Gå til innhold

Eiendom på finn.no


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig i at huset er lekkert, men tomten er mikroskopisk til det store huset!! Hva er poenget med enebolig hvis du knapt har en sti rundt huset?

Anonymkode: 3b767...67e

Er da mange som ikke bryr seg om hage, og synes at jo bedre, desto bedre 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SJW skrev (3 timer siden):

Har selv bodd 200 meter opp i gata, dog i en 3. etasje, men man ser egentlig veldig lite inn i leilighetene. Folk flest på Løkka er mer opptatt av å ha det hyggelig hos seg selv og bo sentralt enn å nistirre inn i andres leilighet 🙂 

Haha, jeg bor ved Schous selv, og elsker å gå rundt i området og titte både på bygningene og inn vinduene til folk (altså fra avstand, og ikke lenge av gangen). Jeg bare syns det er så hyggelig å se at folk lever hvert sitt liv i hvert sitt vindu. Kanskje har jeg tittet inn vinduet ditt også, og lurt på livet du lever.

Jeg innser at jeg er et mareritt 😅 Men for å forsvare meg selv er det også litt fordi jeg har fryktelig lyst til å kjøpe meg leilighet snart, og prøver å finne steder jeg kunne tenke meg å bo.

Anonymkode: e438e...ff1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Haha, jeg bor ved Schous selv, og elsker å gå rundt i området og titte både på bygningene og inn vinduene til folk (altså fra avstand, og ikke lenge av gangen). Jeg bare syns det er så hyggelig å se at folk lever hvert sitt liv i hvert sitt vindu. Kanskje har jeg tittet inn vinduet ditt også, og lurt på livet du lever.

Jeg innser at jeg er et mareritt 😅 Men for å forsvare meg selv er det også litt fordi jeg har fryktelig lyst til å kjøpe meg leilighet snart, og prøver å finne steder jeg kunne tenke meg å bo.

Anonymkode: e438e...ff1

Jeg brukte også å titte inn i vinduene til folk. For en 10-15 år siden, da jeg brukte å gå kveldsturer hver kveld før jeg la meg. Jeg skjønte ikke hvorfor noen valgte å bo i «akvarium». Det er trolig den erfaringen  som gjør at jeg nå ikke liker hus med store vinduer. Typisk nok, så viser bolig- og hytte- annonser hvordan man får naturen inn i stua, men ikke hvordan man om kvelden utenfra ser «alt» som foregår der inne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, jeg bor ved Schous selv, og elsker å gå rundt i området og titte både på bygningene og inn vinduene til folk (altså fra avstand, og ikke lenge av gangen). Jeg bare syns det er så hyggelig å se at folk lever hvert sitt liv i hvert sitt vindu. Kanskje har jeg tittet inn vinduet ditt også, og lurt på livet du lever.

Jeg innser at jeg er et mareritt 😅 Men for å forsvare meg selv er det også litt fordi jeg har fryktelig lyst til å kjøpe meg leilighet snart, og prøver å finne steder jeg kunne tenke meg å bo.

Anonymkode: e438e...ff1

Da har du sikkert tittet opp til mine vinduer også, når jeg bodde der!😂😂😂 

Skal ærlig innrømme at jeg gjør dette selv. Går å titter og gjør mine refleksjoner om livet og menneskene der.

Anonymkode: 45ade...0aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Enig i at huset er lekkert, men tomten er mikroskopisk til det store huset!! Hva er poenget med enebolig hvis du knapt har en sti rundt huset?

Anonymkode: 3b767...67e

Jeg er ikke noe fan av store hager så hadde ikke gjort meg noe😄

Så lenge jeg har en uteplass er jeg fornøyd☺️

Endret av Charminia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Haha, jeg bor ved Schous selv, og elsker å gå rundt i området og titte både på bygningene og inn vinduene til folk (altså fra avstand, og ikke lenge av gangen). Jeg bare syns det er så hyggelig å se at folk lever hvert sitt liv i hvert sitt vindu. Kanskje har jeg tittet inn vinduet ditt også, og lurt på livet du lever.

Jeg innser at jeg er et mareritt 😅 Men for å forsvare meg selv er det også litt fordi jeg har fryktelig lyst til å kjøpe meg leilighet snart, og prøver å finne steder jeg kunne tenke meg å bo.

Anonymkode: e438e...ff1

 

Hulderen skrev (2 timer siden):

Jeg brukte også å titte inn i vinduene til folk. For en 10-15 år siden, da jeg brukte å gå kveldsturer hver kveld før jeg la meg. Jeg skjønte ikke hvorfor noen valgte å bo i «akvarium». Det er trolig den erfaringen  som gjør at jeg nå ikke liker hus med store vinduer. Typisk nok, så viser bolig- og hytte- annonser hvordan man får naturen inn i stua, men ikke hvordan man om kvelden utenfra ser «alt» som foregår der inne.

Det er forskjell på å gløtte inn og nistirre i timesvis nærmest med kikkert. Og hva så om folk ser at jeg lever? Jeg har hverken statshemmeligheter eller kriminell virksomhet i boligen min. Tusler også rundt i baris rett som det er uten å bry meg.

