Gå til innhold

Spiralis


Spiralis

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze

Jeg hadde valgt pils framfor joggetur anyday, og jeg drikker ikke engang øl! :ler:

Sursild? Jaja, hver sin smak ;)

Kjekt med garasje til cab`en da :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle jeg prøvd meg på en joggetur, så er jeg redd noen måtte ringt 113. :sjenert: Og alkohol drikker jeg ikke, så jeg hadde ikke kunnet bli med ut for å ta en pils heller. Men jeg kan alltids ta en Clausthaler eller Farris mens venner tar en pils... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg prøvd meg på en joggetur, så er jeg redd noen måtte ringt 113. :sjenert: Og alkohol drikker jeg ikke, så jeg hadde ikke kunnet bli med ut for å ta en pils heller. Men jeg kan alltids ta en Clausthaler eller Farris mens venner tar en pils... :jepp:

Claustaler eller pils får være som man velger selv. Det er det sosiale som teller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Og jeg er mer enn gjerne med ut, så lenge jeg kan velge alkoholfri drikke. :jepp:

Ha en fin dag Spiralis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! :)

Heeeeelg! :bolledeig:

Skal på rakfisklag hos et vennepar i morgen så det blir rolig i kveld. Har en mistanke om at det blir fuktig. Skal på polet og kjøpe vin til rakfisken i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen. :) I natt har jeg sovet godt og lenge. Jeg er uvanlig våken til meg å være. Det er et nydelig rødskjær over morgenhimmelen. Høstløvet har stort sett falt av trærne så nå står de der nakne og venter på våren.

Snart er det november og det betyr juleøl. November er avsatt til butikkjuleøl og desember til skikkelig poljuleøl. En flaske av hver sort fra alle produsenter. Fint å ha noe å se fram til i høstmørket. :)

I dag vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Utover noe småplukk så kommer jeg ikke på noe viktig jeg trenger å få gjort.

Nå skal jeg lage meg kaffe og fundere over dagen noen timer, så får vi se hva dagen bringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Spiralis. :)

Blir jo i godt humør av å lese her. Måten du beskriver høsten på er nesten som jeg skulle sagt det selv. Jeg elsker høsten. :hjerte:

Og jeg gleder meg også til juleølet - Munkholm juleøl pleier å være kjempegodt. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Mårnings! :kaffekopp:

Rakfisklag er bare helt topp! Jeg liker verken rakfisk, øl eller akevitt, men det sosiale i slike lag pleier å være kjempehyggelig :ler:

Ha en flott lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen sauen :)

Sant og si så er jeg vel mer glad i soloppgangen enn høsten. :fnise: Venter bare på våren jeg. :sjenert:

Jeg er ikke så glad i vanlig alkoholfritt pilsnertype øl, bortsett fra carlsberg non alcoholic. Det er godt.

På juleøl og mørke øltyper er det derimot litt flere merker som har fått til et alkoholfritt øl som funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen sauen :)

Sant og si så er jeg vel mer glad i soloppgangen enn høsten. :fnise: Venter bare på våren jeg. :sjenert:

Jeg er ikke så glad i vanlig alkoholfritt pilsnertype øl, bortsett fra carlsberg non alcoholic. Det er godt.

På juleøl og mørke øltyper er det derimot litt flere merker som har fått til et alkoholfritt øl som funker.

Jeg liker både soloppgang og høst jeg. Men jeg HATER vinteren, så fra nyttår og fram til våren pleier jeg å være verdensmester i sutring. Altså, vinteren er grei den bare jeg slipper snømåking, holkeføre og sprengkulde... :roll:

Alkoholfri Carlsberg har jeg ikke smakt, så det må testes når jeg engang kommer over det. Ellers synes jeg Clausthaler er bedre enn Munkholm til vanlig. Men juleølet til Munkholm er definitivt favoritten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings PH :kaffekopp:

Jeg hadde aldri smakt rakfisk før jeg flyttet til østlandet, men syntes det er godt. De jeg skal på besøk til er svært godt forsynt med øl og aquavite. Derfor kjøper jeg med vin. Dersom du skal på slikt lag, men ikke liker øl og aquavite så ta med en halvtørr hvit alsace. Helst litt opp i prisklasse.

Halvtørr hvitvin er i utgangspunktet på hat-og-fy-fy-lista mi når det gjelder drikkevarer, men faktisk så er det en innertier som vin til rakfisk. Det var det de anbefalte på polet. Alle rynket kraftig på nesen da jeg kom med flaskene på rakfisklag i fjor, men det ble en positiv overaskelse for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var noen penger som fikk bein å gå på i dag også.. :sjenert: Fikk meg i alle fall ting jeg trengte. Fant plutselig en vedkasse jeg likte, ny grensaks, dørmatter, lommelykt og diiiger pakke med meiseboller til små pippippene :rodmer: , blant annet.

Kjøpte med meg ferdigstekte pannekaker fra coop til lunch i dag. Åmli pannekaker. De sprakk alle som en da jeg skulle rulle de sammen. Smakte greit men anbefales ikke. :snurt:

Det blir først fotballpub med han ene kompisen ved sekstiden og så rakfisklag hjemme hos han. Dama hans har vært kokk så middagene der er konge. Stygt redd dette blir en fuktig kveld og frykter allerede for morgendagen. Han andre kompisen var med da jeg handla i dag. Han må sitte hjemme å passe barn i kveld. Han trua med at han skulle ringe meg tidlig i morgen. :ler:

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen! :)

Jeg er litt tung i hodet, men ikke helt vrak. Sto opp først nå så jeg har sovet det litt av meg. Både kaffe og cola høres fristende ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det kalkun-rulleskinke med persille til middag. Noe jeg handla i Sverige i sommer. Den er såpass stor at jeg har av den to-tre dager.

Nå har jeg satt inn skinninteriøret i bilen med skinnbalsam så det holder seg mykt. Skal gå over og tørke bort det overflødige om et par timer. Skal få voksa den skikkelig før vinteren også, men det får bli neste helg. Heimen trenger også rengjøring. Skal få vasket over og tørket støv i ettermiddag.

Fint høstvær ute. Mildt drag i luften, sol og nesten ikke skyer.

Plukka med meg noen eikenøtter fra en kolosalt gammel eik for noen uker siden. Nå begynner en av nøttene å spire. Da har jeg et flott tuntre om noen hundre år. :ler:

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk og smilte hele kvelden i går! Deilig med seriegull! :bolledeig: Og så deilig å se bartetrønderne bli grisebanket foran eget publikum. :)

Gikk tur etter jobb og fikk tatt noen flotte bilder.

Nå har dama til en av kompisene vært her med de to småpjokkene så de skulle få litt halloweengodis. Fortsatt mye igjen dersom andre skulle banke på ... og litt til meg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Her følger vi tippeligaen med stor interesse for tiden. Nå er jo gullet delt ut (grattis til MFK!), men det er jo helt åpent hvem som tar sølv og bronse. Og cupfinale til helga. Vurderer sterkt å heie på Brann, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...