Gå til innhold

Spiralis


Spiralis

Anbefalte innlegg

Har hatt litt vel mange oppgaver på jobb i år. Det har begynt å ta på så nå har jeg fått resten av ledergruppa til å avlaste meg en stund. Det er ikke gøy å gi fra seg arbeidsområder, men kroppen og hodet gir signaler om at jeg bør roe litt ned, så da får jeg ta konsekvensen av det.

I kveld var jeg på første fotballtrening på 7-8 år. Det var heldigvis rolig tempo, men vi holdt på i to timer, så jeg er sikkert passe støl i morgen. :)

Fadern begynner å bli bra etter lungebetendelsen så de reiser hjem i morgen. Siden han har vært litt syk har han vært lett å ha i hus. Modern har vært frisk, men likevel lett å ha i hus. Hun har ikke klagd på husvasken og ikke en gang klaget over renholdet i kjøleskapet. :rodmer:

I morgen og fredag skal jeg på gjestegård med de andre i ledergruppa for noe etterlengtet lederutvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg litt utmattet. Kom hjem fra samling for litt over en time siden. Det surret litt tanker i hodet da, men nå får det være helg! Det er min ordre til meg selv. :)

Magen full av fårikål. Et glass malbec på bordet. Alt var bra... og så sparket jeg lilletåa inn i et bordbein.... ÆV! F** inn i he****e r** pu*** f** så vondt! Tenker jo ikke primært på meg selv! Jeg har kun omtanke for lilletåa. Jeg må si at skjebnen har tildelt lilletær uforholdsvis mye ynkelig smerte og det tar jeg avstand fra. Lilletærne fortjener ganske enkelt bedre! De har aldri gjort noen noe galt. Hverken stortå eller de andre tærne påføres så mye smerte som lilletærne. ... Og lilletærne er jo små og burde hensyntas på en helt annen måte av tilværelsen. Slå et slag for lilletåens rett til et godt og smertefritt liv sier nå jeg!

I morgen .... det får jeg ta i morgen.. Skål. :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: Trøøøøøøt.... Bare kose kaffekopp bestandig. ... Det er for mye tåke inne i hodet til at jeg klarer å tenke noe særlig enda... Bare sitter og gjesper.

Kommer sikkert på noe lurt utover dagen.

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på terrassen med formiddagskaffe. Et svare leven av kvitring fra noen av trærne i parken. Fuglene har begynt å samle seg og det var tydeligvis en stor flokk som samlet seg i parken jeg har som nærmeste nabo.

Det var ikke så veldig varmt å sitte ute, men det er akkurat varmt nok til at det er behagelig å sitte der en stund. .. men ikke for lenge. Har akkurat trillet grillen inn i garasjen og tatt inn putene fra putekassa. Det er høst altså. :sukk: Jeg kunne jo spilt «en sommer er over» bare for å være dramatisk. ... :ler:

Sommeren har gitt meg flere insektbitt og stikk enn på årevis. Jeg har vært mer i solen og blitt brunere enn på en del år. Har kost meg mye hjemme i hagen og er fornøyd med å ha valgt en del hageferie i år. De dagene som var fine de var virkelig fine :)

Nå driver jeg og ommøblerer i stua. Vet ikke helt :klo: ... Får prøve denne løsningen en stund og så får jeg se om jeg kommer på noe lurere .. Tror ikke dette blir noen permanent løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye å melde. Jobbet hardt, gikk en lang tur etter jobb, spist middag og skal jogge en liten tur før det blir mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger så blir jeg så utrolig irriterer av folk som koser seg meg misnøye. Sutring, syting, klaging og gnål! Finner du et problem så løs problemet. Ikke sitt og syt og forvent at andre løser det for deg. Grrr! :regler: Godt å få det ut! :)

Så får vi se etter landskampen i kveld om jeg jubler eller syter selv. :ler: Skal bort til en kompis og se på kampen. Han var utenlands i helga og har handla kvota, så jeg er redd han drar fram en whiskyflaske i kveld. Skal på noen krevende greier i morgen tidlig så det får holde med noen få pils for min del.

Tenkte jeg skulle trene litt før kampen, men magen er full av fårikål så det blir ikke før om en time. Det blir en runde på romaskinen og så litt styrketrening for skuldrene.

