Gå til innhold

Spiralis


Spiralis

Anbefalte innlegg

Det merkes på lufta at det har regnet i natt og formiddag. Friskt og deilig.

Det ble en enkel posemiddag. Hvile litt og så ut og gå tur.

Det er ikke å fatte at det allerede er fredag i morgen! Fatter ikke hvor fort denne uka har fløyet unna. Det er på tide å planelgge litt helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var det helg :)

Gikk en lang tur rett fra jobb i dag. På tur hjem så stakk jeg innom jobb og la meg en halvtime i massasjestolen. Det var skikkelig deilig og jeg bruker den stolen alt for skjeldent.

Trente styrke i går så det blir ikke noe mer trim i dag. Nå blir det bare avslapping og kos. Skal bort til noen venner i morgenkveld så det blir ganske rolig i kveld tenker jeg.

Har fått oppgjøret etter salget av gamleleiligheten inn på konto. Da ble det strakks litt mindre lån og mer penger på bok. Skal sette meg ned og se over noen økonomiske ting denne helga. Se litt på hva slags budsjett jeg ønsker å sette av til diverse byggeprosjekter i heimen.

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart på tide å komme seg ut døra. :)

Nå har jeg drukket min kaffe, fått unna huslige gjøremål og trent en god økt med styrketrening. Da kan klesvasken få tørke i solskinnet så kan jeg ta en tur ut i det fine været.

Skal først se om jeg finner film for å froste vinduer. Har lyst å froste de nederste 30-40 centimeterne på kjøkkenvinduet. Det er litt innsyn og jeg orker ikke tanken på gardiner. Det blir for gammel tante.

Håper på å få unna alle gjøremål i butikker så kjappt som mulig så jeg får nyte finværet utover ettermiddagen. Håper jeg rekker en sykkel-/joggetur. Det blir nok grilling senere i ettermiddag og så skal jeg bort til noen venner utpå kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en rull med frosting til kjøkkenvinduet i går. Har brukt deler av formiddagen til noen frenetiske forsøk på å gjøre det på egenhånd. Det medførte frustrasjon, kokende sinne og enorme mengder med rabiat banning før jeg knørva hele skiten og pælma den i søpla. :kjefte:

Får kjøpe en ny rull og ta det når man er to. Definitivt en jobb som bør gjøres av to personer! Jepp! Da har vi lært det. :sukk::roll:

Det kommer noen venner bort og griller i ettermiddag. Det blir jo kos. Tror ikke jeg rekker noe treningstur før de kommer, så jeg får ta det i kveld. Tror jeg legger meg i strandstolen og sløver i solen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville IKKE på jobb i dag. Det var så fint i går. Satt og spiste og koste oss i shorts på terassen til langt utover kvelden. Det var like fint i dag tidlig og jeg hadde så lyst på fri. Men neida! På jobb må man! :sukk:

Nå skal jeg i alle fall å legge seg i solen en stund. Skal ta meg en verandapils også. Bare å nyte det mens man har det. Om noen dager skal det regne og da blir det regnvær i en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettermiddag med hage i sentrum. Grilla middag på terassen. Deretter monterte jeg den nye gressklipperen og klippet plenen for første gang. Tviler på at jeg kommer til å føle samme iver for oppgaven senere, men jeg har ikke hatt plen siden jeg bodde hjemme hos mamma og pappa. De gamle folka jeg kjøpte av hadde brukt en gammel skyveklipper som nok var stillt veldig høyt. Det var mye gammel mose, så jeg fyllte mange søppelsekker med mer mose enn gress.

Jezz... hagemannen Spiralis... Vet ikke om jeg kan love å leve opp til denne innsatsen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har skyet til, men det er varmt. Det er frodig og grønt. Det er lyden av fugler som kvittrer og lukt av hekker og trær som blomstrer. Jeg bor ved en lund med mye hegg og den står i full blomst nå. Veldig aromatisk og deilig lukt :)

Har vært på generalforsamling i borettslaget og klart å unngått å bli valgt som leder i borettslaget. Ingen vil være leder så det blir ny generalforsamling senere.

I morgen ettermiddag tar jeg meg fri til 18. mai. :) Trenger virkelig noen fridager, men det er selvfølgelig spådd regn. Får så være! Godt skal det bli uansett. Reiser hjem og besøker mamma og pappa. ... De har bestemt seg for å bli med tilbake som bagasje, så får vi se hvor langt ut i neste uke de har tenkt å bli her. Tiden vil vise.

Nå skal jeg ut og rusle langsomt rundt i nabolaget for å kjenne på luktene av forsommer. :) Så får jeg pakke kofferten når jeg kommer hjem.

