Gå til innhold

Spiralis


Spiralis

Anbefalte innlegg

Det blir stadig mer sommerlig her. I går fikk jeg palmen min tilbake. Jeg har en daddelpalme som er plantet av en daddelstein jeg tok med tilbake fra interrail for mange år siden. Den passa dårlig i den gamle leiligheten min så brodern har hatt den stående på jobb. Han kom innom med den sent i går kveld. Du verden så stor den har blitt. Når nesten opp i taket :) Den skal få stå på terassen i sommer og så får jeg ta den inn i stua når det blir kaldere.

Nå skal jeg bare få hengt ut en klesvask før jeg skal bort til noen venner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppvarming til ferie med en kompis på en uteservering. Han har ferie allerede og er gressenkemann på tredje dagen! Mye øl ute og deretter drikke i hagen. Fikk sjenka han skikkelig! :)

... Liiit beruset selv... :) Har advart jobben i forrkant, så ingen blir forundret om jeg er litt skral i morgen. .... Likevel litt mer snydens enn jeg hadde trodd... :fnise: .... Himmel! :fnise: ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bolledeig: FE RI EEEEEEEE!!!!! :bolledeig:

BOLLEDEIG! :bolledeig::nigo:

Tre deilige uker med bare fri og sommer :strix::nigo: Ååå som jeg elsker sommer! :strix:

En flaske Cava har stått i isbøtta en time og er nettopp sprettet. :)

Skal litt på Sørlandet, litt på festival og litt hjem til mor og far. Helt når jeg gjør hva er ikke helt spikra. Jeg følger yr.no. Skal også prøve å bli ferdig med gulvet i vindfanget og litt annet praktisk småplukk. Skal prøve å få til en tur til Sverige og skulle vært en tur på hytta og hugget noe ved. Den hytteturen har blitt utsatt X antall ganger nå så det hadde vært stas å få gjort det.

I kveld blir det litt cava. I morgen kommer brodern og nevøene innom på besøk og så tar vi det derfra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støl og sliten etter feriens første lange treningstur. Trente tung styrke i beina i går så det var litt tungt i dag. Selv om det var varmt så var det frisk vind så det var behagelig å løpe.

Nå er jeg nydusja og mett i magen. :)

Spådd dårlig vær de nærmeste dagene så da blir det praktiske gjøremål og byggeaktivitet fram til godværet kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna tidlig i dag. Sikkert sovet godt. :) Var veldig uthvilt og uvanlig initiativrik. La ut på tur allerede klokka ni. For et skikkelig B-menneske er dette galskap. :fnise: Var ute i to og en halv time.

Magen er full av kylling. Rensket to stekte kyllinger og spiste av lasset. Usikker på hva jeg skal bruke kjøttet til, men det er lett å finne noe å bruke det til.

Det skulle egentlig regne i dag men det har latt vente på seg. Det er skyet men varmt og ikke tettere skydekke enn at jeg ser omrisset rundt solen. Sitter i bare shortsen og lar kroppen varmes av solen. Innimellom gjør jeg nyttige småoppgaver som har blitt utsatt.

Har vasket bilen. Skal støvsuge den senere en dag. Har sortert ut klær som er gammelt og utslitt. Seks skjorter, fire gensere, fem jakker og fem par sko. Kastet alt. Ikke noe av det jeg syntes er bra nok å levere til fretex. Tok delvis en utrenskning da jeg flytta også, men nå har jeg tatt en runde til. Har satt på blokka å ta en tilsvarende runde gjennom alt som er stuet sammen nede i kjelleren.

Skal endelig fått sett den siste Harry Potter filmen i kveld. Etter det blir det sikkert et lite glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det foregår så mye rart inne i hodet mitt. Fatter ikke hvor alt kommer fra. Jeg forstår jo noe av det.. Mye av det jeg ikke forstår. Ikke alle tanker og følelser som er så koselige å ha surrende rundt i hodet. Bobbler opp når man minst venter det og går ikke bort. Akkurat nå har jeg lyst til å flytte til andre siden av planeten, men jeg får heller begynne med gulvet i gangen. Får håpe dagen bedrer seg etter hvert. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste på harrytur til Sverige i går. Ville bare bort litt. Det var greit å bli distrahert fra mange tunge tanker i går tidlig. Storhandlet, så jeg har fylt opp fryseskapet i kjellern. Jeg kan ikke noe om de derre kvotene. Vet ikke om jeg tok inn for mye, men jeg tipper det. En dag får jeg meg sikkert en overaskelse, men fram til da så lever jeg i uvitenhet.

Hadde hodepine da jeg kom hjem. Kjøpte isolasjonsmatter som skal ligge under varmekablene, men utsatte å legge de til i dag. .... Det har jeg ikke kommet i gang med. Får ta det utover kvelden.

Sov lenge i dag. Lå og slumret langt utover formiddagen. Har handlet inn både varmekabelsett, primer og armeringsmasse til å støpe over varmekablene. Har ikke helt fått på plass logistikken så det drøyer med å komme i gang. Mange elektrikere som er på ferie så er ikke gjort på dagen. Jeg er i god stand til å gjøre det selv, men jeg tenkte jeg skulle spille etter reglene. Kommer til å støpe opp selv, men jeg tenker å bruke håndtverkere til varmekablene og flislegginga.

