Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Million skrev (54 minutter siden):

Jeg lurer på hvorfor denne er til salgs igjen... jeg husket forrige gang den var til salgs, så det kunne ikke være så altfor lenge siden, og kikket derfor på "Hva er denne boligen solgt for tidligere?" Tinglyst solgt i april 2024, altså for under to år siden!?

Man får en følelse av at det er noe galt her. Naboene er fryktelige, så det føles uutholdelig å bo der? Eller "bare" et samlivsbrudd?

Jeg ville vært bekymret for om naboene var av det slaget man får hetta av og som enten bråker mye selv eller klager konstant på at andre gjør det osv.

Så ja, jeg lurer på hvorfor noen selger en enebolig, en type bolig som man normalt kjøper fordi man tenker å bo der i mange år, selges etter under 2 år?

Veeldig stor alderforskjell på de to som eier boligen i dag, i hvert fall.

Ene er født i 1951, og den andre i 1983

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og én av dem har i hvert fall nylig kjøpt seg ny bolig, som eies 100 % alene...

Skrevet

17 kvm til salgs for 3,3 millioner i Oslo... LINK 😵

Skrevet
Callisto83 skrev (1 time siden):

Synes de hadde gjort veldig mye ut av en liten plass. Det er lave felleskostnader og -gjeld, så her er bare prisen høy. Men beliggenheten er veldig god, så er det det man er ute etter, så er det bare å løpe!

• Liker 3
Skrevet
sofie777 skrev (På 23.2.2026 den 23.33):

Synes de hadde gjort veldig mye ut av en liten plass. Det er lave felleskostnader og -gjeld, så her er bare prisen høy. Men beliggenheten er veldig god, så er det det man er ute etter, så er det bare å løpe!

Fellesgjeld fordeles etter kvadratmeter i bygget/borettslaget, og små leiligheter bør dermed vanligvis ligge lavt. 2600kr mnd er egentlig ganske mye pr kvadrat relativt til andre leiligheter av tilsvarende størrelse. Akkurat nå er den blant de dyreste på Finn i mnd kostnader faktisk.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her sier ryktene blant lokale at det spøker mye 👻 

Anonymkode: 3c893...4d3

👻👻👻 Vet man hvem det er som spøker, da?

Anonymkode: 30331...769

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her sier ryktene blant lokale at det spøker mye 👻 

Anonymkode: 3c893...4d3

Sjekket bildene og kunne helt klart se for meg skygger og ansikter som holdt øye med en fra hovedhusets vinduer
og rundt omkring på så stor tomt. Skulle gjerne hatt en helgs overnatting/omvisning der. :hjerter_rundt: Er veldig glad i allèer. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Anonym123123123 skrev (På 23.2.2026 den 17.32):

Veeldig stor alderforskjell på de to som eier boligen i dag, i hvert fall.

Ene er født i 1951, og den andre i 1983

Ja, samlivsbrudd kan være en årsak. Eller kanskje rett og slett kostnaden ble for høy. Om man har mange millioner i lån kan det bli litt slitsommere i lengden å betale på gjelda enn man først trodde? For noen.

La også merke til at de som har bodd der, må være umåtelig glade i å speile seg, enten en av dem eller begge to. I stua er det hengt opp fire (!) speil. På badet er det i tillegg til dobbeltspeilet over vasken, også et stort helfigurspeil på motsatt vegg. Det er også et stort gulvspeil nede i garderobeboden i kjelleren. Mulig flere speil også, men de var de jeg kom på nå. Speil, speil og speil. Noen er glade i kroppen sin og vil se den oftest mulig? :D 

Og selvfølgelig er det helfigurspeil i gangen også, men det er jo mer normalt. Man liker jo å kaste et blikk på seg selv før man går ut hjemmefra og sjekke at alt sitter som det skal før man går. Helt normalt sted å ha speil. Men det var altså enda ett i rekken av speil i det huset 😛 

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet
Million skrev (På 23.2.2026 den 10.57):

En lekkert oppusset og renovert stor bygårdsleilighet fra forrige århundre, år 1930, beliggende på Frogner midt i Oslo by. 157 kvadrat, det samme som en del eneboliger har. Og denne koster 22 millioner bare...