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hura! :flagg:

Det regner i dag og det blir små sølepytter.... og maaange små barn er ute på gatene. Da går det slik det må gå. Det bor nemlig alver i sølepyttene. Lekne små alver med så lyse stemmer at kun små barn kan høre de. "Hopp i meg" ler alvene og små barn kan ikke noe annet enn å plaske i med begge beina, rett i sølepytten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine er på besøk. Det er første gang jeg har pappa på besøk i nyhuset. De nærmeste dagene kommer nok til å gå med til å være vertskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å få til å få trent når man har besøk. Fikk tatt en styrkeøkt i går, men det å legge ut på en lang tur av noe slag er litt vanskelig å få klemt inn, oppe i alt annet. Vurderer å snike meg ut en tur når fadern ser på tipperunden og modern diller med noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk! Tre glass rødvin til fredagsmiddagen og jeg er helt salig. :rodmer:

Var litt sliten da jeg tok helg og kom hjem til moderns karbonader. Jeg var skikkelig sulten og mamma lagde god middag så jeg spiste meg både sprengmett. Nå har jeg slumret, mett og brisen, i strandstolen på terassen. :)

Skal se om jeg ikke får lurt inn en styrkeøkt utpå kvelden når rusen gir seg. Fikk tatt meg en forkortet tur i går, så det er ikke helt passivt selv om jeg har besøk.

Fatter ikke at vi er to tredjedeler gjennom mai allerede. Jeg får bare lyst til å dra i håndbrekket slik at tilværelsen skal stoppe opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har okupert godstolen min. Jeg har egentlig ikke tenkt over det før, men etter at jeg flytta inn her så er det en bestemt stol ved vinduet jeg pleier å sitte i når jeg drikker kaffe på morgenen. Nå har pappa tatt plassen min. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Vet ikke... Jeg skal sende mamma og pappa med toget i ettermiddag. Har egentlig skikkelig lyst på å bruke kvelden på en lang og hard treningsøkt, men jeg skal på en samling på mandag og skal holde et kurs hele tirsdag som jeg trenger å forberede meg på. Får se. Dersom jeg klarer å få til begge deler så hadde det vært fint, men forberedelsene til tirsdag må gå først.

Nå har foreldrene mine vært på besøk i fem dager. Det er fint det, men man merker godt at det blir gnisninger nå og da. Det er akkurat de samme tingene det blir konflikt om i dag som det ble konflik om da jeg var tenåring. Ikke bare det. Det er enkelte typer ting jeg aldri krangler med andre om som det bestandig blir krangel mellom meg og foreldrene mine om. Familie er rare greier. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ble det endelig middag. Kom hjem først for en halvtime siden. Det har vært en lang og krevende dag, med mange reelle interessekonflikter. Spennende, men man blir rimelig sliten.

Nå blir det en liten pause og så må jeg jobbe med å forberede meg til kurset jeg skal holde i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig sliten. Ikke ofte jeg vurderer en middagslur, men i dag tror jeg at jeg legger meg på senga og setter på en lydbok.

Huslige plikter senere i kveld. Ellers lite som skal skje. Gleder meg til helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gårkveld sovna jeg ganske så tidlig på sofan. Våkna ved totiden i natt og gikk og la meg i senga. Ja ja, da trenkte vel kroppen søvn da :)

Nå etter middagen så tror jeg at jeg skal ta meg en runde og titte i butikker. Har litt lyst til å unne meg et eller annet fint. Skal se litt på klær til sommeren tenkte jeg, men kunne tenkt å unne meg noe annet også. Vet bare ikke helt hva det skal være. De tingen jeg vet jeg ønsker meg er litt større ting som jeg følger med på og som jeg kjøper når de blir på salg. Får titte litt rundt og se om det er noe jeg har får lyst på. :vetikke:

Litt skiftende vær ute i dag så det får holde med en styrkeøkt innendørs og ikke noe utetrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snart helg! :)

Skulle egentlig på hytta, men jeg blir hjemme og feirer bursdagen til en kompiss i stedet.

Fant meg ingen ting å kjøpe i går. Får prøve igjen i helga.

Nå skal maten få synke litt, få gjort noen gjøremål og så skal jeg gå meg en lang tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en høneblund før middag i dag. Utrolig hvor mye jeg har sovet denne uka. Får skylde på været.

Nå har jeg spist hvalbiff med hjemmelaget potetsalat. Det var kjempegodt. :) Vanligvis pleier jeg å kjøpe hvalkjøtt lengre utpå sommeren, når det er varmt og bruke det på grillen. Fint alternativ til mektig grillmat.

I morgen skal jeg feire bursdagen til en av vennene mine. I kveld har jeg ikke noen planer. Jeg skal trene litt om ikke så lenge. Utover det så skal jeg kose meg i TV-sofan. Må på butikken og handle godis først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Våkna veldig tidlig i dag og har benytta morgenen til å gjøre unna alt av kles, gulv og koppevask. Veldig ok å få unna husvask og klær så trenger jeg ikke tenke mer på slikt resten av helga.

Pleier aldri å se på TV om morgenen, men i dag slo jeg tilfeldigvis på TV`n. Det er SÅ lenge siden jeg har sett på TV-shop! Masse nye produkter det ene mer fantastisk enn det andre. Billig morro! :ler:

Skal på cafe med en kompis i tolvtiden og på bursdagsfeiring hos en annen kompis i kveld. Resten av dagen tenkte jeg å bruke til å titte i ulike butikker.

Jeg leter etter ideer. Da jeg tok over leiligheten var det mange ting jeg hadde en klar ide om hva jeg ville gjøre noe med. De tingene er nå gjort. Det som gjenstår er de tingene jeg ikke er sikker på hvordan jeg vil ha. Sliter med å finne løsninger jeg er fornøyd med og er litt tom for ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...