Gå til innhold

Spiralis


Spiralis

Anbefalte innlegg

Ætsjo! :forkjola: Litt småsnørrete og dett i desa. Tror ikke jeg er forkjøla. Sikkert noe alergi, så jeg har tatt meg en alergipille. Ordner seg sikkert om en time eller to.

:kaffekopp: Sitter og kurrer meg i godstolen med en stor kaffekanne og masse tid. Jeg er fortsatt litt småtrøtt. Våkna et par ganger i natt og drakk vann som en tulling, men er ikke noe ruskete i dag. Det var gøy i går, men jeg drakk egentlig ikke særlig mye.

Det var en artig kombinasjon av bursdagsfeiring og Champions League-finale. :) Passet veldig bra for kompissen er fotballfanatiker og kunne ikke fått en større gave enn av Man U fikk grisebank :happy: :skaal:

Jeg var på X antall butikker, av alle slag, i går. Kjøpte nesten ingen ting. Noe småplukk ble det, men ingen ting stort. Har kommet på noen fornuftige ting jeg har lyst på og som jeg kan kjøpe, når jeg finner den rette modellen.

Til hagen så kunne jeg tenke meg en putekasse i teak (eller et annet pent treverk). Kunne også trenge et lite bord til verandan i andre etg. Trenger det primært til å legge sammen tøy på når jeg plukker av klessnoren, men vil kjøpe et fint teakbord slik at jeg kan benytte det i hagen ved behov. Kunne også tenke meg et lavt lite bord å ha ved siden av stransdtolen. Jeg gidder derimot ikke å kjøpe noen av disse tingene nå. Skal holde øynene åpne for hvor de har fine teakmøbler og så venter jeg til det blir salg mot slutten av sommeren.

Hadde litt lyst på motorsag, men har funnet ut at jeg har lyst på trimmen med å felle trærne med sag og øks. Jeg har egentlig både sag og øks, men skal oppgradere til nyere og bedre.

Ønsker meg gammeldags høvelbenk og et fornuftig hyllesystem til kjelleren. Ikke noe som haster.

Trenger en vedkasse. Skal holde øynene åpne for praktisk og pent designet vedkasse. De jeg har sett til nå er enten gammelmodige eller så har utseendet gått på bekostning av funksjon. God design er både praktisk og pen. Det er lenge til vinteren så dette er definitivt ikke et hasteprosjekt.

Skulle egentlig ønske jeg kom på noe "mindre fornuftig" å kjøpe meg. Har lyst å gi meg selv en skikkelig gave. Har penger som brenner i lomma, men kommer ikke på noe. Så en ok Lacoste genser, men den var ikke såå fin at den forsvarte prisen og er det noe jeg har nok av så er det enfargede V-gensere :rolleyes:

Skal gå en lang tur i dag og skal se om jeg ikke får tatt noen bilder underveis. Skal ha hvalbiff til middag og skal trene styrke i kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Møkkadag! :frown:

Jeg er sint! Jeg er skuffa og jeg er lei meg!

Bortskjemte, fordømte :angry: ÅÅÅÅÅ! :kjefte: F** ! ÅÅ! :kjefte:

Er så sint og frustrert at det koker inni meg. Møkkafolk! Late fi**skaller! Først ble jeg lei meg men det er så uretferdig og urimelig at jeg bare sitter og freser! :sinna: Fa* ta! Dersom dette kommer opp så kommer det en overhøvling i retur som de aldri har fått før! :pisk::kjefte:

.... Vel vel... Så en Marihøne i gresskanten på vei hjem i dag. Det er jo et pluss. :sukk:

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre i dag. Det henger likevel litt missnøye igjen fra i går. Men men.... Gidder ikke å bruke mer energi på det der nå. Får ta sorger for seg og gleder for seg.