Men den var kjempefin ❤️ Jeg ville nok påført litt mer varme farger på veggene, nå er det veldig mye hvitt (og dessverre GRÅ innerdører?!) Og uvanlig nok har bakgården parkeringsplasser i form av garasjer til beboerne i bygårdsbygningen! Det er få som har i indre by. Det står også at det er avsatt gjesteparkeringsplass(er) der. Veldig bra og uvanlig for denne typen boliger. 

Jeg bare lurer på hvordan ventilasjonen er i en sånn bolig som er så gammel. Det er ingen balansert ventilasjon her, men jeg ser en veggventil oppe til venstre på et bilde av gangen.

Lekkert bad!

439_8fbc13ba-0c4f-4ec7-9908-02d297f8cac0

Bygningen sett utenfra;

439_20f6516b-dc5a-475d-b0b9-b326aa56b772

Fin leilighet men uheldig planløsning. Knøttlite bad med tilgang gjennom walk-in, og et litt større "dusjrom" med tilgang gjennom kjøkken og vaskerom. Spennende å finne på morgenen onkel Jonas som er på besøk inne i skapet mitt, iført boxers og tissetrengt 😂

Ganske typisk at størrelse på bad var nedprioritert i eldre boliger. De har gjort det beste de kunne med bærevegger overalt, men ville ikke betalt mange millioner for en ganske upraktisk leilighet.

image.thumb.png.66a0b119f7880363059cc09922df21ee.png

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Callisto83 skrev (På 23.2.2026 den 21.44):

Leilighet, folk eier ikke skam 😅

Hva har de gjort her? Er det baktrappa som ble steng av og gjort om til 2 hybler i hver etasje?

• Liker 2
Skrevet (endret)
Sioux skrev (15 timer siden):

Leilighet, folk eier ikke skam 😅

Hva har de gjort her? Er det baktrappa som ble steng av og gjort om til 2 hybler i hver etasje?

og nå altså SOLGT. Det virker som at det alltid vil være et marked for dyre leiligheter under 20kvm, og siden det blir solgt er det tydeligvis ikke for dyrt heller (?).

Endret av DenEnesteMannenHer
Skrevet

Det er for dyrt, men noen har for mye penger, eller kjenner noen som har det. :sukk: 

AnonymBruker
Skrevet
Sioux skrev (21 timer siden):

Fin leilighet men uheldig planløsning. Knøttlite bad med tilgang gjennom walk-in, og et litt større "dusjrom" med tilgang gjennom kjøkken og vaskerom. Spennende å finne på morgenen onkel Jonas som er på besøk inne i skapet mitt, iført boxers og tissetrengt 😂

Ganske typisk at størrelse på bad var nedprioritert i eldre boliger. De har gjort det beste de kunne med bærevegger overalt, men ville ikke betalt mange millioner for en ganske upraktisk leilighet.

image.thumb.png.66a0b119f7880363059cc09922df21ee.png

Onkel Jonas kan nok gå på toalettet i gangen.

Anonymkode: 45ade...0aa

• Liker 2
Skrevet
EbbaGrønn skrev (20 timer siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=452802891
Jeg liker gamle hus som har tatt vare på mye av det originale, men her syns jeg kanskje det ble litt…originalt?

Kan det være et moderne påbygg utenpå en gammel opprinnelig mindre bolig? Jeg skvatt litt av opprinnelig byggeår da...1700??

Sprøtt om de tømmerstokkene vi ser inne i boligen flere steder faktisk er over 300 år (!) gamle. Man kan føle historiens sus i veggene. Hadde vært utrolig interessant om fantes dokumenter på alle tidligere eiere et sted, men det gjør det nok ikke i lille Kongsberg.

Det var et veldig koselig og fint hus innvendig, da.

• Liker 3
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...