Stjertmeis Skrevet 18. januar #11361 Skrevet 18. januar Mardina skrev (6 timer siden): Det der er ikke en hytte 😄 Det er en enebolig på fjellet, som liker å fremstille seg som en hytte 😄 En skikkelig hytte-hytte skal være primitiv og helst ha enkel standard og utedass. Det ville nok min far være enig med deg i 😄 Selv om jeg ikke hadde hatt råd til (eller reelt sett ønsker) ei hytte av denne dimensjonen, så ville jeg ti av ti ganger valgt ei hytte med innlagt vann og strøm. 2
Stjertmeis Skrevet 18. januar #11362 Skrevet 18. januar (endret) Hulderen skrev (7 minutter siden): Ja, veldig flott. Men utrolig kald og ukoselig. Alt for mye glass. Svære vinduer (hele fronten er åpen for innsyn), glasskyvedør til garasjen, sideveggene i trappen, osv. Kjøkken og baderomsinnredning alt for striglede. Den svære taklampa i stua er bare grusom. Den lune roen som tømmerveggene skulle gitt blir fullstendig overdøvet. Denne hytta er mer for showoff enn for restitusjon. Vinduene - og at de tar panoramautsikta inn, er etter min mening det beste med hele "hytta". Absolutt enig i at det er ei showoff-hytte. Om man har så mye penger - og er villige til å bruke det på ei enkelt hytte, så er man antageligvis ganske opptatt av å vise pengene sine.. Endret 18. januar av Stjertmeis 4
Hulderen Skrevet 18. januar #11363 Skrevet 18. januar Stjertmeis skrev (9 minutter siden): Det ville nok min far være enig med deg i 😄 Selv om jeg ikke hadde hatt råd til (eller reelt sett ønsker) ei hytte av denne dimensjonen, så ville jeg ti av ti ganger valgt ei hytte med innlagt vann og strøm. Enig med deg angående å velge hytte med innlagt vann og strøm. Hytte uten har sin sjarm, men for egen del så har jeg blitt for gammel til å orke å bære bøtter med vann fra brønnen og å måtte varme opp vann på vedovnen for å få vasket meg. Heldigvis finnes det et stort utvalg mellom det og hytta du lenket til. 5
minienthe Skrevet 18. januar #11364 Skrevet 18. januar enkefru skrev (1 time siden): Utvendig solskjerming Er ikke så glad i det personlig men hver sin smak 1
Miss Meilir Skrevet 18. januar #11365 Skrevet 18. januar momo skrev (18 timer siden): Jeg likte det huset her godt. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=405282223 Ja, det er definitivt idyll 🙂 La merke til det at den ene pipa er på utsiden av huset. Ikke så ofte jeg ser det. Er det noen grunn til å gjøre det? Noen som vet? Her kan det jo nesten se ut som de har bygget den etterpå. Men på andre hus jeg har sett, er det tydelig at pipa ble bygget samtidig med huset.