Det har vært en periode med sol i dag. Lå og stekte meg på terrassen men nå har det skyet til igjen og det er noen dråper i lufta. Vi får ta det som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld gikk jeg kveldstur gjennom masse gater jeg sjelden eller aldri har gått i. Jeg gikk veldig rolig til meg å være. Bare ruslet av gårde. Gikk rundt og kikket på hager og hus. Jeg liker hager med lite dill. Det er alt for mange hager som er overfylte og rotete. Og så syntes jeg at skikkelig gamle frukttrær er utrolig flotte.

I dag ble det tidvis finvær og da ble det sløving i hagen samt en utepils med noen venner utover ettermiddagen.Rullet taket inn og ut ettersom solen og regnet kjempet om plassen. Fikk selskap i to tiden. Vi heiet Edvald inn til seier og feiret både på terrassen og ute på byen. Ble først jaget hjem av at noen rabiate tullinger skulle lage "allsang på grensen" her i byen. Barbarer!

Resten av kvelden blir det vin og hygge i hagen. I morgen så vurderer jeg (igjen) fjelltur.

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvelden i går. Det slår meg at det blir mørkt om natta. Jeg VET jo at det blir mørkt om natta i andre halvdel av juli. Men jeg VIL ikke vite det. Jeg er en dum liten gutt og jeg vil leve i lykkelig uvitenhet til den slemme h****n kommer og tar meg. :sjenert:

Det er egentlig magisk. Ligge ute i en strandstol og titte opp på skyene. Håpe på stjernene. .. og så kommer det stjerner. Ja oxså er det vist allerede tiden for telys....

.... På det mer praktiske plan så fant jeg fram en terrassevarmer fra kjelleren og nøt effekten av den utover julikvelden. Funderer på et skikkelig varme opplegg så man kan sitte lengre utover kveldene. Hadde en super løsning i gamlekåken.

Det er en liten tanke som snurrer i bakhodet mitt. Jeg kjøpte meg en fortreffelig gassgrill i vår. Den er praktisk, renslig, kjapp, effektiv... Den lukter ikke grilling hverken før, under eller etter. Du har ikke noe ventepils for at kullene skal bli overtent. Grilling med gass er litt ...... effektivt. ... Vet ikke helt.. Savner litt lukta og varmen av en kullgrill som står og brenner ut lenge etter at man har spist. Lurer på en bålpanne, utepeis elle noe....

Ja ja... noe skal det jo være. :fnise:

I dag blir det ikke hyttetur. Det ligger ann til en super sommerdag og jeg vil ikke bruke store deler av den i bil til og fra hytta. Den vedhogsten ser mer og mer ut som et høstprosjekt. I dag blir det masse solkrem med høy faktor. Planen er å bare sløve i solen, men jeg er allerede litt rastløs. Måtte finne fram umbrakonøkler og gå over samtlige skruer på hagemøblene. Det rykker også i foten etter å klippe plenen, klippe hekken, gjøre et eller annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Sitter og ser på styrtregnet og tenker på hvor varmt og fint det var i går. Den dusjen i går kveld for å vaske av seg solkrem og skitt etter en varm dag i solen er nok den mest forfriskende dusjen jeg har hatt i år. :)

Gårsdagen gikk med til å kose seg i solen. Gjorde praktisk småplukk innimellom. Det holdt likevel ikke så så jeg dro fram et prosjekt fra kjellern. For et par å siden lagde jeg noen fine buer (pil og bue) til nevøene mine. Jeg begynte så vidt å lage en bue for en voksen person, men la prosjektet på hylla. I går fortsatte jeg å file på den. Ble ikke ferdig så vi får se til neste år. Jeg hadde på godt med sterk solfaktor, men det ble likevel litt mye sol for nakken. Jeg var helt kokt utpå kvelden. Orket en times sykkeltur i rolig tempo og fant senga relativt tidlig. Var helt utmattet. :)

Hva skal jeg gjøre i dag? Det er nok bare å komme i gang med rydde og opp pussing. Skal regne i dag og i morgen. På søndag drar jeg til Sørlandet så det jeg skal få gjort må jeg snart starte med.

Først kaffe :)

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud for en vond, vond dag! :tristbla:

De nevnte eksplosjonen på TV2 da jeg så på Tour de France så jeg begynte å se i nettavisene. Etter det satt jeg i sjokk resten av kvelden til langt på natt. Gikk en liten tur bort på butikken for å kjøpe et lys å tenne for alle de døde. Klarte ikke bare å sitte å ikke gjøre noe. Et lys er så lite og ynkelig, men hva skal man gjøre da.

Ikke sovet særlig godt. Krysset fingrene før jeg slo på nettet i dag, men det mest fryktelige viser seg å være sant.

Har heist flagget på halv stang. Vet ikke mer. Bare kaotiske tanker i hodet. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt inn flagget fra halv stang. Har tent lys for i kveld. Nå har det vært nok sjokk for i dag. Nå slår jeg av alle nyheter, all TV. Blir andre aktiviteter resten av kvelden og den neste uken.