Kan ikke fatte og begripe hvorfor man skal bry seg så veldig mye om hva andre mener om en. Er da langt tristere å bo så langt fra andre folk at ingen kan se deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=203744703

5 millioner for en leilighet som ikke en gang er nyoppusset på Tveita. Høye felleskostnader. 

Har virkelig prisene steget så mye i 2020?

Anonymkode: 958c2...98e

Jeg skal ikke kommentere prisnivået, men vil påpeke at du her både tar fellesgjelden med i prisen OG klager over høye felleskostnader. Uten relativt høy fellesgjeld ville selvsagt felleskostnadene vært en god del lavere.

Anonymkode: 938f3...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at alle eneboliger i Norge på liv og død skal være på størrelse med en låve. Opp til flere bad og stuer, og full kjeller og loft. Ikke bare er det veldig dyrt å bygge så stort, men all den bortkastede plassen gjør jo bare at man samler på seg masse unødvendige gjenstander. Dyrt å varme opp og vedlikeholde er det også. Hva gjør folk med all denne plassen? Handler det bare om at stort hus er et slags statussymbol, og at man vil forsøke å se ut som man er rik og kul og "vellykket"?? :fnise:  Og i tillegg til idiotisk store hus, skal man jaggu ha HYTTE også, helst både på fjellet og ved sjøen, sånn at man bidrar til mest mulig nedbygging av naturen. :rulle: Og hytta skal helst vært på størrelse med et svært hus den også.

Folk flest hadde klart seg på godt under 100 m2... og UTEN hytter. Men nordmenn er jo bortskjemte miljøsvin som begynner å grine hvis de må leve som resten av verden. ;)    

Anonymkode: 47bef...b04

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 9.58):

Fatter ikke at alle eneboliger i Norge på liv og død skal være på størrelse med en låve. Opp til flere bad og stuer, og full kjeller og loft. Ikke bare er det veldig dyrt å bygge så stort, men all den bortkastede plassen gjør jo bare at man samler på seg masse unødvendige gjenstander. Dyrt å varme opp og vedlikeholde er det også. Hva gjør folk med all denne plassen? Handler det bare om at stort hus er et slags statussymbol, og at man vil forsøke å se ut som man er rik og kul og "vellykket"?? :fnise:  Og i tillegg til idiotisk store hus, skal man jaggu ha HYTTE også, helst både på fjellet og ved sjøen, sånn at man bidrar til mest mulig nedbygging av naturen. :rulle: Og hytta skal helst vært på størrelse med et svært hus den også.

Folk flest hadde klart seg på godt under 100 m2... og UTEN hytter. Men nordmenn er jo bortskjemte miljøsvin som begynner å grine hvis de må leve som resten av verden. ;)    

Anonymkode: 47bef...b04

Eneboliger i Norge er da ikke så store? Se på boliger i USA du. 

Endret av cattleya
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fatter ikke at alle eneboliger i Norge på liv og død skal være på størrelse med en låve. Opp til flere bad og stuer, og full kjeller og loft. Ikke bare er det veldig dyrt å bygge så stort, men all den bortkastede plassen gjør jo bare at man samler på seg masse unødvendige gjenstander. Dyrt å varme opp og vedlikeholde er det også. Hva gjør folk med all denne plassen? Handler det bare om at stort hus er et slags statussymbol, og at man vil forsøke å se ut som man er rik og kul og "vellykket"?? :fnise:  Og i tillegg til idiotisk store hus, skal man jaggu ha HYTTE også, helst både på fjellet og ved sjøen, sånn at man bidrar til mest mulig nedbygging av naturen. :rulle: Og hytta skal helst vært på størrelse med et svært hus den også.

Folk flest hadde klart seg på godt under 100 m2... og UTEN hytter. Men nordmenn er jo bortskjemte miljøsvin som begynner å grine hvis de må leve som resten av verden. ;)    

Anonymkode: 47bef...b04

Nå avsporer du tråden. Denne handler kun om boligannonser, ikke størrelsen på boligene.

Anonymkode: 45ade...0aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tun skrev (1 time siden):

 

Ute for andre gang. Trukket fra markedet sist gang mener jeg å huske pga prisen: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=198862152

For et kaldt intenreiør! Grått på grått og uten gardiner. Det er så jeg ikke skjønner at det er mulig. 

Endret av Hulderen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, Hulderen said:

For et kaldt intenreiør! Grått på grått og uten gardiner. Det er så jeg ikke skjønner at det er mulig. 

Det er veldig mye Slettvoll i hvert fall. Jeg selv liker Slettvoll, men det må være farger. Det der var så upersonlig og kaldt at det ikke var gøy en gang. 
 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Doblet i pris på 4 år.. Du kan pusse opp ganske mye for 35 mill, altså.

Anonymkode: 938f3...576

Med tanke på at den ble solgt for under 4 mill i 1994, så er det en fin prisstigning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...