Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet

Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Hjemme i melbourne igjen :D

Reisninga gikk finfint, ingenting ble gjenglemt i norge, bortsett fra et dusjhode - og flyet gikk knirkefritt. Hadde mye feber i begynnelsen, men knuste på med paracet og nesespray, så ga feberen seg etterhvert.

Møtte en jente med rosa hår, vi tok flyet sammen fra norge-frankfurt-abudhabi og hang sammen på abu dhabi flyplassen også. Storkosa meg med henne.

Sov forsovidt nesten hele veien ned. Sov de to timene fra norge til tyskland, sov fem av sju timer fra tyskland-abu og sov elleve av tretten timer fra abu-melb. Så jeg var visst ganske sliten, ja..

Da jeg kom til flyplassen stod jack og venta på meg med blomsterbukett. Det synes jeg var årntli koselig. Har bestemt meg for å klare å omgås som venner, så får vi se om jeg klarer det :) Så i dag har jeg sittet masse i bakgården med jack, maddie, alice og tom og preika piss, jeg og jack så på Parfymen (som jeg synes er mye bedre nå enn første gangen jeg så den, sikkert fordi jeg hadde lest boka RETT før jeg så filmen på kino.. )

In other news:

-Kom hjem til et helt rom fylt av ting jeg fikk av Lisa, romkameraet min som nå har flytta tilbake til USA. Jeg fikk hele kjøkkenskapet mitt fylt opp av pasta, bønner, bakepulver, mel, sukker, suppe, nudler, havregrøt, ris, currysaus, kakaopulver, kjeks og you name it.

Og på skrivepulten min lå det masse andre nyttige ting; solkrem, hudkrem, håndklær, tennisballer (haha) yogamatte, teip, tusjer, diverse skoleredskap, a4-papir, limstifer, stiftemaskin osv.

SØTE LISA <3

-Nye romkameraten min er fra canada, og kommer ikke til the village før neste uke, så jeg har good tid til å rydde

-Nå spiser jeg pasta. Haha.

-I morgen skal jeg gå på butikken og handle MASSE digg mat, fylle kjøleskap og kjøkkenskap ytterligere. Vil ha masse godt krydder og råvarer, for jeg ble så inspirert av veganergrillingsen + all den gratise maten fra Lisa.. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Imponert over at du kom deg på riktig fly, ikke verst! :5:

Og morsomt at du sier "hjemme i Melbourne". Et tegn på at du trives! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at du kom godt fram ^^

Jeg ELSKER at du skal bo med en Canadier <3

Ta en shot for hver gang han/hun sier "eyh" på slutten av en setning <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Scara; tihi, hjemme er der senga er. Hjemme i Norge og hjemme i Melbourne :) Og ja, ganske imponert over meg selv også faktisk, jeg måtte både bytte terminal OG sjekke inn på nytt i frankfurt. Det var skikkelig stress, opp og ned forskjellige etasjer i bygningene. Eeek.

Pix; jaa, er så digg å endelig være framme :D

Dragen: får håpe hun er en sånn candadier da. :) Jeg lover å si ifra når jeg vet hvor i canda hun er fra og sånn. Tenk, hvis hun og jeg kommer skikkelig overens, så kan vi jo dra til canada sammen og besøke dem. OG JADA. jeg la igjen skjult beskjed i boka di da vi satt på Hove. Og forkledde det som at jeg skreiv i en av listene.. Funka tydeligvis bra det :D

--

Jetlag, fuck off. Klokka er ca ti her, tre på morgenen hjemme. Jeg la meg lys våken klokka fire i natt, etter å ha spist middag klokka tre-fire på natta (rundt seks-sju på kvelden norsk tid) og våkna igjen nå. TRØTT.

Hater jetlag.

Tvinger i meg frokost, en kopp med te (pukka te jeg fikk av søte FFU, som tollehunden ikke stoppa meg på, noe jeg ble veldig happy for) og i dag er det markedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

PS. Jeg lå og frøs hele natta, med varmeovnen på ful lguffe og bare "HVORFOOORRR ER DET SÅ KALLLDTTTT" og trodde problemet var feber og sånn. Men neida. Problemet var at jeg hadde glemt å lukke balkongdøra. DUMMA. :sjenert:

Apropos feber, er fortsatt maks forkjøla. Har bestemt meg for å bekjempe forkjølelsen på naturlig vis, med masse te og innetid, og sunn mat.

Så jeg legger vekk nesesprayen og paraceten til det blir skikkelig krise igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

AAse, det var faktisk jeg også, fordi jeg tror vi var ganske forsinka i u tgangspunktet?Vet du noe om det også eller?:P

--

Ah, fantastisk dag. Handlet først te for.. alt for mange penger (hundreogsytti dollar) men det var ti bokser med kvalitetste + en dritfin, stor orange bøttekopp.