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg veldig rolig og nesten døsig. Har vært litt i en følelsesmessig berg og dalbane på jobb i dag. Episoder med stress, så få orden på ting og roet seg ned og så på`n igjen. Strevsomt. Gikk en lang tur etter jobb. Mer for å få luftet tankene enn for trimmen denne gangen. Forstår egentlig ikke hva jeg stresser med, for jeg begynner å få rimelig god kontroll. Likevel kvernet en del tanker i hodet helt til jeg kom hjem. .. Men nå i løpet av den siste timen så har jeg bare slappet helt av og funnet roen. :)

Joggetur i kveld. De blir ikke så lange de joggeturene mine for tiden, men det er greit å få opp pulsen i 15-20 minutter noen ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æv! Har vært hos naprapat. Før har han bare knekt på ledd og trykket på punkter i nakken min. Nå i dag stakk han i tillegg nåler i nakken min og satte på strøm. Det var ikke noe vondt når det holdt på, men er innmari ømt nå. Kan bare avlyse all trening i kveld. Det er ikke så farlig for jeg har fri i morgen og kunne tenke meg et lite vinglass i høstsolen. :)

I morgen skal jeg til en psykolog for første gang i mitt liv. :) Det blir skikkelig spennende. Jeg vet ikke helt hvilke forventninger jeg har, men jeg håper å lære litt om meg selv. Skal prøve å møte opp med åpent sinn og ta det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fri i dag og skulle egentlig holde på med noe støping. Det kan jeg bare glemme. Jeg er så mør i nakke/skulder etter behandlingen i går at jeg ikke vil belaste den med tunge løft. 20-kilosposer med sement er neppe det beste å lempe på i dag.

... Da har jeg mer eller mindre en hel hverdag uten plikter. :)

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig på`n. Har alt ryddet og støvsugd..... Jeg har ikke støvsugd i sofaene. Det kommer jeg på nå. Får ta det litt senere. Nå vil jeg ha kaffe :)

:kaffekopp:

Får middagsbesøk i dag. Oksehalesuppe på menyen. Kokte halene i går så det ikke skal ta evigheter i dag.

Fram til det kommer folk så har jeg egentlig ingen store planer. Slappe av med kaffekoppen og se over om det er noe mer i heimen jeg kan rydde i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt meg opp på noen fridager i oktober. Har mye ferie til gode så jeg tar meg en eller flere fridager hver uke hele oktober.

Det skal fossregne i kveld så jeg skal ro en lang økt på romaskinen og trene litt med vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg SKAL jogge i kveld, men det skal også regne. Prompenissevær! :snurt:

Dersom yr.no skulle stemme i kveld så kan det hende jeg ikke blir så veldig våt om jeg jogger etter klokken åtte/ni. Jeg får prøve på det.... :sukk: Jeg liker jo å trene og jeg er ikke redd for regn, men jeg har en liten smule avsmak for sånn "birken-trening". Skal liksom være stas å være så våt, kald ( ..og helts gjørmete) som mulig. Gjørme gir vist ekstra treningsefekt... :opplyser: ...eller var det større pikk.. :vetikke:

Hvorfor sykle Birkebeinern når man kan ta en øl sier nå jeg. Vel vel .. Jeg får leve med en joggetur i regnværet og ta meg en pils etterpå når jeg har fått meg en varm dusj. :)

Kjøpte noen bokser med chilli-muslinger på en asiamat i dag. Har en ubestemt plan på å lage en slags hæit skalldyrsuppe. Videre planlegging nødvendig.

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lav høstsol er ikke flatterende for slike som meg som ikke pleier å tenke på vindusvask. Skal det virkelig være mulig at jeg kommer til å måtte bruke en av de stakkars få godværsdagene på å vaske vinduene? Vil ikke vil ikke vil ikke... :sur: Var så fint i gamlekåken for der kom det et firma og spyla hele borettslaget utvendig to ganger i året. :sjenert: Ja ja... Jeg får vel gjøre det en dag da. ... men bare stue og kjøkkenvinduene. Soverommene og badet gidder jeg ikke ta. :roll:

Kveldens trening: tre kvarter eller så på romaskinen og litt trening med vekter. :)

Tar med en kompis og stikker på hytta på fredag. Skal bli godt med litt vin og vandring i fjellheimen. Skal prøve å få til litt vedhogst også. Får ta pakkinga i morgen så da må jeg få gjort en del annet praktisk i kveld.

