Gå til innhold

Spiralis


Spiralis

Anbefalte innlegg

Har vært ute og fotografert i solnedgangen. Driver å sletter unna de mindre vellykkede bildene. Vi får se om det blir noen igjen når jeg er ferdig å slette. :)

Var hos naprapat rett etter jobb. Han presset noe skikkelig på en del ømme punkter i nakken og skuldrene. Vi får se hvordan jeg føler meg i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sola er tilbake og det er varmt igjen! :)

Helg er det også! :)

Ligger i strandstolen med en kald pils på sidebordet. Nyter sola. :briller:

Den behandlingen i går ga resultater. Jeg er litt støl i dag, men jeg har vært kvikk i hodet for første gang denne uken. Det er så mye bedre å være på jobb når men henger med i svingene og har overskudd.

Hadde en liten handlerunde på vei hjem. Fortsatt noe å finne på salg. Fant en Gant V-genser og en t-skjorte jeg likte. Gudene skal vite at jeg egentlig har nok v-gensere, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble invitert på grillfest hos noen venner på kvelden i går. Det var kjempefint selv om det ble litt fort kaldt. Jeg drakk ikke noe men det var koselig likevel. :)

Våknet med stiv nakke og hodepine i dag tidlig. Lurer litt på om den nakken min kan ha noe med hvilken pute jeg bruker så jeg skal finne fram en litt tykkere.

Har vært med en kompis og småguttene hans og trent golf. Spilte litt i ferien, men ellers har det vært fryktelig lite i år.

Nå snart skal jeg og samme kompisen på fotballpub å se på kamp. Sitter egentlig bare i solen og venter på at han skal komme. Jeg følger ikke så mye med på fotball, men det er en fin annledning for sosial pils med kompisser av og til.

.. så får vi se om det blir noe mer etter kampen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeeeesp... :kaffekopp: Er på tredje koppen, men fortsatt litt trøtt. Og så fryser jeg litt på tærne.. Jeg er rimelig godt innballa ellers. Slitt gammel fleesgenser. Slitt og fluffy treningsbukse.... men barbeint. ....Jeg er ikke akurat noe moteikon her jeg sitter. :fnise:

Aner ikke hvor de pusete tøflene har blitt av etter flyttinga. De må jeg finne fram. Brune og pusete i form av bøffel eller okse eller gjeitebukker... eller noe slikt. Det er i alle fall et dyr med horn. Fryse på tærne er helt uaktuelt på en søndagsmorgen-kaffekos. Å fryse på tærne i en sådan stund ødelegger feelgooden og slikt er jeg motstander av.

..........Jeg fant de! :bigfoot: Da er koseantrekket komplett! :herremann:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så det høljer ned ute. Får nesten lyst til å tenne på peisen og se inn i flammene med et vinglass i hånden.... :rodmer:

Polet er åpent til seks så muligheten er jo der..

Ellers... ikkeno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på andre runde hos naprapat i ettermiddag. Tror det hjelper. Kjennes slik ut.

Garasjedøra gikk av sporet da jeg skulle ta ut bilen. Måtte til med brekkjern, gardintrapp og masse banning for å få den på plass igjen.

Handla seifilet i lunchpausen i dag. Glemte den i kjøleskapet på jobb så det ble kyllingrester til middag. Tok meg de vinglassene i dag som jeg ønsket meg på mandag. Var vel ikke rette vinen til kylling, men det fikk gjøre nytten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til jobb i høstvær og gikk hjem i sommervær. :) Selv om jeg håper på flere sommerdager så behandler jeg ettermiddagen som om det er den siste sommerdagen noen sinne. Grille på terrassen, ligge i strandstolen under treet i hagen med en pils på sidebordet. Solen varmer deilig og mild vind kiler tærne. Plenen er uendelig myk under nakne fotsåler. Håper bare så inderlig at det ikke er slutt på sommerdagene. Skal i alle fall nyte hver minutt av denne sommerkvelden. :)

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Det var 17 grader i stua i dag tidlig. Slo på varmen for første gang etter sommeren. Det regner og er skikkelig gråvær ute. Sommerkvelden for to dager siden kjennes uendelig langt unna.

Skal pusse opp i heimen hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste hjemmelaget pizza og et par vinglass hos et vennepar i går.

I dag har jeg vært på hytta og hugget ved. Det er deilig å kløyve ved i tusen meters høyde. Det gjør godt for kropp og sjel. :) Fylte hengern med stokker som jeg skal sage og kløyve i hagen de neste ukene.

Nå er jeg egentlig litt god og sliten etter alt arbeidet på fjellet, men jeg skulle gjerne ha hatt på et strøk grunning på isolasjonsplatene i vindfanget. Får se om jeg har ork senere. Ellers får jeg gjøre det i morgen ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt shortstid på terrassen i dag også :) Sommeren er ikke helt død selv om jeg valgte å ta inn den digre palmen. Palmesesongen er over.

Har hatt på grunning i vindfanget. Alt klart til elektrikeren kommer i morgen tidlig. Usikker på hvor lang tid det vil ta så jeg har satt av hele formiddagen i morgen.

Har også saget og kløyvd ved i hagen et par timer. Jeg ble god og sliten, men jeg tror jeg skal gå meg en kveldstur likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt usansynlig hvor mange dingser, dærter, deler og redskaper man skal komme bort i. Det tar sin tid med oppussingen av vindfanget men det går da framover i rykk og napp. Bra jeg gir meg selv en del lange tidsfrister. Utrolig hvor mange småting som må skaffes og avklares selv for mindre byggeprosjekter. Litt gøy også :) Begrenset hva jeg fikk gjort i dag, men jeg fikk avklart en del. Satser på å få gjort litt forberedelser til støping nå i uka og med litt flaks så kan jeg få støpt i helga.

Det ække mye dramatikk og spenning om dagen. Lite fyll, hor og utsvevende natteliv. Det er ekstremt ordentlig og rutinemessig hverdag... Ja ja.. .. :)

Som prikken over den rutinemessige i`en har jeg gått en lang hverdagslig kveldstur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tredje behandling hos naprapat rett etter jobb. Virker som det begynner å løsne skikkelig. Utover det så har jeg ikke rukket så mye i dag. Jeg var litt mør etter behandlinga så jeg prioriterte å gå en lang tur etterpå. Det ble tre timer. Gjorde virkelig godt. :)

Jeg tok en del bilder. 60-70 stykker tenker jeg. Det var ikke verdens beste lys i dag så jeg sletter nok de aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelige omstillinger på jobb. Hadde et skikkelig frustrasjonsmøte på jobb i dag. Tror det var veldig viktig å ha møtet og at det var bra for oss, men det var tøft. Jeg tar det veldig personlig at mange av folka mine har det tøft. Satte meg for meg selv etter møtet og bare pustet godt og roet ned. Heldigvis var det 50 års feiring senere på dagen for en av de jeg er sjefen for. Det fikk tankene mine på et positivt spor. Det ble en skikkelig jubelfeiring og hun som ble feiret ble skikkelig rørt. :)

Satte meg på en uteservering og tok en enkel øl etter jobb. Bare nøt roen og det milde været.

Har brukt ettermiddagen til å sage ved.

Jeg har litt lyst til å få laget en vedkasse av rustet jern. Tenker på å bruke plater av jern skåret i staver for å lage en iregulær tønneform, samt at stavene har litt ulike lengder. Ikke noe bøtte man bærer rundt. Tenker en solid sak som står på en plass. Kan ikke sveise og har ikke utstyr så jeg måtte få tak i en sveiser. Lurer på å få tak i noe tynt blikk slik at jeg kan prøve å få til en modell av det jeg har i tankene.

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom en ekstra sommerdag som bonus. :)

Gikk litt tidlig fra jobb. Tok en liten tur på uteservering og handla noen pils på vei hjemmover. Sååå kos i sola! :) Ren bonustid.

Har sagd og kløyvd ved i dag også, men ga meg med det før jeg ble noe brisen. Får ta noen sikkerhetshensyn også. :) Øks og sag i fylla høres ut som en klein ide fra en Wam & Vennerød film :fnise:

Har anlegget på innstilling "moderat brøler", pilsen er på "leskende kald", terassen er i "behagelig shorts" livet er i "snydens bra" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de små nytelsene. Den siste ukes vedhogst har medført et vedla på den ene kortenden av terrassen, rett bak strandstolen. I ettermiddag så lå jeg i den milde sensommersolen og slumret med lukten av fersk fjellbjørk i bakgrunnen. En behagelig lukt. Litt vaniljeaktig, mild.

Åååå.. Deilige sensommer (høst). Nå er det utpå kvelden. Sitter ute i regnet. (under markisen... eller er det persiennen... :klo: Sliter bestandig med de der to) Jeg har uansett begge deler og kom tidsnok hjem fra en rolig rusletur gjennom gatene i nabolaget. Det lukter litt fra fuktig hageavfald, men mest så lukter det modne epler fra bugnende hager, plommer, pærer og deilig frukt. Jeg traff på et pinnsvin da jeg gikk tur. Det tasset over veien litt foran meg og jeg fikk tatt noen bilder av det. Det krøllet seg sammen da jeg kom for nært så jeg gikk videre og lot krabaten få drive på med sitt. Pinnsvin er noen godklumper! :)

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utrolig lummert. Har begynt å regne litt, men det er 20 grader og drivhusfølelse. Klarte å gjøre meg ferdig med den siste veden før det begynte å regne. Ikke at det ville gjort store forskjelden. Med den luftfuktigheten som det er i dag så svetta jeg som bare det.

Nå holder jeg på å lage oksehalesuppe. NAM! :)

Det var veldig billige egg på butikken i dag. Handla litt vel mye egg så da er det bare å begynne å planlegge matretter med mye egg framover.

Skal på pub med en en kompis i ettermiddag. Øl, pizza og fotballkamp.

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllesyk. Får se hvordan formen utvikler seg utover dagen. Må få vasket og ryddet litt i alle fall. Så får vi se hva mer jeg er i form til å få gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig støpt ned varmekablene i går. Det var ganske tøft for ryggen det arbeidet, men det ble ganske bra. Første gang jeg gjør noe slikt så jeg er godt fornøyd. Da er neste mål å bestemme seg for fliser.

I går var brodern og nevøene på besøk. De greide å få i seg alt som var igjen av oksehalesuppa. Ikkeno igjen til meg.. :sjenert:

I dag kom modern og fadern på besøk. De har vært på hytta, men så har fadern greid å pådra seg lungebetendelse så da blir de hos meg til ha blir frisk.

Skal prøve å få meg en joggetur før det blir mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en prøvelse å ha foreldre i hus. De vet akkurat hvilke knapper å trykke på for å hisse deg opp. Ja ja.. jeg får prøve å være flink sønn. :roll:

Rakk å få klippet plenen før det høljet ned på ny. Fatter ikke hvor mange dager med regn det har vært i sommer. Mosen har i alle fall hatt gode vekstforhold.

Har lyst å få meg litt nye fritidsinteresser og gjennoppta noen gamle. Sitter og søker opplysninger på nettet. Det er jo en del som skjer som kunne vært artig å prøve ut. Før var jeg med i filmklubb og rockeklubb, men nå har jeg ikke vært med på noe kulturelt på mange år og jeg begynner å savne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...