Så handla jeg SJU handleposer med basisvarer. Kidneybønner, kikerter, ris, mais, frosne grønnsaker, ferske grønnsaker, brød, juice, smør, oliven, ja.. ehm.. ganske mye egentlig.

Så satt jeg meg på cafeen rett her nede med Maddie, remi og en kjempesøt canadisk jente som heter Emma. Hun flytta inn i går, så hun fikk en ekstra internettkabel jeg har liggende, og hun ble sjeleglad. Husker hvordan det var å sittei fremmed by uten internettkabel, for å si det sånn..

Såå dro jeg og Jack til IKEA. Kjekt å ha en venn med en bil.. Så jeg handlet en lampe, ny pute, en vase, masse sånne glasskrukker og glassoppbevaringsrør som man kan ha pasta og annet ymse oppi, et pledd, og en kosebamse (stor, myk hund som ser maks happy ut)

Og så så jack og jeg på en film. Nå skal jeg spise middag, og deretter pakke ut.

PS. Middag: brødskive med grønnsaksburger + ferske grønnsaker (broccoli og gulrot) + wokka frossengrønnsaker + oliven + nøtter. DIGG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Pulte akkurat Jack og det var skikkelig digg. Jeg squirtet visst ned hele madrassen. Ny rekord.

Jetlag kan ta seg en bolle, nå er klokken halv fem om natten. Dårlig stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Stolt av deg som har handla masse grønnsaker! Liker det max, nok med at jeg har én veggisvenninne jeg bekymrer meg over matvanene til :fnise: Bare si ifra om du vil jeg skal sende deg oppskrift på den kikertgryta jeg lagde til deg, Dragen og A (som jeg ikke husker om vi har noe kallenavn på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Jeg kaller A for lillesopp :) Og ja, send gjerne oppskrifta enten på mail eller på PM :D

--

Ugg. Våkner med vondt i hele kroppen. Puling er ikke hverdagssport for min del, så jeg er rett og slett stiv og støl. Pinlig.

Id ag kommer rachel hjem. Gleder meg til å se henne :) Har kanskje planer om å gå på bar ellerno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Siden sist:

-Jack og jeg dro på en tre timers biltur til ingenmannsland, for vi kjeda oss. Endte opp uti en slags landsby.

-Jack og jeg henta Rach på flyplassen og kjørte hjem

-Rach fikk et asmaanfall og fant ikke asmamedisinen sin. SKUMMELT. Hun stod og fikk ikke puste i det hele tatt, mens jeg leita gjennom hele rommet hennes for å finne den, og Jack kjørte rundt hele byen (klokka var elleve på kvelden) for å finne et døgnåpent apotek. Heldigvis fant jack en, og kom tilbake med asmamedisinen. Phu.

-Hadde enda mer fantastisk sex med Jack. Håhå.

-Oversov noe jævlig i dag, våkna kvart over fire.. Shit. Jeg er IKKE flink med omstillinga fra norge til aus. Jaja. Går seg vel til.

Nå:

-Mer utpakking + organisering av rom

-Ta et bad

-Slappe av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Favorittjeansen min har spjæra, etter et par års bruk. Ble jævlig lei meg. Gjorde litt research. Det går an å kjøpe eksakt samme jeansen enda, til og med som ny jeans.

Noen ganger liker jeg merkeklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kevlarsjäl

Frokost: rista brød med rød pesto med/av soltørka tomat + gulost med riller som jeg har skjært med ostehøvelen + ferskpressa juice + en skikkelig god bøttekopp med te.

Planer for resten av dagen: gå til markedet med Rach. Lage kikertgryta til Pix til middag, invitere over Rach hvis hun er frisk nok.

Stolt over: er våken før tolv. Ikke av fri vilje, selvfølgelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hater nettsider med bugs. Spesielt når det er nettbutikker.

jeg skulle handle ny dreadsshampoo, det fikk jeg ikke lov til av Knottnoy.

jeg skulle handle løshår. Det fikk jeg ikke lov til av afrocare, fordi jeg har flyttet, og den ikke klarer å bytte adressen min fra norge til australia. jeg trykker på knappene, alt er i orden, trykker submit, og neida. Der står den gamle informasjonen min igjen ja. Føkk døkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Dagen så langt:

Våkne klokken ti av at rachel ringer for å vekke meg. Morragretten. Spiser frokost. Stikker til markedet. Handler evige mengder kvalitetsgrønnsaker til førti dollar. Det er helt drøyt hvor mye mat man får på markedet for ufattelig lite spenn. Handlet også strømpebukser i litt tykt stoff. Men de hadde ikke ull. Skuff.

Tilbake i Village klokka ett. Møtte rachels nye romkamerat, gikk en tur på 7-11. Stakk hjem og brant røkelse mens jeg dusjet. Håhåh.

Nå skal jeg lage lunsj, og så skal vi spise middag hos rach klokka sju-ish. Jeg skal lage kikertgryte. Glær mæ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...