AnonymBruker Skrevet 18. januar #11366 Skrevet 18. januar momo skrev (19 timer siden): Jeg likte det huset her godt. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=405282223 Fint hus, men overpriset for området… Anonymkode: ebd02...684 2
Million Skrevet 21. januar #11367 Skrevet 21. januar (endret) Miss Meilir skrev (På 18.1.2026 den 14.12): Ja, det er definitivt idyll 🙂 La merke til det at den ene pipa er på utsiden av huset. Ikke så ofte jeg ser det. Er det noen grunn til å gjøre det? Noen som vet? Her kan det jo nesten se ut som de har bygget den etterpå. Men på andre hus jeg har sett, er det tydelig at pipa ble bygget samtidig med huset. Skal jeg gjette, ville jeg gjettet på at den utenpåliggende murpipa var bygd til etter at huset sto ferdig, ja. De trengte sikkert et ildsted til for å varme opp huset, og det er lettere å legge til en pipe utenpå sånn, kan jeg tenke meg. Og et passelig rundt hull i veggen til piperøret bare, det var det. Endret 21. januar av Million 1
Miss Meilir Skrevet 22. januar #11368 Skrevet 22. januar Ja takk til denne 😊 Attraktivt & innholdsrikt rekkehus med fantastisk intern beliggenhet i Ullevål Hageby. Høy standard. To hager.*Parkering | FINN eiendom 3 2
enkefru Skrevet 22. januar #11369 Skrevet 22. januar Miss Meilir skrev (48 minutter siden): Ja takk til denne 😊 Attraktivt & innholdsrikt rekkehus med fantastisk intern beliggenhet i Ullevål Hageby. Høy standard. To hager.*Parkering | FINN eiendom Det var utrolig gjennomført og lekkert 😍 2
Auri Skrevet 23. januar #11370 Skrevet 23. januar Miss Meilir skrev (15 timer siden): Ja takk til denne 😊 Attraktivt & innholdsrikt rekkehus med fantastisk intern beliggenhet i Ullevål Hageby. Høy standard. To hager.*Parkering | FINN eiendom FOR en drømmebolig...! Det er et sted jeg kunne levd lykkelig resten av livet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar #11371 Skrevet 23. januar Jeg vet mange synes sånne hus med påbygget funkisdel er styggt, men jeg synes ofte det er ganske kult. Man får på en måte det beste av to verdener. Men i dette tilfelle lurer jeg på hva i all verden de tenkte på. Dimensjonene er jo helt feil, det ser ut som noen har glemt igjen en brakkerigg utenfor en 70-tallsbolig... https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=446354920&ci=2 Anonymkode: 17014...4d0 2
Gjest Playmogirl Skrevet 23. januar #11372 Skrevet 23. januar Million skrev (På 14.1.2026 den 17.37): Det er lagt ut et gammelt hus på Nordstrand, som virker å ha blitt kjøpt opp av det jeg tror er eiendomsutviklere av noe slag i mai i fjor, og nå selges i fullstendig renovert/oppusset tilstand. Ser sånn ut på prisen. Den er doblet omtrent siden første gang det ble solgt i februar i fjor, for 10,6 millioner. Så ny tinglysning i mai, bare et par mnd etter, og da med prisen 13.3 millioner. Salgsprisen NÅ er 20,9 millioner.... Det er kjempefint pusset opp, alt ser nytt, lekkert og moderne ut. Jeg liker det. Ville tilføyd litt mer farger på veggene her og der, men det er fort gjort og koster ikke stort. Det eneste som det ikke er gjort noe med, og som heller ikke virker særlig mulig å gjøre noe med (?), er husets isolasjons-evne. Det er energimerking G-oransje. Det ser ut på bildene som huset fra 1922 er bygget i mur og har murpuss og maling, ikke kledning utenpå. Hvordan etterisolerer man noe sånt? Uansett, jeg kom til å tenke på en kommentar fra noen få dager tilbake da en annen i tråden her kommenterte de utrolig små kjøkkeninnredningene som dagens moderne boliger blir utstyrt med og bygget med. Dette huset på Nordstrand, som skilter med nesten 300 kvadrat (!) å romstere rundt på, har bare dette lille kjøkkenet å skryte av: Det har stor garasje på litt over 40 kvadrat, og tomten er også stor etter moderne Oslo målestokk: 1136 kvadrat. Utsikten er også grei, litt fjordgløtt som de har zoomet inn på her: Også har de ødelagt kjøkkenøya med å ha kokeplata der! Det er noe jeg absolutt ikke liker! Hele den øya kunne vært brukt til servering, baking, lekser osv, men nei. 6 soverom, men knøttlite kjøkken. Gjerrigknarker, rett og slett!
