Gå til innhold

Eiendom på finn.no


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

loveli skrev (1 time siden):

https://www.finn.no/204069089

Jeg ble svimmel og sjøsyk av å se gjennom bildene litt fort. :sjokkert: 

Først heller bildene til venstre, så til høyre, så er det brukt fiskelinse, så er det brukt vidvikel, så er det tilbake til å helle til venstre og... nei... bare nei...

 

Screenshot_20210117-150442.jpg

Hvem kjøper et hus til 9,5 mill uten at megler er involvert?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Blålilla said:

Hvem kjøper et hus til 9,5 mill uten at megler er involvert?

 

Det er en hytte. Ellers er det vel ingen grunn til å involvere megler, utover pengetransaksjon og tinglysing.

Anonymkode: 938f3...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blålilla skrev (1 time siden):

Hvem kjøper et hus til 9,5 mill uten at megler er involvert?

 

Jeg kunne gjort det så lenge en takstmann hadde vært involvert. Gjerne både fra selgers og min side.

Skal innrømme at det virker tryggest å kjøpe via megler. Jeg fikk et privatbud på leiligheten min som lå ute for salg for mange år siden. Jeg hadde allerede involvert en megler og det var gull verdt for han sjekket hva kjøperne var gode for og om de hadde lånesøknader og egenkapital i orden. Det er visst ikke lov, men som han sa, vi hoppet bare over leddet hvor jeg ber kjøperne henvende seg til megleren min for at han SÅ sjekker. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, loveli said:

Jeg kunne gjort det så lenge en takstmann hadde vært involvert. Gjerne både fra selgers og min side.

Skal innrømme at det virker tryggest å kjøpe via megler. Jeg fikk et privatbud på leiligheten min som lå ute for salg for mange år siden. Jeg hadde allerede involvert en megler og det var gull verdt for han sjekket hva kjøperne var gode for og om de hadde lånesøknader og egenkapital i orden. Det er visst ikke lov, men som han sa, vi hoppet bare over leddet hvor jeg ber kjøperne henvende seg til megleren min for at han SÅ sjekker. 😅

Denne hytta er vel helt nybygget. Forutsatt at den er arkitekttegnet og at det er brukt solide firmaer til byggingen, er det neppe nødvendig med noen tilstandsrapport fra takstmann. Hva eiendommen faktisk er verdt blir da mest et skjønnsspørsmål, som man ikke egentlig trenger takstmann for. Men jeg ville nok tatt med en fagmann før jeg la inn et bud uansett.

Anonymkode: 938f3...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Denne hytta er vel helt nybygget. Forutsatt at den er arkitekttegnet og at det er brukt solide firmaer til byggingen, er det neppe nødvendig med noen tilstandsrapport fra takstmann. Hva eiendommen faktisk er verdt blir da mest et skjønnsspørsmål, som man ikke egentlig trenger takstmann for. Men jeg ville nok tatt med en fagmann før jeg la inn et bud uansett.

Anonymkode: 938f3...576

Det var også mitt poeng. Jeg nevnte ikke takstmann i forhold til dette objektet, men ved generelt kjøp av eiendom direkte fra privatperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

loveli skrev (4 timer siden):

https://www.finn.no/204069089

Jeg ble svimmel og sjøsyk av å se gjennom bildene litt fort. :sjokkert: 

Først heller bildene til venstre, så til høyre, så er det brukt fiskelinse, så er det brukt vidvikel, så er det tilbake til å helle til venstre og... nei... bare nei...

 

Screenshot_20210117-150442.jpg

Noen som tror de er fotograf fordi de har en speilrefleks. Dette er ikke en profesjonell fotograf som har tatt i det hele tatt.

Anonymkode: 3aaec...330

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Noen som tror de er fotograf fordi de har en speilrefleks. Dette er ikke en profesjonell fotograf som har tatt i det hele tatt.

Anonymkode: 3aaec...330

Nei, det er tydelig. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For en delikat hytte😍

 

https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=205307310

 

lurer litt på hva huset ditt koster hvis du har hytte til 10,2 da😬🤔

Anonymkode: ebd02...684

Alt for lite kontraster for min smak! 

Anonymkode: 1f816...bf9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 17.52):

Det er en hytte. Ellers er det vel ingen grunn til å involvere megler, utover pengetransaksjon og tinglysing.

Anonymkode: 938f3...576

Mange grunner til det. Si at selger har innhentet feil info, i teorien kan du «gå på selger», men hvis det ikke er noe å hente der (selger er raka fant) så sitter man der med skjegget i postkassen. Hadde aldri stolt på at en privatperson har hentet inn riktig opplysninger. 

Anonymkode: ebd02...684

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alt for lite kontraster for min smak! 

Anonymkode: 1f816...bf9

Kontrastene skaper du jo selv. Dette er et vakkert blankt lerret. Listefritt selv rundt vinduene, snekkerbygget kjøkkken, skiløype rett utenfor😍

Anonymkode: ebd02...684

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

For en delikat hytte😍

 

https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=205307310

 

lurer litt på hva huset ditt koster hvis du har hytte til 10,2 da😬🤔

Anonymkode: ebd02...684

Det kommer til å gro sopp på denne i løpet av få år, om ikke treverket utvendig behandles.

Anonymkode: 938f3...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For en delikat hytte😍

 

https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=205307310

 

lurer litt på hva huset ditt koster hvis du har hytte til 10,2 da😬🤔

Anonymkode: ebd02...684

Kjempefin! Men hva er greia med spilene foran vinduene. Jeg har sett det på flere hus i det siste. Det forstyrrer for utsikten og må være noe herk å gjøre rent?

Anonymkode: 3b767...67e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det kommer til å gro sopp på denne i løpet av få år, om ikke treverket utvendig behandles.

Anonymkode: 938f3...576

Det er malmfuru, så det er visst unødvendig med behandling av treverket.

Anonymkode: 45ade...0aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Pent, men vanskelig å fatte proporsjonene. Og annonsen gir flere spørsmål enn svar! Vaskerom som også er et nesten, men langtfra fullt, utstyrt ekstra kjøkken, ved siden av det egentlige kjøkkenet? Soverom som kun har atkomst gjennom bad, det eneste badet i den etasjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

For en delikat hytte😍

https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=205307310

lurer litt på hva huset ditt koster hvis du har hytte til 10,2 da😬🤔

Anonymkode: ebd02...684

Kanskje alle pengene gikk til å betale hytta 😜

Rent og rolig innvendig. Rotete og trist utvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kontrastene skaper du jo selv. Dette er et vakkert blankt lerret. Listefritt selv rundt vinduene, snekkerbygget kjøkkken, skiløype rett utenfor😍

Anonymkode: ebd02...684

Hvorfor er listefritt positivt, mener du? Listverk er som rammen rundt et maleri, det fremhever motivet. Eller så likte jeg ikke noe ved hytta. Den langstrakte fasaden er intetsigene. Plankene foran vinduene kan fungere innenfra, men ser bare merkelig ut utenfra. Og å la alt gå i ett innvendig med samme farge på tak, vegger og gulv - nei, det gir meg en klaustrofobisk følelse.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...