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig høstsol! Stoppet på en uteservering og tok meg en pils etter jobb. Skikkelig avslappende. Kjøpte en boks på vei hjem også. Nå sitter jeg på terrassen og nyter den. Det er varmere her enn jeg hadde regnet med. Den er skikkelig lun den solveggen min. :)

Tar med henger på fjellet så jeg får tatt med hjem et lass stokker. Det er utrolig befriende å hugge løs på et tre med øks i tusen meters høyde. Felle trær og sage stokker i frisk høstsol. Det gir ro i sjelen. Må huske å smøre fjellskoene i kveld.

I dag har jeg kjøpt røykte skogsduebryst på en delikatessebutikk. Det må være det fjongeste næringsmiddelet jeg noen gang har kjøpt! Det er ikke mange grammene jeg har tatt meg råd til for det var svindyrt, men jeg fikk innmari lyst til å smake. Vet egentlig ikke om jeg er edel nok til å spise noe som høres så snobbete ut, men jeg får prøve. :fnise: Skal se om jeg finner en eller annen oppskrift som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig trøtt. Har ikke kommet så langt som til å lage meg kaffe enda. Sovna på sofan i går. Våknet først i fem tiden av at jeg frøs og kom meg endeklig i senga.

Kom hjem fra fjellet sent i går og var ganske god og utslitt så det er ikke så rart at jeg slumret av på sofan. Det var en kort meg fin hyttetur. Vin og latter forran peisen på fredag. Fjelltur i gnistrende høstvær på lørdag. Fikk også rydda mye rundt hytta. Hadde med en kraftig grensaks og klippet bort mye einer og annet kratt. Det har grodd alt for mye til rundt hytta. Fikk ikke tatt alt, men det hjalp da på. Det ble mye åpnere og finere. Det ble en diger haug med greiner også. Blir et skikkelig stort santhansbål til neste år :)

Hjemturen ble litt mer krevende enn forventet men endte bra. Oppdaget en vannlekasje i en fuge i motorblokka på bilen. Radiatorvannet som sprutet ut. Måtte stoppe på en bensinstasjon og foreta en nødreparasjon for å klare å komme oss hjem. Klarte å finne en epoxypasta på bensinstasjonen som kan benyttes til å tette hull i eksosanlegg. Det funka å bruke den på motorblokka også, så etter litt banning med hode nede i motorrommet så fikk jeg da forseglet lekasjen midlertidig. Det var litt artig å få til å repparere bilen selv da. :)

Jeg tror dette betyr at planene om å kjøpe ny bil skyter fart. Bilen er gammel og det er flere dyre ting som må ordnes på den bilen om ikke så lenge.

Vel vel .. Da tror jeg at jeg lager meg litt kaffe :)

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er trøtt. Har vært trøtt i hele dag. Det var ikke noe spesielt arbeidsom dag, men jeg hadde inmari lite tiltakslyst og dagen kjentes tung. Det har faktisk kommet fram litt sol. Vet egentlig ikke om jeg orker å gå ut. Vil bare sløve i godstolen.

Ikke er jeg i verdens lyseste humør heller. Smålei og missfornøyd. Denne dagen tror jeg bare skal gjennomføres og glemmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det svært enkel "middag". Gafla i meg rett fra en hermetikkboks. Menyen besto av en boks hermetisk fisk fra en asiatisk butikk, stekt makrell med svarte bønner.

Har rukket å gå tur og kjøre noe hageavfall på dynga. Nå tar jeg litt TV-tid og lar maten synke før jeg setter meg på romaskinen og trener vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg er en liten snikleser, så da tenkte jeg at jeg skulle gi meg til kjenne :vinke:

Vi er jo naboer her i dagbokoppgangen. Ut over det, vet jeg ikke mer om deg enn at du liker oksehalesuppe og virker som du er en kul fyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en liten snikleser, så da tenkte jeg at jeg skulle gi meg til kjenne :vinke:

Vi er jo naboer her i dagbokoppgangen. Ut over det, vet jeg ikke mer om deg enn at du liker oksehalesuppe og virker som du er en kul fyr :)

Så hyggelig! :) Leser litt hos deg inniblant jeg også.

Jeg liker oksehalesuppe og liker at folk syntes jeg er kul, så takk skal du ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...