I morgen skal det lysne opp og bli godvær. Jeg og en kompis skal nyte sola og nytte anledningen til årets første utepils (ikke iregnet verandapils) Det kommer til å bli kjempestas. Deilig med en litt avkortet uke, selv om jeg må jobbe på fredag. Har ikke rukket å planlegge noe for himmelspretten. Blir kvelden i morgen vellykket så er det vel lurt å ikke legge opp noen ambisiøse planer. Til helga blir det i alle fall hyttetur.

I kveld blir det en lang tur, uansett vær. I kveld skal jeg trene styrke... tror jeg.. Litt usikker.

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Litt tung i hodet.. Sånn går det når man drekker øl :)

Det er ikke noe farlig. Jeg er ikke direkte fyllesyk, bare litt tung i hodet. Det ordner seg nok snart, men jeg tror jeg avlyser den fotballtreningen jeg skulle på ved tolvtiden. :)

Nå skal jeg kose litt kaffekopp :kaffekopp::rodmer:

Deilig, deilig svart kaffe, som skal varme kroppen min og vekke det søvnige hodet mitt. Sitte med koppen under nesen og kjenne den varme dampen mot nesen og kjenne duftene.

Jeg har ikke kaffetrakter. Her i heimen drikker jeg stort sett bare kaffe om morgene i helgene. Lager aldri kaffe etter jobb. Tidligere har jeg sverget til presskanne, men nå i det siste så setter jeg bare er kaffefilterholder på toppen av en termoskanne og tømmer på vann fra vannkokern. Litt mer jobb enn med kaffetrakter, men jeg slipper en stor dings på kjøkkenbenken.

Hadde planer om å gå på et arangement sammen med en venn i ettermiddag, men jeg har mer lyst på å trene. Ble nok alkohol i går og jeg har ikke lyst på noe i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: Formiddagskaffe på terassen. Veldig varmt og deilig her. Bra det er litt vind ellers hadde jeg smelta. :briller:

Skulle egentlig på hyttetur hele helga, men det blir dagstur i morgen i stedet. Dukka opp en del ting jeg ville ha med meg.

Ble med på en festival i går. Det var gøy selv om jeg drakk alkoholfritt hele kvelden. Har aldri drukket Carlsberg Non-Alcoholic før. Det er det beste alkoholfrie øllet jeg har vært borti. Veldig positiv opplevelse. :)

Må bare konkludere med at det har blitt alt for mye jobb og hus i vår. Har brukt alt for lite tid på å oppleve andre ting. I går så merka jeg det da jeg snakket med folk. Jeg kom ikke på andre ting å snakke om enn jobb og hus. ... Veeel ... damer da. :sjarmor: Damer kan man altid snakke om.

Aproposs damer.. I går da jeg skulle gå og var på vei ut av festivalen så møter jeg en veldig søt jente som går motsatt vei. Jeg smiler til henne og hun smiler tilbake ..og lager en liten trutmunn. ..Ikke mye. Bare akkurat nok til at du vet hun kunne tenkt seg en liten flørt... Og så snudde jeg ikke og gikk tilbake! Idiot!

Kan vel generelt sett si at damene har blitt 20 hakk flottere de siste tre døgnene. Det hjelper med litt sol, varme og naken hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sprudlende energi. :) I dag tidlig var jeg mer enn morratrøtt. Jeg var kake trøtt og sliten i hele kroppen. Jeg var sliten etter varmen i går og av all den fysiske aktiviteten. Nå i ettermiddag derimot er jeg sprudlende full av energi og pågangsmot. Det er litt uvanlig på en mandag, for mandag er ofte en utrolig utmattende dag for meg på jobb.

Usikker på hva jeg skal bruke energien til. :klo:

Jeg skal løfte vekter i kveld :trene: men det blir først i åtte-ni tiden.

Får bla litt i boken så finner jeg sikkert på noe.

Ellers... Ble litt solbrent på ryggen i går. Gårsdagen var en virkelig fantastisk sommerdag. :sol: Får håpe vi får mange slike :)

17 dager til første del av ferien. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neeei.. Er vel ikke noe å sitte inne etter, nå som sola titter fram igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fossregna da jeg gikk fra jobb. Gikk hjemmefra i bare en cardigan i dag tidlig, for det var så varmt og fint. Heldigvis fikk jeg lånt en paraply på jobb.

Nå har sola kommet fram igjen (nesten). Har lyst på en gå/løpetur, men jeg liker mykt underlag. Stiene er sikkert bare søle nå.

Ble angrepet av akutt godisbehov i gårkveld. Innom Rimi og bunkra ostepopp og potetgull. Kjøper nesten aldri slikt. Ikke er det særlig godt i lengden heller så det holder med en gang i blant.

Prøver å finne den første Hangover filmen som kjøpefilm. Har aldri sett den og alle maser om den første. ... Ikke at jeg har fått sett toern heller, men den første skal jo da selvfølgelig være hakket mer morsom. :)

Er rett ut i stemning for komedie for tiden. Det er lenge siden jeg har sett noe særlig med filmer. Har litt filmunderskudd og har lyst til å le så jeg griner. Derfor driver jeg og snuser etter komedier som er verd å se. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det åpenbarte seg en skjelden mulighet til å stikke tidlig fra jobb i dag. :rodmer: Hadde noen praktiske ting jeg måtte fikse og det var ingen ting som hastet på jobb. De tingene viste seg heldigvis kjappt ordnet (og billigere enn fryktet) så nå er det bare slaraffen resten av dagen :) Har tilogmed kjøpt med meg tre pils og ser ingen grunn til å ikke sprette den første med det samme. :)

Ute er det som i et drivhus. Varmt og fuktig. Det er så fruktbart at du nesten hører plantene vokse. Det styrtregnet for tyve minutter siden, men nå er det nesten så sola slår gjennom. Sliter med å se på det som en uværsdag for det er så dampende og sommerlig.

Fuktig og varmt.. tenker på filmen "Angel Heart" (triller/film noir 1987) med en ung Mickey Rourke. Veeeeeldig sexy film.. tenker på 9½ Weeks (1986 erotic drama). også veeeldig sexy film... og får lyst til å pule. :herremann:

Slik går no dagan. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langhelg! :)

Magen er full av sashimi. Nam nam! Åpna en ny sushibar ikke langt fra jobben for noen måneder siden. Har ikke vært der mer enn to ganger, men jeg tror jeg skal begynne å handle fredagssushien min der framover.

Får besøk en eller annen gang i løpet av helgen. Antakelig i morgen formiddag. Det blir fint.

I kveld skjer det ikke så mye. Bare slappe av, lese litt, kansje se en film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig fått besøk, men det blir det ikke noe av. Litt skuffende egentlig. Vel vel. Da får jeg legge andre planer. :sukk:

Ustabilt vær i dag så Det er ikke så lett å vite hva man skal finne på. Kommer en regnskur rett som det er. Jeg må uansett ta lørdagshandelen så jeg får bare ta det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Håper det tørker opp snart og at solen titter fram. Det skal skje i løpet av dagen, men nå har det skiftet så fort de siste dagene at jeg ikke helt vet hva jeg skal forvente.

Skal på en utendørstilstelning i dag og da gir jo finvære alltid et positivt bidrag til dagen. :)

I går fikk jeg endelig skaffet meg putekasse til terassen. Hadde opprinnelig tenkt på en i teak/tre, men etter regnværet den siste uken så tok jeg til fornuft og kjøpte en i plast.

I går lurte jeg litt på å begynne å rive ut det integrerte skapet i vindfanget. I dag er jeg ikke så sikker. Får se. Dersom været ikke lever opp til forventningene så får jeg vurdere å sette i gang med rivinga.

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: Våkna tidlig men det henger litt søvn igjen i hodet. Kjennes litt kaldt her også.

Glemte solkrem i nakken i går. Det får jeg passe på i dag. Tar på meg noe med krage også.

Klør i nesa og er snørrete. Kjente det i øynene i går. Får ta en alergipille. Jeg pleier ofte å kjenne det om sommeren når det blir varmt igjen etter å ha regnet. Lurer på om jeg har mugg-alergi eller noe slikt. Skulle tro lufta var på sitt reneste etter regnvær.

Var borte hos noen venner og grillet i går. Det var kjempekos. Vi la en kjapp plan om at de skulle komme hit for å grille i ettermiddag. Er litt usikker på hvor mye av det jeg trenger jeg har i kjøleskapet. Det blir nok en tur på noe helligdagsåpent... Jaaa.. Vet sannelig ikke om søndagsåpne butikker er åpne nå som det er pinse. :vetikke: Det vil vise seg.

Bare jeg har nok gass igjen på tanken så går nok grillinga greit. :)

Burde fått vasket og støvsugd litt i huset i dag. Oppvasken fra i går står der fortsatt den også.. :sukk: ....Og jeg har en blå IKEA-pose full av nyvaskede sokker som trenger å bli sortert i par. :unsure: Har ikke noe lyst.

:balltre: Bare å tvinge seg selv til å gjøre det. :pisk: Får bare gjøre meg ferdig med det nå på formidagen så er det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så søvnig! Kjemper med øyelokkene og har fryktelig lyst å bare busselalle :sovne:

Jeg har styra ganske så mye i dag. Det har vært en fin dag, men mye å styre med.

Etter jobb så satt jeg meg på en uteservering, tok en softice og leste en avis. Så kom det en skikkelig tordenbyge ... så jeg tok meg en pils mens jeg ventet på opphold. :)

Middagen i dag har vært grillrester fra i går. Det var en skikkelig fin dag i går. Deilig og varmt. Grillmiddagen var skikkelig vellykket. Alle fornøyde.

Gjeeeeeeeesp!... Da tror jeg at jeg tar en ettermiddagsblund. :natti:

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år fortjener jeg virkelig ferien! Fem arbeidsdager igjen til første del av ferie. Gud så godt det skal bli! :rodmer:

Det har vært en heseblesende dag på jobb. Det er mange som skulle ha ordnet mye før ferien og en del avgjørelser kommer rimelig på tampen. Gikk ved en anledning til et skjermet rom og brølte ut litt frustrasjon, men det meste har blit ordnet til det beste. Resten får vi leve med.

Skal jobbe overtid i morgen. Jeg må bli til alt er ferdig. Usikker på hvor sent det blir. Det vil vise seg.

Nå må jeg bare få tømt hodet litt for alle mulige tanker. Det er litt surr oppi der akkurat nå. Mye jobbtanker som ble med hjem. Så snart jeg har fått ristet øregangene tomme for tanker som burde blitt igjen på jobb så skal jeg nok finne på noe å bedrive kvelden med. :)

Begynner å glede meg til festen på fredag. Det skal bli godt. Spådd skikkelig regnvær, men det skal ikke få sette noe demper på stemningen. Tror ikke jeg skal drikke noe så veldig. Skal heller prate med mye folk og spandere øl på andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk! Endelig hjemme fra jobb. det ble overtid helt til klokka ti. Nå er jeg skikkelig lei og sliten. Glad jeg nesten aldri jobber overtid. Den som bare hadde hatt en øl nå... Ååå det hadde vært godt!