Det er så sykt. Jeg skal dra på paradisferie til Sørlandet i morgen. Jeg skal innom domkirken med rosene fra hagen og lys, før jeg kjører sørover. Kommer selvfølgelig til å følge med, men siden det smalt har det blitt utrolig mye. Nå tar jeg en pause.

post-4905-0-42728600-1311451272_thumb.jp

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kaffekopp: Kaffe og data i formiddagssolen. Tilbake fra sørlandet. Har et par sløve dager hjemme før jeg reiser av gårde igjen.

I går presterte jeg å bli stukker av en veps i lilletåa. Den er skikkelig hoven, men det er ikke noe vondt siden jeg stort sett går barbeint nå i ferien. Det er bare å glemme å ha på seg sko og selv sykling i sandaler går ikke særlig lenge. Jeg er med andre ord ikke så mobli. Så lenge jeg har pils og sol så er det ikke så farlig. Ikke noe jeg skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En deilig og sløv dag i solen. Jeg føler at jeg har fått den siste tids hendelser litt på avstand. Ikke glemt, men nå går det ann å slappe av og tenke på hyggeligere ting i lange perioder. Jeg klippet alle rosene av rosebuskene og tok de med meg til domkirken i Oslo sist søndag. Nå har det kommet en mengde nye konpper og et par nye roser har sprunget ut. Tror de rosebuskene skal få overleve.

I dag har jeg ligget i strandstolen under treet i hagen. Jeg har filt og jobbet med buen. Det tar sin tid og det er greit. Fint å ha noe småtteri å pusle med. Har klippet hekken og noen busker som begynner å bli litt vel store.

Akkurat nå tar jeg en liten cognac etter grillmaten og tenkte jeg skulle følge litt med på fotball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen reiser jeg på en ny ferietur. Litt usikker på hva jeg skal gjøre i dag. Jeg kunne daffe rundt i butikker, men jeg ser ikke helt formålet. Har allerede vært på salg og kjøpt sommerklær. Ser heller ingen andre ting jeg må skaffe meg. Kunne jo sette meg på en uteservering. Hmm.. Vet ikke..

Jeg trenger en ny potte til palmen. Den har vokst helt ut av potta. Får kjøre bort på plantasjen og ta det derfra. Kan handle noen pils på veien. :) Utrolig fint å sitte med en feriepils i hagen disse dagene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:kaffekopp: Kom hjem fra ferie i natt. Kom meg opp litt tidlig i dag slik at det ikke skal bli alt for mange timer å snu døgnet tilbake i morgen. Huff så trøtt jeg er.

Ser rundt meg og ser en masse rot. Rot som har bygd seg opp gjennom ferien og rot som kom med hjem fra ferie. Har egentlig skikkelig mye å rydde og ordne før hverdagen starter i morgen. Er bare ikke så sikker på at jeg har lyst til å bruke den siste feriedagen på slikt. :jolie: Jeg vil leke. :roll:

Har to ferieuker til overs. Kansje jeg finner meg en tur et sted i høst eller så overfører jeg de til neste år. Lyst til en storby med varmt klima.

:kaffekopp: Hjernen funker ikke helt enda. Tror jeg koser kaffekopp ganske lenge og ser om jeg er mer beslutningsdyktig utover dagen. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag på jobb etter ferien. Var så trøtt at det kjentes ut som feber og fyllesyke. Bra det var mye kaffe tilgjengelig. :)

I dag har det kjentes mer som en varm høstdag enn en sommerdag. Det har vært pent vær, men litt kjøligere. Var ute og gikk tur nå for litt siden. Stakk innom en kompis på veien. Hyggelig å se igjen folk etter ferien.

Det er faktisk helt ok med hverdag nå. Tenker leveren setter pris på det også. :fnise: Har blitt mange dager med alkohol i ferien. I ettermiddag har jeg stort sett vasket og tørket klær. Mild vind og god klestørk. Tøy blir så deilig når det tørker i slik mild vind.

Skal prøve å legge meg tidlig i dag. Prøve å snu tilbake døgnet. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde stekt makrell til middag i dag. Nam nam :spise: Det er det lenge siden jeg har spist. :)

Var hos tannpleier rett etter jobb. Nå merker jeg at jeg helt ubevist lar tungen gli over tennene og kjenner hvor glatte de er. Jeg sitter altså og slikker mine egne tenner helt umotivert. :fnise: Alle rare fakter man har her i livet.

Akurat nå så har jeg ikke så lyst ut å trene. Er mett, døsig og det høljer ned ute. Håper jeg klarer å mobilisere treningslyst senere.

Tar en turne på noen byggvareforetninger i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk lang tur etter jobb. Det var litt vel mye følelse av høst syntes jeg. Det er alt for tidlig.

Vært støl i nakken og skuldrene en tid. Nå har jeg fått hodepine også. Skal til naprapat i morgen. Får se hva han/hun kan få til.

Lite som skjer denne uken. Bare småplukk i heimen og hverdag. Litt rydding, noen vaskemaskiner og stabling av ved i kjellern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...