mennesker på den måten. Og jeg har blitt utsatt for mye dømming selv pga. hudfarge, etnisitet etc - men det er en annen diskusjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påpekte bare det faktum at man gjør akkurat det samme i praksis i begge tilfellene.

Altså er den himmelvide forskjellen bare en følelse oppi hodet på hver enkelt.

at man gjør samme fysiske handlign er greit, men du ser vel at det er en stor forskell på om vedkommende lyver eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Tja, det kan det jo godt være.

Hvem sitter på fasiten egentlig?

Tror du at du gjør det?

Livet er ikke matematikk med løsninger som er enten riktige eller feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

joda, men det var ikke det du sa.

og utroskap er å gå over grenser som hvert par har. for eksempel kan du mene det er utroskap om kjæresten din kysser en annen, mens jeg kan mene at det ikke er det. altså er det utroskap for deg men ikke for meg.

Ja, er det da noe rart at det blir krig i verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er ikke matematikk med løsninger som er enten riktige eller feil.

Jo, det er faktisk akkurat det livet er.

Er det ikke riktig så er det feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ja, er det da noe rart at det blir krig i verden?

Må du være så flåsete når du ikke kan forholde deg til det det blir spurt om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Jo, det er faktisk akkurat det livet er.

Er det ikke riktig så er det feil.

Så utrolig lett livet må være for deg da! Jeg har mange gråsoner i mitt liv, nettopp fordi det er mange uventede situasjoner jeg ikke kan forutse, og mange ting har jeg ikke en mening om før jeg står midt oppi situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...