Det blir vel heller å finne senga snart. :sove:

På vei hjem var jeg innom og vannet blomstrene og matet fiskene til noen venner som er i utlandet. Hadde vært fint med en utenlandstur på sensommern....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:bolledeig: HEEEELG! HELG FOR F****N! IIIIII HA! :bolledeig:

Elsker navnet på dette uttrykksikonet :bolledeig: "bolledeig" :rope: BOLLEDEIG! Det er helg, det er fest :Nikke: og det er :rope: BOLLEDEIG! :skaal:

Nå skal jeg få mer en rask pils, gafle i meg litt mat og sette annlegget på full brøler før jeg hopper i dusjen. :digge::danse:http://www.youtube.com/results?search_query=wolfmother+woman&aq=0&oq=wolfmother+w

Skal være på fest om et par timer så det blir ikke mye hvile før jeg fyker av gårde! :)

BOLLEDEIG!! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: Trøøøt.... og litt tung i hodet etter festen i går. Ikke noe mye tung i hodet, bare litt. Drakk noe i går men ikke mye.

Det var en fin kveld i går selv om jeg ga meg litt tidlig. Kjente jeg var sliten etter uka så jeg holdt litt kortere enn jeg pleier. Var veldig god mat i går. :)

I dag har jeg ikke noen planer.

Nå sitter jeg og sorterer bildene jeg har tatt de siste ukene. Har allerede slettet de dårlige, men nå driver jeg å sletter unna de greie slik at det bare er de beste som blir igjen. Det går litt inflasjon i antallet bilder jeg tar av hvert motiv og det er ingen vits i å lagre 15 bilder av samme motiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp::kaffekopp: Morgentrøtt på den gode måten. Den deilige, gode kaffen har ikke fått virket noe på det søvnige hodet mitt enda. Prøver ut Evergood Dark Roast. Har benyttet Friele Cafè Noir den siste uken. Litt mer trøkk i den. Evergooden blir litt for snill for meg, tror jeg.

Tok inn verandamøblene på mandag, slik at de skulle få tørke. Olja de i går. Da kan de stå og tørke til jeg begynner ferien på onsdag. Ikke det at jeg får akutt bruk for de i ferien. Det er spådd regnvær de første 3-4 dagene.

Må huske på å mate gullfiskene til noen venner i dag. Det er vel den eneste plikten jeg har i dag. Skal ringe mamma og pappa. Det pleier jeg å passe på å gjøre hver helg.

Hadde egentlig sett for meg en dag i solen, men den lar vente på seg. Det er skyet og solen er ikke ventet før utpå ettermiddagen. Er egentilg ikke gira på inneaktiviteter i det hele tatt. Når jeg våkner litt mer så tar jeg en økt styrketrening og så kommer jeg meg ut døra.

... Når jeg våkner litt mer. .. men fram til da så skal jeg kose kaffekopp. :):kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg meg garasje. Har vært uten garasje siden i mars så det var en praktisk ting å få. Nå slipper jeg å ha olje, vinterdekk og diverse i kjellern. I dag har jeg vært på Biltema og handlet dingser til garasjen. Skikkelig leketøysbutikk for store gutter! :)

Garasjen setter også i gang tankene om ny bil. :) ..... meeen ... jeg tror jeg drøyer det prosjektet litt.

Ellers så er det vel bare å si at gårsdagen var sterkt preget av at jeg ble hekta på hurtigruta. :) Tittet ofte på det innimellom og hadde sendingen på i bakgrunnen det meste av dagen. Tror ikke TVn har stått på så mye på evigheter. Nå var det tipperunde også da. Molde feiret 100 års jubileet med serieledelse. :)

Dagens lille oppdagelse i matveien er vakumpakket ryggfilet av torsk ala Salmalaks. Strøm står det på pakken. Tenkte å lage en enkel sashimi. Aldri laget det av torsk før så det blir spennende.

På treningsfronten har jeg vært litt sløv i juni. Jeg kan sikkert klage på været, men det har mest vært tiltakslysten. Her må jeg skjerpe meg litt. Mer er det ikke å si.

I morgen er det middag i jobbsammenheng på kvelden. Tror jeg skal kjøpe meg nye dressko. Stikker i alle fall på skobutikk og sjekker hva de har, så får jeg bestemme meg i butikken. Får bestemme meg for hvilken dress jeg skal bruke i kveld. Tipper det ikke blir mye tid til det i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...