AnonymBruker Skrevet 23. januar #11373 Skrevet 23. januar Stjertmeis skrev (På 16.1.2026 den 14.21): Herre min frelser for ei hytte! 😍 https://www.finn.no/428948293 Bil strategisk plassert 😂 Anonymkode: b5186...4ea 2 1
Miss Meilir Skrevet 23. januar #11374 Skrevet 23. januar (endret) AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg vet mange synes sånne hus med påbygget funkisdel er styggt, men jeg synes ofte det er ganske kult. Man får på en måte det beste av to verdener. Men i dette tilfelle lurer jeg på hva i all verden de tenkte på. Dimensjonene er jo helt feil, det ser ut som noen har glemt igjen en brakkerigg utenfor en 70-tallsbolig... https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=446354920&ci=2 Anonymkode: 17014...4d0 Ja, det ser ut som et 70-tallshus (selv om det faktisk ble bygget i '59, står det) og et funkishus har forelsket seg og nå er samboere 😅 Enig i at det ser pussig ut. Endret 23. januar av Miss Meilir byttet ut ordet en med et 1
Miss Meilir Skrevet 23. januar #11375 Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Bil strategisk plassert 😂 Anonymkode: b5186...4ea Og meglers tekst under bildet er: Dette er fjellhytta som kan sammenlignes med en Ferrari Purosangue i egen garasje 🙄 2 2
exictence Skrevet 24. januar #11376 Skrevet 24. januar Stjertmeis skrev (På 16.1.2026 den 14.21): Herre min frelser for ei hytte! 😍 https://www.finn.no/428948293 Flott "hytte". Likte fantastisk godt gulvet og veggene og treverket ellers. Vinduene og trappene var elegante. Men det svarte dominerende peismuren var da ikke noe pent? Ikke sengegavlene heller. Men wow, for en hytte. 2
punkyB Skrevet 24. januar #11377 Skrevet 24. januar Miss Meilir skrev (På 22.1.2026 den 21.06): Ja takk til denne 😊 Attraktivt & innholdsrikt rekkehus med fantastisk intern beliggenhet i Ullevål Hageby. Høy standard. To hager.*Parkering | FINN eiendom Synes også huset er pent men jeg synes kanskje det er litt stiv pris i forhold til hva man får ? Synes vel UH er litt vel hypet - denne leil. kostet 7.7 mill i 2010 og selges nå for 28.5 Kommentarene under er da gitt at jeg synes prisen er litt høy : Stuen er jo ganske liten Kjøkkenet er ganske stort i kvm - men er jo ganske liten skapplass - standarden er ikke helt up-to-date Soverommene er forh. små og bortsett fra walk-in på det ene ikke så mye skap/skapplass. Loftet er mye areal men ser ikke så nyttig ut - her er det da plass for lagring som evnt. mangler litt ellers i huset . Kjellerstuen er jo veldig kjeller med lite naturlig lys Stor uteplass men den er ikke så privat Romløsningen slik den er er kanskje bra for en familie med flere slik at man kan oppholde seg ulike steder 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar #11378 Skrevet 24. januar Miss Meilir skrev (På 22.1.2026 den 21.06): Ja takk til denne 😊 Attraktivt & innholdsrikt rekkehus med fantastisk intern beliggenhet i Ullevål Hageby. Høy standard. To hager.*Parkering | FINN eiendom Mildt sagt overpriset Anonymkode: 02342...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar #11379 Skrevet 24. januar https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=443815065 Har det gått inflasjon i ordet "villa" ? Hadde dette huset blitt lagt ut for salg hvor som helst ellers i Nord-Norge, så hadde det bare blitt kalt enebolig eller hus. Anonymkode: dfd43...e35 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar #11380 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=443815065 Har det gått inflasjon i ordet "villa" ? Hadde dette huset blitt lagt ut for salg hvor som helst ellers i Nord-Norge, så hadde det bare blitt kalt enebolig eller hus. Anonymkode: dfd43...e35 Et vanlig kjedelig hus 🤷♀️ Anonymkode: 02342...a1c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå