Gå til innhold

Spiralis

Spiralis

Anbefalte innlegg

Jeg er to timer ut i ferien! :)

Det er så godt! :) Jeg er ikke helt bolledeig, men har det minst like fint for det. Fikk en deilig nedtrapping med en rolig dag i dag, fri for ansvar, så skuldrene senket seg allerede i går. Hadde en fin kveld i går også så jeg starter ferien med utrolig ro i skjelen. Nå er det vin og sommer! :)

I ettermiddag nyter jeg solen og en flaske cava i strandstolen på terassen! :briller: Utover kvelden skal jeg primært tilpasse meg øyeblikkets lyst. Hva jeg gjør i morgen og utover er basert litt på været og litt på lysten. Godværsdager blir omsatt i terasse og uteliv. Gråværsdager er satt av til byggeplaner.

Hubahopp! Da er det cava og sol fram til solen går ned. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:kaffekopp: Grytidlig feriemorgen. :)

I dag skal jeg først og fremst innom ulike kjøkkenleverandører for å hente inn inspirasjon og priser. Det var mye lettere sist jeg pusset opp kjøkken. Da var jeg full av ideer om hvordan jeg ville ha det. Nå har jeg egentlig ikke noen ideer eller sterke meninger.

Før jeg begynner med dette skal jeg se om jeg ikke får montert dekkhengere i garasjen. Litt usikker på hvor jeg skal få plassert de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: Syntes jeg er flink. Har ikke snudd døgnet i det hele tatt. Usikker på om dette kommer til å holde i lengden.

Da har jeg fått en del ideer til kjøkken. Har ikke bestemt meg for fronter og håndtak enda, men layouten begynner å ta form. Var helt matt i hodet da jeg kom hjem i går.

Det er vått ute og grått skydekke. Det skal ikke regne og det skal bli sol utover dagen. Tror jeg lar praktiske plikter få ligge i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyter en behagelig formiddag på terassen. :briller:

Det ble tur til fjellheimen på meg i går. En kompis ringte og lurte på om jeg ville være med å mekke hytte. Det var greit for meg så lenge vi kjørte forbi polet på veien. Ble en lang men fin tur. Gikk i lett rødvinsrus mye av dagen. Vi fikk lagt ferdig golvet og oljet det i en varm patina-gråfarge. Lokalt produsert linolje med naturlige harpiks-pigmenter. Det ble meget kledelig til hytta. :)

Her hjemme har jeg endelig klart å få startet med å rydde i snekkerboden. Der har det vært stillstand siden oppussingen ved nyttår. Ikke særlig spennende, men det er tilfredstillende å få litt orden i kjellern. Er på ingen måte ferdig, men er på vei i alle fall.

Jeg sliter treningsmessig. Jeg er lei. Har ingen treningslyst. Det henger sammen med at jeg har vært sliten etter en skikkelig krevende vår på jobb. Trening har alltid gitt meg energi og det har vært hvor jeg har tømt meg for stress og frustrasjon. Nå som det har blitt litt stopp så merker jeg at batteriene er slappe og at jeg sitter igjen med irritasjonsmomenter som burde ha vært vann under brua for lenge siden.

Nå i dag skal jeg først titte på fryseskap og litt helgehandel. Senere skal jeg bli med en venn og nyte sola på en uteservering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer med fryseskapet på mandag. Tviler på at de bærer det ned kjellertrappen for meg så jeg får høre hvilke kompiser som er tilgjengelige den kvelden. Tror dette betyr en harrytur på tirsdag. .... Må høre om noen vil være med. Usikker på om noen andre har fri.

Kjøpte Salmalaks, Strøm torskefilet og ferskt hvalkjøtt i går. Ligger ann til Sashimi i dag, men jeg skal også bruke mye av hvalbiffen til å grille.

Var innom IKEA på torsdag og så et Äpplarø slag-bord som jeg gikk fra... meeen jeg tror jeg skal tilbake og kjøpe det. Hadde passet veldig bra å ha på verandan som et kjappt bord å slå opp når man skal enten henge klær opp på klessnoren eller legge sammen tørket tøy. Kan også doble som ekstra hagebord ved behov.

Jeg kjøper mye for tiden. Det er et av privilegiene med å plutselig ha fått dobbelt så stor plass.

Alle spør meg «hvor skal du i sommer da?» ... Skal ikke noe sted egentlig. Vil ikke noe sted heller. Har nettopp kjøpt kåken. Er nyforelsket i den lille hagen min og har lyst til å kose meg i den. Har rom fra kjeller til loft som jeg har lyst til å legge planer for, pusse opp og innrede. Reise kan jeg gjøre neste år. I år skal jeg ligge i strandstolen, på plenen, med champagneglasset i hånden og bare nyte å være her. :)

Yezzz... hadde tenkt å stikke på dagstur til hytta for å dælje løs på skogen med øks men jeg hadde en nydelig ettermiddag i går med ganske mange vinglass, så formen er litt tung. Utsetter den fjellturen til litt ut i uka.

Nå er det skyet ute. Det skal bli sol utover dagen. Blir nok en rolig dag i solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går vekslet jeg stort sett mellom å sitte på terrassen og under treet i hagen. Det ble fort varmt så jeg trakk til skygge allerede ganske tidlig. Å sitte i skyggen under et tre, litt brisen, å ha ferie, laptopen i fanget, en varm sommerbris, ingen ting man skal. ... Det er skikkelig bra. :)

Var på en liten sykkeltur. Ellers gjorde jeg ingen ting. Bare koste meg i solen. Jeg merket det godt på kvelden at jeg hadde vært mye ute. Ikke solbrent, bare sliten og matt av å være «kokt» gjennom hele dagen. Sovna tidlig.

Nå er det gråvær og noen dråper i lufta. Må holde meg i heimen når de kommer med fryseskapet i ettermiddag. Dette blir en dag for praktiske gjøremål. Sitter og lager liste over småplukk jeg skal prøve å få ordnet i dag.

I morgen blir det atter sol. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er utrolig hvor fort man kan smadre ting med en gummihammer og pågangsmot. :) Begynte å rive ut den gamle innredningen i vindfanget i går. Startet pyntelig med brekkjern og demonterte på en ryddig, systematisk måte.. Ganske snart gikk det over i frimodig smadring. Fy fan så gøy! :hoppe: Bare delje løs. Knuse så flisene fyker.

Det siste småplukket måtte gå litt mer lempelig for seg på grunn vinduer og strømanlegget. Skal bli fint å få rusta opp inngangspartiet. Det er skikkelig fælt. Furuhælvete. Uttørka furupanel fra femtitallet i kategori «CHTØGG! « Må ta alt. Tak, vegger og gulv. Litt usikker på hvilken garderobeløsning jeg skal velge og jeg har ikke bestemt meg for gulv. Gikk over med dor og slo inn spikerhoder samt at jeg sparkla spikerhull og skader i går. Neste trinn er å pusse og å grunne.

Det blir ikke i dag. Nå er det sol og jeg skal kose meg i solen. Spådd regn på fredag så det blir sikkert da. :)

....Kanskje jeg sniker meg til å gjøre litt, sent i kveld.. :sjenert:

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivhusdøgn! Varmt, fuktig og lummert! Det var skikkelig varmt i går, men for det meste skyet. Innimellom kom det noen lette skurer. Helt uforutsigbart og umulig å planlegge noe større. Veiva ut markisen slik at jeg i alle fall skulle få sitte tørt. Så løp jeg inn for å pusse opp når det var regn og ut på terrassen for å slappe av når det var sol. :)

Gikk over med pussemaskin på formiddag og grunna på ettermiddag. Har ikke helt riktig grunning. Det er en egen grunning for treverk. Jeg har den for underlag som ikke suger, for jeg bruker av et spann fra oppussinga ved nyttår. Usikker på hvilken påvirkning det kommer til å ha.. Kanskje det dunster litt lengre :klo: Vet ikke.

Det blir eggehivt i taket. En lys variant av antikkhvit, som heter refleksjon, på veggene... og så får vi se med gulvet. Tak og vegger er malingsrester fra sist oppussing. Lite kreativt, men jeg liker fargene. De er nøytrale og vil stå til hva-jeg-nå-enn-velger av garderobeløsning. Det behøves uansett lyse farger, for vinduet er lite og på den siden av huset skinner sola bare inn før klokken åtte om morgenen.

De skulle komme med fryseskapet på mandag. Det har ikke dukket opp så jeg får ta en prat med de. Ut over det....Får se ann litt hva og hvor mye jeg gjør i dag.. Jobba mye i går. Vet ikke om jeg gidder i dag.

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen....Det var årets varmeste dag. Det var veldig intens sol så jeg rulla ut markisen tidlig. Satt med kaffekoppen på terrassen til det kom en kar med frysern ved ett tiden. Sparkla et par kvisthull jeg hadde oversett i vindfanget. Daffa bort på butikken og kjøpte fire pils. Satt i skyggen under treet i hagen og slumret i solen. Leste litt i en bok, hørte på musikk, ble brisen. Slumret i solen fram til det ble tid for grilling på ettermiddagen. Gikk en lang gåtur i kveldssolen.. Aldeles nydelig. Latter og lukter fra folk som griller og koser seg i kveldsvarmen. :)

Var helt utmattet etter all varmen og all solen. Det ble tidlig senga. Trøtt og fornøyd. :)

Jeg har en veranda utenfor soverommet og dobbelt dørløsning ut på verandaen. Den ytterste døra er vanlig og en indre dør er en nettingdør. Nå i varmen setter jeg bare den vanlige døren helt opp og bruker bare nettingdøren. Utrolig luftig og deilig å sove slik.

Nå i dag. ... Vet ikke... Lyst å nyte tiden i solen. Det er vått på bakken etter en skur i natt og var skyet da jeg sto opp. Nå bryter sola gjennom og det skal være for det meste sol i dag. Er bare å få på seg solkremen. :) Lyst på en skikkelig lang treningstur i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går formiddag så gikk jeg stadighet rundt og spekulerte på om det var noe jeg skulle gjort. Konkluderte med at jeg ikke kom på noe og at det jeg hadde glemt fikk så være. Mild og god varme. Perioden med intens sol og preioder med en flik av skyer foran solen nå og da slik at det var veldig passe. Merker feriesløvheten virkelig gjør seg gjeldende. Ambisjonsnivået er lavt og dreier seg kun om å ha det mest mulig avslappende akkurat nå. Kroppen og sjela er har blitt koblet til ladekabelen. Batterinivået stiger i takt med en gryende brunfarge. Jeg lå faktisk og solte meg i går. Helt rakt ut på strandmatte midt på plenen og stekte meg. .. Normalt ville jeg få makk i baken etter fem minutter og et akutt behov for å finne på etellerannet, men det gikk helt fint. :) stekt på begge sider. Godt over en time til sammen.

Det mest dramatiske som skjedde i går var at to av rosebuskene fikk hver sin rose. En Hvit og en rød rose. Jeg hadde opprinnelig tenkt å rive opp rosene med roten, men etter noen kvinnelige protester og personlig latskap så har det ligget på is. Det var forsåvidt greit. Modern har bursdag om under en måned. Da burde det være masse roser. Roser fra egen hage burde vel være sjarmerende nok som gave. :vetikke:

I dag blir det praktiske gjøremål og handledag. Skal blandt annet på IKEA og handle det det ekstra bordet til verandan. Får se hvor mye jeg rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble mye kjøring fram og tilbake i går. På et tidspunkt klarte jeg i tillegg å legge igjen mobilen min på et kjøpesenter. Oppdaget det på parkeringsplassen. Det ble en skikkelig febrilsk leting fra butikk til butikk. Utrolig nok fant jeg den. En av butikkdamene var så snill å ringte til den og den var heldigvis innen hørevidde. Virkelig lettet. Var et sekund fra å gi butikkdamen et kyss.

I går kveld monterte og oljet jeg det nye bordet. Og siden jeg allerede var i gang ga jeg de hagemøblene som fortsatt står i kjellern et strøk nr 2. Litt overkill ... men i alle fall.

I dag blir det først maling av tak. Og så får vi se hvor langt tiden og maligen rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye venting når man pusser opp så det ble tid til ett og annet innimellom. Fikk malt taket to strøk, veggene ett, samt at jeg fikk fjernet det gamle golvbelegget. Taket trenger ikke et tredje strøk så det er ferdig. Det bør også holde med et strøk til på veggene. Det tar jeg nå i formiddag. Tror ikke jeg har nok maling til å bli ferdig, men jeg får se hvor langt det rekker. Får bruke de to ukene på jobb til å bli enig med meg selv om hva jeg gjør med gulvet. :)

Titta litt på klær i går. Har litt sansen for en limited edition serie fra Jean Paul. Den har en gammelt «golfsnobb» look. Ser veldig sommerlig ut. Får svaberg assosiasjoner bare jeg ser klærne. Spesielt en jakkegenser jeg har lyst på.

http://www.jeanpaul.no/#/collection/men/limited-edition/gifford-sweat-jacket

Burde vel egentlig vente til det blir salg men.... får se. Hadde vært fin i sommergave til meg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb igjen i dag. To uker jobb før det er ut i ferie igjen. Det var blytungt å stå opp. Tiden gikk i snilefart store deler av dagen. Umenneskelig å jobbe i juli.

Gleder meg til å få klippet håret på onsdag. For mye hår i sommervarmen. Maling og sparkelstøv er også en dårlig kombinasjon for hår så jeg går for relativt kort sommersveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja.. Kunne vært verre. :)

Det er skyet, men mild og god varme her på terassen. Skjer ikke så mye akkurat nå. Jeg får besøk i kveld så jeg slapper egentlig bare av fram til da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyfrisert. :) Deilig med kort hår i sommervarmen. Skal barbere meg i kveld. Har blitt skikkelig lodden rundt haka. Har ikke barbert meg på over en uke. Da er det ekstra godt å være nybarbert. :)

Hovedaktiviteten de neste dagene blir å være onkel. Det ramlet to viltre ungdomsskolegutter inn døra i går kveld. Gitarkasser på ryggen og skatebord under armen begge to. Tok tidlig fri fra jobb og fora de med litt pizza på peppes ved to tiden. Da burde de ha drivstoff på motoren noen timer. :)

Tror jeg inntar strandstolen fram til guttene kommer hjem fra skateparken. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble årets varmeste kveld i går. Skikkelig fint å sitte ute langt utover kvelden. Dessverre så merker jeg at alskens småkryp formerer seg i fuktig sommervarme.

Det er rolig og daff stemning på jobb. Mange er borte på ferie og det er rolige arbeidsdager for de som fortsatt er på jobb. Jeg går litt tidlig denne uken og det er utrolig befriende. :)

Spiste softice med guttene på utecafé rett etter jobb. De har sovet lenge og vært i skateparken hele dagen. Kom oss hjem akkurat i tid før det braket løs med tordenvær. Det ble grilling og god stemning under markisen midt i tordenværet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heeeeeelg!! :bolledeig: Og så så varmt og deilig det er! :nigo: Leg lever og ånder for sommer og varme. :)

Gikk fra jobb halv to. Plukka guttene opp i skateparken og dytta litt iskrem i de på en sval uteservering. De skater fortsatt. Jeg stakk hjem for å få skiftet til shorts. Jeg spanderte nye brettplater til skateboardene på de i går. Satt på terassen og monterte de på i går kveld. Nå mestrer de brettene mye bedre så de er storfornøyde.

Rakkerne har gått fra huset ulåst i dag, de hadde ikke ryddet etter frokosten og ikke satt maten i kjøleskapet. Tror det blir en pekefinger når de kommer hjem.

Nå har jeg gjort klar laksefilett med sitronpepper til grilling. Brokkoli, blomkål og asparges smørrstekt i folie. Bare å lempe på grillen når tiden er inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå gjeeeeeeeesp. Sånn god og kosetrøtt. Bare sitte her i godstolen å kose kaffekopp lenge! :kaffekopp:

Eldste nevøen sitter å klimprer på gitar. Vi har en deal om at han ikke skal skru på fuz før onkel har tre kopper kaffe innenbords. :)

Dette blir definitivt en dag for solkrem. Ut i solen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig var det stille. Har vært fullt tempo med nevøene i hele helgen. Nå har jeg sendt de videre med toget til besteforeldrene. Slår meg plutselig at jeg skal på jobb i morgen og at det er en hel uke til ferie. :sjenert:

Nå blir det en stille ettermiddag. Skal følge litt med på Tour de France. Ellers blir det å rydde litt etter helgen. Heia Tor! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Da er jeg på oppløpsiden før ferien. :)

Det har gått fornøyelig lett på jobb i dag. Det er svært rolig og få folk. Litt å gjøre slik at det ikke blir kjedelig, men ikke mer enn at det går i et bedagelig krabbetempo. Det er en fin nedtrapping til ferien.

Det var deilig sol da jeg kom hjem fra jobb. Solte meg og klippet plenen, men så skyet det til på et blunk og nå ser det ut som det kommer en skikkelig skur. ... Jepp. Nå hører jeg de første dråpene. Jeg kunne virkelig tenke meg en joggetur i kveld så jeg håper sola kommer tilbake.

Ellers..Har X antall myggstikk etter kveldsturene de siste dagene. Klør noe jæ**ig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...